آموزش وردپرسهاست

نصب وردپرس روی هاست

امروزه افراد، سازمان ها و کسب وکارهای زیادی هستند؛ که تمایل دارند برای خود یک سایت طراحی و توسعه دهند و، برای این کار به سراغ وردپردس و نصب ورپرس روی هاست می‌روند. به صورت معمول هم در ایران و خارج از کشور کنترل پنلی که برای نصب وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ کنترل پنل سی پنل است.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم؛ تا برای شما از نصب وردپرس در هاست، توضیحاتی درمورد کنترل پنل سی پنل، سازگاری با وردپرس و نحوه نصب آن با شما صحبت داشته باشیم. ادامه این مقاله رو با ویستا همراه باشید.

نصب ورپرس روی هاست

شما برای نصب وردپرس روی هاست ابتدا باید، یک هاست و دامین برای انجام این کار داشته باشید؛ که بتوانید فایل وردپرس رو روی هاست آپلود نمایید. و بعد درنهایت نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایید.

نصب وردپرس روی هاست

سی پنل

سی پنل یک کنترل پنل برای انجام، امور هاست و دامین مورد استفاده قرار می‌گیرد. وردپرس به واسطه این که با زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده است؛ باید روی هاست های لینوکسی از جمله سی پنل ویا دایرکت ادمین، مورد نصب قرار بگیرد.

اما باتوجه به این که سی پنل طراحی شیک تر و کاربردی تری نسبت به، دایرکت ادمین دارد؛ در شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ بیشتر سی پنل برای نصب وردپرس روی هاست به کار می‌رود.

نکته

البته باید این نکته را هم به شما عرض کنم؛ که یکسری شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ در، خارج از ایران یا بهترین شرکت هاستینگ خارجی از کنترل پنل های اختصاصی خودشان استفاده می‌کنند. که تعداد این شرکت ها به تعداد انگشتان یک دست هم، نمی‌رسد.

مزیت اصلی سی پنل

یکی از اصلی ترین مزیت های سی پنل که انقدر میان طراحان سایت، محبوب شده است؛ دارا بودن محیط کاربردی و همین طور سازگاری بسیار خوب با وردپرس است. همین طور که شما توانایی آن را دارید که، با استفاده از آن به راحتی هرچه تمام تر عمل نصب وردپرس روی هاست رو انجام دهید.

ایراد سی پنل

اما یک ایرادی هم که سی پنل دارد؛ این است که ممکنه بعضی اوقات با مشکلاتی مانند اختلال در نصب وردپرس با آن مواجه شوید که، واقعا برای هر طراح سایتی کلافه کننده به شمار می‌رود.

اگر شما با مشکلاتی هنگام نصب ورپرس روبه رو شدید؛ باید نسخه وردپرس و سی پنل خود را بررسی نمایید که، آنها از آخرین نسخه های وردپرس و سی پنل استفاده نمایید.

از دیگر ایراداتی که در سی پنل برای نصب وردپرس روی هاست، باید به آن اشاره کرد؛ مشکل امنیتی در سی پنل خواهد بود. برای اینکه برای شما در این کنترل پنل مشکلی پیش نیاید؛ شما باید از نسخه اصلی این کنترل پنل رو استفاده کرده و، برای اطمینال از آن شما باید از شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات هاستینگ هاست، مدنظر خود را تهیه نمایید.

شروع نصب وردپرس روی هاست

شما برای اینکه بتوانید سایت وردپرسی خود را، به درستی نصب کرده؛ و از نحوه صحیح کار وردپرس روی هاست خود مطمئن شوید باید، به شیوه درست نصب وردپرس روی هاست خود، مطمئن شوید.

مراحل نصب وردپرس عبارت‌اند از:

ورود به کنترل پنل هاست

شما در اول کار باید به کنترل پنل هاست خود از طریق ورود مستقیم با نام کاربری و رمز عبور ویا، در داخل سایتی که شما هاست خود را خریداری کرده‌اید؛ وارد کنترل پنل شوید.

نصب وردپرس روی هاست

ورود به پوشه اصلی سایت

شما زمانی که وارد کنترل پنل سایت خود شدید؛ باید روی قسمت فایل منیجر کلیک کرده و وارد آن شوید. این پوشه(file manager) پوشه‌ایی است؛ که شما می‌توانید تمام محتوایات سایت خود را در آن مشاهده و قرار دهید.

فایل منیجر هاست برای نصب وردپرس روی هاست

شما برای نصب وردپرس روی هاست باید وارد پوشه public_html شده؛ تا بتوانید وارد پوشه اصلی سایت‌تان شوید. این کار با 2بار کلیک روی این پوشه رخ خواهد داد

پوشه public_html

شما زمانی که وارد پوشه public_html شوید؛ اگر سایت شما خام بوده باشد هیچ، فایلی در این پوشه وجود نخواهد داشت. البته امکان این وجود خواهد داشت؛ که چند فایل وجود داشته باشد که، البته وجود آنها مهم نبوده و می‌توانید آنها رو پاک نمایید. اگر هم قصد بالا آوردن وردپرس جدیدی داشته باشید؛ باید نسخه قدیمی رو پاک کرده و جدیدترین نسخه آن را نصب نمایید.

آپلود فایل

حال شما باید فایل وردپرس خود را برای نصب داخل، سایت آپلود نمایید؛ که این کار به وسیله گزینه آپلودی که در نوار بالایی، موجود است انجام دهید.

انتخاب فایل برای آپلود

شما برای نصب وردپرس روی هاست باید فایل وردپرس خود رو، بعد از آپلود فایل به داخل پوشه شما باید به صفحه قبلی برگردید. بعد از برگشت به صفحه شما فایل رو Extract کرده؛ و محتوای داخل پوشه رو برون ریزی نمایید.

خارج کردن فایل وردپرس

شما برای خارج کردن فایل باید تمام آنها را انتخاب کرده؛ و سپس عملیات خروجی گرفتن از فایل ها از وردپرس رو انجام دهید. بعد از اتمام خروجی فایل های وردپرس پوشه های اضافی فایل زیپ و پوشه وردپرس رو پاک نمایید.

ایجاد دیتابیس برای متصل کردن وردپرس

شما بعد از به اتمام رساندن ریختن فایل وردپرستان در پوشه پابلیک اچ تی ام ال باید به سراغ ساخت دیتابیس در بخش My SQL Database Wizard قسمت دیتابیس این کار را انجام دهید.

مراحل ساخت دیتابیس مرحله آخر نصب وردپرس روی هاست

شما باید در این مرحله دیتابیس خود را بسازید؛ و بعد روی قسمت Next Step کلیک کنید. بعد از انجام این کار باید برای دیتابیس خود یک نام کاربری و رمز عبور تعریف کنید؛ در ادامه ما به شما نحوه انجام آن را کامل تر شرح خواهیم داد.

شما باید در ادامه نصب وردپرس روی هاست روی گزینه Create User کلیک کرده؛ و در مرحله بعد تمام تیک های آن را فعال و روی گزینه Make Changes کلیک نمایید.

مراحل شروع نصب سایت وردپرسی

حال که بخش اصلی و سخت نصب وردپرس رو با موفقیت اتمام رسانده‌ایم؛ باید سراغ کارهای نهایی آن برویم. در ادامه کار نهایی که برای نصب وردپرس تان باید انجام دهید؛ نام کاربری که همان User وارد کرده در سی پنل، رمزعبور هم به رمز عبوری است که در، قسمت رمز عبور تعین کرده‌اید و، میزبان پایگاه داده‌تان را همان لوکال هاست بگذارید.

نصب وردپرس روی هاست

اگر هم با لوکال هاست کار نکرد؛ شما باید میزبان هاست خود را، به عنوان میزبان وارد نمایید.

نکته

شما اگر تمایل داشتید؛ می‌توانید برای امنیت بیشتر سایت‌تان، پیشوندتان را از _wp به _re تغییر دهید.

اتمام کار

شما بعد از اینکه این مرحله رو طی کردید؛ به این قسمت وارد می‌شوید:

 خب، رفیق! دیگه تو این مرحله از نصب کار شما انجام شد و وردپرس میتونه با پایگاه‌داده ارتباط برقرار کند، اگر آماده‌ای، وقتش شده که…

سپس در اینجا همه داده های مدنظر وردپرس رو به دلخواه خود وارد می‌کنید؛ و درنهایت شما به صورت کامل ساده و راحت به سایت وردپرسی خود دسترسی خواهید داشت.

جمع بندی

تا اینجای مقاله ما با شما درمورد موارد زیادی از جمله نحوه نصب وردپرس روی هاست، هاست سی پنل، تفاوت آن دایرکت ادمین و… رو برای شما شرح داده‌ایم. حال شما می‌‌توانید با توجه به تمام مواردی که در اختیار شما قرار داده‌ایم؛ سایت وردپرسی خود را به راحتی هرچه تمام تر بالا بیاورد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ویستا در ارتباط باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود رو در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا