آموزش وردپرس

هاست چیست؟

هاست چیست؟ و انواع آن

هاست چیست؟ اگه شما بخواین یه وبسایت داشته باشین ، بعد از اینکه  قالب سایتتون رو طراحی کردین نیاز به یک هاست مناسب دارین تا اطلاعات و فایل های وب سایت شما اونجا بارگذاری بشه.

هاست کلمه انگلیسی به معنای میزبان هست. توی دنیای تکنولوژی یک سرور میتونه به چندین قسمت به صورت مجازی تقسیم بشه که به هر قسمت اش هاست میگن. درواقع هر قسمت از سرور بعنوان یک هاست از یک وب سایت میزبانی میکنه.

حالا شما باید با توجه به میزان پهنای باند ، مقدار فضای میزبانی ، مقدار  RAMو … مورد نیاز وب سایتتون یک هاست با ویژگی های مشخصی از شرکت های هاستینگ مثل ویستا اجاره کنید : )

اینجوری بخشی از منابع یک سرور به شما تعلق میگیره و میتونید تمام اطلاعات و فایل های سایتتون رو با خیال راحت اونجا قرار بدین.

هاست ها از نظر سیستم عامل به دو نوع ویندوز و لینوکس تقسیم میشن؛ هاست ویندوزی برای سایت هایی که با زبان ASP هستن و هاست لینوکس برای سایت هایی که با زبان PHP هستن بهتره.

هاست چیست؟

 

حالا میرسیم به اینکه یک هاست خوب چه ویژگی هایی داره :

پشتیبانی 24 ساعته برای رفع مشکل داشته باشه

قطعی نداشته باشه

سرعت بالایی داشته باشه تا سرعت لود سایت برای کاربر ها بالا بره و …

تا اینجا بررسی کردیم که هاست چیست؟

 

حالا نوبت انواع هاست هست :

 

  • اشتراکی (shared)
  • هاست مجازی یا VPS
  • اختصاصی (dedicated)
  • هاست ابری (cloud hosting)

هاست چیست؟

 

هاست اشتراکی (shared)

این نوع هاست برای افرادی مناسبه که تازه سایت خودشون رو راه اندازی کردن. اشتراکی بودن این نوع هاستینگ باعث کاهش قیمت اون برای افراد متقاضی این نوع اشتراک میشه.از مشکلات این نوع هاستینگ اینه که یک سرور ممکنه تعداد بسیار زیادی سایت رو پشتیبانی کنه.  این باعث میشه برخی از سایت ها که بازدید یا ترافیک کمی دارن دچار مشکلات لودینگ و داون تایم شن: (

هاست مجازی یا VPS

هاست مجازی یا هاست نیمه خصوصی شکلی از انواع هاست هستش که معایب هاست اشتراکی در اون حذف شده و در عین حال برخی مزایای هاست اختصاصی رو داره. مثلا در این نوع هاستینگ مشترک بودن منابع با سایت های دیگه حذف شده و منابع بین سایت ها مشخص شده ، ولی از معایب اون مشترک بودن سرور با چندین سایت دیگه اس و همینطور گرون بودنش نسبت به هاست اشتراکی.

هاست اختصاصی (dedicated)

خب رسیدیم به بخش پرهزینه ماجرا یعنی هاست خصوصی. این نوع هاست ها کاملا خصوصیه و موقع خرید میتونید مقدار منابعی که مورد نیازتون هست رو تعیین کنید و سرور به صورت کاملا مستقل دست شماست .یکی از معایب خیلی کوچیک این نوع هاست ها  اینه که ممکنه شرکتی که هاست رو از اون خریدین ، هاست مربوطه رو به صورت خام تحویل شما بده و شما باید از اول سرور رو برنامه ریزی کنید که این نیاز به یک متخصص داره یا اگر خودتون بلدین میتونید این کارو انجام بدین ولی در صورت نیاز به متخصص ممکنه هزینه اضافی براتون داشته باشه .

یکی دیگه از مشکلات این نوع هاست ها مشکلات سخت افزاریه. جوری که ممکنه سرور نیاز به تعمیر داشته باشه و این باعث میشه سایت شما داون بشه یا اینکه رم سرور به صورت کامل استفاده بشه.  این باعث میشه سرعت لودینگ شما پایین بیاد یا حتی سایت کرش کنه و بالا نیاد. این مشکل در هاست های اشتراکی تا حدی حل شده یعنی زمانی رم کاملا استفاده میشه به صورت اتومات حافظه دیگری برای پشتیبانی به مدت محدود وارد مدار مصرف میشه ولی در هاست های اختصاصی این کار به صورت دستی هست پس شما باید دائما هواستون به استفاده سایت از منابع سرور باشه.

هاست خصوصی

هاست ابری (cloud hosting)

یکی دیگه از انواع خوب هاست برای کسایی که سایت رشد کرده ای دارن هاست ابریه. این نوع هاست دقیقا مثل هاست های نیمه خصوصی یا VPS ها هستش. در این نوع هاست سایت شما به صورت متصل به یک دیگر بر روی چندین سرور در نقاط مختلف پخش شده و این باعث میشه داون تایم شما کم شه و سئو شما به خاطر اپتایم بالا پایین نیاد . از مزایای دیگه این نوع هاستینگ اینه که اگه سروری نیاز به تعمیر یا ارتقا داشته باشه سایت شما نیاز به داون شدن نداره چون سرور های دیگه به صورت ابری به اون سرویس میدن . در ادامه بیشتر از هاست ابری براتون میگیم

کلام آخر

اگر تازه کارید بهترین گزینه برای شما هاست اشتراکی هستش. اگر شما سایت رشد کرده ای دارید و نیاز به فضا و دسترسی بیشتری دارین بهترین گزینه هاست های اختصاصی و نیمه خصوصی هست و اگر امنیت و کارایی بالایی نیاز دارین بهترین گزینه برای شما هاست ابری هستش.

برای خرید هاست به وبسایت ویستا مراجعه کنید.

تلفن تماس: 09018993004

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا