آموزش وردپرس

دامنه چیست؟

دامنه چیست؟

در دنیای واقعی برای پیدا کردن فروشگاه ، شرکت و منزل افراد نیاز به یک آدرس منحصر به فرد هست ، در دنیای مجازی هم وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما باید یک آدرس منحصر به فرد داشته باشه . منظور از دامنه یا Domain همون آدرس اینترنتیه برای مثال آدرس سایت گوگل www.google.com و آدرس سایت ما هم www.vistawebco.com هست.

دامین از دو بخش اسم و پسوند تشکیل شده که خروجی اش میشه آدرس سایت شما به همین راحتی !

سایت شما در واقع تشکیل شده از یک سری کد منحصر به فرد ولی به یاد سپردن این کدها یا IP برای مشتری های شما کار غیرممکنیه ، شما از داممنه یا domain  به منظور در یادماندن سایتتون استفاده میکنین و همه افراد ، سایت شما رو به اون نام میشناسند.

دامنه چیست

دامنه از 3 بخش مختلف تشکیل شده:

  • TLD یا TOP LEVEL DOMAIN
  • 2LD یا SCONDE LEVEL DOMAIN
  • 3LD یا THIRD LEVEL DOMAIN

بخش اول یا TLD همون پسوند دامنه شماست. این پسوند نشون میده شرکت شما در کجا واقع شده یا کارش چیه. برای مثال پسوند IR نشون دهنده این هستش که سایت شما در ایرانه و ME برای سایت های شخصی هست.

بخش دوم یا 2LD همون اسم دقیق سایت شماست که برای کسب و کارتون در نظر گرفتین. این اسم دارای چند محدودیت هست مثلا فقط 255 کاراکتر ، منحصر به فرد باشه ، از علامتی داخل اون جز  – نمیشه استفاده کرد و بین دوکلمه نباید فاصله ای وجود داشته باشه.

 

بخش سوم یا 3LD بخش مورد نظر هاست شماست. مثلا شما برای ورود به سایتتون باید از www استفاده کنید ولی اگه بخشی برای انتقال فایل به اصطلاح ست شده باشه میتونید از FTP برای ورود به اون بخش استفاده کنید.

سه قسمت اصلی دامنه

نکاتی درباره خریداری دامنه

نکته دیگه درباره دامین اینه که باید هرسال اون رو تمدید کنید تا به سایت دیگری واگذار نشه.

همینطور قبل از خریداری دامین باید چک کنید تا ببینین دامنه مورد نظر شما توسط شخص دیگه خریداری نشده باشه. برای این کار میتونید از سایت whois.com کمک بگیرین.

بعد از چک کردن این که دامنه مورد نظر شما توسط شخصی خریداری نشده میتونید به سایت های مربوطه برای خرید دامنه مراجعه کنید و دامنه مورد نظرتون رو به نام خودتون ثبت کنید . حتما اسمی برای دامین اتون انتخاب کنید تا خریداران و مشتریان احتمالی به راحتی به خاطر بسپارن

دامنه چیست

برای ثبت دامنه میتوانید از این لینک استفاده کنید.

تلفن تماس: 09018993004

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا