آموزش وردپرس

آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس

آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس

آموزش رفع محدودیت حجم در آپلود فایل در وردپرس:

مشکل محدودیت حجم آپلود در وردپرس از جمله مشکلاتی است که کاربران وردپرس با آن رو به رو هستند. علت محدودیت حجم آپلود در وردپرس به میزبانی هاست شما برمیگردد. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران هستید که میخواهید فایلی را روی سایت وردپرسی خود آپلود کنید ولی با خطای محدودیت حجم مواجه شده اید اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله از پایگاه داده ویستا قصد داریم به شما آموزش بدهیم که چطور این محدودیت را بردارد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از اینکه بریم سراغ آموزش ابتدا باید ببینید که شما مجا به آپلود فایل تا چه حجمی هستید. برای این کار وارد پنل وردپرس خود شوید. حال وارد قسمت رسانه و افزودن شوید. با تصویری مشابه تصویر پایین رو به رو میشوید.

افزایش حجم آپلود در وردپرس

در اینجا مشاهده میکنید که ما مجاز به آپلود فایل تا حجم 2 مگابایت میباشیم. این عدد ممکن است برای شما متغیر باشد.

افزایش حجم آپلود در وردپرس با php.ini

یکی از رایج ترین روش ها در افزایش حجم آپلود وردپرس اعمال تغییران در فایل php.ini میباشد. برای اینکار وارد هاست خود شوید و این فایل را پیدا کنید و قطعه کد زیر را در آن قرار دهید.

upload_max_filesize = 512M
post_max_size = 512M
max_execution_time = 300
همانطور که مشاهده میکنید حداکثر حجم آپلود در این کدها 512 مگابایت میباشد که میتوانید آنرا بسته به نیاز خود تغییر دهید.

افزایش حجم آپلود در وردپرس با ساخت فایل php.ini

اگر به فایل php.ini دسترسی نداشتید، میتوانید وارد هاست خود و مسیر file manager > public html > wp-admin شوید و فایلی را با نام php.ini ایجاد کنید. حال کد های بالا را در این فایل قرار دهید.

[aux_highlight style=”aux-highlight-blue” extra_classes=””]اگر در هنگام ذخیره تغییرات در المنتور با ارور مواجه شدید میتوانید از طریق این مقاله مشکل المنتور در ذخیره تغییرات را برطرف کنید.[/aux_highlight]

افزایش حجم آپلود در وردپرس با functions.php

اگر با استفاده از روش بالا موفق به رفع محدودیت نشدید، میتوانید از طریق فانکشن قالب اقدام کنید. برای این کار وارد هاست خود شوید، سپس به مسیر file manager > public html > wp-content > themes شوید. حالا وارد پوشه پوسته فعال خود شوید و کد پایین را در فایل functions.php قرار دهید.

@ini_set( ‘upload_max_size’ , ‘512M’ );

@ini_set( ‘post_max_size’, ‘512M’);

@ini_set( ‘max_execution_time’, ‘300’ )

بعد از اینکه این کد ها را اضافه کردید وارد بخش رسانه و افزودن در پنل وردپرس خود وشید تا ببینید محدودیت حجم تغییر کرده است یا نه.
[aux_highlight style=”aux-highlight-red” extra_classes=””]نکته مهم : قبل از هرگونه تغییر در فایل فانکشن حتما از کدهای این فایل کپی بگیرید تا در صورت بروز مشکل فورا با جایگزینی کدها مشکل را برطرف کنید.[/aux_highlight]

افزایش حجم آپلود در وردپرس با htaccess.

معمولا این روش خیلی بهتر از روش های دیگر جواب میدهد. نکته ای کهشما باید به آن دقت کنید این است که اگر شما از داخل پنل وردپرس تغییراتی را روی پیوندهای یکتا ایجاد کنید کدهای این فایل دوباره نویسی میشوند و شما مجبورید دوباره کدهای مربوط به افزایش حجم آپلود را به این فایل اضافه کنید.

برای رفع محدودیت توسط این فایل، ابتدا وارد هاست خود شوید، سپس به مسیر file manager > public html بروید و فایل htaccess. را پیدا کنید و قطعه کد زیر را به این فایل اضافه کنید.

[aux_highlight style=”aux-highlight-blue” extra_classes=””]نکته : اگر فایل htaccess. را پیدا نکردید، باید بدانید که این فایل به علت مسائل امنیتی مخفی شده است. برای مشاهده این فایل روی setting بزنید سپس تیک گزینه show hidden files را فعال کنید و روی گزینه save بزنید.[/aux_highlight]

php_value upload_max_filesize 512M

php_value post_max_size 512M

php_value max_execution_time 300

php_value max_input_time 300

[aux_highlight style=”aux-highlight-red” extra_classes=””]نکته مهم : توجه داشته باشید که از کدهای این فایل نیز کپی بگیرید تا اگر با اضافه کردن کدها مشکلی برای سایت شما به وجود آمد بتوانید کدهای قبلی را جایگزین کنید.[/aux_highlight]

افزایش حجم آپلود وردپرس با افزونه Increase Max Upload Filesize

آخرین روش برای رفع محدودیت حجم آپلود استفاده از افزونه Increase Max Upload Filesize میباشد.  این افزونه بیش از بیست هزار نصب فعال دارد و میتواند به راحتی برای شما محدودیت افزایش حجم را برطرف کنید.

ابتدا از طریق این لینک این افزونه را دانلود کنید. سپس آنرا در افزونه های وردپرس بارگزاری کنید و فعال کنید. حال از بخش منو وردپرس وارد زیرمنو Increase Max Upload Filesize شوید و حجم مورد نیاز خود را برای این افزونه تعریف کنید.

رفع محدودیت حجم آپلود وردپرس

 

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشه و بتونید از طریق این آموزش محدودیت حجم آپلود در وردپرس را برطرف کنید.

[aux_highlight style=”aux-highlight-green” extra_classes=””]تیم ویستا ارائه دهنده خدمات هاستینگ پرسرعت به صورت مستقیم از کشور آلمان میباشد. جهت بهره مندی از خدمات ما و کسب اطلاعات بیشتر همین امروز با ما تماس حاصل فرمایید.[/aux_highlight]

 

شرکت ویستا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا