تولید محتوا

بهترین سایز برای ریلز (Reels) اینستاگرام و کاور آن

حتما تا به حال ویدئوهای کوتاه و چالش محور که بیشتر با محوریت رقص و آهنگ در دنیای مجازی ترند شده است را دیده اید. این ویدیوهای پانزده ثانیه‌ای ابتدا در اپلیکیشن محبوب تیک تاک ترند شدند اما از سال 2020 با ممنوعیت و محدودیت تیک‌تاک در آمریکا، اینستاگرام قابلیتی به اسم ریلز به اپلیکیشن خود اضافه کرد. با فعال کردن امکان ریلز اینستاگرام همانند تیک تاک میتوانید کلیپ های پانزده ثانیه‌ای بسازید و به آن افکت‌ ها و موزیک های جذاب اضافه کنید.

بهترین سایز reels در اینستاگرام

فروشگاه‌های آنلاین چرا باید ریلز reels اینستاگرام را فعال کنند؟

شاید در نگاه اول به این نتیجه برسیم که قابلیت reels اینستاگرام در فروشگاه‌های اینستاگرام کاربرد زیادی نداشته باشد اما با نگاهی تیزبینانه و هوشمندانه میتوان گفت قابلیت ریلز reels اینستاگرام به چند دلیل در فروشگاه اینستاگرامی شما بسیار حیاتی است و حتی میتوان گفت این قابلیت میتواند در جذب فالوور و مشتری برای شما ورق را برگرداند و پیج شما را به یک پیج متفاوت تبدیل کند اما چرا این قابلیت بسیار مهم و حیاتی است، ابتدا باید به این نکته توجه کرد که آمارها نشان میدهد که ویدیوهای ریلز در اینستاگرام نسبت به سایر فرمت‌های اینستاگرام مانند پست، استوری و IGTV پرطرفدارتر است و کاربران به خاطر فرمت جالب و زمان کوتاه این فرمت، رغبت بیشتری برای مشاهده کردن آنها دارند. اگر شما بخواهید فروشگاه اینترنتی شما در اینستاگرام متحول شود و تعداد دنبال کنندگانتان و متعاقبا مشتری هایتان افزایش پیدا کند باید بتوانید پست‌های خود را وارد بخش اکسپلور اینستاگرام کنید تا تعداد زیادی از کاربران آن را ببینند و پیج شما را دنبال کنند. همانطور که گفتیم فرمت ریلز reels اینستاگرام دارای حمایت بیشتری است و بسیار راحت‌تر وارد قسمت اکسپلور میشود.

شما بارها و بارها میتوانید ویدیوهای ریلزی در اینستاگرام مشاهده کنید که چند برابر فالوور‌های پیج‌های منتشرکننده ویو خورده‌اند. دومین دلیل برای استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرم متفاوت و جذاب بودن این قابلیت است. تولید محتوای یکنواخت و کسل کننده روش مناسبی برای جذاب کردن یک بیزینس نیست. اگر میخواهید با روش‌های رایگان بیزینس خود را تبلیغ کنید، باید محتوای یکنواخت را کنار گذاشته و دنبال راهی متفاوت برای جذب مخاطبان بیشتر باشید. ریلز ایستاگرام به دلیل داشتن افکتهای جذاب، فرمت جذاب و موسیقی های جذاب میتواند در این امر به پیج شما کمک کند به طور مثال شما میتوانید از قابلیت ساخت آلبوم و پست‌ پازلی استفاده کنید و همانند فروشگاه‌های اینترنتی چندین عکس با قابلیت پخش پشت سر هم از محصول خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. پس برای رونق پیج کسب و کارتان زمان را از دست ندهید و برای فعال کردن این قابلیت همراه این مقاله شوید.

روش‌های فعال کردن ریلز اینستاگرام

در تعداد زیادی از گوشی ها قابلیت ریلز به صورت خودکار وجود دارد یا با یک بروزرسانی ساده این امکان فراهم میشود. در قسمت استوری، قسمت پایین گزینه‌ای با نام حلقه فیلم یا reels وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید ویدیو خود را با فرمت ریلز به اشتراک بگذارید اما این قابلیت فقط در پنجاه کشور به طور کلی فعال شده که متاسفانه ایران جزو این پنجاه کشور نیست و در تعداد زیادی از اکانت ها این امکان هنوز فراهم نشده است. فعال کردن reels اینستاگرام در این اکانت‌ها به‌ سادگی نیست و با یک بروزرسانی ساده فعال نمیشود اما خبر خوب اینکه روش هایی پیچیده اما کاربردی، برای فعال کردن ریلز reels اینستاگرام وجود دارد. شما به‌ عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی در اینستاگرام باید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید، یا هر سه روش را امتحان کنید تا ریلز برایتان فعال شود.

بهترین سایز reels در اینستاگرام

1-اکستنشن کروم (نیاز به سیستم ویندوز)

احتمالا یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از ریلز reels اینستاگرام، همین گزینه باشد اگر بخواهیم خیلی ساده این روش را در یک جمله توضیح دهیم میتوان گفت: (از اکستنشن وارد اینستاگرام خود شوید)، احتمالا این روش برای عموم کاربران جواب میدهد اما برای استفاده از این روش به یک کامپیوتر نیاز دارید. ابتدا وارد مرورگر کروم شوید و سپس اکستنشن insist را دانلود بکنید، سپس گزینه ی add to chrome را بزنید و از کادر باز شده گزینه ی add extension بزنید تا اکستنشن به مرورگر شما اضافه شود و بتوانید در نوار ابزار در قسمت بالای مرورگر آن را مشاهده کنید. حالا وارد اکستنشن بشوید و سپس با نام کاربری و پسورد وارد اینستاگرام خود شوید. در صفحه ی باز شده میتوانید ریلز را انتخاب کرده و اولین ریلز خود را منتشر کنید.

2-فعال کردن ریلز اینستاگرام با فیلترشکن

ابتدا باید این نکته را متذکر شویم که این یک روش غیر رایگان است چون حتما باید یک فیلتر شکن غیر رایگان تهیه کنید. همچنین درعین سادگی و هوشمندانه بودن باید گفت که یک روش پرریسک و ناامن است، زیرا امکان دارد اینستاگرام ip اصلی شما را تشخیص دهد و مستقیما اکانت اینستاگرامتان را غیرفعال و آن را ببندد.اما این روشی است که شخصا از ان استفاده کردم و جواب داده است.

برای این روش ابتدا فیلتر شکن غیر رایگان تهیه کنید (حتما غیر رایگان)، سپس فیلتر شکن خود را فعال کنید، ip خود را به یکی از پنجاه کشوری که قابلیت ریلز در آنها فعال است تغیر بدهید (آمریکا و هلند)، سپس وارد اینستاگرم بشوید. برای فعال شدن قابلیت ریلز باید همیشه و دائم از فیلترشکن خود برای ورود به اینستاگرام استفاده کنید و احتمالا پس از یک هفته تا ده روز ریلز برای شما فعال میشود.

3-فعال کردن ریلز اینستاگرام بدون سیستم کامپیوتر

فعال کردن ریلز اینستاگرام در آی او اس(ios)

برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در گوشی‌های تلفن همراه آی او اس میتوان با کمک بخش فیلترها، قابلیت ریلز اینستاگرام را فعال کرد. برای این کار باید مراحل زیر انجام شود:

  •  یک فیلتر را به دلخواه انتخاب کنید.
  • در قسمت پایین، وسط استوری روی مشخصات فیلتر کلیک کنید.
  • گزینه مشاهده صفحه جلو (view effect page) را انتخاب کنید.
  • همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، ریلزهای زیادی در این صفحه به شما نشان داده میشود. یکی را انتخاب کنید و به مرحلهٔ بعد بروید.
  • در قسمت بالا، روی ایکون دوربین کلیک کنید، و اولین ریلز خود را ضبط کنید. هنگام ضبط ریلز، مدت‌زمان باقی‌مانده در بالای صفحه به شما نشان داده میشود.
  • گزینه‌های add و next را انتخاب کنید.
  • در ادامه میتوانید متن و تنظیمات را برای ویدیو خود انتخاب و آن را منتشر کنید.
بهترین سایز reels در اینستاگرام

فعال کردن ریلز در اندروید

فعال کردن ریلز در اندروید مراحل زیاد و پیچیده تری دارد ولی باید این نکته را در نظر بگیرید که ریلز تاثیر زیادی در فروش شما دارد و باید سختی این مراحل را به جان بخرید. این روش تقریبا شبیه فعال کردن ریلز در سیستم کامپیوتری میباشد.

برای این کار نیاز به مرورگر Kiwi browserدارید، پس آن‌ را دانلود و نصب کنید.

حالا از قسمت بالای این مرورگر گزینه سه نقطه (option) را انتخاب کنید.

سپس گزینه Extensions و از آن+from storehk اضافه کنید.

حالا شما به یک صفحه منتقل میشود. در قسمت بالا در نوار جست و جو insist را جست و جو کنید، روی آن کلیک کنید و گزینه ی Add to Chrome را بزنید.

حالا روی سه نقطه ی بالا کلیک کنید، در انتهای فهرست روی insist کلیک کنید.

صفحه ای باز میشود که در قسمت پایین آن اینستاگرام را مشاهده میکنید، در اینستاگرام قسمت پایین روی علامت + کلیک کنید و ویدیو ریلز خود را اضافه کنید.

ریلز reels اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟

برای انتشار ریلز حتما باید به زمان آن توجه کرد. اوایل مدت زمان یک ویدیو ریلز 30 ثانیه بود که این زمان تا 60 ثانیه بهبود پیدا کرده است. حالا مرحله به مرحله با انتشار یک ویدیو ریلز پیش میرویم و قابلیت های آن را یکی یکی توضیح میدهیم.

1-ابتدا وارد قسمت Story شوید، از قسمت پایین استوری گزینه reels را پیدا کرده و وارد آن شوید، حالا یک فیلم ۱۵ ثانیه ای بگیرید. اگر ویدیو را قبل از ۱۵ ثانیه متوقف کنید برای پرکردن زمان باقی مانده تا ۱۵ ثانیه میتوانید یک کلیپ دیگر تهیه کنید.

بهترین سایز reels در اینستاگرام

2-بعد از اتمام، نوبت ویرایش میرسد. این کار شبیه به ویرایش استوری است. اولین قابلیت ریلز این است که میتوانید هر بخش را که دوست ندارید حذف کنید.

3-روی کلیپ میتوانید ایموجی یا نوشته بگذارید.

4- با کلیک کردن روی نماد میکروفن میتوانید در زمان رکورد کردن فیلم، صدای خود را به آن اضافه کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که صدا و تصویر با هم تنظیم هستند.

5- میتوانید روی کلیپ خود موزیک بگذارید و آن را با صدای خود میکس کنید.

6- در نهایت میتوانید برای ریلز اینستاگرام خود یک کاور مناسب انتخاب کنید. اندازه کاور‌های ریلز مشابه کاور IGTV است.

 ابعاد ویدیو ریلز reels اینستاگرام 

خب، به موضوع اصلی این مقاله رسیدیم، ابعاد ریلز reels اینستاگرام چه مقدار باید باشد؟ همانطور که احتمالا در اینستاگرام مشاهده کردید، ابعاد ریلز اینستاگرام با ابعاد استوری برابر است، یعنی تمام صفحه را در بر میگیرد، البته اینستاگرام به شما اجازه میدهد در ریلز، ویدیوهایی با 3 سایز مختلف منتشر کنید و مابقی صفحه ی گوشی را با کاور پوشش میدهد. این سایز ها را مورد بررسی قرار میدهیم.

  • ویدیوهای مربعی که سایز 1080 پیکسل در 1080 پیکسل و نسبت 1/1 دارند.
  • ویدیوهای عمودی که سایز 1080 پیکسل عرضی و 1920 ارتفاعی دارند و نسبت 9/16 دارند.
  • ویدیوهای افقی با سایز 1080 پیکسل عرضی و 608 ارتفاعی که نسبت 1.91/1 دارند.

ترجیحا سعی کنید از نسبت ابعاد 9/16 برای عکاسی و ویرایش ویدیو ها استفاده کنید که متناسب با سایز ریلز باشد، البته این ابعاد مربوط به زمانی است که کاربر روی صفحه ی ویدیو ریلز شما کلیک کند و وارد آن شود و آن را به ‌شکل تمام‌ صفحه ببیند اما وقتی ویدیو‌ی شما در بخش فید نمایش داده میشود 15 درصد از بالا و پایین حذف می شود و با ابعاد 1080 پیکسل عرضی و 1350 پیکسل ارتفاعی به نمایش در می آید. یعنی ابعاد تصویر 4:5 است. البته ساختن ویدیویی که هم برای فید و هم برای تماشا بهینه شده باشد کار سختی است و اجبارا معیارتان را همان سایز 1920 در 1080 قرار بدهید و بیشتر به فکر ساخت کاور در ابعاد مناسب فید توجه کنید.

بهترین سایز reels در اینستاگرام

نسبت ابعاد تصویر غیر استاندارد را چه کنیم؟

 در بعضی مواقع که تصویر شما نسبت مناسبی ندارد، مثلا ویدیویی با نسبت غیر 1 به 1 یا یک عکس با عرض 1000 و ارتفاع 1080 در این شرایط چه راهکارهایی وجود دارد؟

  • به اینستاگرام اجازه بدهید خودش سایز عکس را با کاور کردن، اضافه کردن حاشیه سفید یا برش آن تغییر بدهد.
  • خودتان به کمک نرم افزارهای ویرایش عکس یا یک حاشیه با رنگ و پس‌زمینه دلخواه به عکس اضافه کنید یا بخش دلخواهش را برای رسیدن به سایز مناسب برش بدهید.
  • در نهایت اگر تصویر خیلی کوچک‌تر از ابعاد و نسبت استاندارد باشد به شدت با کاهش کیفیت و زیبایی آن روبرو میشوید.

نکاتی در مورد ابعاد کاور ریلز اینستاگرام

نکاتی که لازم است بدانید این است که سایز ریلز و کاور آن مشابه استوری ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل است اما کاور با نسبت ۱:۱ در صفحه اصلی پروفایل شما نمایش داده میشود. یعنی مربع به سایز ۱۰۸۰*۱۰۸۰ در وسط کاور ریلز شما در پروفایل دیده میشود. (مگر اینکه هنگام انتخاب کاور مربع را تکان داده باشید ولی کماکان نحوه نمایش ۱:۱ است)

دیگر تنظیمات ویدیو و صدا برای ریلز

بهترین تنظیمات برای ویدیو مناسب ریلز به این شرح است:

  • ویدیو با فرمت H.264
  • نرخ بیت ریت بین 2 الی 3 مگابیت در هر ثانیه
  • صدا با کدک AAC
  • Sample Rate 44100 هرتز
  • Bitrate 160 کیلوبیت بر ثانیه

سخن پایانی:

قابلیت ریلز اینستاگرام اگر پراهمیت‌ترین ویژگی اینستاگرام نباشد، قطعا یکی از کاربردی ترین ویژگی های آن میباشد که تاثیر بسزایی در فروش و یافتن فالوور دارد. امیداوریم این مقاله بتواند موارد ضروری این قابلیت را برای شما توضیح داده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا