سئو

الگوریتم گوگل برای سئو مارس 2023

همان طور که می‌دانید هرچند روز یک بار، هر روز و‌یا هر ساعت ممکن است برای الگوریتم گوگل در جهت بهبود سئو و افزایش کیفی، موتور جست‌وجو خود دستورالعمل های جدیدی نیز ارائه شود. پس اینکه چرا گوگل این شیوه‌های، هسته خود را به روزرسانی بهینه سازی جدید ارائه کرده چیزی غیر طبیعی برای بهینه کنندگان سایت نیست.

چرا گوگل هسته مرکزی خود را ارتقا داد؟

گوگل در سال ۲۰۲۳ برای داشتن دست برتر در رقبات با هوش مصنوعی و همین طور رقیب بزرگ خود یعنی چت جی پی تی، دست به این اقدام زد و الگوریتم‌هایی از موتور جست‌وجو خود را ارتقا داد که البته نباید از این غافل شویم که، خود گوگل یکی از غول‌های صعنت هوش مصنوعی در جهان است.

 چه ارتباطی بین هسته گوگل و بهینه سازی سایت وجود دارد؟

به طور کلی این موتور جست‌وجو از طریق ارتباط میان المان‌ها و محتوا درون سایت به منظور ما از بهینه سازی، سایتمان پی میبرد پس باید هر زمان و هر لحظه خود را با به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل، آپدیت کنیم تا بتوانیم هم به صورت کوتاه و هم بلند مدت بهترین استراتژی سئو، را برای صفحه وبمان نیز پیاده سازی کنیم.

در اینجا قصد داریم تا شما رو با این تغییراتی گوگل در  هسته خود ایجاد کرده است آشنا کنیم.

الگوریتم گوگل
سئو سایت

به روزسانی‌های هسته گوگل

اولین و مهمترین به روزرسانی الگوریتم گوگل

این بروزرسانی مربوط به الگوریتم گوگل (ام یو ام) بود که به این واسطه بود که گوگل بتواند، زبان موتور جست‌وجویش رو به زبان انسان‌ها نزدیک کند چون‌، بیشتر سرچ‌هایی که در این موتور صورت میگیرد به طور  سوال، پرسیدن خودمانی و مشاوره‌ایی است پس خیلی مهم است که شما محتوای، خود را به صورت عامیانه و راحت باشد که کاربر به راحتی بتواند سوال خود را، پرسیده و یک جواب خیلی راحت مانند آن چه هر روز در جامعه ما در جواب سوال می‌شنویم دریافت کند.  

ودر آخر به نکته اشاره کنم که در این ارتقا جدید سئو گوگل استفاده از، برچسب و تکرار کلمات نه تنها به شما کمکی در سئو نخواهد کرد بلکه، ممکن است یک امیتاز منفی برای سایت شما هم در نظر گرفته شود.

دومین به روزرسانی مهم در سئو گوگل

این به روزرسانی مربوط به بخش رپورتاژهایی است که معمولا شرکت‌هایی که، برای کسب‌وکار خود از سایت های معتبر بک لینک می‌گرفتند. الان باتوجه به این به روزرسانی گوگل شما نمی‌توانید برای سایت خود از شرکت‌هایی با رتبه بالاتر دیگر بک لینک خردیداری کنید، بهترین راحل برای این کار تعریف از بیزینس خود به صورت غیر مستقیم در سایت طرف مقابل شما است به طوری که، مخاطب زمان بیشتری برای آن صرف کند تا اعتبار هر دوی شما بالاتر برود.

همچنین لینک سازی های خارجی و تبلیغات های بنری هم، باید مطابق الگوریتم های جدید گوگل باشد که درصورت اعلام آن حتمی شما را، در جریان آن قرار خواهیم داد تا سئو سایت شما ضربه نخورد.

الگوریتم گوگل
سئو سایت

سومین به ‌روزرسانی گوگل

در اینجا شما باید مانند شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام که حتمی باید با کاربران، تعامل داشته باشید اینجا هم باید شما از مخاطبان بخواهید که در قسمت کامنت‌هایی که در سایتتان قرار داده‌اید برای شما نظری، سوالی، پیشنهادی و … بگذارند و شما هم به آن‌ها پاسخ دهید تا، اینگونه بتوانید اعتبار و رتبه سئو سایت خود را بالاتر ببرید.

در غیر اینصورت شما هرچه قدر روی سئو و رپورتاژهای خودهم سرمایه‌گذاری کنید، رتبه سایت شما افزایش پیدا می کند ولی شما آن ورودی که باید رو دریافت نمی‌کنید.

چهارمین به روزرسانی الگوریتم گوگل

شما باید همانند سوشال مدیاها که در آن محتوای تصویری‌ و ‌ویدیویی خیلی مورد توجه، آن‌ها و کاربران قرار گرفته در آن بستر قرار می دهند شما باید برای اینکه وب سایت شما مورد، توجه الگوریتم گوگل در سئو و سایر موتورهای جست وجو قرار بگیرد. تا جای ممکن در سایت خود محتوای غیرتکراری و اختصاصی خود را قرار دهید

البته به این موضوع اشاره کنم که این محتواها همیشه مورد پسند، الگوریتم گوگل و سایر موتورهای جست و جو بوده ولی الان به واسطه استقبال کاربران بیشتر مورد توجه، آن ها نیز قرار گرفته است.

سئو
سئو

پنجمین به روزرسانی

در به‌روزرسانی جدید گوگل شما باید این نکته رو مورد توجه قرار دهید که اگر قبلان شما برای محتوای سایتتان، یک مقاله ساده بازنویسی میکردید و در سایتتان قرار میدادید دیگر الان شرایط فرق کرده و شما حتمی باید اول اینکه، محتوای تولیدی را بر گرفته از چند مقاله حاصل کار عملی خود را در سایتتان قرار دهید.

نکته دوم اینکه شما باید حتمی برای سئو هرچه قوی‌تره سایت از عکس‌های اختصاصی خود حتی، اگر شده با دوربین گوشی یک عکس برای موضوعی با آلت تصویری که، بیشترین ارتباط را با موضوع رو دارد قرار دهید تا نتیجه مورد نظر از سئو سایت خود دست پیدا کنید نه عکس‌های، تکراری موجود در صفحه وب سایت‌های دیگر.

این کار شما باید توسط یک تولیدکننده محتوایی که به صورت تخصصی آموزش آن را دیده، صورت بگیرد و هر چه در این محتوا علائم نگارشی دقیق‌تر و تمیزتر در نظرگرفته شود، موتورهای جست‌وجو بیشتر به آن توجه خواهند داشت.

الگوریتم گوگل
سئو

آخرین به‌روزرسانی جدید

اخرین چیزی که در این به‌روزرسانی خیلی مورد توجه موتورهای جست‌وجو و مخصوصان در سئو الگوریتم‌ گوگل، قرار گرفته این است که شما باید سایت شما باید نقشه سایت قدرتمندی داشته باشد که بتواند، با استفاده از یک شبکه لینک سازی فوق العاده تمام نقاط سایت شما رو نیز برای موتورهای جستوجو پوشش دهد.

همین‌طور این که سایت‌هایی که با مخاطب به صورت شفاف در مورد محصولات ویا خدمات خود صحبت داشته اند بهترین رنکینگ ها رو به دست آورده اند به عنوان مثال شرکت‌های خدماتی که در مورد ارائه خدمات خود به صورت شفاف و صریح به مشتری خود توضیح داده‌اند تا چند پله ارتقا رتبه داشته اند حتی اون سایت‌هایی که در مورد محصول خود به معایب آن اشاره داشته‌اند.  

در مواجه با این آپدیت باید چی کار کنیم؟

ببینید گوگل هر چند وقت یک بار برای الگوریتم‌های بهینه سازی خود به روزرسانی هایی رو منتشر می کند که چیز نا آشنایی برای سئو کاران نیست اما بدانید شما فقط با کمی مطالعه درمورد الگوریتم هسته این موتور جست‌و‌جو می‌توانید همچنان به بهینه سازی سایتتان بدون هیچ مشکلی ادامه دهید. مخطبان عزیز خیلی ممنون که تا اینجا مقاله همراه ما بودید لطفا نقطه نظرات خود را باما به اشتراک بگذارید.

برای تماس: 09100386812 – 91301861-021

منبع: صفحات وب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا