آموزش وردپرسویدیو

آموزش تغییر آیکون سایت (favicon) در وردپرس

آموزش تصویری افزودن فاوآیکون یا نمادک در وردپرس.

دانشنامه ویستا

Favicon یا نمادک یکی از مهم ترین مورد هایی هست که شما باید موقع راه اندازی وردپرس بهش توجه کنید. باید بدونید که این لوگو چقد میتونه برای سایتتون زیبایی ببخشه. ما تو این مقاله بهتون یاد میدیم که چجوری به رو سایت یه favicon قرار بدید.

Favicon چیست؟

اول از همه باید بدونید که این آیکون چی هست و توکجا ها نمایان میشه. فاوآیکون به یه نسخه کوچیک از لوگوی سایت گفته میشه که هم کنار title سایت که داخل تب قرار داره میاد و هم کنار عنوان سایتی که تو نتایج جستجو میاد. این لوگو زیبایی قابل توجهی به title، عنوان سایت و همچنین بوک مارک سایت ها میده.

حال بریم سراغ آموزش!

افزودن فاوآیکون در وردپرس

شما به چند روش میتونید به سایتتون نمادک یا فاوآیکون بدید. روش اول افزودن با استفاده از تنظیمات قالب هست. تو روش دوم باید بصورت کدنویسی این کارو بکنید و تو روش سوم هم بجای فاوآیکون میتونید گراواتار اضافه کنید. یادتون باشه، لوگویی که میخواید بعنوان فاوآیکون به سایت اضافه کنید رو اول با فتوشاپ با اندازه استاندارد نمادک یعنی 512*512 و با فرمت PNG ذخیره کنید.

افزودن فاوآیکون به سایت وردپرس(روش تنظیمات قالب)

تو این روش از روش های اضافه کردن فاو آیکون، شما باید مطمئن بشید که این قابلیت برای وردپرس تون تعریف شده باشه. برای این کار باید تو پیشخوان وردپرس به مسیر نمایش/سفارشی سازی برید.

تو این قسمت یه گزینه به اسم هویت ساز هست اونو انتخاب کنید. داخل این بخش شما میتونید دکمه انتخاب تصویررو ببینید. اگه شاهد این قابلیت نیستید با روش های دیگه امتحان کنید. اگه این قابلیت براتون فعاله میتونید با انتخاب دکمه انتخاب تصویر، فاوآیکون خودتون رو با اندازه استاندارد اضافه کنید.

افزودن فاوآیکون به سایت وردپرس(روش کدنویسی)

همونطور که ازاسم این روش پیداس باید بصورت دستی و نوشتن کد فاوآیکون رو اضافه کنید. برای این کار اول باید وارد هاست بشد و گزینه File Manager رو انتخاب کنید. حالا باید به مسیر public_html/wp-content/themes برید و اونجا پوشه قالب سایتتون رو پیدا کنید. تو این قسمت باید روی دکمه upload بالای صفحه کلیک کنید، و تصویر فاوآیکون رو اینجا آپلود کنید. دقت کنید که پسوند تصویرحتما PNG و اندازه هم 512*512 باشه. حالا تو همون پوشه باید فایلی به اسم header.php رو پیدا کنید. روی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Edit  رو بزنید. با انتخاب Edit صفحه ویرایشگر براتون باز میشه، اینجا باید تگ <title><title/> رو پیدا کنید و کد زیر داخلش بنویسید:

<link rel=”shortcut icon” href=”favicon.png”/>

بجای favicon.png اسم تصویری رو که آپلود کردید رو بنویسید.

افزودن فاوآیکون به سایت وردپرس روش گراواتار به عنوان فاوآیکون)

اول باید بگم که گراواتار یه سایت متعلق به وردپرس هست که باهاش میتونید برای ایمیل تون یه تصویر آواتار انتخاب کنید. شما میتونید با استفاده از ایمیلی که تصویر آواتار داره برای سایت وردپرس فاوآیکون بزارید.

برای اینکار بعد از اینکه برای ایمیل تصویر گراواتار گذاشتید باید چند خط کد رو داخل فایل فانکشن قالب سایت بنویسید. حالا به مسیر public_html/wp-content/themes برید و فایل functions.php پیدا کنید. روی فایل کلیک راست کنید و گزینه Edit رو بزنید تا صفحه ویرلیشگر براتون باز بشه. حالا کدهای زیر رو تو یجای خوب بنویسید:

Function dcg_gravatar_favicon ()  {

         // Replace email here

         $GetEmailHash = md5 (strtolower(trim(‘mail@your

Site.com’))) ; ?>

<Link rel=”shortcut icon” href=”<?php echo ‘http://www.

Gravatar.com/avatar/ ‘. $GetEmailHash . ‘?s=16;’; ?>” type=”image/x_icon” />

<?php

}

add-action(‘wp_head ’,  ‘dcg_gravatar_favicon ‘) ;

هنگام وارد کردن این کد دقت کنید که بجای mail@your

Site.com ایمیل خودتون یعنی همونی که برای عکس گراواتار وارد کردید رو بنویسید. این عکس بصورت خودکار 512*512 برای سایت نمایش داده میشه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا