دامنهعلمیمیزبانی وب

ادان دامین

هاست که میزبانی برای سایت شما به حساب می‌آید؛ دارای امکانات و ویژگی های بسیاری است. خیلی از افراد فعال در حوزه طراحی سایت از آن اطلاعی ندارند؛ و نمی‌دانستند این امکان در میزبان وبشان وجود دارد. یکی از همین امکاناتی که به شما گفته‌ام وجود ادان دامین در هاست شما یکی از همین امکاناتی است؛ که بسیاری از افراد از وجود و امکانات آن خبری ندارند.

در ادامه این مقاله ما باشما در مورد موارد زیادی از جمله افزودنی دامین، نحوه کار آن، دلیل استفاده از آن، مزیت ها و معایبی که دارد، تفاوت ساب دامین و افزودنی آن و… رو به شما شرح خواهیم داد.

ادامه مقاله رو با ویستا همراه باشید.

ادان دامین

ادان دامین سرویسی به شمار می‌رود؛ که برای شما یک دامنه مستقل ایجاد کرده و شما با چند کار ساده می‌توانید، چند دامنه در سی پنل و دایرکت ادمین داشته باشید.

با کمک این سرویس شما می‌توانید چندتا دامنه رو روی هاست خود داشته باشید؛ و باید هنگام استفاده از این قابلیت به نکاتی که به شما می‌گویم توجه داشته باشید.ادان دامین

تعداد و فضای محدود ادان

شما زمانی که قصد اضافه کردن دامین های دیگری، رو در هاست داشته باشید؛ باید به فضای هاست و محدودیت افزودنی دامین توجه داشته باشید.

شما وقتی که بخواهید دامینی اضافه کنید؛ به غیر دامین اصلی خود شما 2 دامنه دیگر هم می‌توانید اضافه کرده و باید به فضای هاست خود هم توجه داشته باشد.

اولین دامنه که روی هاست شما ثبت شود دامنه اصلی روی میزبان سایت و بقیه دامین‌هایی، که شما ثبت می‌کنید؛ دامین های اضافه روی ادان هستند.

نحوه کار ادان دامین

تا اینجا ما به شما درمورد خود ادان توضیحاتی رو دادیم؛ حال در ادامه قصد داریم تا شما رو با نحوه کار آن آشنا نماییم. افزودنی دامین دقیقان مشابه دامنه اصلی شما عمل کرده؛ و همه قابلیت های دامین اصلی رو در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر شما دامنه هایی با نوشتار متفاوت داشته باشید؛ می‌توانید همه آن ها رو بعد از ثبت دامنه با کمک، ادان دامین به میزبان خود اضافه کنید و روی دامنه اصلی هدایت کنید.

با اضافه کردن دامنه هاست بین دامین ها تقسیم می‌شود؛ که این به خاطر افزودنی دامین است. اما کنترل پنل برای هردوی آنها یکی است؛ و بدون هیچ اختلالی کار خواهد کرد. ولی شما باید دی ان اس دامین های دیگر رو درست و واقعی ثبت کرده باشید.ادان دامین

ایجاد دامین جدید

شما زمانی که دامنه جدیدتان را ثبت می‌کنید؛ در ادان دامین شما یک فولدر جدید ساخته می‌شود. و بعد از آن یک ساب دامنه برای دامین اصلی‌تان ایجاد می‌شود؛ و به پوشه جدیدی متصل می‌شود.

شما ممکنه که افزودنی دامین رو با ساب دامین اشتباه بگیرید؛ اما در حقیقت مفهوم این دو ابزار کاملان متفاوت از هم هستند. که در ادامه شما به این تفاوت ها پی خواهید برد.

دلیل استفاده از ادان

در استفاده از افزودنی دامین هیچ اجباری برای، شما درکار نخواهد بود؛ و شما زمانی از آن استفاده می‌کنید که، در میزبان خود فضای کافی رو دارید و نیازی به پرداخت هزینه اضافی رو نخواهید داشت.

اما این نکته را هم در نظر داشته باشید؛ هاست شما باید فضای کافی رو برای انجام این کار رو داشته باشد. در غیر این صورت شما با مشکل سرعت لود، سایت‌تان روبه رو خواهید شد.

دیگر قابلیت ها  

از دیگر مزایای استفاده از افزودنی های دامین باید، به مدیریت راحت‌تر آن اشاره کرد. از این راحتی باید به مواردی از جمله گواهی اس اس ال، ساب دامین، تنظیمات دی ان اس، تغییر در دی ان اس دامنه ها، تنظیمات سئویی سایت و… را به شما اشاره کنم.ادان دامین

مزایا و معایب ادان دامین

خب تا اینجای مقاله ما باشما درمورد موارد زیادی صحبت کرده‌ایم؛ اما الان نوبت به اینجا رسیده که، درمورد مزایای این ادان دامین به شما توضیحاتی ارائه دهیم. این مزایا عبارت‌اند از:

راحتی در استفاده از افزودنی های دامین

صرفه جویی اقتصادی به دلیل کم تر شدن هزینه

با استفاده از افزودنی دامین دسترسی به سایت ها با یک دسترسی قابل انجام است

و

با این قابلیت شما توانایی استفاده از ساخت اکانت، رد و بدل کردن ایمیل رو در یک اکانت خواهید داشت

در ادامه ما از معایب این افزودنی برای شما شرح می‌دهیم؛ تا شما علاوه بر مزایا از معایبی که این ادان دامین دارد با خبر شوید. این معایب عبارت‌اند از:

استفاده از ادان زمانی که ترافیک سایت شما بالا باشد؛ توصیه نمی‌شود چون، از سرعت لود سایت شما می‌کاهد.

اگر شما کاربر هاستی با محدوده بسیار پایین هستید؛ بهتر است که از یک هاست دیگر برای میزبانی دامین خود استفاده کنید.

در غیر اینصورت زمانی که شما از افزودنی دامین برای اضافه کردن دامین، استفاده کنید؛ منابع تان به تعداد زیادی تقسیم می‌شود. و باعث سرعت لود سایت‌تان را کاهش می‌دهد.

و

درنهایت اگر سایتی سنگین و با ترافیک بالا دارید؛ به سراغ یک هاست جدید بروید بهتر از استفاده از ادان دامین است.

نحوه حذف و اضافه کردن دامین در ادان

قبل از اینکه به شما توضیح بدهم که، باید چگونه آن کارها رو انجام دهیم؛ باید به شما بگویم که شما حتمی دامنه هایتان در سی پنل به صورت واقعی ثبت شده باشند. به صورت معمول برای دامنه های .ir این کار حداکثر تا یک روز این کار طول می‌کشد.

نکته دوم تنظیم مقدار دی ان اس ها روی هاست خریداری شده‌ی شماست؛ که بعد از تنظیماتی که شما انجام می‌دهید باید تا 6 ساعت صبر کنید تا بتوانید دامنه جدید رو به هاست اضافه کنید.ادان دامین

ایجاد دامین اد در سی پنل

شما باید برای افزودن ادان دامین مراحل زیر را انجام دهید؛ که این مراحل عبارت‌اند از:

1- وارد اکانت خود در سی‌پنل شوید و روی گزینه Addon Domains کلیک کنید.

2- در ناحیه Create an Addon Domain نام دامنه جدید را بدون پیشوند www در قسمت New Domain Name تایپ کنید.

در بخش‌های Subdomain و Document Root چیزی وارد نکنید. این قسمت‌ها به طور خودکار پر می‌شوند.

برای ایجاد یک حساب FTP برای دامنه جدید، روی گزینه FTP account associated with this Addon Domain کلیک کنید.

3- سی پنل به طور خودکار بخش FTP Username را پر می‌کند. اگر می‌خواهید از نام کاربری دیگری استفاده کنید آن را به صورت دستی در این بخش وارد کنید.

رمز جدید را در کادرهای مربوط به پسورد وارد کنید.سپس روی گزینه Add Domain کلیک کنید.

اکنون پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ایجاد افزودنی دامین دریافت خواهید کرد و فرایند ایجاد ادان دامین در سی پنل به پایان رسیده است.

حذف ادان در سی پنل

شما باید برای حذف ادان دامین کارهای زیر را انجام دهید؛ که این کارها عبارت‌اند از:

حذف افزودنی دامین کار بسیار ساده‌ای است و با چند کلیک امکانپذیر خواهد بود. برای حذف یک افزودنی دامین در سی پنل باید ابتدا وارد قسمت پنل کاربری شوید و سپس به قسمت Addon Domains بروید. در صفحه باز شده، دامنه‌هایی که قبلا به سی پنل اضافه شده‌اند قابل مشاهده خواهد بود. دامنه مورد نظر را انتخاب کنید و برای حذف آن از قسمت Actions روی گزینه Remove کلیک کنید. با طی این مراحل دامنه ثبت شده به راحتی حذف می‌شود.

جمع بندی

دوستان عزیز تا اینجای مقاله ما به شما در مورد موارد زیادی از جمله حذف و اضافه کردن ادان دامین در سی پنل، دلایل استفاده، مزایا و معایب استفاده، نحوه کار، تعریفی از خود آن و… را برای شما شرح داده‌ایم. امیدواریم که شما از خواندن این مقاله نهایت استفاده و لذت رو برده باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا