علمیمیزبانی وبهاست

ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

شما یک طراح سایت هستید؛ و به دنبال ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین هستید. در ادامه این مقاله ما به شما، درمورد ساخت ساب دامین، معرفی از ساب دامین، نحوه فعال سازی و حذف آن را به صورت کامل و جامع معرفی خواهیم کرد.

ادامه این مقاله رو با ویستا همراه باشید.

ساب دامین

ساب دامنه از 3 بخش تشکیل شده که بخش آخر آن که هر چیزی اعم از .ir یا .com ویا… باشد؛ بخش تاپ لول دامین نام دارد. بخش دوم که بخش میانی است؛ به آن سکند لول دامین گفته می‌شود. و در نهایت به بخش ابتدایی آن که www. است؛ به آن ساب دامین (زیر دامنه) گفته می‌شود.

به عنوان مثال می‌توانید روی این نام دامین www.vistawebco.com این مثال رو ببینید.

کاربردی از ساب دامین

ساب دامین برای پیمایش بخش های مختلف یک سایت مورد استفاده قرار میگیرد؛ و با قرارگیری یک نقطه قبل از دامنه اصلی جدا می‌شود. به عنوان مثال ساب دامین blog.example.com زیر دامنه اصلی سایت example.com برای یک شرکت است. اینها تنها بخشی از مفاهیمی است؛ که شما باید در ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین به صورت حتم بدانید.ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

کاربردهای استفاده از ساب دامین در ساخت ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین

ساب دامین ها برای مقاصدی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که در ادامه ساخت ساب دامین در دایرکت ادمینبه شما مقاصدی از آن را، معرفی خواهیم کرد. این نیت ها عبارت‌اند از:

blog.example.com: برای نمایش وبلاگ شرکت

products.example.com: برای نمایش محصولات شرکت

services.example.com: برای نمایش خدمات شرکت

این ساب دامنه ها در جاهای دیگری هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ که این اهداف عبارت‌اند از:

ایجاد بخش‌های جداگانه برای زبان‌های مختلف

ساخت بخش‌های جداگانه برای مناطق مختلف

ایجاد بخش‌های جداگانه برای اهداف خاص، مانند آزمایشات یا تبلیغات

نکات ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

در ادامه ما به شما نکاتی رو در مورد ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین می‌گویم؛ که شما باید حتمی در ساخت آن توجه داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

نام ساب دامین باید کوتاه و مختصر باشد.

نام ساب دامین باید مرتبط با محتوای بخش مورد نظر باشد.

از استفاده از کلمات کلیدی در نام ساب دامین خودداری کنید.ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

نمونه های ساب دامین معروف

در ادامه ما به شما نمونه هایی از ساب دامنه های معروف و شناخته، شده رو معرفی می‌کنیم؛ که بسیار در دنیای موتورهای جستجو شناخته شده هستند. از این مثال ها باید به مواردی از اینها اشاره داشت؛ که عبارت‌اند از:

blog.google.com: وبلاگ گوگل

news.yahoo.com: اخبار یاهو

shop.amazon.com: فروشگاه آمازون

اینها بخشی از مثال های معروف در ساخت ساب دامین در دایرکت ادمینهستند؛ که ما به شما معرفی کرده‌ایم.

نحوه ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

شما باید برای ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین از مراحل زیر که برای شما، لیست آورده‌ایم؛ پیروی کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

مرحله اول

شما باید در این مرحله ابتدا به پنل دایرکت ادمین خود وارد شوید؛ و بعد در مدیریت دامین روی مدیریت ساب دامین کلیک نمایید.

قسمت دوم

بعد از اینکه صفحه باز شد؛ شما باید قسمت سابدامین جدید ساب دامین مدنظرتان را ثبت نماید. در ساخت ساب دامین شما باید بدانید که، این پنل به صورت دائم به روز می‌شود؛ پس شما اگر با کمی تغییرات مواجه شدید نگران آن نباشید.

روش همان روش است؛ اما نحوه انجام آن در کل یک مرحله‌ایی است که ما، به شما می‌گوییم.

مرحله نهایی

در اینجا وقتی شما ساب دامین مدنظرتان را وارد کرده‌اید؛ ساب دامین جدیدتان در پایین این قسمت به شما نمایش داده می‌شود. تبریک می‌گم زیردامنه جدید شما ایجاد شده است.ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

شما بعد از اینکه ساب دامین جدیدتان را که ایجاد کردید؛ در قسمت public_html مسیر جدید برای شما ایجاد می‌شود. این مسیر زیرشاخه به این صورت ایجاد می‌شود؛ به عنوان مثال:

/domains/vistawebco.com/public_html/info

(توجه داشته باشید که پس از ایجاد ساب‌دامین، حدود 5 تا 15 دقیقه زمان لازم است تا ساب‌دامین در شبکه جهانی اینترنت منتشر شود.

در صورتیکه بلافاصله نسبت به فراخوانی آن اقدام کنید، ممکن است ساب‌دامنه مربوطه دچار کش منفی مرورگر شده و نمایش داده نشود. بنابراین بعد از 15 دقیقه و پس از پاک کردن کش مرورگر خود دوباره نسبت به فراخوانی ساب‌دامین خود اقدام کنید.)

در بحث ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین شما یک زیر دامنه ایجاد می‌کنید؛ اما ممکن است که شما از ایجاد آن پشیمان شده باشید. حال برای این کار شما باید کار حذف رو انجام دهید؛ که در ادامه ما روش آن را برای شما شرح خواهیم داد.

حذف ساب دامین

شما برای حذف یک زیر دامنه باید ابتدا به پنل دایرکت ادمین خود، رفته و روی مدیریت ساب دامین وارد شوید.

ساب دامین مدنظرتان را انتخاب کنید؛ وبا کلیک دکمه Delete Selected زیردامنه مدنظرتان را حذف نمایید. درصورتی که شما دیتای داخل آن را از دست داده باشید؛ با گزینه Remove Directory Contents می‌توانید مشکل خودتان را حل نمایید.ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

 نمایش نتایج در ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

در ادامه ما به شما در مورد این سوال که آیا باید یک ساب دامین در موتورهای جستجو ثبت شود یانه؟ جواب خواهیم داد. جواب این سوال این است؛ که بله شما باید برای نمایش داده‌های قرار گرفته در آن ساب دامین خود را ثبت نمایید.

شما برای ثبت ساب دامین خود مراحل زیر را که، به شما توضیح داده می‌شود؛ رو انجام دهید. در ادامه ساخت ساب دامین این مراحل عبارت‌اند از:

به حساب سرچ کنسول خود وارد شوید.

روی نام دامنه اصلی خود کلیک کنید.

در منوی سمت چپ، روی “Property Settings” کلیک کنید.

در بخش “Property Verification”, روی “Add Property” کلیک کنید.

نوع Property را به “Subdomain” تغییر دهید.

آدرس ساب دامین خود را وارد کنید.

روی “Verify” کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل، سرچ کنسول ساب دامین شما را تأیید می‌کند و می‌توانید شروع به ردیابی عملکرد آن در نتایج جستجو کنید.

جمع بندی

تا اینجای مقاله ما باشما درمورد موارد زیادی از جمله ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین، نحوه حذف آن، نمایش نتایج ساب دامین، نمونه های موفق آن، نکاتی که حتمی باید به آن توجه داشته باشید و… رو برای شما بیان کردیم. حال شما می‌توانید با اطلاعاتی که به شما داده‌ایم؛ ساب دامین مدنظرتان را ایجاد کرده و روی آن کار نمایید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا