سرور مجازی ترید

مقایسه و تفاوت های سرور اختصاصی مجازی (VPS) و شبکه اختصاصی مجازی (VPN)

. (Virtual Private Server) VPS  و  (Virtual Private Network) VPN دو اصطلاحی می باشند که معمولا اشتباه گرفته می شوند. اگرچه کلمات اختصاری آنها مشابه است اما به دو سرویس مختلف اشاره می کنند.

همانگونه که در مقالات قبلی اشاره شد، VPS یا سرور مجازی ترید  نوعی میزبانی وب است، در حالی که VPN یا شبکه خصوصی مجازی، یک سرویس و تکنولوژی می باشد که به شما این امکان را می دهد که در هنگام استفاده از وب کاملا خصوصی و ناشناس بمانید.

اگرچه این دو سرویس، خدمات کاملا متفاوتی دارند اما هر دو در یک گروه قرار می گیرند.

برای کسانی که تازه از سرویس های وب استفاده می کنند این دو اصطلاح می تواند کاملا گیج کننده باشد.

یک سرور مجازی خصوصی ترید (VPS) چیست؟

قبل از آنکه مقایسه خود را انجام دهیم توضیح مختصری از سرور مجازی ترید بایننس می دهیم.

انواع مختلفی از میزبانی وب وجود دارد ، از جمله میزبانی اختصاصی، میزبانی مشترک، میزبانی وردپرس VPS و موارد دیگر.

میزبان VPS از تکنولوژی مجازی سازی برای تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی مختلف استفاده می کند. این امر باعث می شود تا علاوه بر گسترش سرور مجازی، دسترسی بیشتری به منابع سرور داشته باشید.

از آنجایی که این یک سرور مجازی است، شما محدود به یک سرور فیزیکی نیستید. همچنین و به دلیل اینکه که این یک محیط سرور خصوصی است، شما منابع سرور را با هیچ کاربر دیگری به اشتراک نمی گذارید.

 شما تنها سرورهای فیزیکی واقعی را به اشتراک خواهید گذاشت، اما با استفاده از فناوری مجازی سازی، هیچ تداخلی در استفاده از سرور وجود نخواهد داشت.

شبکه خصوصی مجازی (VPN) چیست؟

می کند. به عنوان مثال ، هر داده ای که از یک محل اداری به محل  دیگر ارسال شود قابل خواندن در خارج از این ارتباط نیست. این یکی از مزایای یک شبکه خصوصی مجازی یا همان VPN است.

استفاده تجاری از VPN

اینترنت یک شبکه عمومی است که رایانه ها را در سراسر جهان به هم متصل می کند و به افراد امکان می دهد از هرجای دیگر با اتصال به منابع عمومی دسترسی پیدا کنند. با این حال، برخی از منابع وجود دارد که باید خصوصی نگه داشته شوند. به عنوان مثال، یک سازمان می تواند اسناد و وب سایت های خصوصی داشته باشد (که اغلب به آنها اینترانت می گویند) که فقط کارمندان آن باید به آنها دسترسی داشته باشند. در این حالت، نگهداری این منابع در یک شبکه خصوصی که فقط در دفتر کار وجود دارد امنیت بیشتری دارند.

حال بگذارید بگوییم که این سازمان دفاتر یا کارگران از راه دور زیادی را در مکان های مختلف دارد. اگر شبکه خصوصی فقط در مقر این سازمان وجود داشته باشد، کارمندان در مکان های دیگر به منابع خصوصی دسترسی نخواهند داشت. راه حل این مشکل ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی می باشد.

استفاده شخصی از VPN

 استفاده دیگر از VPN ارائه ناشناس بودن به کاربران است. کاربر می تواند رایانه شخصی خود را به VPN متصل کند، سپس هر وب سایتی که برای بازدید انتخاب کند ابتدا VPN را مرور می کند. این بدان معناست که اشخاص ثالث نمی توانند بدانند چه وب سایت هایی را باز می کنید و این وب سایت ها فقط VPN مورد استفاده شما را می بینند و نه رایانه شما.

استفاده های دیگر…

فرض کنید شما رایانه خود را به Wi-Fi عمومی متصل می کنید. در این حالت، مالک این Wi-Fi توانایی شناختن همه وب سایت هایی را که باز می کنید دارد. از آنجا که بیشتر وب سایت ها از HTTPS استفاده می کنند، محتوای واقعی که کاربر ارسال و دریافت می کند رمزگذاری شده است. اما نام دامنه وب سایت های بازدید شده هنوز برای شبکه یا ارائه دهنده خدمات اینترنت قابل مشاهده است.

کاربران می توانند با استفاده از VPN این نگرانی درباره حریم خصوصی را برطرف کنند. هنگام دسترسی به اینترنت با استفاده از VPN تنها اطلاعاتی که برای شبکه قابل مشاهده است ، اتصال کاربر به VPN است. همه موارد دیگر از جمله وب سایت های بازدید شده خصوصی باقی خواهند ماند.

یکی دیگر از موارد معمول استفاده از VPN دسترسی به محتوای محدود شده جغرافیایی و دور زدن تحریم هاست.

همچنین…

برخی از وب سایت ها بسته به کشوری که به آنها دسترسی دارند رفتار متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال ، نتفلیکس ممکن است فیلمی داشته باشد که در دسترس مخاطبان آمریکای شمالی باشد اما در دسترس اروپایی ها نیست. بنابراین، اگر در اروپا هستید، می توانید به VPN متصل شوید که در ایالات متحده آمریکا واقع شده است و به  Netflix متصل شوید. مثل این می ماند که شما در آمریکا هستید.

تفاوتهای VPS و VPN

  • سرور مجازی اختصاصی ترید VPS  برای کسب و کارها بسیار مفید است، زیرا میزبان سرور مقرون به صرفه و قدرتمندی برای پشتیبانی از وب سایت ها، برنامه های پیشرفته و عملکردهای مشابه می باشد.
  • VPN ها می توانند به افراد و مشاغل کمک کنند تا مکان های آنلاین آشکار آنها را تغییر دهند.
  • VPN معمولاً میزبان وب سایت ها یا برنامه هایی مانند VPS نیستند. در عوض، VPN ها نحوه ترافیک اینترنت شما را تغییر می دهند تا بنظر برسد شما در مکان دیگری هستید. با این کار اطلاعات خود را محافظت کرده و سرعت اتصال خود را افزایش دهید.
  • وب سایت ها، برنامه ها و اطلاعات میزبانی شده در VPS ممکن است در معرض هک یا نظارت دولت باشد. VPS در درجه اول میزبان سرور است و نه امنیت داده.
  • در مقابل ، VPN ها بر ویژگی های امنیتی خود مانند تونل سازی ، رمزگذاری ، پنهان سازی IP ، سیاست های عدم ورود به سیستم و از بین بردن سوئیچ ها متمرکز شده است.
  • علاوه بر این، VPS ها معمولاً نمی توانند مکان آشکار ترافیک اینترنتی مورد استفاده خود را تغییر دهند. اگر VPS شما در کشوری با محدودیت جغرافیایی واقع شده باشد، احتمالاً نمی توانید از آن محدودیت عبور کنید. از طرف دیگر، VPN ها می توانند آدرس IP کاربران خود را تغییر دهند. گفتنیست به طور مرتب این کار را انجام می دهند.

به طور خلاصه ،  VPS سرور مجازیی ترید  یک سرور مقرون به صرفه برای میزبانی با آن است، در حالی که VPN سرویسی است که با خیال راحت و به صورت خصوصی شما را از مکان های مختلف به اینترنت متصل می کند.

اکنون که تفاوت VPS در مقابل VPN را فهمیدید ، شما می توانید یک  VPS را اجاره کنید و یک نرم افزار VPN روی آن نصب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزبانی وب، داشتن سرور خصوصی مجازی ترید (VPS) و  شبکه خصوصی مجازی (VPN)  می توانید با مجموعه  ویستا تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا