علمیمیزبانی وبهاست

هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز چیست؟ یکی از پر طرفدار ترین سرویس های میزبانی هست.در دنیایه دیجیتال برای اینکه وب سایت ها در بستر اینترنت و دسترس مخاطب باشد نیاز است که بر روی یک سرور و یا هاست قرار بگیرد و برای استفاده از سرور و یا هاست نیاز است سیستم عامل های مختلفی روی آن نصب کنید. یکی از پرطرفدارترین سیستم عامل ها برای هاست ویندوز میباشد که ما در ادامه مقاله به بررسی هاست ویندوز، مزایا و معایب و انواع کنترل پنل آن میپردازیم.

ادامه مقاله رو با ویستا همراه باشید.

هاست ویندوز در واقع یک فضا برای سایت شما است که بر روی سرور قرار گرفته، که این سرور دارای سیستم عامل ویندوز میباشد.

البته باید این را بدانید که سیستم عامل ویندوز برای سازگار بودن و نصب شدن روی سرورها یک نسخه جدا را برنامه نویسی کرده، که این نسخه از سیستم عامل به اسم ویندوز سرور شناخته شده است.

مزایای استفاده از هاست ویندوز چیست؟

سیستم عامل ویندوز برای سرور و هاست از مزایای بسیار خاصی برخوردار است که در ادامه مقاله به بررسی برخی از آن ها میپردازیم.

1.استفاده از دیتا بیس MySql

MySql یکی از پر طرفدار ترین دیتا بیس های مورد استفاده در بین کاربران است که ویندوز سرور قابلیت استفاده از این پایگاه داده را فراهم میکند.

2.دلیل امنیت بالا در هاست ویندوز چیست؟

یکی از مهم ترین دلایل برای امنیت بالای ویندوز سرور این است که کد های سیتم و منابع، اپن سورس نیستند و توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده و نگهداری میشود، به همین منظور است که اکثر ارگان های دولتی به سراغ ویندوز سرور ها میروند.

هاست ویندوز

3.سازگار با برنامه های ویندوز

یکی دیگر از مزایای مثبت سرور و هاست هایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند این است که میتوانند به راحتی تمامی نرم افزار هایی که روی ویندوز کامپیوتر خود نصب کرده اند را بر روی سرور ویندوز نصب کرده و به راحتی از آن ها استفاده کنند.

4.به روز بودن درایور ها

در ادامه جواب به سوال مزایای استفاده از هاست ویندوز چیست؟به دسترسی راحت این سیستم عامل میپردازیم، در تمامی به روز رسانی هایی که در قسمت سخت افزار انجام میشود باید حتما درایور های مختص به سخت افزار ارتقا یافته را آپدیت کنید، و یکی از نقاط قوت این نوع سیستم عامل این است که امکان دسترسی به درایورهای سخت افزار و نصب آن با چند کلیک قابل انجام است.

5.سازگاری با پلسک

با توجه به این نکته که کاربران با محیط ویندوز آشنایی کامل دارند ولی ترجیح می دهند از یک رابط کاربری ساده مانند پلسک برای مدیریت اطلاعات و تغییرات استفاده کنند.

 یکی از نقاط قوت پنل پلسک این است که به کمک آن شما میتوانید به راحتی چند دامنه و سایت را مدیریت کنید .

6.دلیل سادگی و راحتی هاست ویندوز چیست؟

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از هاست ویندوزی، سادگی آن بوده و تمامی کارها به کمک رابط گرافیکی انجام میشود،به همین دلیل نیازی نیست که افراد دارای دانش فنی خاصی باشند.همچنین دیگر دلیل سادگی هاست ویندوزی این بوده که تمام افراد چند باری را با ویندوز کار کرده اند و محیط کار هاست ویندوز برای آنها نا آشنا نخواهد بود.

هاست ویندوز

معایب استفاده از هاست ویندوز ؟

استفاده از هاست ویندوزی در کنار مزایای خود دارای معایبی نیز میباشد، که در ادامه مقاله به بررسی برخی از معایب آن میپردازیم.

1.سرعت پایین سرویس ویندوزی

در جواب سوال معایب استفاده از هاست ویندوز چیست؟ به سرعت این سیستم عامل میپردازیم، یکی از معایب هاست ویندوزی سرعت پایین تر ان نسبت به سیستم عامل لینوکس است.اگر دو سرور به سخت افزار هایی کاملا مشابه که یکی از آنها دارای سیستم عامل ویندوز و دیگری دارای سیستم عامل ویندوز است را مقایسه کنید، سرعت سیستم عامل لینوکس بسیار بیشتر از سیستم عامل ویندوز خواهد بود. البته در چند سال گذشته شرکت میکروسافت روی این موضوع کار کرده تا بتواند این مشکل را تا حدی رفع کند.

2.امنیت کم

در ادامه جواب به سوال معایب هاست ویندوز چیست به امنیت آن میپردازیم، هاست ویندوزی به خودی خود دارای امنیت خوبی است، ولی زمانی که به مقایسه هاست ویندوز و هاست لینوکس میپردازیم، هاست ویندوز در برابر حملات و باج افزارها آسیب پذیر تر است. باج افزاربه نوعی از نرم افزار ها گفته میشود که زمانی که وارد سیستم میشوند دسترسی کامل اطلاعات را بر عهده گرفته و در قبال دادن سترسی اطلاعات از کاربر میخواهند که هزینه ای را به طراحان این نرم افزار مخرب پرداخت کنند و تا وقتی که این هزینه را به طراحان ندهد کاربر هیچ گونه دسترسی به اطلاعات خود نخواهد داشت و حتی امکان دارد اطلاعاتش را از دست بدهد.

3.دلیل قیمت بالای هاست ویندوز چیست؟

هزینه های نگهداری و راه اندازی هاست ویندوز نسبت به هاست لینوکس بسیار بیشتر میباشد، برای مثال اگر دو سرور با سخت افزار های کاملا مشابه وجود داشته باشد و تنها تفاوت آنها سیستم عامل سرور باشد به طور قطع هزینه های سرور ویندوزی بسیار بیشتر از هاست لینوکس است.ّ

4. ثبات کمتر هاست ویندوزی

در ادامه معایب استفاده از هاست ویندوزی به ثبات این سیستم عامل میپردازیم، هاست ویندوزی در برخی مواقع که در حال اجرای چند نرم افزار است ممکن است دچار مشکل شده و نیاز به این پیدا کند که مجدد راه اندازی شود، همین دلیل باعث میشود آپ تایم این نوع هاست ها بسیار پایین باشد.

وب سرور هاست ویندوز چیست؟

برای درک بهتر این مطلب ابتدا اجازه دهید تعریف کوتاهی از وب سرور داشته باشیم. وب سرور به نرم افزارهایی گفته میشوند که درخواست کاربران به سایت شما را کنترل میکنند.

هاست ویندوز

برای مثال زمانی که کاربرمیخواهد فایلی را دانلود کرده و بر روی دکمه دانلود کلیک میکند درخواست دانلود کردن فایل توسط کلاینت به وب سرور ارسال شده و سپس پاسخ آن توسط وب سرور به کلاینت برگشت داده میشود و طبق جواب ارسال شده از سمت وب سرور عملیات مورد نظر انجام میشود.

در هاست ویندوز به طور معمول از وب سرورهای IIS استفاده میشود که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده است.

بهترین نکات برای خرید هاست ویندوز چیست؟

زمانی که شما قصد خرید هاست داشته باشید با شرکت های زیادی در زمینه هاستینگ مواجه خواهید شد.

در ادامه مقاله قصد داریم به نکاتی بپردازیم که شما باید هنگام خرید هاست به آنها توجه داشته باشید.

1.پشتیبانی

به دلیل اینکه هاست ویندوز دارای فرایند پیچیده تر و اغلب دارای مشکلات بیشتری نسبت به هاست لینوکس است، باید از سرویس دهنده هایی خرید داشته باشید که سیستم پشتیباتی قابل قبولی داشته باشند، تا زمانی که سایت شما دچار مشکل شد بتوانند در کم ترین زمان ممکن مشکل شما را حل کنند.

2.کیفیت

هرگز در هنگام خرید هاست ویندوز به دنبال هزینه کم تر نباشید، چون که در کل هاست ویندوز خوب قیمت نسبتا بالایی دارد و اگر شما سرویس دهنده ای را پیدا کردید که بیش از حد قیمت پایینی را برای هاست خود ارائه میکند از خرید آن خود داری کنید، پیشنهاد ما این است که همیشه از شرکت هایی خرید کنید که قیمت معقولی داشته باشند.

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز چیست؟

  1. سیستم عامل
  2. وب سرور
  3. دیتابیس سرور
  4. میل سرور
  5. کنترل پنل
  6. سرعت
  7. امنیت
  8. قیمت
  9. انعطاف پذیری
  10. پیکر بندی
  11. محبوبیت

اصلی ترین تفاوت بین هاست لینوکس و هاست ویندوز چیست؟ اصلی ترین تفاوت سیستم عاملی است که روی آن اجرا میشود، ویندوز سیستم عامل تجاری است ولی لینوکس سیستم عامل اپن سورس و رایگان است. و هر سیستم عامل از وب سرور های متفاوت استفاده میکند.

هاست ویندوز

کلام آخر

هدف این مقاله آشنایی شما با هاست ویندوز بود، تا زمانی که شما قصد دارید برای وب سایت خود هاست خریداری کنید شما بتوانید انتخاب هوشمندانه ای در بین هاست ویندوز و هاست لینوکس داشته باشید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ویستا در ارتباط باشید.

با تشکر از همراهی شما تا پایان این مقاله ، برای بهبود کیفیت مقالات نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا