آموزش وردپرس

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین چیست؟ دایرکت ادمین یه کنترل پنل هاسته. با استفاده از رابط کاربری گرافیکی اون به راحتی میتونید هاست و سایت خودتون رو مدیریت کنید.

این کنترل پل دقیقا مثل سی پنله که قبلا راجبش بهتون توضیح دادیم. اگه دوس دارید با سی پنل آشنا شید میتونید از این لینک استفاده کنید.

با استفاده از دایرکت ادمین می تونید وب سایت خودتونو با سطوح Admin، Reseller، نماینده و کاربر معمولی مدیریت کنید. بزرگ ترین مزیت این کنترل پنل اینه که تحریم نیست. که این کنترل پنل مبتنی بر لینوکس رو جایگزین سی پنل کهکه تحریمه کرده است.

مزایا و معایب دایرکت ادمین

مزایای دایرکت ادمین

  • از نظر اقتصادی مقرون به صرفس و قیمتش از سایر کنترل پنل های هاست کمتره. با وجود قیمت کم امنیت بالا و امکانات خیلی خوبی داره.
  • بهینه بدون سرعت
  • دایرکت ادمین سرعت خوبی داره و چون حجمش کمه در نتیجه فضای کمتری از هاست رو اشغال میکنه.
  • رابط کاربری ساده و جذاب
  • پنل کاربری دایرکت ادمین به شش بخش تقسیم میشه که در ادامه به تک تک اونا میپردازیم. با همین شش بخش دسترسی شما به بخش های مختلف خیلی سادس.
  • دامنه های ایرانی مث سی پنل تحریم نیس و شما میتونید خیلی راحت با خرید لایسنس به صورت قانونی نصب کنید و دیگ خبری هم از مشکلات امنیتی نیس.

معایب دایرکت ادمین

  • با هاست ویندوز سازگار نیس
  • دایرکت ادمین یه کنترل پنل عالی برای لینوکسه ولی با ویندوز سازگار نیس. اگه از هاست ویندوزی استفاده میکنید میتونید از کنترل پنل پلسک استفاده کنید.
  • نداشتن افزونه
  • کنترل پنل سی پنل و پنل پلسک دارای افزونه هایی میباشند که با نصب اونا قابلیتاشون ارتقا پیدا میکنه ولی دایرکت ادمین افزونه خاصی نداره.
  • راهنمای کاربر
  • تعداد کاربران دایرکت ادمین زیاده اما نه به زیادی سی پنل ابن ینی واسه پیدا کردن جواب سوالتون ممکنه زمان بیشتری بزارید.

بخش های مختلف دایرکت ادمین

 

معرفی بخش های مختلف دایرکت ادمین که در بالا گفته شد:

اکانت منیجر: این قسمت برای تنظیمات دامنه، آمار سایت، مدیریت DNSها، مدیریت FTP، بکاپ‌گیری، مدیریت پایگاه داده‌ها و … است.

ایمیل منیجمنت: با این بخش میشه به اکانت های ایمیل نظارت داشت. ایمیل هایی که در دایرکت ادمین ایجاد میکنید هم با رابط کاربری دایرکت ادمین میتونید مشاهده و استفاده کنید هم با نرم افزار های جانبی مثل outlook

این نکته رو هم بگم که در دایرکت ادمین محافظت در برابر هرزنامه ها و فیلترای محتوای دیگه موجوده.

Advanced feature : تنظیمات پیشرفته در این بخش قرار داره. همچنین دیدن اطلاعات سرور و مدیریتشون از این بخش امکان پذیره.

System Info & Files : نمایش اطلاعات سیستم، مدیریت فایل‌ها، لیست خطاهای سیستم، تغییرات مربوط به زبان و میزان بازدیدهای سایت و پهنای باند در این بخش میباشد.

Extra Features : دسترسی به وب میل و دسترسی به دیتابیس های دایرکت ادمین در این بخش است.

Support & Help: راهنما و پشتیبانی در این بخش قرار داره.

 در این مطلب سعی کردیم راجب دایرکت ادمین و معایب و مزایاش و بخش های مختلفش به طور کامل حرف بزنیم حالا این به شما بستگی داره که از دایرکت ادمین استفاده کنید یا برید کنترل پنل های دیگه.

اگه علاقه دارید که با کنترل پنل سی پنل آشنا شید میتونید از این لینک استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا