اخبار و اطلاعیه های ویستا

مدیریت شکست

10 راه کاربردی مدیریت شکست

مدیریت شکست : شکست کلمه آشنایی برای بیشتر ماست. نمی توان کسی را پیدا کرد که حداقل یک بار در طول زندگی طعم شکست را نچشیده باشد. پس بی جهت نیست که همه انسان های موفق با تکیه بر شکست هایشان قادر به رسیدن به آرزوهایشان شده اند. اما اغلب مردم شکست را یک واقعیت می دانند و نه نتیجه اعمالشان. شکست نه یک واقعیت بلکه فرصت دوباره ای برای رسیدن به موفقیت است.

شکست بخشی از تجربه است هیچ کس از شکست خوشش نمی آید و همه به آن به عنوان یک موضوع منفی نگاه می کنند. اما اگر به شکست به عنوان مسئله ای نگاه کنیم که می شود از آن چیزهایی یاد گرفت ، دیگر نه تنها به شکل یک مسئله منفی به آن نگاه نمی کنیم، بلکه آن را فرصتی برای یادگیری می دانیم که باعث با تجربه تر شدن ما شده و از شکست ها و اشتباهات بعدی جلوگیری می کند.

یکی از موضوعاتی که موقع شکست به خودمان می گوییم ، این است که چرا من؟ واقعیت این است که من و شمایی وجود ندارد، شکست شغلی و به طور کلی شکست برای همه انسان ها پیش می آید. بنابراین هیچ دلیلی ندارد که خودمان را زیر سوال ببریم و تصور کنیم که فقط ما هستیم که شکست خورده ایم و بقیه همیشه موفق بوده و هستند.

دانستن نحوه برخورد سالم با شکست ، بخشی از ترس را از بین می برد و میتواند درد ناشی از شکست را کاهش دهد تا بتوانید بهتر از قبل رو به جلو حرکت کنید.در مقاله زیر به بررسی چندین راه برای برخورد سالم با شکست میپردازیم:

 

مدیریت شکست

 

1.احساسات خود را بپذیرید

شکست با احساسات گوناگونی همراه است.مانند: اضطراب، عصبانیت، ناراحتی و شرم. مطالعات علمی حاکی از آن است که نباید احساس بد خود پس از شکست را نادیده بگیرید. تفکر در مورد احساسات شما و نه خود شکست بسیار مفید است. احساسات خود را بپذیرید و به خودتان حق دهید تا کمی احساس بد داشته باشید. به احساسات خود برچسب بزنید تا بتوانید آنها را عمیقا لمس کنید. به عنوان مثال ، ممکن است فکر کنید ،ناامید شده ام، یا ناراحت هستم که نتیجه نگرفتم. پذیرش احساسات گام مهمی در حل تعارضات درونی شماست و میتواند به بهبود افکار و احساسات منفی کمک کند.

2.تلاشهای ناسالم برای کاهش درد را بشناسید

ممکن است وسوسه شوید که بگویید من به هر حال آن شغل را نمی خواستم ، اما به حداقل رساندن درد شما باعث از بین رفتن آن نمی شود. پرت کردن حواس خود با غذا ، دارو یا موادمخدر،درد شما را درمان نمی کند. این موارد فقط به صورت موقت به شما تسکین میدهد ولی در بلند مدت باعث آسیب های جدی به جسم و روان شما میشود.

راههای ناسالم مقابله ای را به حداقل برسانید. روی آوردن به سازوکارهای مقابله ای که بیشتر از فایده آسیب می رسانند ، وضعیت شما را بدتر می کند.

3.مهارت های مقابله سالم را تمرین کنید

تماس با دوست ، تمرین تنفس عمیق ، حمام کردن ، پیاده روی یا بازی با حیوان خانگی تنها چند نمونه از راه های سالم برای مقابله با درد شماست. هر مهارت مقابله ای برای همه کار نمی کند ، بنابراین مهم است که آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید.

اگر در هنگام استرس عادات بدی مانند سیگار کشیدن یا پرخوری کردن را دنبال میکنید لیستی از مهارت های مقابله ای سالم ایجاد کنید و آن ها را در دیدرس قرار دهید. سپس، از لیست خود برای یادآوری استراتژی های سالم تر که می توانید هنگام احساسات بد به آنها روی آورید، استفاده کنید.

 

مدیریت شکست

 

4.باورهای غیر منطقی در مورد شکست را شناسایی کنید.

ممکن است در زندگی خود باورهای غیر منطقی در مورد شکست در ذهنتان ایجاد کرده باشید. ممکن است فکر کنید شکست به معنی بد بودن شماست ، هرگز موفق نخواهید شد یا در صورت شکست هیچ کس شما را دوست نخواهد داشت.

این نوع باورها نادرست هستند و میتوانند شما را از انجام کارهایی که میتوانید در آن ها موفق باشید، باز دارند پس لازم است آن ها را شناسایی کنید و برای تغییر دیدگاه نسبت به آن ها خودتان را آماده کنید.

5.افکار واقع بینانه در مورد شکست ایجاد کنید

بررسی مطالعات در مورد واکنش افراد به شکست نشان میدهد، که دیدن جنبه های مثبت شکست، یک عامل قوی در استقامت افراد در برابر ناراحتی های ناشی از شکست است.

وقی ناامید هستید یا فکر میکنید تلاش مجدد فایده ای ندارد، افکار خود را تغییر دهید. افکار واقع بینانه تری را در مورد شکست به خود یادآوری کنید ، مانند:

شکست نشانه این است که من خودم را برای انجام کاری سخت به چالش می کشم.

من می توانم شکست را تحمل کنم.

من می توانم از شکست هایم درس بگیرم.

ممکن است لازم باشد برای دفع افکار منفی، یک سری عبارات مثبت را هر روز با خود تکرار کنید.

6.مسئولیت خودتان را در شکست بپذیرید

مهم است که مسئولیت شکست خود را بپذیرید ولی مقصر دانستن بیش از حد خود نیز ممکن است باعث شود که بی جهت خود را سرزنش کنید. از سوی دیگر ممکن است، سرزنش دیگران یا شرایط نامساعد ناشی از شکست، شما را از درس گرفتن از آن بازدارد.

وقتی به شکست خود فکر می کنید، به دنبال توضیح باشید نه بهانه. دلایل شکست خود را مشخص کنید و بررسی کنید که دفعه بعد چگونه می توانید متفاوت عمل کنید.

7.مطالعه درباره شکست افراد موفق

زمانی را صرف تحقیق درباره افراد مشهور شکست خورده کنید. احتمالاً خواهید دید که آنها در مسیر رسیدن به اهداف خود بارها شکست خورده اند.

بسیاری از افراد موفق به طور مرتب شکست می خورند. بازیگران به خاطر نقش ها رد می شوند ، ورزشکاران از تیم جدا می شوند و صاحبان کسب و کار در معاملات خود دچار مشکل می شوند.

مطالعه کنید که آنها برای حرکت رو به جلو چه کردند. ممکن است نکاتی را بیاموزید که می تواند به شما در زندگی کمک کند. دانستن این که شکست چیزی است که همه افراد در زندگی خود آن را تجربه میکنند،می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد.

 

مدیریت شکست

 

8.برای یادگیری آماده باشید

اگر برای یادگیری آماده باشید ، شکست می تواند معلم بزرگی باشد. به این فکر کنید که چگونه میتوانید از شکست درس بگیرید و رویه خود را اصلاح کنید. به جای این که یک شکست را به عنوان یک بار سنگین برای خود ببینید ، به آن به عنوان یک گام برای رسیدن به هدف خود نگاه کنید.

9.برنامه ای برای حرکت رو به جلو ایجاد کنید

هنگامی که اشتباهات خود را مشخص کردید و اینکه چگونه میتوانید از آنها درس بگیرید،آماده تهیه برنامه ای برای حرکت رو به جلو خواهید بود. دیگر فکر نکنید “من یک شکست خورده ام” و روی این فکر تمرکز کنید که “من می توانم دوباره تلاش کنم”.

10.با ترس خود از شکست روبرو شوید

اگر بیشتر عمر خود را برای اجتناب از شکست گذرانده اید ، وقتی اتفاق می افتد واقعاً ترسناک به نظر می رسد. با این حال مواجهه با ترس های شما می تواند کلید کاهش آن باشد.

قدم گذاشتن خارج از حاشیه امن خود را تمرین کنید. کارهایی انجام دهید که ممکن است در آنها شکست بخورید. با گذشت زمان ، خواهید آموخت که شکست آنقدرها هم که تصور می کنید ترسناک نیست. این به شما کمک می کند تا ترس خود از شکست را به گونه ای که می تواند محرک باشد و به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کند ،مدیریت کنید.

 

برای مشاوره برندینگ میتوانید با تیم ویستا در تماس باشید.

شماره تماس : 09018993004 – 09100386812 – 02188885740

 

vista

#ویستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا