آموزش وردپرس

افزونه المنتور چیست؟

افزونه المنتور چیست؟

برای طراحی سایت بدون کدنویسی یکی از بهترین سیستم های مدیریت سایت وردپرس است. در حال حاضر 35 درصد از کل وبسایت های دنیا از وردپرس استفاده میکنند و این آمار قابل توجهی است. این امر نشان از قدرت وردپرس دارد. برای اینکه راحت تر بتوانیم در وردپرس طراحی سایت کنیم برنامه های کوچکی به نام افزونه وجود دارند،که به امکانات وردپرس اضافه میکنند. ما به افزونه های مختلفی برای طراحی یک سایت بی نقص نیاز داریم که در ادامه مهم ترین آن ها را برای شما نام میبریم:

  • افزونه های صفحه ساز
  • افزونه های امنیتی
  • افزونه های سرعت سایت
  • افزونه های سئو یا بهینه سازی سایت
  • افزونه های فروشگاه ساز

افزونه المنتور یک افزونه صفحه ساز پیشرفته برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است، که جز بهترین افزونه های صفحه ساز وردپرس میباشد. با استفاده از آن می توانید قسمت های مختلف سایت وردپرس خود را بدون حتی یک خط کدنویسی تغییر داده و طبق سلیقه خود آن را طراحی کنید.

 

افزونه المنتور

 

مزایای افزونه المنتور در وردپرس

افزونه المنتور مزایای زیادی دارد که باعث شده‌ تا آمار نصب این افزونه وردپرسی به بیش از دو میلیون نصب رسمی در مخزن وردپرس برسد. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین مزایای این افزونه آشنا خواهید شد:

۱- ویرایشگر آسان و در لحظه

رابط کاربری افزونه المنتور بسیار راحت و کاربرپسند طراحی شده است. همین امر به کاربر اجازه می‌دهد در کمترین زمان و به راحتی بتواند صفحه مورد نظر خود را طراحی کند. از ویژگی‌های بارز این افزونه، پیش‌نمایش فعال سایت در صفحه طراحی با افزونه است. بدین صورت که شما همزمان با تغییر ویجت‌ها می‌توانید سایت خود را به طور زنده مشاهده کنید.

۲- صفحه‌ساز Drag & Drop

شما فقط با استفاده از تکنیک Drag و Drop می‌توانید ویجت‌ها را جابه‌جا کرده و به طرح دلخواه خود برسید. این امر باعث می‌شود، که کاربران مبتدی نیز به راحتی بتوانند با این افزونه کار کنند.

۳- امکان تغییر سایز صفحات

یکی دیگر از امکاناتی که کمتر در افزونه‌های صفحه‌ساز مشاهده خواهید کرد، امکان تغییر سایز صفحات و بخش‌های داخلی صفحه در وردپرس است. با استفاده از افزونه المنتوراندازه تمامی قسمت‌های سایت را می‌توان تغییر داد. البته نوع قالب سایت هم تاثیر بسزایی دارد.

 

افزونه المنتور

 

[aux_highlight style=”aux-highlight-blue” extra_classes=””]اگر در المنتور به ارور 500 در ذخیره تغییرات برخوردید، میتوانید برای آموزش رفع این ارور از طریق این لینک اقدام کنید.[/aux_highlight]

۴- ذخیره سازی صفحات ساخته شده

شما با استفاده از افزونه المنتور می‌توانید تمام صفحات ساخته شده در این افزونه را ذخیره کرده و در دیگر سایت‌های وردپرسی خود وارد نمایید. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست زمان بسیاری را در طراحی سایت و ایجاد صفحات مختلف صرف کنید.

۵- متن باز بودن

متن باز بودن به یک توسعه‌دهنده وب امکان ایجاد هر تغییری در افزونه را میدهد. اگر آشنایی اولیه با کدهای CSS داشته باشید، می‌توانید به راحتی این افزونه را برای هماهنگی بیشتر با قالب سایت خود آماده سازی کنید. اما اگر با این کدها آشنایی ندارید بهتر است آن را به یک فرد متخصص بسپارید تا سایت شما دچار مشکل نشود.

۶- سازگاری افزونه المنتور با افزونه‌های سئو

سئو مهمترین بخش یک وب‌سایت است که باعث ارتقا رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر میشود. وردپرس دارای افزونه‌های سئوی بسیار قوی است که هماهنگی کامل با افزونه المنتور دارند. این افزونه هیچ ضرری برای سئوی سایت کاربر نخواهد داشت. یکی از این افزونه‌ها افزونه یواست سئو است.

۷- طراحی کاملا ریسپانسیو و واکنش‌گرا

تمامی طراحی‌هایی که توسط افزونه المنتور ساخته می‌شوند، کاملا واکنش‌گرا هستند. این قسمت‌ها به صورت کامل و بدون مشکل در تمامی نمایشگرها نمایش داده می‌شوند.

۸- سرعت بارگذاری بالا

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی سایت است. تمامی قسمت‌های ساخته شده با المنتور، دارای سرعت بالایی در بارگذاری هستند و کاربر هیچ‌گونه کاهش سرعت محسوسی را در سایت احساس نخواهد کرد.

 

افزونه المنتور

 

 

معایب افزونه المنتور

بدون شک هیچ افزونه‌ای کامل نیست و معایبی دارد. البته برخی افزونه‌ها مانند المنتور دارای مزایای بسیار بیشتری نسبت به معایب هستند که می‌توان از کاستی‌های آن چشم‌پوشی کرد. در ادامه به چند مورد از مهمترین معایب این افزونه خواهیم پرداخت.

۱- رایگان نبودن افزونه المنتور

می‌توانید افزونه المنتور را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید، اما در صورتی که نیاز به نسخه حرفه‌ای داشته باشید باید هزینه کنید.

با این حال، توصیه می‌شود که بسته کامل را خریداری کنید تا مهمترین ویژگی‌های المنتور را از دست ندهید. نسخه حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که در همه زمینه‌های وب‌سایت خود کار کنید. برخلاف نسخه رایگان که فقط به شما امکان اصلاح مناطق محتوا را میدهد.

۲- تغییر استایل لینک‌ها

شاید نیاز باشد تا تمامی استایل لینک‌ها در صفحات را به دلخواه ویرایش نمایید. متاسفانه افزونه المنتور به شما این امکان را نمی‌دهد و تمامی استایل لینک‌ها متاثر از قالب شما خواهد بود.

۳- امکان ویرایش ویجت‌ها به طور مستقیم وجود ندارد

در المنتور شما نمی‌توانید ویجت‌ها را به صورت مستقیم ویرایش نمایید.

 

برای طراحی اصولی و بهبود سئو سایت خود میتوانید با تیم ویستا در تماس باشید.

شماره تماس : 09018993004 – 09100386812 – 02188885740

 

vista

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا