آموزش وردپرسطراحی سایت

آموزش المنتور در وردپرس

المنتور، وردپرس، ویرایشگر، صفحه ساز

آموزش المنتور در وردپرس:

المنتور در وردپرس یک افزونه بسیار قدرتمند و کاربردی می باشد. که به طراحان سایت این امکان را می دهد تا به راحتی هرچه تمام تر سایت خود را طراحی کنند. استفاده از المنتور برای طراحان سایت مانند این است که یک مسیر طولانی را به جای پیاده رفتن با دوچرخه رفت. المنتور در این حد کار طراحی را راحت کرده است. در ادامه ما در ویستا قصد داریم در مورد چگونگی کار با المتور و روش کار آن صحبت کنیم.

کار کردن با المنتور:

به طور معمول، المنتور توسط طراحان وب برای راحتی کار استفاده می‌شود. ابزارهای المنتور به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نوشتن حتی یک خط کد، وب‌سایت خود را طراحی و آماده کنند. المنتور تمامی امکاناتی که طراحان برای طراحی وب‌سایت‌های خود نیاز دارند را در اختیارشان قرار می‌دهد. برای مثال، فرض کنید می‌خواهید غذا بپزید و این کار زمان‌بری است. اما، تصور کنید کسی این غذا را برای شما آماده کند و به شما بدهد. المنتور نیز همین کار را برای طراحان وب انجام می‌دهد.

 

وقتی طراحان بخواهند یک سری امکانات را در سایت خود قرار بدهند، به جای کد نویسی طولانی که هم وقت گیر هست و هم اینکه ممکن است بعضی افراد برنامه نویسی را بلد نباشند، از المنتور استفاده می کنند. و مواردی که می خواهند در سایت قرار بدهند را به صورت آماده و با کشیدن و انداختن در سایت از المنتور بر می دارند.

طراحی کردن با المنتور؟

بله. با استفاده از المنتور می‌توانید همه‌ی بخش‌های وب‌سایت خود را طراحی کنید. از جمله هدر، فوتر و صفحات اصلی یا برگه‌های دیگر. این افزونه امکانات زیادی برای سفارشی‌سازی وب‌سایت شما فراهم می‌کند.

برای مثال، فرض کنید که شما یک وب‌سایت فروشگاهی دارید و می‌خواهید در وسط صفحه اصلی، محتوایی ایجاد کنید که محصولاتی که تخفیف دارند را نمایش دهد. با المنتور، می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. محصولاتی که تخفیف خورده‌اند را وارد کرده و با استفاده از ابزارهای المنتور، آن‌ها را در صفحه اصلی قرار دهید. به‌عنوان مثال، می‌توانید یک بخش با عنوان “محصولات شگفت‌انگیز” ایجاد کنید و محصولات با تخفیف را در این بخش نمایش دهید. با این کار کاربران نسبت به خرید تمایل بیشتری پیدا می کنند.

با استفاده از المنتور، می‌توانید به آسانی و به شکلی کارآمد وب‌سایت خود را طراحی کنید و تنظیمات لازم را برای نمایش اطلاعات و محصولات خود اعمال کنید.

تفاوت المنتور با نسخه پرو:

افزونه المنتور رایگان است و بدون پراخت هیچ مبلغی به راحتی می توانید آن رانصب کنید. البته در همه ی قالب های مطرح افزونه المنتور را دارند و نیازی به نصب دوباره شما نیست. اما، افزونه ی المنتور یک نسخه پرو هم دارد که رایگان نیست و برای استفاده از آن باید مبلغی برای خریدش پرداخت کنید. نسخه پرو افزونه المنتور دارای امکانات بیشتر و در عین حال پیشرفته تری می باشد و دارای بیش از 50 المان آماده می باشد. هرچند که نسخه رایگان افزونه برای طراحی سایت در حد متوسط کافی است و همه ی امکاناتی که برای طراحی یک سایت خوب لازم دارید را دارد. ولی اگر دنبال سایت خلاق تر و جذاب تری هستید با نسخه پرو امکانات بیشتری دارید.

راحتی کار با المنتور:

افزونه المنتور به طراحان این امکان را می‌دهد که به طور کامل هر نوع گزینه یا قسمتی که نیاز دارند را با کشیدن و رها کردن در وب‌سایت خودشان قرار دهند. این ویژگی برای افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند، بسیار ایده‌آل است. با استفاده از امکانات المنتور، طراحی وب‌سایت بسیار راحت‌تر شده و حتی یک فرد مبتدی هم می‌تواند بدون نیاز به کدنویسی، وب‌سایت خود را طراحی کند. این افزونه، ابزارها و المان‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان سفارشی‌سازی وب‌سایت‌های خود را با دقت بیشتر می‌دهد.

راحتی کار با المنتور و داشتن امکانات مختلف آماده، باعث پیش‌روی سریع کارها می‌شود و شما می‌توانید حتی در یک روز وب‌سایتی را ایجاد کنید. این امکان همچنین به شما اجازه می‌دهد که روی وب‌سایت خود آزمون و خطا کنید، امکانات مختلف را امتحان کرده و بررسی کنید و در نهایت انتخاب کنید که کدام گزینه یا قسمت وب‌سایت شما را زیباتر می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که برای موفقیت، باید خلاقیت ذهنی خود را نیز به کار بگیرید و وب‌سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که رابط کاربری (UI) و تجربه کاربر (UX) در آن به خوبی رعایت شود.

ویژگی های المنتور:

افزونه المنتور متن باز هست و این امکان خیلی خوبی هست برای طراحان چرا که اون ها می توانند تغییراتی روی افزونه انجام بدهند و آن را بهبود ببخشند.

تنوع المان‌ها و سرعت بالای افزونه المنتور به همراه به‌روز بودن مداوم آن از جمله ویژگی‌هایی هستند که این افزونه را از رقبای خود برتر می‌سازند و باعث جلب توجه بیشتری از طراحان وب می‌شود. امکانات زیادی که المنتور ارائه می‌دهد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را به شکلی منحصر به فرد و حرفه‌ای طراحی کنند، بدون اینکه نیاز به دانش عمیق در زمینه برنامه‌نویسی داشته باشند. به همین دلیل، المنتور به یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های ویرایشگر سایت تبدیل شده است. افزونه المنتور با همه‌ی افزونه‌ها و قالب‌های وردپرسی سازگاری دارد و مشکلی برای سایت شما ایجاد نمی‌کند.

توسعه‌دهندگان المنتور همواره در تلاشند تا المان‌ها و ویجت‌های افزونه المنتور را بهبود بخشند و آن را با نیازهای طراحان هماهنگ کنند، که این عمل باعث شده تا افزونه المنتور همواره در میان طراحان محبوب ترین افزونه ویرایشگر سایت باشد. همچنین، المنتور در وردپرس دارای افزونه‌های کاربردی است که به سایت شما کمک می‌کنند. مانند افزونه المنتور پک، افزونه المنتور کیت و افزونه المنت جت. کار با المنتور نیاز به دانش برنامه‌نویسی ندارد و برای همه‌ی سطوح از مبتدی تا حرفه‌ای طراحی شده است، به‌طوری‌که هر کسی با چند کلیک ساده می‌تواند وب‌سایت خود را راه‌اندازی کند.

نقش المنتور در سئو:

المنتور این امکان را هم دارد که سایت شما را بهینه کند و موتور های جستجوی گوگل سایت شما را شناسایی کنند، که می توان گفت المنتور برای سئو سایت شما هم مناسب است. یک مزیت خوب دیگه ای که المنتور داره این هست که طراحان سایت وقتی یک صفحه ای را با المنتور طراحی بکنند می توانند آن را ذخیره کنند و برای سایت های دیگر هم استفاده کنند و این کار خیلی بهشون کمک میکنه و اون ها رو جلو میندازه و باعث می شود به کارشون سرعت ببخشند.

ریسپانسیو بودن افزونه:

همانطور که می دانید سایتی که شما طراحی می کنید باید همواره در نسخه موبایل و تبلت هم مناسب و در نوع خودش جالب و جذاب باشد و باید ریسپانسیو (واکنش گرا) باشد. با استفاده از المنتور شما می توانید سایت خود را برای هر نوع دستگاهی اماده کنید و المنتور این امکان را دارد که با انتخاب دستگاه مورد نظر (تبلت و موبایل) سایت خود را سفارشی سازی کنید.

نصب المنتور در سایت خود:

شما به دو طریق می توانید المنتور را روی سایت خود نصب کنید:

1.از طریق خود سایت المنتور به نشانی  Elementor.com

وقتی وارد سایت المنتور می‌شوید و حساب کاربری خود را می‌سازید، باید بین افزونه المنتور و المنتور پرو انتخاب کنید. المنتور پرو نسخه ای پولی است که باید خریداری شود. در مرحله بعدی، باید دامنه وب‌سایت خود را وارد کرده و افزونه را نصب کنید. در نهایت، افزونه را فعال کنید تا از امکانات آن بر روی وب‌سایت خود استفاده کنید.

2.روش دوم و مناسب تر دانلود المنتور از مخزن وردپرس هست. با وارد شدن در قسمت افزونه ها و با جست و جو کردن المنتور افزونه ی Elementor Website Builder را انتخاب کنید و آن را نصب و فعال کنید. بعد از نصب و فعال سازی افزونه در نوار کناری پیشخوان شما ظاهر می شود.

بعد از اتمام نصب و راه اندازی به هر یک از روش های بالا، افزونه المنتور جایگزین ویرایشگر وردپرس می شود. البته توجه داشته باشید که ویرایشگر وردپرس حذف نمی شود بلکه می توانید به صورت هم زمان از هر دوی آن ها استفاده کنید.

جمع بندی:

مشکلات طراحان وب توسط افزونه المنتور حل شده‌اند! کار با این افزونه به قدری ساده و سرگرم‌کننده است که خروجی مورد رضایت قرار می‌گیرد. هر آنچه برای یک وب‌سایت نیاز است، بدون کاهش سرعت و دخالت در سئو، فراهم می‌شود و ورود به دنیای وب‌سایت‌ها لذت بخش‌تر از پیش خواهد بود به همین سادگی!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا