علمیمیزبانی وبهاست

هاست بکاپ چیست؟

تفاوتی ندارد اطلاعات سایت شما به دلیل حمله هکر ها یا خطای انسانی از دست برود، با این اتفاق شما کاملا اهمیت بکاپ گیری و نگهداری از بکاپ را درک میکنید، در ادامه این مقاله به قهرمان روزهای سخت یاهاست بکاپ میپردازیم. ادامه این مقاله رو با ویستا همراه باشید.

هاست بک آپ سرویسی است که به صورت کاملا جدا برای مخاطبانی استفاده میشود که به دنبال ارتقای امنیت اطلاعات هاست خود هستند.به هر حال ذخیره داده ها و اطاعات در فضای شبکه و اینترنت ریسکهای زیادی دارد، تصور کنید صاحب یک فروشگاه آنلاین خرید بلیط هستید و داده های ذخیره شده روی سایت شما اهمیت فراوانی دارد، گاهی قطع شدن سرور و یا اختلال در عملکرد آن ممکن است سبب مشکلات فراوانی در دسترسی مخاطبان و توسعه دهندگان به اینترنت شود.

هاست بکاپ

البته بیشتر شرکت های ارائه دهنده هاست معمولا به شما امکان میدهند به صورت هفتگی بکاپ بگیرید،امکان دارد به دلیل از دسترس خارج شدن یکی از دیا سنترها، امکان بازگردانی داده ها وجود نداشته باشد، که در این صورت هاست پشتیبان گزینه خوبی برای جلو گیری از نابودی اطلاعات است.

هاست بکاپ احتیاجی حیاتی

تصور کنید صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید که وبسایت شما به هر دلیلی از کار افتاده است. در این وضعیت اکثر بخش های سایت شما با خطا به کاربر نشان داده میشود، و برای رفع هر یک از مشکلات سایت خود نیاز به استخدام توسعه دهنده خواهید داشت، که در این صورت علاوه بر اینکه هزینه زیادی متحمل میشوید، زمان زیادی را از دست میدهید.

قطع شدن وبسایت علاوه بر تاثیر منفی که روی مشتریان شما میگذارد، باعث بی اعتمادی گوگل به سایت شما در بحث سئو میشود. در این مواقع با استفاده از هاست بک اپ ، میتوانید در سریع ترین زمان ممکن داده های خود را به دامین بازگردانید و به کارتان ادامه دهید.

چرا از هاست بکاپ استفاده میکنیم

در ادامه مقاله بر بررسی چند دلیل نیاز به هاست بک اپ میپردازیم

1.سرقت اطلاعات

در کسب و کار های آنلاین ممکن است افرادی سعی کنند به اطلاعات آسیب بزنند یا آن ها را حذف کنند. و همچنین با دانلود اطلاعات و سپس حذف آن ، از صاحبان سایت مبلغی را به عنوان باج طلب میکنند.در این وضعیت علاوه براینکه داده هایتان از دست میرود، با مشکلات حقوقی هم مواجه میشود.در این شرایط شما میتوانید اطلاعات از دست رفته را با کمک هاست بکاپ باز گردانید که این میتواند کمی از بار مشکلات شما کم کند.

2.حفاظت در برابر هکرها

ممکن است افرادی با هدف شخصی تلاش کنند سایت شما را از دسترس خارج کنند. اگر اقدامات امنیتی را به درستی انجام ندهید، دچار مشکل میشوید، سعی کنید از طریق تایید 2 مرحله ای به هاست خود دسترسی داشته باشید و همچنین از هاست خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و روی هاست بکاپ آپلود کنید

3.مشکلات بد افزارها

بد افزار ها نیز قسمتی از دنیای وب هستند.در صورتی که میخواهید از دست این بد افزار ها رها شوید ، به این قابلیت هاست بک اپ نیاز پیدا خواهید کرد.

4.رفع مشکلات ناسازگاری فریم ورک جدید

فریم ورک ها مانند وردپرس ، جوملا و … بروز رسانی های خود را در اختیار کاربران قرار میدهند، این آپدیت ها موجب بروز مشکل نمی شود و یا با ندرت پیش می آید سایتی در زمان بروز رسانی دچار مشکل شود، اما گاهی داده های شما و یا نوع قالبی که استفاده میکنید، با دیتا بیس هماهنگ نخواهد بود. در این صورت،باز هم میتوانید به راحتی از هاست بکاپ کمک بگیرید.

هاست بکاپ

5. هنگام بروز رسانی سایت

با توجه به اینکه از چه سیستم مدیریت محتوایی برای سایتتان استفاده میکنید احتمال دارد به صورت دوره ای به بروز رسانی سایتتان نیاز داشته باشید، در این حالت شما میتوانید با کمک هاست بک آپ، وبسایتتان را بدون از دسترس خارج کردن اپدیت کرده و در دسترس مخاطبین قرار دهید.

6.خطای انسانی

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در ازبین رفتن داده ها و اطلاعات نقش مهمی دارد، خطای انسانی است.هر فردی ممکن است مرتکب اشتباهی غیر عمد شود.ممکن است فایل مهمی از سایت شود که باعث از کار افتادن سایت شما شود، در نهایت راه هایی برای رفع این خطاها وجود دارد.در این حالت یکی از مهم ترین مزایای هاست بکاپ را درک خواهید کرد.فقط لازم است داده ها را از هاست بک آپ بازگردانید،که در این صورت آخرین نسخه پشتیبان از سایتتان در دسترس خواهد بود.

محاسبه قیمت هاست بکاپ

ایا برای هاست بک اپ باید مانند هاست اصلی هزینه زیادی متحمل شد؟در پاسخ به این سوال باید بید گفت خیر ، به دلیل اینکه شما فقط هزینه فضای دیسک را میپردازید، چون در هاست بک آپ از سخت افزار های ارزان قیمت تر استفاده میشود. دیتا سنتر ها نیز از این موضوع مطلع هستند که صاحب کسب و کار تمایلی ندارد هزینه ای مانند هاست اصلی خود را برای هاست پشتیبان بپردازد .

هاست بکاپ

ویژگی های هاست بکاپ

اگر قصد خرید هاست پشتیبان دارید حتما به نکاتی که در ادامه مقاله به آن میپردازیم توجه کنید.

1.بکاپ گیری خودکار

بکاپ گیری خودکار یکی از مهم ترین قابلیت هایی است که انتظار میرود در سرویس های پشتیبان وجود داشته باشد.این ویژگی با نرم افزار های گوناگونی امکان پذیر خواد بود.

2.سازگاری با دیتابیس در هاست بکاپ

روی وب سایت های مختلف، نرم افزار های گوناگونی نصب میشود که برخی از آنها با نسخه خاصی از پایگاه داده سازگار هستند که در این صورت انتظار میرود هاست بکاپ از تمامی آن ها پشتیبانی کند.

3.پروتکل FTP

سرویسی وجود دارد که به شما این امکان را میدهد که بدون استفاده از کنترل پنل از هاست خود بکاپ بگیرید.انتقال داده ها از پروتکل FTP باعث میشود که آپلود اطلاعات با سرعت بیشتری انجام شود. این پروتکل در صورت دسترسی نداشت به کنترل پنل به شما امکان میدهد اطلاعات را روی دامنه اصلی برگردانید.

4.پهنای باند هاست بکاپ

یکی از مهم ترین نکات در خرید هاست بکاپ، پهنای باند سرویس دهنده است. هنگام خرید به سراغ گزینه هایی بروید که دارای پهنای باند بیشتری هستند.این موضوع باعث میشود جا به جایی داده ها بدون مشکل انجام شود.

هاست بکاپ

5.سازگاری با زبان های برنامه نویسی

امکان دارد سایت شما به زبان  PHPو … توسعه داده و یا با سیستم مدیریت محتوا باشد. در تمامی این شرایط انتظار میرود عملیات پشتیبانی گیری بدون مشکل انجام شود.

خرید هاست پشتیبان با بهترین کیفیت

به این نکته توجه داشته باشید که شرکت های فراوانی در ایران و دنیا در زمینه ارائه هاست بکاپ با قیمت های پایین فعالیت میکنند. یکی از معایبی که در این زمینه وجود دارد آن است که بکاپ این شرکت ها مطمئن نیست و امکان دارد هر لحظه از دسترس خارج شود.

به همین دلیل زمان تهیه هاست بکاپ انتظار میرود این ویژگی ها را داشته باشد

  1. دانلود و آپلود بدون محدودیت
  2. پشتیبانی 24 ساعته
  3. سرعت بالا
  4. ترافیک و پهنای باند مناسب
  5. فعال سازی در کم ترین زمان ممکن
  6. بهره گیری از پروتکل FTP
  7. قیمت مناسب

جمع بندی

هاست بکاپ برای کسانی که به امنیت اطلاعات خود اهمیت میدهند، گزینه ی مناسبی است. با کمک از این سرویس شما میتوانید اطلاعات خود را در فضایی امن ذخیره کنید، تا در صورت نیاز به راحتی اطلاعات خود را بازیابی کنید.در این مقاله سعی کردیم به بررسی هاست بک اپ و ویژگی های آن بپردازیم؛ شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ویستا در ارتباط باشید.

با تشکر از همراهی شما تا پایان این مقاله ، برای بهبود کیفیت مقالات نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا