سئو

تبلیغات گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

تبلیغات گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

 

تبلیغات گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

 

در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل می شوند، تبلیغات گوگل که توسط کسب و کار ها پرداخت می شوند ، می تواند راهی بسیار موثر برای هدایت ترافیک مرتبط و واجد شرایط به وبسایت شما باشد، دقیقا زمانی که مردم در جستجوی انواع محصولات یا خدماتی هستند که کسب و کار شما ارائه می دهد.

 

تبلیغات گوگل چیست

 

در این مقاله، خواهید آموخت که تبلیغات گوگل چیست، تبلیغات گوگل چگونه کار می کنند و چرا باید تبلیغات گوگل خود را اجرا کنید.

 

تبلیغات گوگل چیست ؟

 

گوگل تبلیغات پولی را ارائه می دهد که در نتایج جستجو در  Google.com با استفاده ازگوگل ادز یا تبلیغاتی که در وبسایت ها وبرنامه های  دیگرنمایش داده می شوند ، ظاهر می شوند.

 

در زیر نمونه ای از صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) آورده شده است . نتایج یا تبلیغات حمایت شده با برچسب “آگهی”مشخص می شوند . دو بخش از تبلیغات پولی گوگل وجود دارد ، یکی بالای نتایج معمولی و دیگری در پایین صفحه نتایج .

 

نتایج موتور جستجوی گوگل در بالای صفحه (SERP) 

نتایج موتور جستجوی گوگل در بالای صفحه (SERP) 

 

 

نتایج موتور جستجوی گوگل در پایین صفحه (SERP) 

نتایج موتور جستجوی گوگل در پایین صفحه (SERP) 

 

 

گوگل همچنین تبلیغات نمایشی را ارائه می دهد که در شبکه نمایش گوگل ظاهر می شوند، شبکه  نمایش مجموعه گسترده‌ای از وب‌سایت‌های خارجی و شخص ثالث است که با گوگل شریک شده اند وموافقت کرده اند که تبلیغات گوگل را ارائه دهند تبلیغات گوگل در شبکه نمایش می‌تواند در قالب متن، تصویر، ویدیو یا رسانه غنی باشد و می‌تواند به صورت متفاوتی مورد هدف قرار گیرد. این شامل بازاریابی مجدد و تبلیغات بنری می شود.

 

اگر از AdSense استفاده می کنید تبلیغات شما در ناحیه انتخاب شده در یک وبسایت ظاهر می شود.

 

تبلیغ در گوگل بهتر است یا سئو ؟

 

خوب همان طور که میدانید در تبلیغات در گوگل شما در مدت زمان ۱۵ دقیقه با کلمات کلیدی نامحدود در رتبه اول گوگل قرار خواهید گرفت در صورتی که در بهینه سازی سایت یا سئو به این شکل نمی باشد و برای سئو کردن یک کلمه کلیدی نیاز به مدت زمان ۳ تا ۶ ماهه می‌باشد…

 

برای خواندن ادامه مقاله بروی آن کلیک کنید .

 

عملکرد تبلیغات گوگل چگونه است ؟

 

تبلیغات Google Ads بر روی کلمات کلیدی متمرکز است ، تبلیغ‌کنندگان فهرستی از کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن انتخاب می‌کنند که مرتبط با پیشنهادات کسب و کار آنها هستند، کلماتی که مردم به احتمال زیاد هنگام جستجوی محصول خود از آنها استفاده می‌کنند.

 

آنها سپس بر اساس این کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و هر پیشنهاد را بر اساس میزان مبلغی که می خواهند برای کلیک کاربر گوگل روی تبلیغ خود بپردازند، پیشنهاد می کنند.

 

این پیشنهاد، همراه با امتیاز کیفیتی که توسط گوگل به شما تخصیص داده می‌شود، تعیین می‌کند که کدام تبلیغات گوگل در SERP ظاهر شوند ، هنگامی که کاربران روی تبلیغات کلیک می کنند، تبلیغ کننده هزینه مشخصی (هزینه هر کلیک یا CPC ) را پرداخت می کند .

 

امتیاز تبلیغات گوگل

Google Ads بروی یک سیستم تبلیغاتی کار می کند ، بطوری که  هر بار کاربر جستجوی کلمه کلیدی را انجام می دهد ،صفحات مربوط به آن نمایش داده می شود . برای «رتبه برتر»  در تبلیغات Google Ads و مشاهده آگهی گوگل شما برای کلمات کلیدی مرتبط ، باید محتوای و مبلغ پیشنهادی خود را بهینه کنید هرچه محتوای شما و مبلغ پرداختی شما بهتر باشد ، موقعیت تبلیغ شما بهتر است .

 

عوامل زیر (در میان سایر موارد) بر تبلیغات شما تأثیر می گذارد

 

  • ارتباط تبلیغ گوگل شما با عبارت جستجو
  • ارتباط کلمه کلیدی گوگل با محتوای شما
  • تاثیر صفحه فرود بر تبلیغ شما
  • نرخ کلیک تاریخی (CTR) آگهی و گروه تبلیغاتی آن
  • بروز بودن محتوای شما

 

هزینه های پایین تر – گوگل با کاهش هزینه به ازای هر کلیک  به تبلیغ کنندگان با امتیاز کیفیت بالاپاداش می دهد و به بهبود ROI کمک می کند .

 

قرار گرفتن در معرض بالاتر – زمانی که امتیازهای کیفیت بالایی داشته باشید، تبلیغات شما بیشتر در موقعیت های بهتری در  SERP  نمایش داده می شود – بالا در مقابل پایین صفحه این به شما امکان میدهد تا بدون افزایش قیمت پیشنهادی خود، کلیک ها و تبدیل های بیشتری دریافت کنید .

 

هزینه های تبلیغات گوگل

 

هزینه تبلیغات گوگل بر اساس عوامل مختلفی از جمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی  شما، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر متفاوت است .

 

هزینه های تبلیغات گوگل

 

در ایالات متحده، میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات جستجوی گوگل در تمام صنایع 2.32 دلار است . در کشورهای دیگر، هزینه‌های متوسط  Google Ads اغلب بسیار کمتر است . در ایران میانگین هزینه هر کلیک  برای گوگل ادز حدود 0.5 دلار است. ( این رقم بسته به نوع کسب و کار و عبارت کلیدی شما متفاوت است )

 

در نهایت

 

Google Ads Performance Grader جامع ترین ابزار رایگان در نوع خود است . در 60 ثانیه یا کمتر ، این ابزار  بررسی کامل  از حساب گوگل ادز شما انجام می دهد ، حوزه‌هایی را که می‌توان در آن بهبودها ایجاد کرد و همچنین قسمت‌های موفق حساب شما و نحوه مقایسه آنها با معیارهای رقابتی برای صنعت شما را مشخص می‌کند .

 

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یک سیستم فراگیر تبلیغاتی پیشرفته است و در صورت تبلیغات جذاب هدفمند و انتقال کاربران به صفحات سایت کارساز خواهد بود….

برای مطالعه این مقاله گوگل ادورز بروی آن کلیک کنید .

 

 

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا