آموزش وردپرس

کدهای اسکیما

کدهای اسکیما (  Schema.org )چیست؟

کدهای اسکیما به گوگل کمک میکنند تا درک بهتری از محتوای دنیای اینترنت داشته باشد و بتواند به نحو بهتر کاربران خود را در پیدا کردن نتایج یاری کند. منبع این نشانه‌ها و کدها وب سایتی است به نام schema.org که محصول مشترک گوگل، بینگ، یاهو و یاندکس به شمار می‌رود. در این سایت کدهایی برای موضوعات مختلف ذکر شده است. برنامه‌نویسان این کدها را در ساختار کد سایت خود قرار می‌دهند. با این کار موتورهای جست‌وجو سریع‌تر متوجه محتوای صفحات می‌شوند و بهترین نتایج را به کاربران نشان می‌دهند.به طور مثال این کد ها مشخص میکنند که این متن، مربوط به مقالات سایت است و یا اعداد موجود در این تکه کد، مربوط به قیمت محصول موجود در صفحه است.

 

اسکیما چیست؟

 

کدهای اسکیما در واقع واژگان معنایی از برچسب ها (تگ ها) هستند  که می توانید به HTML سایت خود اضافه کنید تا نحوه خواندن و نمایش صفحات در موتورهای جستجو را بهبود بخشید.

نمونه کد:

<div itemscope itemtype=”https://schema.org/Book”>  <span itemprop=”name”> Inbound Marketing and SEO: Insights from the Moz Blog</span>  <span itemprop=”author”>Rand Fishkin</span></div>

افزودن نشانه گذاری طرح به HTML شما با افزایش قطعات غنی که در زیر عنوان صفحه نمایش داده می شود ، نحوه نمایش صفحه شما در SERP ها را نیز بهبود می بخشد.

به عنوان مثال ، اولین نتیجه جستجوی بالا شامل رتبه، ستاره و تاریخ انتشار است. هر دو مورد را می توان با استفاده از طرح افزود. مثال دوم فاقد قطعات غنی است و در عوض توضیحات متا یا سایر اطلاعات انتخاب شده توسط Google را نمایش می دهد. برای به دست آوردن قطعه غنی از بررسی ، باید از کد زیر استفاده کنید:

<div itemprop=”aggregateRating” itemscope itemtype=”https://schema.org/AggregateRating”>  <span itemprop=”ratingValue”>[Aggregate rating given]</span> stars –   <span itemprop=”reviewCount”>[Number of reviews]</span> reviews</div>

برای تولید کد خود ، می توانید از Structured Data Markup Helper استفاده کنید.

 

اسکیما چیست؟

 

تفاوت اسکیما در ریز داده ها و داده های ساختار یافته است.

داده های ساختار یافته در سیستم باعث جفت شدن نام با مقداری است که به موتورهای جستجو در طبقه بندی و فهرست بندی محتوای شما کمک می کند. Microdata یکی از داده های ساختار یافته ای است که با HTML5 کار می‌کند.در واقع اسکیما پروژه ای است که مجموعه خاصی از تعاریف مورد توافق  و تایید شده را برای تگ ها ارائه می دهد.

آیا اسکیما جایگزین Open Graph می شود؟

Open Graph یک نوع نشانه گذاری است که توسط فیس بوک برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مانند تصویر و توضیحات نمایش داده می شود. Schema یک لیست دقیق تر از گزینه ها نسبت به Open Graph ارائه می دهد. هر دو آنها می‌توانند با هم استفاده شوند ، اما Open Graph نمی‌تواند به جای طرح مورد استفاده قرار گیرد.

موارد توصیف شده توسط اسکیما

از کدهای اسکیما می‌توان برای علامت گذاری انواع اقلام از محصولات گرفته تا رویدادها و دستور العمل ها استفاده کرد. بیشتر اوقات برای ارائه اطلاعات اضافی به موتورهای جستجو در مورد موارد زیر نیز استفاده می شود:

  • کارهای خلاقانه
  • رویدادها
  • سازمان و شرکت
  • اشخاص
  • محل ها
  • تولیدات و محصولات و…

هر وسیله  دارای ویژگی هایی است که می توان از آنها برای توصیف جزئیات بیشتر موارد استفاده کرد. به عنوان مثال ، یک “کتاب” که در دسته “کار های خلاقانه” قرار می گیرد ، بسته به جزئیات مورد نظر شما می تواند ویژگی هایی تحت عناوین “نام”، “نویسنده” ، “تصویرگر” ، “isbn” و موارد دیگر را داشته باشد. برای توصیف آن به طور مشابه ، رویدادها را می توان به عنوان هر چیزی از رویداد های تجاری گرفته تا رویداد های تئاتر طبقه بندی کرد.

موتورهای جستجو که از کدهای اسکیما استفاده می کنند:

اسکیما توسط Google ، Bing ، Yahoo و Yandex شناخته می شود (و در واقع آن را تسخیص  می دهند). مشخص نیست که آیا موتورهای جستجو دیگر از این کدها برای تغییر نحوه نمایش نتایج جستجو استفاده می کنند یا خیر.

 

اسکیما چیست؟

 

تأثیر کدهای اسکیما بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو

این که آیا کد های اسکیما بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو  تأثیر می گذارند ، موضوع بحث و آزمایش های زیادی بوده است. تا کنون ، هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد اسکیما می تواند رتبه ها را بهبود بخشد. اما برخی نشانه ها وجود دارند که نتایج جستجو نرخ کلیک بهتری خواهند داشت. برای دیدن نتایج ، از کدهای اسکیما استفاده کنید و آن ها را آزمایش کنید تا ببینید در گسترش مخاطبان  و بازدیدکنندگان سایت شما تغییر و بهبودی ایجاد می‌شود.

استفاده از کدهای اسکیما همراه با سایر کدها

Schema را می توان همراه با RDFa و JSON-LD استفاده کرد ، اما توسط microformat ها پشتیبانی نمی شود.

برای طراحی اصولی سایت و مشاوره برندینگ میتوانید با تیم ویستا در تماس باشید.

شماره تماس : 090189930040910038681202188885740

 

vista

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا