میزبانی وب

هاست ابری

هاست ابری چیست؟

هاست ابری

اصطلاح ابر به یک شبکه یا اینترنت گفته می شود. این فناوری، اطلاعات و داده های سرورهای دور را ذخیره و مدیریت می کند. همچنین دسترسی آنها را به جای درایورهای محلی انجام می دهد. داده ها می توانند هر چیزی مانند پرونده ها، تصاویر، اسناد، صوت و فیلم و موارد دیگر باشند.

اگر هر شرکت فناوری اطلاعات بخواهد از روشهای سنتی برای تامین زیرساختهای شبکه خود استفاده کند نیازمند یک اتاق سرور با امکانات کامل شبکه می باشد. این امکانات شامل سرور پایگاه داده، شبکه، فایروالها، روترها، مودمهای شبکه ای، سیستمهای تنظیم و نگهداری و .. است.

برای ایجاد چنین زیرساخت های فناوری اطلاعات، باید هزینه های زیادی صرف کنیم. برای غلبه بر مشکلات احتمالی و کاهش هزینه های زیرساخت، هاست ابری به وجود آمده است.

هاست ابری

ویژگی های هاست ابری

  • سرعت اشتراک گذاری منابع

ابر در یک محیط محاسباتی توزیع شده کار می کند. این منابع بین کاربران به اشتراک گذاشته شده و بسیار سریع کار می کند

  • در دسترس بودن و قابلیت اطمینان بالا

در دسترس بودن سرورها بسیار زیاد و قابل اطمینان تر است زیرا احتمال خرابی زیرساخت ها حداقل می باشد.

  • شتراک گذاری

با هاست ابری، چندین کاربر و برنامه می توانند با به اشتراک گذاشتن زیرساخت های مشترک، با کاهش هزینه ها بصورت بهینه کار کنند.

  •  استقلال دستگاه و موقعیت مکانی

میزبانی شبکه ابری کاربران را قادر می سازد با استفاده از یک مرورگر وب بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی یا دستگاهی که دارند، به سیستم دسترسی پیدا کنند. کاربران می توانند از هرجایی با یک رایانه شخصی ، تلفن همراه و غیره از طریق اینترنت به منابع خود دسترسی داشته باشند.

  •  نگهداری

تعمیر و نگهداری برنامه های میزبانی ابری آسان تر است. زیرا نیازی به نصب آنها در رایانه هر کاربر نیست و از مکان های مختلف قابل دسترسی است.

  • کم هزینه

با استفاده از رایانش ابری، هزینه کاهش می یابد زیرا برای استفاده از خدمات رایانش ابری، یک شرکت فناوری اطلاعات نیازی به تنظیم زیرساخت های خود و پرداخت هزینه های هنگفت برای استفاده از منابع ندارد.

  •  خدمات به روش پرداخت هنگام استفاده

رابط برنامه نویسی برنامه (API) در اختیار کاربران قرار می گیرد تا بتوانند با استفاده از این API ها به خدمات در فضای ابری دسترسی پیدا کنند و هزینه استفاده از خدمات را پرداخت کنند.

معایب رایانش ابری

  • اتصال به اینترنت

همانطور که می دانید ، در رایانش ابری ، همه داده ها (تصویر ، صدا ، فیلم و غیره) روی ابر ذخیره می شوند و ما با استفاده از اتصال اینترنت به این داده ها از طریق ابر دسترسی پیدا می کنیم. اگر اتصال اینترنتی خوبی ندارید، نمی توانید به این داده ها دسترسی پیدا کنید. با این حال ، ما هیچ راه دیگری برای دسترسی به داده ها از طریق ابر نداریم.

  •  قفل شدن فروشنده

قفل شدن فروشنده بزرگترین عیب رایانش ابری است. ممکن است سازمان ها هنگام انتقال خدمات خود از فروشنده ای به فروشنده دیگر با مشکل روبرو شوند. از آنجا که فروشندگان مختلف سیستم عامل های مختلفی را ارائه می دهند ، این امر می تواند در انتقال از یک ابر به ابر دیگر مشکل ایجاد کند.

  • کنترل محدود

همانطور که می دانیم ، زیرساخت های ابر کاملاً تحت مالکیت ، مدیریت و نظارت بر ارائه دهنده خدمات است ، بنابراین کاربران ابر کنترل کمتری بر عملکرد و اجرای سرویس ها در زیرساخت های ابری دارند.

  • امنیت

اگرچه ارائه دهندگان خدمات ابری بهترین استانداردهای امنیتی را برای ذخیره اطلاعات مهم اعمال می کنند. اما قبل از استفاده از فناوری ابری ، باید توجه داشته باشید که تمام اطلاعات حساس سازمان خود را به شخص ثالثی، یعنی یک ارائه دهنده خدمات رایانش ابری ارسال خواهید کرد. هنگام ارسال داده ها روی ابر ، ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که اطلاعات سازمان شما توسط هکرها هک شود.

هاست ابری چگونه عمل می کند

فرض کنید که شما یک مدیر اجرایی در یک شرکت بزرگ هستید. مسئولیت های خاص شما شامل اطمینان از این است که همه کارمندان شما از سخت افزار و نرم افزار مناسب برای انجام وظایف خود برخوردار هستند.

تنها تامین قطعات سخت افزاری و  رایانه برای مجموعه کافی نیست. شما همچنین باید نرم افزار و مجوزهای نرم افزار را خریداری کنید و سپس این نرم افزارها را در صورت نیاز به کارمندان خود ارائه دهید. هر زمان که یک کارمند جدید استخدام می کنید ، باید نرم افزار بیشتری بخرید یا مطمئن شوید که مجوز نرم افزار فعلی شما به کاربر دیگری اجازه می دهد.

حال فرض کنیم ممکن است گزینه دیگری برای مدیرانی مانند شما وجود داشته باشد. به جای نصب یک مجموعه نرم افزاری برای هر رایانه ، کافی ست یکبار برنامه را در یک سیستم بارگیری کنید. این برنامه به کارمندان اجازه می دهد تا با استفاده از سرویس مبتنی بر وب وارد شوند و از آن برنامه استفاده کنند. سایر سرورهای از راه دور متعلق به یک شرکت دیگر، از طریق پست الکترونیکی گرفته تا پردازش متن تا برنامه های پیچیده تجزیه و تحلیل داده ، همه چیز را اجرا می کنند. به این یک رایانش ابری گفته می شود و می تواند کل صنعت رایانه را تغییر دهد.

در یک سیستم محاسبات ابری، تغییر بار قابل توجهی وجود دارد. در هنگام اجرای برنامه ها ، رایانه های محلی دیگر مجبور نیستند همه کارهای سنگین را انجام دهند. رایانش ابری می تواند به راحتی و به صورت خودکار از پس بار بسیار سنگین برآید. تقاضای سخت افزار و نرم افزار از طرف کاربر کاهش می یابد. تنها چیزی که کامپیوتر کاربر برای اجرای آن نیاز دارد ، نرم افزار رابط رایانش ابری سیستم است. این می تواند مرورگر وب باشد.

پشتیبانی و مدیریت فضای ذخیره سازی

برای مدیریت اندازه های مختلف فضای ذخیره سازی ابری که به صورت پراکنده تقسیم می شوند، اغلب یک hypervisor ساخته می شود. همچنین تخصیص امکانات سخت افزاری ، مانند پردازنده های اصلی ، RAM و فضای ذخیره سازی ، به هر سرور ابری را کنترل می کند.

میزبانی سرور ابر، به عبارت ساده ، یک شبکه ذخیره سازی مجازی است.

پشتیبانی سطح اصلی چندین فضای ذخیره سازی ابری توسط دستگاه هایی بنام سرورهای فلزی معرفی می شوند. گره های مختلف فلزی عمدتا از یک ابر عمومی تشکیل شده اند. که به طور معمول در زیرساخت های شبکه محافظت شده اند. چندین سرور مجازی توسط همه این سرورهای فیزیکی میزبانی می شود.

در عرض چند ثانیه ، می توان ماشین مجازی ساخت. وقتی دیگر نیازی به آن نباشد. می توان سریع آن را نیز دور انداخت. همچنین ارسال اطلاعات به یک سرور مجازی، بدون نیاز به ارتقا دقیق سخت افزاری، کار ساده ای است. یکی دیگر از مزایای اصلی زیرساخت های ابری قابلیت انعطاف پذیری است. کیفیتی است که در مفهوم سرویس ابری اهمیت دارد.

چندین وب سرور در چنین ابر خصوصی وجود خواهد داشت که خدمات را برای همان محیط فیزیکی ارائه می دهند. هر دستگاه یک سرور فلزی خواهد بود، اما آنچه مصرف کنندگان برای آن سرمایه گذاری می کنند و در نهایت از آن استفاده می کنند محیط مجازی است.

مقایسه هاست ابری و سرورهای خصوصی

ما در این مقاله می خواهیم سرورهای اختصاصی را با سرور ابری مقایسه کوتاهی انجام دهیم. برای کسب اطلاعات کافی درباره سرورهای اختصاصی به مقاله سرور اختصاصی مراجعه نمایید.

برای مشاغلی که به دنبال استقرار آسان و بازیابی اطلاعات هستند، سرورهای اختصاصی معمولاً بهترین گزینه می باشند. اگرچه آنها داده ها را به صورت محلی دستکاری می کنند ممکن است طیف گسترده ای از تأخیرها حین عملیات تجربه نکنند.

این سرعت خروجی به ویژه برای سازمانها از جمله تجارت الکترونیکی ضروری است.

دستگاه های سرورها

دستگاه های موجود در سرورهای اختصاصی منحصراً به میزبان وب یا نرم افزار اختصاص یافته اند. تا زمانی که از همه ظرفیت محاسبات به طور همزمان استفاده نشود.

 واحدهای پردازنده در یک سیستم ابری برای جلوگیری از تحلیل رفتن کارایی به نظارت نیاز دارند.

سرورهای اختصاصی می توانند یک شرکت را قادر به ردیابی دستگاه های اختصاصی خود کنند. کارگران داخلی نیز باید مدیریت برنامه ها را به طور دقیق تری درک کنند.

همچنین یک کسب و کار به درک  مشخصات بار نیاز دارد تا فضای ذخیره سازی را  صحیح نگه دارد.

کار با سرورهای ابری راحت تر خواهد بود. با تأثیر بسیار کمتر بر روی فرآیندها ، قابلیت همکاری سریعتر است.

سیستم عامل های خدمات ابری برای رفع محدودیت های احتمالی نیاز به برنامه ریزی دارند.

درمورد هزینه به طور معمول ، سرورهای ابری نسبت به سرورهای اختصاصی هزینه اولیه کمتری دارند. اما هنگامی که یک کسب و کار به امکانات تخصصی تری نیاز دارد مزیت سرورهای ابری کاهش می یابد

برخی از عوامل به هر دلیلی وجود دارد که واقعاً می تواند قیمت سرورهای اختصاصی و ابری را افزایش دهد. به عنوان مثال ، اجرای یک سرور ابری از طریق یک رابط شبکه خاص می تواند بسیار پرهزینه باشد.

ممکن است به هر دلیلی شما بخواهید سرور خود را اختصاصی تر کنید. این عمل را می توان هم از طریق سرویس های اختصاصی و هم خدمات میزبانی ابری بدست آورد.

شرکت ویستا ارائه دخنده خدمات هاست و دامنه در ایران، برای خرید هاست می توان به وب سایت سرکت ویستا مراجعه نمایید.

قبل از پیاده سازی سرور جدید از سیستم های موجود نسخه پشتیبان ایجاد نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا