سئومیزبانی وبهاست

چرا به عنوان یک کسب وکاری برند باید یک پارک دامین برای خود داشته باشیم؟

حتمی برای شمایی که قرار است؛ ادامه این مقاله رو مطالعه نمایید سوال، پیش آمده باشد که چرا باید از پارک دامین استفاده نمود؟ چه کاربردی دارد؟ و... ما در اینجا به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

آیا شما هم دنبال برندسازی بسیار قابلی در حوزه دیجیتال هستید؟ آیا به ماجراجویی ها سئویی پیچیده و پیشرفته فکر می‌کنید؟ پس شما درحال مطالعه مقاله درستی آمده‌اید. ما برای شمایی که قصد انجام کارهای عجیب و غریب برای سئو سایت خود یا برندیگ خود هستید؛ مقاله رو ترتیب دادیم؛ تا به شما درمورد یک روش به اسم انجام عمل پارک دامین توضیحاتی رو بیان کنیم.

در ادامه این مقاله ما به شما در مورد چیستی این کار، مزایا و معایب این کار، انواع آن رو به شما معرفی خواهیم کرد؛ ادامه این مقاله رو با ویستا همراه باشید.

پارک دامین چیست؟

پارک دامین (Parked Domain) به نوعی فعالیت خلاقانه در فضای مجازی از جمله دنیای وب گفته می‌شود؛ که طی آن، صاحب یک دامنه، آن را به دامنه دیگر خود متصل می‌کند. این عمل به شما این اجازه رو می‌دهد؛ تا از یک دامنه در دست خودتان برای انجام اهداف مختلفی، استفاده نمایید.

کاربردهای مختلف این کار

خب شما تا اینجا با این چیستی این کار آشنا شده‌اید؛ در ادامه ما به شما درمورد کاربردهای این، فرایند توضیح خواهیم داد. تا شما متوجه شوید؛ که با انجام این کار چه چیزی نصیب شما خواهد شد و آیا صرفه انجام دارد یا نه.؟

این کاربردها درمورد آن به شما اشاره کردم؛ عبارت‌اند:

معرفی کار خود با استفاده از پارک دامین

شما با استفاده از پارک دامین می توانید دامنه های زیادی که متعلق به شماست؛ را به وب سایت اصلی خودتان وصل کنید و، از آنها برای معرفی بیزنس خود به مخاطبان هدف خود، ویا مشتریان‌تان استفاده کنید. این مزیت برای فرایندی که به شما گفتیم؛ باعث شده تا، کسب وکارهای حرفه‌ایی و بسیاری به آن رو بیاورند.پارک دامین

بالاتر بردن ترافیک سایت

شما با بهره گیری از این فرایند توانایی آن را دارید؛ تا ترافیک بیشتری را برای سایت خود جذب نمایید. به عنوان مثال، می توانید دامنه‌های مرتبط با بیزنس خودتان را از شرکت فروش هاست و دامین ویا… خریده و آنها را به وب سایت اصلی خود وصل نمایید. شما با استفاده از این کار می‌توانید از چند دامین مختلف دیگر برای یک دامنه اصلی خود، ترافیک چندبرابری تهیه نمایید.

از برند اصلی خود با پارک دامین حراست نمایید

شما با به کارگیری این فرایند بسیار مهم و جذاب توانایی آن را دارید؛ که از برندینگ کار خود دربرابر کسانی که قصد سوء استفاده از برند شما رو دارند، محافظت نمایید. به عنوان نمونه، می توانید دامنه‌هایی که شبیه نام دامنه شما رو دارند رو خریداری کرده؛ و آنها را به وب سایت خود متصل کنید. شما اینگونه می‌توانید جلوی سوئ استفاده دیگران از برند خودتان رو بگیرید؛ و جلوی از بین بردن نام برند خود را در فضای وب رو بگیرید.

چک کردن پیشنهادهای جدید برای بیزنس اینترنتی خودتان در موتور جستجو

شما با استفاده از پارک دامین می‌توانید با استفاده از آن با کمترین خرج ممکنه؛ یکسری پیشنهادهای ویا ایده های خود رو به روی آن آزمایش نمایید. برای نمونه، شما می توانید یک دامنه دیگری رو برای انجام آزمایش‌های خود خریداری کنید؛ و آن رو برای انجام فرایندهای آزمایشی خود به دامنه مدنظر دیگرتان وصل نمایید.

در کنار این کاربردهایی که برای شما عنوان کرده‌ایم؛ دارای مزایا و معایبی هم هستند که ما در ادامه به شما، از این مزایا و معایب صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب پارک دامینپارک دامین

خب همانطور که به شما عرض کردم؛ این پارک دامین هم دارای مزایایی برای استفاده است وهم، معایبی هم دارد. در ادامه ما بیشتر این موارد رو برای شما شرح خواهیم داد؛ ابتدا مزایای آن رو برای شما می‌گوییم که، این مزایا عبارت‌اند از:

راحتی در انجام پارک دامین

شما برای انجام این کار باید یک فرایند ساده و روان رو انجام دهید؛ که حتی خود شما با دسترسی به هاست ویا، همانگی با شرکت خرید هاست و دامین می‌توانید به راحتی هرچه ممکنه کارتان رو به انجام برسانید. درکنار این مورد که به شما عنوان، کردم؛ استفاده از آنهم خیلی کار سخت و پیچیده‌ایی نیست.

قیمت استفاده از این فرایند

شما از بابت هزینه استفاده از پارک دامین آسوده خاطر باشید؛ چون انجام این فرایند برای شما، دارای هزینه بالایی نخواهد بود. شما برای استفاده از این فرایند تنها هزینه‌هایی که باید برای آن پرداخت نمایید؛ خریداری نام‌ دامنه‌های دیگر برای، خود شما خواهد بود.

منعطف بودن همین فرایند

شما برای استفاده از پارک دامین خیالتان بابت راحتی و انعطاف پذیری آن راحت باشد؛ چون شما می‌توانید با کمترین دردسر ممکنه، از این فرایند نهایت استفاده رو ببرید. تا اینجا همه این مواردی که ما به شما عرض کردیم؛ دلایل بوده که باعث شده تا بسیاری برای استفاده از این فرایند ترغیب شوند.

در ادامه ما به شما بابت معایبی که یکسری به خاطره استفاده از آن ترس دارند؛ رو برای شما بیان خواهیم کرد. این معایب عبارت‌اند از:

امکان جذب ترافیک مستقیم ندارد

پارک دامین به تنهایی توانایی آن را که ترافیکی را به وب‌سایت شما جذب کند؛ رو نداشته و شما باید برای اینکه بتوانید برای وب سایت هدف خود ترافیک بالاتری رو جذب نمایید تدابیری دیگری رو هم بیندینشید. از همین روست یکسری برای استفاده از آن کمی مردد می‌شوند.

احتمال صدمه به سئو سایت

شما اگر زمانی که درحال استفاده از پارک دامین هستید؛ از آن به درستی استفاده نکنید ویا اینکه، شما برای استفاده از این کار ندانید که چه کارهایی رو باید به درستی انجام دهید. باعث می‌شوید که به سئوی سایت اصلی خود و همان سایت هم ضربه‌‌ایی بسیار بد وارد نمایید.

فرق پارک دامین و ریدایرکتپارک دامین

در اینجا ما قصد داریم؛ تا به شما یک نکته بسیار مهم رو اشاره کنیم که، آنهم تفاوت بین ریدایرکت و پارک دامین است. شما زمانی که از یک صفحه به صفحه دیگر ریدایرکت ایجاد می‌کنید؛ ترافیک و اعتبار آن رو به صورت مستقیم به صفحه مقصدتان منتقل می‌کنید. اما زمانی که شما با فرایند اول این کار رو انجام دهید؛ با یکسری مقاله و سئومحتوایی دیگری رو انجام دهید تا بتوانید صفحه مقصد خود را تقویت نمایید.

کار با پارک دامین

خب تا به اینجای این مقاله درمورد مزایا و معایب، کاربردهای آن و خود چیستی این فرایند صحبت کرده‌ایم. حال در ادامه ما به شما درمورد نحوه استفاده از پارک دامین توضیحاتی رو خواهیم داد؛ تا شما با نحوه کلی انجام آن آشنا شوید.

در این فرایند شما باید با استفاده از تنظیمات دی ان اس دامین های خود کاری رو خودتان، ویا حتی اگر به شرکتی که از ان هاست و دامین خود رو تهیه کرده‌اید. بگویید که برای شما تنظیمات دی ان اس شما رو، به گونه‌ایی انجام دهند؛ تا این تنظیمات به گونه‌ایی انجام شود که، به تنظیمات و وبسایت هدف شما اشاره نمایند.

جمع بندی

تا اینجای این مقاله ما باشما درمورد موارد زیادی از جمله خود فرایند پارک دامین، مزایا و معایب آن، کاربردهای آن، فرق انجام آن با ریدایرکت و… رو برای شما بیان کرده‌‌ایم. امیدواریم که شما از این مقاله نهایت استفاده رو برده باشید؛ و بتوانید در انجام کار خود با استفاده از داده‌ایی که مابه شما در این مقاله دادیم کار، خودتان رو انجام دهید.

فقط شما حواستان به این نکته باشد؛ که هنگام استفاده از پارک دامین باید نهایت مراقبت از انجام این فرایند رو داشته باشید.

مشارکت

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا