آموزش وردپرستولید محتوادامنهسئوویدیو

سئو محتوا 2022

بر اساس آمار سایت استاتیستا ماهانه هفتاد میلیون محتوا فقط در سایت‌های وردپرسی انتشار می یابد. مثلا در رابطه با کلمه سئو چیزی حدود بیست و پنج میلیون محتوا وجود دارد. با این حساب اگر شما یک وبسایت با محتوای سئو داشته باشید برای بودن در نتایج اولیه گوگل باید با بیست و پنج میلیون محتوا رقابت کنید.
 وقتی محتوای شما در رتبه یک نتایج گوگل باشد تقریبا ۳۰ درصد از جستجوها در سیستم عامل ویندوز و ۲۲ درصد از جستجوها در موبایل قطعا به سمت وبسایت شما هدایت خواهند شد و اگر رتبه‌ دوم نتایج گوگل باشید ۱۵ درصد از جستجوهای سیستم عامل ویندوز و ۱۳.۵ درصد از جستجوهای موبایل به صفحه‌ شما خواهند رسید. پس بودن در نتایج اولیه گوگل اهمیت زیادی از نظر استراتژی محتوا و دیجیتال مارکتینگ دارد. حالا باید از خود بپرسیم موتورهای جست و جو از جمله گوگل محتوا‌ها را بر چه اساس رتبه بندی میکنند؟ چه راه حلی برای افزایش رتبه‌ وب سایت در نتایج موتورهای جست و جو از جمله گوگل وجود دارد؟ موتور جست و جوی گوگل برای رتبه بندی کردن نتایج جست و جو برای کاربران قوانین بسیار گسترده‌ای را تنظیم کرده که بر اساس آن به محتوا‌‌های موجود رتبه میدهند. هر محتوا برای دستیابی به نتیجه برتر گوگل جهت افزایش نرخ بازدید و ترافیک
بالا باید این قوانین را در محتوای خود رعایت کند.‌ البته الگوریتم‌های گوگل مدام در حال تغییراند و صاحبین سایت‌ها باید بتوانند با این قوانین همراه بشوند و این هدف تنها در صورتی محقق میشود که یک متخصص بر فعالیت‌های بهینه سازی آن‌ها نظارت کند‌. باید گفت موتورهای جستجو از جمله گوگل، یاهو و بینگ بر اساس چیزی حدود دویست فاکتور الگوریتم هایی ایجاد میکنند که بر اساس این الگوریتم‌ها وبسایت‌ها در نتایج جست و جو یا به اصطلاح SERP رتبه‌ بندی میشوند. به این فاکتور ها اصول و مبانی سئو گفته میشود و به فردی که این اصول را پیاده میکند سئو کار میگویند. در این مقاله سعی شده به روز ترین اصول و مبانی سئو محتوا به صورت رایگان و کاربردی در اختیار کاربران قرار گیرد. با ما همراه باشید.

سئو محتوا چه کاربردی داره؟

خب همانطور که در سکشن بالا گفتیم برای اینکه وبسایتتان در نتایج گوگل بالا آید و بتوانید محصول، خدمات یا هر چیز دیگه ای که دارید را بفروشید باید محتوا تولید کنید یعنی گوگل الکی نمی گذارد ازش استفاده کنید. باید برایش محتوا تولید کنید تا آن هم وبسایتتان را بالا بیاورد.
حال یک سوال مطرح میشود؟ تا حالا شده راجب یک موضوعی داخل گوگل سرچ بزنید و یک وب سایت را پیدا کنید ولی داخل آن وب سایت پر باشد از کلمات بدون جمله بندی ولی اصل تولید محتوا، حال چه از نوع بصری، چه متن، داخلش وجود نداشته باشد؟ یا مثلا اتفاق افتاده است که دنبال یک محتوا بگردید و در صفحات اول چیز مفیدی
نباشد ولی داخل صفحه‌ پنجم نتایج گوگل محتوای بدرد بخور و کاربردی پیدا کنید. لابد به خودتان گفتید این محتوا حقش است صفحه اول باشد نه صفحه پنجم! حال دلیل آن چیست؟
دلیل آن همان سئو یا رتبه بندی گوگل است! شاید خیلی جاها شنیدید که محتوا برای سئو پادشاه است، یا هفتاد و پنج درصد سئو سایت تولید محتوای بدرد بخور است و … همانطور که داخل مطلب بالا گفتم اصلا اینطور نیست علاوه بر تولید محتوای خوب باید بتوانید مبانی سئو را هم داخل محتواتون پیاده کنید. چرا؟ چون گوگل آدم نیست، گوگل یک ربات است که مدام سایت شما را اسکن میکند و بررسی میکند اگر محتوای شما مطابق قوانینش باشد محتوای شما را می آورد بالا اگر هم نه میگذارد همان پایین بماند. لابد می پرسید آیا محتوای
خوب در رفتار گوگل تاثیر دارد؟ باید صادقانه بگوییم: نه!!!
گوگل یک ربات است که بر اساس دو فاکتور ربات‌ گونه محتوای شما را بررسی و رتبه بندی میکند!

1- تجربه‌ کاربری (UX)

همانطور که گفتیم گوگل هوش و درک یک ادم را ندارد که بتواند کیفیت یک محتوا را بسنجد و محتوای شما را رتبه بندی کند برای همین سعی میکند رفتار کاربرانی که وارد سایت شما می شوند را بررسی کند تا از رفتار آنها متوجه شود محتوای شما چه قدر کیفیت دارد.
دقیقا مثل زمانی که شما برای خواستگاری به تحقیق میروید و سعی میکنید از حرف‌ های آدم هایی که داخل خانه‌ کیس محترم رفت و آمد دارند کیفیت کیس را بسنجید. ربات گوگل هم همین کار را میکند. مثلا چند نفر در روز وارد سایتتان میشوند، مدت زمان داخل وب‌سایت شما می مانند، وقتی از صفحه‌ شما بیرون می آیند نیازشان رفع شده یا وارد یک وبسایت دیگر میشوند؟ با توجه به الگوریتم RankBrain گوگل شاخص‌ هایی مثل نرخ پرش(Bounce rate)، مدت‌زمان ماندگاری کاربر در سایت(Dwell time) و نرخ طبیعی کلیک (Organic CTR) مشخص می‌کند کاربر از محتوایی که بازدید کرده است راضی بوده است یا نه.

1- نرخ پرش(Bounce rate)

اگر نرخ پرش را خیلی تعریف کنیم یعنی کاربر بی آید داخل وب سایت ما و کاری را که ما دوست داریم انجام نده! مثلا ما پیج فروشگاه هاست و ادورز را داریم اگر یک کاربر وارد وبسایت ما بشود و از پیج ما خرید نکند در واقع پرش اتفاق افتاده است. البته همه سایت‌ ها فروشگاهی نیستند. سایت‌ های خبری، سایت‌های دانلود فیلم، سایت‌های اجتماعی هم وجود دارند. اگر فردی وارد یک وبسایت خبری بشود و مثلا کامنت بگذارد یا خبر را به اشتراک بگذارد یا مثلا یک نفر وارد وبسایت دانلود فیلم بشود و یک فیلم دانلود کند یا کامنتی راجب فیلم بگذارد یعنی پرش نداشته باشد در واقع نرخ پرش یعنی هر گونه تعامل با سایت افزایش یافته است. چند تا از تعامل های مهم که در سئو محتوا و وبسایت تاثیر دارند را برایتان نوشته ایم.

بازدید از صفحه‌های مختلفbounce یا پرش

کلیک روی تبلیغات

خرید

نوشتن نظر زیر مقالات

عضویت در سایت

ارسال پیام یا درخواست پشتیبانی و مشاوره

تماشای ویدیو

دانلود فایل

اگر کاربری وارد سایت شود و هیچ تعاملی نداشته باشد یعنی یک پرش اتفاق افتاده است.

2- زمان ماندگاری در سایت (Dwell Time)

میانگین مدت زمان بازدید کاربران از یک محتوا زمان ماندگاری در محتوا (Dwell Time) نامیده میشود. مثلا اگر ده نفر وارد صفحه محتوای شما بشوند و مثلا سه نفرشان دو دقیقه در سایت بمانند چهار نفر یک دقیقه و سه نفر دیگه هم پنج دقیقه روی محتوای شما بمانند زمان میانگین میشود دو و نیم دقیقه. این آمار به شما کمک میکند تا متوجه کیفیت محتوای خودتان بشوید و البته روی سئوی سایت شما هم تاثیرگذار است. متخصصان سئو (SEO) می گویند موتور های جست و جو مدت زمانی را که کاربران داخل یک محتوا میگذرانند را اندازه میگیرند و برای رتبه بندی سایت‌ها در صفحه‌ نتایج استفاده میکنند.

3- نرخ کلیک CTR

فرض کنیم یک نفر کلمه سئو محتوا را داخل یک موتور جست و جو سرچ کند و شما که احتمالا توانسستید توصفحه‌ یک باشید را ببیند در این حالت میگوییم یک مشاهده برای شما اتفاق افتاده است حال اگر فرد وارد صفحه شما بشود و یک کلیک هم داشته باشید فرض کنیم از ده نفری که وارد سایت شما میشوند پنج نفر کلیک کنند و داخل پیج شما شوند نرخ کلیک شما میشود یک دوم. به همین راحتی! البته نرخ کلیک اصلی ترین اولویت گوگل برای رسیدن به صفحه‌ پیج شما است و شما همیشه باید نرخ کلیکتان را چک کنید. عواملی مثل توضیح متا، عنوان و کلمات کلیدی در نرخ کلیک تاثیرگذارند.

در تاپیک زیر چند سایت آنلاین برای آنالیز و بدست آوردن نرخ های بالا معرفی کردیم.

  • Google Analytics یا گوگل آنالتیکس
  • Adobe Analytics
  • Kissmetrics
  • Webtrends
  • Piwik

حال میرسیم به دومین روشی که گوگل برای ارزیابی وب سایت ما استفاده میکند:

2-ربات ها

وقتی شما یک محتوا را داخل وبسایتتون بارگذاری میکنید موتور های جست و جو سعی میکنند طی یک فرآیند محتوای شما را بر اساس فاکتور‎ ‌های خودشان ارزیابی کنند و داخل نتایج جست و جو رتبه بندی کنند. این فرآیند چهار مرحله دارد!


CRAWL-1

Crawl به فارسی یعنی خزیدن. وقتی شما محتوا را داخل سایت خود بارگذاری میکنید ربات‌ های موتور جست و جو سر میرسند و کل محتوا را خزش میکنند. البته نه این که فقط متن یا به اصطلاح text را بخوانند آنها تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، تمام لینک‌ها، بک‌لینک‌ها را بررسی میکنند و اگر به یک لینک مثلا ویستا وب برسند اون صفحه را هم باز میکند و خزش میکنند که همانطور که از نامش پیدا است این روند آرام و ادامه دار است.

2-SUBMIT

همانطور که از دبیرستان یادتان است submit یعنی بررسی کردن. وقتی ربات ها جیک و پوک پیج شما را پیدا کردند حالا آن را داخل دیتابیس گوگل ثبت میکنند. این مرحله نهایتا تا ده روز طول میکشد و اگر اتفاقی نیفتاد میتوانید کد هایی داخل محتوا قرار بدهید و ربات‌ های گوگل را برای خزش دعوت کنید و اگر باز آنها نیامدند باید از نرم افزار هایی مخصوص استفاده کنید که عیب محتوای شما را هنگام خزش اعلام میکنند.

3-INDEX

در این مرحله موتور های جست و جوی گوگل محتوای شما را داخل فهرست خود قرار میدهند. در حقیقت از این مرحله به بعد محتوای شما برای ملت قابل نمایش میشود.


4- Picking the results

حال در این مرحله موتور جست و جو سعی میکند بر اساس فاکتور‌ ها و الگوریتم خودش محتوای شما را داخل نتایج موتور جست و جو که اصطلاحا به آن SERP هم میگویند رتبه بندی کند. البته فاکتور های موتور جست‌و‌جو اعلام میشوند؟ نه اصلا!
کسی به صورت شفاف نمیداند آنها چی هستند. ولی بر حسب تجربه فاکتور ها و الگوریتم‌ های اساسی که بیشترین تاثیر را دارند توسط تعدادی از شرکت‌ ها از جمله ویستا وب مشخص و اعلام میشوند این فاکتور ها هر ساله عوض میشوند مثلا ممکن است با الگوریتم‌ های امسال گوگل محتوای شما رتبه‌ پنجم باشد ولی با فاکتور‌‌های سال بعد بیایید صفحه‌ اول یا بر عکس (ما در این روش سعی داریم که اگر گوگل فاکتور هایش را عوض کرد خیلی ضربه نخورید و رتبه شما خیلی پایین نرود. اگر میخواید از تغییرات seo همیشه با خبر باشید سعی کنید این صفحه را bookmark کنید چون ما آن را همیشه بروز رسانی میکنیم.
خوب حالا که متوجه شدید گوگل فقط و فقط ربات است و شما فقط و فقط باید اصول سئو را رعایت کنید. حال در ادامه به شما میگوییم محتوا را چگونه بنویسید که اصول سئو محتوا داخلش رعایت شود.
الگوریتم‌ ها و فاکتور های گوگل آنقدر پیچده‌اند که بعضی اوقات خودشان جلوی خودشان می ایستند! مثلا اگر شما محتوای بلند بنویسید گوگل محتوایتان را بررسی میکند و چون محتوای بیشتری برایش تولید کردید به شما نمره بهتری میدهد. حال فرض کنید یک کاربر یک سوال کوچک از گوگل دارد که احتمالا جوابش یک کلمه است و آن چند کلمه یک کلیدی را داخل گوگل سرچ میکند و به محتوای شما هدایت میشود حالا مواجه میشود با یک متن بلند و بی سروته که در ثانیه اول آن را رها میکند و میرود.
حال چه اتفاقی می افتد؟ میانگین زمان ماندن داخل وبسایت شما یا dwell time محتوای شما کاهش پیدا میکند و گوگل نمره کمتری به شما میدهد ولی چون گوگل مثل خدا بیشتر به کاربرهایش اهمیت میدهد تا خودش بهتر است شما هم محتوایی بنویسید که توجه کاربر ها را جلب کند یعنی محتوای بلند ننویسید و محتوای کاربردی بنویسید. متعاقبا ما هم سعی کردیم در گام اول اصول سئو تجربه کاربری یا UX را توضیح بدهیم و سپس راجب ربات‌های گوگل صحبت کنیم.

تولید محتوا با اصول ux

محتوای با کیفیت بنویسید!
اول مقاله گفتیم که در تولید محتوا ما فقط و فقط با یک ربات سر و کار داریم و فقط باید فاکتورها و الگوریتم‌های آن ربات را رعایت کنیم حال چه شد که یهو تغییر مسیر دادیم و میگوییم محتوا را با کیفیت بنویسم؟ اینجا است که مسئله تجربه کاربری پیش می آید. گوگل یک سری فاکتور و نرخ دارد که رضایت کاربر را از محتوای شما آنالیز و بررسی میکند و بیشترین تاثیر در رتبه‌ سئو‌ی سایت شما دارد. منظور از این که محتوای شما با کیفیت باشد این است که شما باید یک جوری کاربرتان را راضی کنید که آن نرخ و عدد برود بالا! در قسمت تجربه‌ کاربری این موضوع را کامل توضیح دادیم. حالا ما چه اصولی داخل محتوایمان رعایت کنیم تا محتوایمان از نظر کاربر با کیفیت باشد.

A. محتوای پرطرفدار

یادم است در دوران دانشجویی وقتی اینترنت وصل میشد اولین وب‌سایتی که باز می کردم سایت ورزش سه بود. دلیلش چه بود؟ چون به شدت طرفدار فوتبال بودم. درمورد محتوا هم همیشه مهم است راجب چی تولید محتوا می کنید. اگر موضوع شما برای کاربر جذاب نباشد بهترین محتوای دنیا را هم تولید کنید در ایندکس گوگل خاک میخورد. اصلا دلیل اینکه همه در اینستاگرام محتوای ناهنجار و عجیب و غریب تولید می کنند همین است که طرفدار دارد اگر نه قبل اینستاگرام کی پسرا حاضر بودن روسری سرشون کنن!!!

B. بهینه سازی محتوا

محتوا را خلاصه و کاربردی بنویسید سعی نکنید با کلمه های قلمبه وسلبمه و توضیحات بی جا و بدردنخور سر کاربر را به درد بیارید. طوری بنویسید که کاربر با صرف کمترین وقت به جواب برسد.

C. لحن محتوا

منظور از لحن این نیست که خودمانی بنویسید یا اینکه کتابی و اصولی بنویسید. منظور از لحن این است که طوری بنویسید که کاربر بفهمد منظورتان چیست و شیر فهم بشود! کاربر اگر چند خط بخواند و متوجه نشود کل محتوا را رها میکند و میرود.

D. ایجاد لیست محتوا

اگر داخل وردپرس مقاله نوشته باشید با موضع سر برگ و header آشنایی دارید. در هر مقاله باید عنوان و سربرگ‌ها را مشخص کنید. با توجه به موضوع سر برگ از h1 تا h6 باید به آنها عنوان بدهید. همچنین می توانید یک فهرست از عنوان ها، سربرگ ها و header ها بالای محتوایتان ایجاد کنید. حالا چه تاثیری دارد؟ فکر کنید یک نفر یک سوال دارد که جوابش نهایتا یک جمله است. حالا با سرچ چند تا کلمه‌ کلیدی وارد محتوای شما میشود اگر با یک متن طولانی و بی سر‌ و ته مواجه بشود سریع محتوا را رها میکند و میرود به دنیای اینستاگرامی امروز که آدم ها بیشتر از یک دقیقه بیشتر نمی توانند به چیزی اهمیت بدهند. محال است متن ده صفحه ای شما را برای یک کلمه جواب بخوانند. ولی اگر شما بتوانید کلمات کلیدی محتوا را پیدا کنید و آنها را به عنوان سر برگ داخل فهرستتان قرار بدهید طرف با یک کلیک داخل فهرست به سکشن دلخواهش میرسد و شما موفق میشوید کاربر را داخل پیج نگه دارید!!

E. رعایت اصول دستور زبان و نگارش در محتوا

خیلی سرتان را درد نمی آورم غلط املایی ننویسید! نه اینکه گوگل بتواند غلط املایی را تشخیص بدهد و رتبه را
پایین بیاورد. این از نظر من غیر ممکن است و شما هم بدون استدلال قبول کنید. ولی اگر محتوای شما از نظر املایی پر از غلط باشد احتمالا کاربر پیش خودش فکر میکند این یک محتوای سرسری و بدردنخور است یادش میرود یک تیم چند نفره چند روز برای همین محتوا زحمت کشیدند. اعتماد نمی کند و محتوا را میگذارد و میرود.

F. استفاده از عکس و ویدیو

عکس و ویدویو در سئو محتوا تاثیر خیلی زیادی دارد که البته آنها را در قسمت‌ های بعد کامل توضیح میدهیم. ولی وجود عکس و ویدیو در تجربه‌ کاربری هم تاثیر زیادی دارد. در واقع تصاویر ویدیو تاثیر گرافیکی روی متن ما میگذارد و کیفیت آن را بالا میبرد.

G. تصاویر اینفوگرافی

راه‌ های مختلفی برای انتقال اطلاعات و داده وجود دارد. با این وجود چرا باید از اینفوگرافی (گرافیک اطلاع رسان –
اطلاع نگاشت) استفاده کنیم؟ همیشه در کلاس زبان متن‌هایی که همراه تصویر بودند را بیشتر دوست داشتم و بهتر یاد می گرفتم تا متن‌های طولانی و بی سر و ته. منظور از تصاویر اینفوگرافی همان نمودارهای تصویری، فرایند‌های مرحله‌بندی شده و یا عکس نگاش‌ها هستند.
۹۰٪ اطلاعاتی که در مغز ما ثبت میشوند اطلاعات دیداری (بصری) است. برای همین است که تصاویر را خیلی بهتر از نوشته‌ها بیاد می‌آوریم. همین موضوع اینفوگرافی را جذاب میکند. اینفوگرافیک ها راهی اند برای این که مطمئن بشید مخاطبتون اطلاعات را به یاد خواهد سپرد.

طراحی ریسپانسیو و سازگاری با موبایل

زمانی که می خواستم اولویت‌هایی که بر سئو یک محتوا تاثیر دارد را رتبه بندی کنم به این نتیجه رسیدم همین گزینه رسپانسیو که خیلی ها سرسری از اون می گذرند و یک توضیح اجمالی راجب آن میدهند. یکی از مهمترین دلایل برای رتبه گرفتن محتوای شما است!! بگذارید قبل از توضیح ریسپانسیو چندتا فکت را توضیح بدهیم.
52. درصد از ترافیک یک وب‌سایت به صورت میانگین متعلق به دستگاه‌های غیر از دسکتاپ است.
70 درصد از حجم زمانی که افراد داخل اینترنت هستند، متعلق به گوشی موبایله
74 درصد از کاربران وفادار، یا همونایی که میرن و برمی‌گردن، همین کاربرای موبایلن
67 درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند خریدشان را از سایت‌های سازگار با موبایل انجام دهند.
افرادی که می‌خواهند از طریق موبایل به جستجوی اینترنتی بپردازند در 96 درصد مواقع از موتور جستجوی گوگل
استفاده می‌کنند.
با توجه به این که راحتتر میشود از گوشی استفاده کرد و همچنین وب گردی با گوشی راحت تر است پس درصد استفاده از موبایل هر روز و هر روز بالا و بالاتر میرود. یک زمانی موتور‌های جست و جو برای رتبه بندی سئو وب‌سایت‌ ها فقط جست و جوهای دسکتاپ را بررسی می کردند اما گوگل با معرفی الگوریتم Mobile First Index نسخه موبایلی وب‌سایت‌ها را جدیدا در اولویت قرارداده است. علی‌رغم اینکه این الگوریتم برای تمام سایت‌ها فعال شده است اما تأثیر آن بر رتبه‌ سایت‌ها یکسان نیست. اگر محتوای شما نسخه موبایلی داشته باشد گوگل به شما امتیاز مثبت میدهد و اگر محتوای شما داخل موبایل به خاطر تغییر سایز، بخشی از محتواش پنهان بشه، گوگل امتیاز منفی میده. واسه اینکه ببینید، وبسایت شما واکنش‌گرا طراحی شده یا نه،
می‌تونید از ابزار  Mobile-Friendly Test   گوگل استفاده کنید.

حجم محتوا و سرعت لود محتوا

فرض کنید وارد یک محتوا میشوید که صفحاتش به سختی بالا می آیند و سرعت لود پایین است. واکنشتان چیست؟ احتمالا اگر خیلی صفحه‌ مهمی نباشد و مشابهش باشد صفحه را رها می کنید و میروید سراغ سایر نتایج گوگل. علاوه بر این صفحاتی که دیر لود میشوند باعث خسته شدن و کلافه شدن کاربر میشوند می توانند راه ارتباطی آن‌ها را با شما قطع کنند و به دنبال آن نرخ تبدیل سایت را کاهش میدهند برای اینکه  درک بهتری از اهمیت سرعت بارگذاری سایت داشته باشید آماری که گروه  Aberdeen Group   منتشر کرده را بررسی می کنیم.
فرض کنید محتوایتان یک ثانیه دیر بالا بیاد به نظرتان چه اتفاقی می افتد؟
 کاهش 11 درصدی آمار بازدیدکنندگان سایت
کاهش 16 درصدی رضایت مشتریان
کاهش 7 درصدی آمار فروش سایت
بی آیید حالا فرض کنیم بارگذاری محتوای شما سه ثانیه دیرتر انجام بشود به نظرتان چه اتفاقی می افتد؟ بیست درصد از کاربران را هم در نسخه دسکتاپ و هم موبایل از دست خواهید داد و اگر این تاخیر پنج ثانیه طول بکشد چهل درصد کاربرانتان میروند و دیگر نمی آیند. نگاهی به این آمار بندازید تا متوجه بشید چه چیزی روی سئو واقعا تاثیر میزاره!!

وب‌سایت آمازون به ازای هر 1 ثانیه رشد سرعت سایت، 2 درصدی افزایش آمار فروش داشته و بهبود سرعت بارگذاری صفحات در موزیلا به میزان 2.2 ثانیه، 60 میلیون افزایش دانلود بیشتر مرورگر فایرفاکس را داشته است.
اولین قدم برای افزایش سرعت لود صفحات امکانات و سخت افزار‌های وبسایت شما از جمله هاست، سرور و سیستم مدیریت محتوا و پنل کاربری و … است. اما نکاتی هم خارج از این امکانات وجود دارد که آنها را برای شما آوردیم.
استفاده از تصاویر کم‌حجم
حذف کردن کدهای غیرضروری
ترکیب تصاویر توسط کدهای CSS
GTMetrix یکی ابزار تجزیه و تحلیل سرعت وب سایت است که می توانید از آن استفاده کنید!!

افزایش نرخ تعامل


همانطور که قبلا گفتیم موتور های جست و جو فقط و فقط ربات اند!! وقتی میگوییم محتوایتان را با کیفیت کنید منظورمان این است که ببینید از نظر گوگل محتوای با کیفیت چیست بعد محتوایتان را با فاکتور های گوگل با کیفیت کنید. اول گوگل نگاه میکند چند نفر از افرادی که محتوایتان را به شکل‌ های متفاوت می بینند وارد وبسایتتون میشوند؟ (نرخ کلیک یا CTR) آن تعدادی که وارد وبسایتتون میشوند چه مدت از زمانشان را داخل وبسایتتان میگذرانند؟ زمان ماندگاری در سایت (Dwell Time) و آن تعدادی که دارند داخل وبسایتتان وقت میگذرانند چه قدر داخل وبسایت شما تعامل می کنند؟ (نرخ پرش). پس شما باید کاری کنید که کاربران وقتی وبسایت شمارا داخل نتایج گوگل می بینند وارد محتوای شما بشوند روی محتوای شما زمان
بگذرانند و از سایر امکانات و برگه‌های شما نیز استفاده کنند. البته محتواها انواع گوناگونی دارند. ما سعی کردیم محتواهایی که بیشتر استفاده میشوند را در این سکشن بررسی کنیم و نکاتی که بر حسب تجربه بدست آوردیم که باعث افزایش نرخ تعامل میشوند را به صورت رایگان در اختیارتان بگذاریم پس با ما همراه باشید.


A. نظردهی و امتیاز دهی


تا حالا دقت کردید چرا یک سری از پست‌ها در اینستاگرام وارد بخش اکسپلور میشوند و باعث بازدید بالا میشود؟ به خاطر الگوریتم‌های اینستاگرام. وقتی یک پست زیاد لایک بخورد، زیاد کامنت بخورد، خود به خود وارد بخش اکسپلور اینستاگرام میشود حالا یک همچین الگوریتمی هم داخل موتورهای جست و جو هست. وقتی یک کاربر وارد پیج شما میشود و نظر میدهد زمان بیشتری داخل پیج شما میگذروند. وقتی شما به نظرش جواب بدهید او مجبور است دوباره برگردد و پاسخ شما را بخواند با این کار او با پیج شما تعامل داشته شما هم نرخ پرش را آوردید پایین هم زمانی که کاربر داخل پیجتان بوده است را بالا بردید.


B. خبرنامه ایمیلی، تلگرامی، پیامکی

سعی کنید محتوایی را که منتشر می کنید از طریق ایمیل، پیامک و تلگرام خبر رسانی کنید. اولین اتفاق مثبت این است که تعداد زیادی کاربر از جاهای مختلف وارد محتوایتان میشوند و ترافیک سایت و در نتیجه نرخ کلیک بالا میرود. در ثانی وقتی
یک نفر در خبرنامه شما عضو میشود در واقع با سایت شما تعامل کرده و نرخ پرش وب سایت پایین آومده است!!


C. تولید محتوا در سایت‌های فروشگاهی

در سایت‌های فروشگاهی یا سایت‌هایی که فایل‌ های الکترونیکی دارند سعی کنید باکس قیمت یا بخش دانلود را به صورت واضح و قابل مشاهده برای کاربر بگذارید. همچنین باکس توضیحات و ارزیابی محصول را هم قابل مشاهده بگذارید. چون کاربر دنبال آن‌ها میگردد و با دیدن آنها داخل محتوای شما میماند.


D. لینک دهی

سعی کنید داخل محتوایتان از مقاله هایی که قبلا نوشتید استفاده کنید و به اصطلاح لینک دهی کنید. این باعث میشود کاربر مقاله های دیگر را هم ببیند و زمان بیشتری داخل پیجتان بماند.


E. دکمه اشتراک‌‌‎گذاری در صفحات اجتماعی

سعی کنید در محتوای خود مجموعه‌ای از صفحات اجتماعی برای اشتراک گذاری را قرار دهید. این موضوع باعث
افزایش نرخ بازدید از محتوای شما می شود.

خب قسمت UX یا رابط کاربری را توضیح دادیم. همانطور که گفتیم ربات‌ های موتور جست و جو محتوای شما را
خزش، ثبت، ایندکس و رتبه بندی می کنند. برای اینکه ربات‌های گوگل امتیاز مناسبی به محتوای شما بدهند باید یک سری فاکتور را رعایت کنید که در ادامه آن ها را برای شما توضیح میدهیم.


الگوهای موتور جست و جو برای تولید محتوا

الگو‌ها و فاکتور‌های زیادی وجود دارد که موتور های جست‌وجو، با استفاده از اون‌ها محتوای مارو رتبه بندی سئو seo
می کنند و در نتایج گوگل نمایش میدن، با توجه به اینکه ما دقیق نمی دونیم، هر فاکتور چه قدر تاثیر داره و هر الگو دقیقا
چیکار میکنه، سعی کردیم از ابتدای محتوا نویسی، یعنی عنوان نویسی شروع کنیم، قبل از بحث عنوان نویسی، هم لازم
بود، مبحث کلمات کلیدی رو مختصر توضیح بدیم، البته در مورد کلمات کلیدی ی مقاله ی کامل و جامع داریم که می تونید
مطالعش کنید.
صفر تا صد کلمه‌ی کلیدی
وقتی داخل موتور جست‌وجوی گوگل، کلمه‌ای رو سرچ می کنید، گوگل خودش هم چنتا کلمه تو جاهای مختلف بهتون
پیشنهاد میده، مثلا اگه رستوران رو سرچ کنید، بهتون کلماتی مثل غذا، رستوران تهران، اشپزی، چلوکباب، راه اندازی
رستوران، رستوران لاکچری و…. بهتون پیشنهاد میده، این کلمات در پایین باکس جست‌وجو به صورت متحرک و در
قسمت پایین برگه به صورت لینک اورده شده.
به این کلماتی که از نظر معنایی، عرفی یا هرچیزی دیگه ای به موضوع جست و جوی ما ربط دارند، کلمات کلیدی می
گن، حالا کاربردشون چیه؟ گوگل وقتی صفحه ی محتوای شمارو خزش میکنه، هرچی کلمات کلیدی بیشتری استفاده کرده
باشید، گوگل بهتون رتبه‌ی سئو بهتری میده. البته مثل گذشته نیست که هرچی بیشتر پول بدی، بیشتر اش بخوری، اینکه
روانی وار کلمات کلیدی رو سرچ کنی و داخل محتوات جا کنی، نه تنها رتبه‌ی سئو سایتت رو بهتر نمیکنه، حتی میتونه
تاثیر منفی هم بذاره . کلمات کلیدی رو در قسمت‌های زیر استفاده میکنیم.
 عنوان صفحه
 آدرس صفحه
 بدنه محتوا
 توضیحات متا
 عناوین تصاویر
در استفاده از کلمات کلیدی باید ،حجم، چگالی، طول و سختی رو در نظر بگیریم، که داخل همین پست واست توضیحش
میدم، اول بریم سراغ اینکه چه جوری واسه محتوامون کلمه ی کلیدی پیدا کنیم.
A. از نتایج و پیشنهادات گوگل استفاده کن!!
وقتی داخل باکس سرچ گوگل کلمه ای رو سرچ می کنیم، زیر همون باکس به صورت متحرک، گوگل چنتا کلمه بهتون
پیشنهاد میده، که اگه شما کلمه ی سرچ شده رو عوض کنید، کلمات پیشنهادی گوگل هم عوض میشه، این کلمات مهترین
کلمات کلیدی هستند، لابد می پرسید چرا؟ چون که این کلماتی هستند که کاربران بیشتر سرچ کردن!! همونطور هم که می
دونید، گوگل عاشق کاربراشه، پس شما تمام کلمات کلیدی که مرتبط با موضوع محتواتون به ذهنتون میرسه رو داخل باکس
گوگل سرچ کنید و کلمات کلیدی مرتبط باهاش یادداشت کنید.
بعد از اون باکس نتایج گوگل رو بررسی کنید، اونا هم خیلی خیلی مهمن، چرا؟؟ چون گوگل اونارو بررسی کرده و به
نظرش اونا بهترین کلمات بودن، چه لینک‌ها، چه توضیحات متا، چه قسمت‌هایی که در لینک‌سازی استفاده شده، کلماتی
هستند که باید به دقت یادداشت کنید

حالا در قسمت پایین برگه، چنتا لینک به رنگ مشکی می بینید، که گوگل بهتون پیشنهاد میده، بر اساس اونا هم جست و
جو رو انجام بدید، اون کلمات هم به شدت مهم هستند، و بیشتر بر اساس جست‌وجو کاربرا نوشته شده اند، پس اونا رو هم
میتونید یادداشت کنید، سرچ کنید و ادامه بدید
B. استفاده از وبسایت‌ها و نرم افزارها
یکی دیگه از روش‌هایی که میتونید از اون برای پیدا کردن کلمه‌های کلیدی استفاده کنید، استفاده از نرم افزارهاییه که این
خدمات رو ارائه میکنند، در تاپیک زیر لیستی از این نرم افزارها رو اوردیم.
2- Keyword Tool IO
3- Link Sleuth
4- Screaming Frog SEO Spider
5- WordStream’s Free Keyword Tool
6- rellian Keyword Discovery

  1. Moz’s Keyword Explorer
  2. Ahrefs’ Keyword Generator
  3. SEO Scout’s Scout Suggest
  4. Keyword Planner
  5. Google Trends
  6. AnswerThePublic
  7. Google’s Keyword Planner
  8. Keyword Surfer
  9. QuestionDB
    C. از گفت و گوهای روزمره استفاده کنید

همونطور که گفتیم، گوگل همیشه به نظر کاربراش توجه میکنه و یکی از راه‌هایی که شاید بتونید کلمات مناسب رو پیدا
کنید اینه که گوشاتون رو تیز کنید، ببینید که ادم‌ها در مکالمه‌های روزانشون از چه کلمه‌هایی استفاده می کنند. در بحث
خاص راجب یک کلمه، چه کلمات مرتبط دیگه‌ای استفاده می کنند. چون در نهایت اونان که توی گوگل جملات و کلمات و
سوالاتشون رو سرچ می کنند و شما باید بتونید، شبیه ترین عبارت به جست و جوی اونها رو داخل محتواتون استفاده کنید.
حالا باید کلمه‌های کلیدی رو از چند نظر بررسی کنید.
 حجم کلمه، یعنی اینکه یک کلمه چه قدر در موتورهای جست و جو سرچ میشه
 طول کلمه، یعنی تعداد کاراکترهایی که یک کلمه داره
 چگالی کلمه، یعنی نسبت کلمه ی استفاده شده، به کل کلمات چه قدره، مثلا شما به ازای هر ده‌تا کلمه ی بار از
کلمه ی سئو استفاده کنید، چگالی کلمه ی سئو میشه یک دهم
 سختی کلمه، یعنی احتمال سرچ ی کلمه چه قدره؟ مثلا سئو سختی کمی داره، احتمال جست‌و جو شدنش زیاده،
حالا سئو محتوا، سختی بیشتری داره، چون نسبت به کلمه ی سئو احتمال سرچ کمتری داره، حالا به نظرتون
سختی کلمه ی سئو محتوای مقاله چه قدره؟
خوب حالا اصول سئو رو از عنوان نویسی شروع می کنیم.
عنوان نویسی و تگ های هدر سئو محتوا
وقتی کلمه ای در گوگل سرچ میشه و نتایج گوگل برای کاربر لیست میشن، اولین عاملی که باعث میشه، کاربر کلیک کنه
و نرخ کلیک مارو بالا ببره، همون عنوان ما محتوای ما هست، در انتخاب عنوان باید خیلی دقیق و سخت‌گیر باشین. ما
سعی کردیم چندین گزینه بر حسب الویت برای انتخاب عنوان واسه شما لیست کنیم، تا کارتون راحتتر بشه
A. حجم کلمه:
همون طور که در بخش کلمات کلیدی توضیح دادیم، حجم کلمه، یعنی میزان سرچ روزانه یا ماهانه ی اون کلمه در گوگل.
شما اول باید، یک لیست از کلمات کلیدیو کلمات LSI بر اساس حجم کلمه تهیه کنید، و بعد سعی کنید از میون اونها کلمه
هایی که حجم مناسبی دارن و اول لیست قرار دارن، چند کلمه رو انتخاب کنید.
B. طول کلمه
گوگل به اندازه ۶۰ کاراکتر عنوان و ۱۵۵ کاراکتر از توضیحات متا یک محتوا رو بین نتایج نشون میده، یعنی چی؟ یعنی
سعی کنید از عنوانی با طول کمتر استفاده کنید والبته اینم بدونید که هرچی طول عنوان بیشتر باشه، حجم سرچ اونم پایین
میاد.
حتما با خودتون میگید باید دنبال عنوانی باشیم که تا حد امکان کوتاه باشه، که اونم باید بهتون بگم نه!! چرا؟ اگه مقاله ی
استراتژی تولید محتوای مارو بخونید، متوجه می شید که هدف از تولید محتوا فروش محصولات و خدماتمون به مشتریه!!!
حالا طول عنوان چه تاثیری روی مشتری داره؟ فک کنید شما یک پک اموزشی سئو محتوا روی وبسایتتون دارید، یعنی
یک مقاله راجب سئو محتوا نوشتید که کیفیت کارتون رو نشون بدین و در انتهای مقاله راجب اون پک اموزشی توضیح
دادین. به نظرتون با چه عنوان می تونید بهتر اون پک اموزشی رو بفروشید؟

اول عنوان را سئو در نظر میگیریم. حجم جست و جوی این کلمه خیلی بالاست، ولی با توجه به این که سئو، بخش‌ها و
شاخه‌های زیادی داره، احتمالا تعداد کمی از کاربرا خواهان سئو محتوا هستند و وارد سایت شما نمی شن، پس نرخ کلیک
پایینه و سئو شما پایین میاد.
حالا عنوان سئو محتوا رو در نظر می گیریم، این عنوان سختی بیشتری داره و حجم جست و جوی کمتری نسبت به سئو
داره. ولی احتمالا چون عنوان مشخص‌تری استفاده کردین، افراد بیشتری وارد محتوای شما میشن و در نتیجه نرخ کلیک
بییشتری دارید، ولی خوب احتمالا تعداد کمی متقاعد بشن، اون پک اموزشی رو از شما بخرن. و در نتیجه احتمالا نرخ
پرش بالایی در محتوا دارین.
حالا شما عنوان پک اموزشی سئو محتوا رو درنظر بگیرید، سختی این کلمه به شدت زیاده، احتمالا روزی صدنفر!!ولی
چون این عنوان هدفمندتره، افرادی که وارد صفحه ی محتوای شما میشن، احتمال تعامل بیشتری با وبسایت شما خواهند
داشت و شما راحتتر پک رو می فروشین. پس سعی کنید عنوان هدفمندتر بنویسید تا کلیدی تر، گور پدر سئو، شما باید
محصول بفروشید!!
C. عنوان جذاب بنویسید
سعی کنید عنوانی بنویسید که کاربر رو راضی کنه روی صفحه ی محتوای شما کلیک کنه. چند عنوان براتون انتخاب
کردیم تا بدونه توضیح، کاملا شیرفهم بشین. خلاصه بخوام بگم: عنوان رو واسه ادم‌های طمعکار وگشاد بنویسد!!
استفاده از اعداد >>> 10 روش برتر در سئو محتوا
استفاده از کمیت ها >>> بهترین روش سئو محتوا
استفاده از کلمات و صفات مثبت >>> سریع ترین روش سئو محتوا؟
استفاده از کلمات و صفات منفی >>> اشتباهات رایج در زمینه محتوای سئو شده ؟
D. استفاده از کلید واژه تراکنش(  Transactional)
 کلید واژه‌هایی که داخل موتورهای جست‌وجو سرچ میشن چند دسته اند (خسته شدیم از این همه دسته بندی). کلماتی که
مستقیما مارو به ی سایت هدایت میکنند و کلمات برند هم نامیده میشن، البته به صورت تخصصی بهشون انتقال دهنده –
Navigational میگن، مثلا کلمه ی ویستاوب رو اگه تو اینترنت سرچ کنید، مستقیما به وبسایت ما می رسید، البته تا این
لحظه. خوب این کلمات حجم جست‌وجوی پایینی دارن و اصلا واسه عنوان نویسی پیشنهاد داده نمیشن.
 ی سری کلمات هم هستن که فقط برای اطلاعات سرچ میشن، مثلا طرف از دوستش شنیده سئو!! خوب ی سرچی تو گوگل
میزنه و عطش دانشش رو خاموش میکنه، این کلمات اصطلاحا اطلاعات Informational نامیده میشن، اینا حجم سرچ
بالا و سختی کمی دارن،اینا همون کلماتی هستند که ترافیک سایت مارو بالا میبرن و حتما باید تو عنوان استفاده بشن.
 ولی کلماتی که به ما نون میرسونن، کلید واژه تراکنشه Transactional . همون جور که از اسم این کلمه معلومه، این
کلمات با هدف خرید و معامله استفاده میشن، مثلا کلید واژه ی خرید دوره ی اموزشی سئو، این کلمات با توجه به این که
نرخ کلیک بالا و نرخ پرش پایینی واسه محتوای شما به ارمغان میارن، پیشنهاد میشه حتما ازشون استفاده کنید. اگه به رتبه
ی وسایت دیجی کالا در ایران نگاه کنید، متوجه میشید که گوگل در رتبه بندی سئو چه قدر به این کلمات اهمیت میده.
حالا از بحث عنوان عبور می کنیم و می رسیم به بحث تگ‌های هدر یا زیربرگ‌ها!! حتما تو بخش مقاله نویسی وردپرس با
هدرهای h1,h2,….h6 برخورد کردید؟ خوب h1 که همون عنوانه، که راجبش توضیح دادیم، تگ ها h2 تا h6 زیر
عنوان‌های شمارو مشخص میکنند.
سعی کنید همیشه محتوای خودتون رو به چند بخش تقسیم کنید ، یعنی یک متن دراز بی سر وته ننویسید. اول به روش‌هایی که
گفتیم کلمات کلیدی رو پیدا کنید وسعی کنید محتواتون را به بخش‌های مهم، با زیرعنوان کلمات کلیدی تقسیم کنید. برای انتخاب
زیرعنوان‌ها سعی کنید، کلمات کلیدی با سختی متوسط و حجم متوسط استفاده کنید و تا می تونید در بخش زیرعنوان‌ تنوع
داشته باشید تا نیاز کاربر برطرف بشه، یعنی با هر سوالی که احتمالا کاربر در موتور جست و جو سرچ میکنه، زیرعنوان
بسازید.

البته حواستون باشه بیش از اندازه از کلمات کلیدی در محتواتون استفاده نکنید، قبل از سال 2010 معیار گوگل تعداد استفاده از
کلمات کلیدی در محتوا بود. یعنی تعداد بیشتر کلمات کلیدی تاثیر بیشتری در سئو رتبه بندی گوگل داشت. کار به جایی رسید که
وب‌سایت‌ها محتواهایی با تعدادی زیاد کلمات کلیدی و بدون جمله بندی استفاده می کردن، اما گوگل الگوریتم‌های خودشو
عوض کرد و چگالی کلمات رو معیار قرار داد. یعنی گوگل چگالی کلمات کلیدی داخل محتوای شمارو اندازه گیری میکنه و اگه
از یک مقداری بیشتر باشه، احتمال میده شما این محتوا رو برای سئو کلاه سیاه نوشتید و نمره ی منفی سئو و یا حتی جریمه و
پنالت برای محتوای شما در نظر میگیره. برای یک محتوای 1000 کلمه ای باید بین بازه‌ی حداقل 5 و حداکثر 25 بار از
کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد.

سئو محتوا عکس، فیلم، تصاویر اینفوگرافی
استفاده از عکس، فیلم، نمودار ، تصاویر اینفوگرافی ، صدا و… به طور کلی محتوای سمعی و بصری تاثیر بسزایی در سئوی
وب‌سایت شما داره، چون گوگل به محتوا‌های بصری وبسایت شما، نمره بالایی میده و در رتبه بندی سئو تاثیر زیادی داره،
البته تصاویر و ویدیوها برای کاربر به شدت جذابه. طبق گزارش‌ hubspot، محتوای ویدیویی نرخ تبدیل رو تا ۸۰ درصد
افزایش میده.  نرخ تبدیل یعنی کاربرهایی که از مصرف کننده ی محتوا تبدیل به مشتری میشن، یعنی محتواهای بصری و سمعی
نرخ پرش رو پایین میارن و نرخ dwell time رو بالا میبرن و این باعث میشه، رتبه بندی سئو سایت بالاتر بره،
همونطور که میدونید گوگل باکس سرچ جداگانه ای واسه محتواهای بصری، از جمله عکس، ویدیو و فایل‌های افیس داره. این
یعنی اگه شما محتوای بصری داشته باشین، ورودی هایی بیشتری برای بازدید محتواتون دارین و این یعنی نرخ بازدید بیشتر و
متعاقبا رتبه سئو بهتر، البته در انتشار ویدیو و عکس در محتواتون، باید چند نکته‌ی مهم و ضروری رو رعایت کنید. تا بتونید
بیشترین تاثیر رو از انتشار محتوا بگیرین. ویستاوب سعی کرده این نکات رو به صورت طبقه بندی شده در اختیارتون بذاره.
A. حجم عکس‌ها و ویدیو‌ها را تا حد امکان پایین بیارین، این باعث میشه سرعت لود صفحات شما بالا بره، اگر ویدیو و
عکس‌ها رو با کیفیت بالا انتشار بدین، ممکنه در سئو سایت شما تاثیر منفی بذاره.
B. سعی کنید، اگر از المنتور برای اشتراک گذاری ویدیو و عکس استفاده می کنید، از سکشن متن همراه با عکس یا
ویدیو استفاده کنید و از سکشن جداگانه استفاده نکنید. همچنین درمتن سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار
باعث میشه، خزنده های گوگل با توجه به متن، موضوع محتوای شمارو متوجه بشن و در قسمت سرچ ویدیو و عکس
نمایش بدن.
C. همچنین برای تصاویر و ویدیو‌ها توضیحات alt رو اضافه کنید، سعی کنید در توضیحات alt از کلمات کلیدی
استفاده کنید. اینطور گوگل بیشتر متوجه موضوع محتوای شما میشه.
D. هنگام ذخیره سازی و بارگذاری ویدیو ها و عکس‌ها روی هاست، انها را با اسم و نام‌‎های مرتبط با موضوع ذخیره
کنید و حتما از کلمات کلیدی و ترجیحا انگلیسی استفاده کنید.
E. اسکریپت ویدیو رو اماده کنید و بعد ویدیو رو تولید کنید، همیشه اسکریپت ویدیو رو در قالب متن زیر ویدیو درج
کنید. دلیلش رو نمیدونم ولی روی رتبه بندی سئو تاثیرگذاره.

لینک‌سازی و لینک گذاری در سئو محتوا
همونطور که قبلا توضیح دادیم، اگر در محتوای خودتون به محتواهای قبلی خودتون، به موقع و به جا لینک بدین، تاثیر
زیادی در سئو سایت داره، چون هم زمان خزش و ایندکس، ربات گوگل زمان بیشتری در محتوای شما خواهد بود و هم
کاربر زمان بیشتری در سایت شما میگذرونه، اگه برای محتوای خودتون لینک مناسب بذارید و در سایت‌های قویتر از
سایت خودتون قرار بدین هم تاثیر زیادی در بالا اومدن محتواتون داره، حالا چند نکته در مورد لینک‌سازی در محتوا و
لینک گذاری در محتوا براتون میگیم.
لینک سازی در سئو محتوا
اول به ادرسی که در قسمت پایین درج شده نگاه کنید.
www.vistawebco.com/2017/01/13/post432320f2

با توجه به ادرس سایت بالا، شاید متوجه تاریخ انتشار محتوا بشین، ولی اینکه محتوا راجب چیه، قطعا نه! حالا به ادرس
زیر دقت کنید.
www.vistawebco.com/blog/seo-topics/
از ادرس بالا متوجه میشین که سایت ویستا وب ی بخش به اسم بلاگ داره که تو اون بخش، محتوایی راجب سئو نوشته
شده است. در هنگام تولید محتوا سعی کنید، ادرس محتوای خود را از عبارات طبقه بندی شده، مرتبط و کلیدی استفاده
کنید، سعی کنید، کلمات رو انگلیسی انتخاب کنید.از قسمت تنظیمات، پیوندهای یکتا انتخاب کنید و روی نام نوشته تنظیم
کنید.
لینک گذاری در سئو محتوا
لینک گذاری در محتوا زمانی تاثیرگذاره که در مکان مناسب و به روش مناسب درج شده باشند، لینک گذاری ی دو قسمت
خیلی مهم داره، آدرس لینک و متن لینک (یا همون انکر تکست). هردو در سئو سایت تاثیرگذارن.

توضیحات متا ( Meta Tags)
وقتی که داخل وردپرس، قسمت مقاله شروع به نوشتن می کنید، در قسمت پایین، دو باکس با عنوان متاتگ توضیحات (Meta
Description) و متاتگ عنوان (Meta Title) وجود داره، اگه داخل هر محتوایی بشین یا هر وب سایتی و و دکمه Ctrl + U
رو فشار بدید، کدهای HTML اون محتوا باز میشه و بین اون کدها یک سری کد متاتگ وجو داره، که داخل <> توضیحاتی
نوشته شده، حالا کدای متاتگ چیه؟ و چه تاثری روی سئو وبسایت داره؟
زمانی که یک کلمه ی کلیدی داخل موتور جست‌وجو سرچ می کنید، و نتایج جست‌وجو بالا میان، هر نتایجه دارای یک عنوان
و یک توضیح در قسمت زیرش می بینید، به قسمت بالا، عنوان متاتگ و به توضیح پایین، توضیح متاتگ گفته می شود. حالا
شاید بپرسید کدهای متاتگ چیکار میکنن؟ در واقع متاتگ‌ها محتوای شما را برای موتورهای جست‌وجو توصیف می کنند و
اون‌ها هم شما رو با توجه به توضیحاتتون سعی میکنن بهتر ایندکس و رتبه بندی کنن.
حالا توضیحات متا چه فایده‌ای داره؟ توضیحات متا به خودی خود تاثیری روی سئو نداره، یعنی اینکه فک کنید، چنتا کلمه ی
کلیدی بذارید ،داخلش و بیایید بالا، اصن اینطوری نیست!! ولی روی رخ کلیک خیلی تاثیر داره. یعنی اگه شما بتونید با استفاده
از کلمات کلیدی یک عنوان و یک توضیح کاربر پسند بنویسید، که طرف وقتی خوند، کلیک کنه و وارد سایتتون بشه، میتونید
سئو سایتتون رو بیارین بالا، پس سعی کنید عنوان و توضیحات متا رو با دقت بنویسید.
تعداد کلمات در سئو محتوا
اون اوایل کار گوگل، هرچی تعداد کلمات محتوا بیشتر بود، گوگل هم نمره‌ی بهتری به رتبه بندی سئو میداد. ولی العان با توجه به
مباحث اولیه و تجربه ی کاربری UX، گوگل بیشتر رفتار کاربراش براش مهمه. اینکه کاربر چه مدت زمان داخل صفحه ی شما
میمونه که اصطلاحا بهش میگن DWELL TIME. یا اینکه زمانی که محتوای شمارو دید با شما تعامل می کنه یا نه!! که بهش میگن
نرخ پرش.
پس تعداد کلمات رو رها کنید و بیفتید دنبال اینکه حس خوبی به کاربر بدید، البته ما این موضوع رو کامل داخل استراتژی محتوا
توضیح دادیم. مثلا استفاده از فلوچارت و اینفوگرافی تاثیر خوبی روی موندن کاربر داخل صفحه و خوندن متن شما داره. استفاده ی
از تگ‌ها و لیست هم مناسبه. رنگ‌بندی و گرافیک هم میتونه تاثیر گذار باشه.
ولی راجب اینکه تعداد کلمات چه میزان باشه، تا کاربر بیشتر داخل صفحه‌ی ما بمونه، بیشتر موضوعاتی هست که پایه‌ی اون
ازمایش و تجربه است و بیس علمی واثبات شده ای نداره، مثلا سایت مدیوم یک مقاله‌ی هفت دقیقه ای رو مناسب میدونه و سایت
بک لینکو یک محتوای دو هزار کلمه ای!! البته شما کافیه کلمات مختلف رو داخل گوگل سرچ کنید، تا متوجه بشید اینا حرف مفته،
چون مقاله های چهل هزار کلمه ای هم گاها تو صدر نتایج گوگل قرار میگیرند و سئو محتوا خیلی خیلی پیچیده تر ازونه که بشه با
تعداد کلمه توضیحش داد، مهم اینکه کاربرا چطور اون محتوا رو استفاده کنند.
نتیجه گیری

سئو محتوا ی بحث خیلی خیلی پییچده است، که بیشتر مبتنی بر تجربه و ازمون و خطاست. سعی کنید تو صفحات متفاوت و متنوع
دنبال اصول اون باشید و به خوندن این مقاله اکتفا نکنید، اگه موضوعی بود که تو این مقاله از قلم افتاده رو برام کامنت کنید، ممنون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا