آموزش وردپرس

ترفند های قیمت گذاری

روانشناسی قیمت گذاری و ترفند های قیمت گذاری

 

روانشناسی قیمت گذاری چیست ؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که وقتی وارد یک مغازه می شوید در انتخاب محصول مورد نظرتان بر سر قیمت شک کنید ، گاهی اوقات به خاطر قیمت آن محصول را کنار می گذارید و بدون خرید مغازه را ترک می کنید و گاهی اوقات هم راضی می شوید که آن محصول را خریداری کنید ، چه اتفاقی می‌افتد ؟!

این جا بحث روانشناسی قیمت باز می‌شود .چگونه قیمت‌گذاری کنیم که تأثیری بر مصرف کننده و خریدار داشته باشد و آن ها را جذب محصول کند.

در بازاریابی از روش‌های زیادی برای افزایش مشتری و فروش استفاده می شود که یکی از مهمترین آنها روانشناسی قیمت‌گذاری است یعنی چگونه قیمت یک محصول را تعیین کنیم که مصرف کننده به خاطر قیمت از خرید آن صرف نظر نکند بلکه برای خرید آن اقدام کند.

 

 

انواع روش ها و ترفند های قیمت گذاری

 قیمت گذاری  عددی

عددها نقش بسیاری در انتخاب شدن دارند و مغز ما نسبت به آنها حساس است . برای مثال شما بین دو محصول که یکی قیمت آن ۶۰ هزار تومان است و دیگری ۵۹ هزار تومان یا بین یک میلیون و ۹۹۹ هزار تومان کدام را انتخاب میکنید ؟ در بیشتر مواقع ما خرید کمتر را انتخاب می‌کنیم که خوب درست هم هست. با انتخاب اعداد مناسب میتوان مصرف‌کننده را ترغیب به خرید کرد چرا که همواره به دنبال قیمت کمتر و کیفیت بهتر است.

محدودیت زمانی

وقتی شما پوستر “حراج تا آخر هفته” یک مغازه را می‌بینید تمایل به رفتن و دیدن اجناس  آن را دارید ، این روش هم یکی از انواع روانشناسی قیمت‌گذاری است با محدود کردن زمان خرید در حراجی ها  یا تخفیف  ها مصرف کننده را به سمت خرید قیمت مناسب تر هل می دهید.

ترفند های قیمت گذاری

 

قیمت دهی درست

برای انتخاب قیمت بر روی یک محصول باید حواسمان باشد که ارزش آن محصول حفظ شود . همیشه پایین بودن قیمت خوب نیست ، چراکه مصرف‌کننده فکر می‌کند کیفیت آن پایین بوده و برای خرید یک محصول با قیمت بالاتر  به مکانی دیگر میرود . پس قیمت دهی درست که مصرف‌کننده فکر نکند کیفیت آن پایین است  یا کالای خوبی نیست ، خیلی مهم است. یک قیمت معقول و معتبر برای محصول انتخاب کنیم.

هدیه دادن

همیشه محصول هایی که یک گیفت یا هدیه همراه خود دارند جذاب هستند و باعث ترغیب خرید توسط مشتری می شود. مثلاً یکی از این محصول را بخرید ،یکی دیگر را می توانید رایگان دریافت کنید.

 

 

ترفند های قیمت گذاری

ظاهر نوشتاری قیمت

به نظر شما بین دو عدد 20000  تومان و ۲۰ هزار تومان چه فرقی وجود دارد ؟! هر دو یک عدد برابر هستند ، ولی اگر این نوشتار را بر روی بارکد کالا ببینید قصد خرید کدام یک را دارید ؟  نوشتن کوتاه تر باعث خرید بیشتر آن می‌شود.

مزایای روانشناسی قیمت گذاری

یکی از خوبی های آشنایی با روانشناسی و ترفند های قیمت گذاری ، افزایش فروش و رونق کسب و کار شماست و باعث می‌شود سرمایه بالاتری به دست آورید و همچنین جایگاه خود را بین مشتری‌ها پیدا کنید. می‌توانیم بگوییم حتی باعث کاهش رقابت بین  فروشنده ها هم میشود. در آخر امیدواریم با انتخاب یک قیمت خوب و مناسب در کارتان موفق شوید.

 

برای مشاوره برندینگ میتوانید با تیم ویستا در تماس باشید.

شماره تماس : 09018993004 – 09100386812 – 02188885740

 

vista

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا