میزبانی وب

مزیت های هاست لینوکس

مزیت های هاست لینوکس

مزیت های هاست لینوکس

 

اگر قصد خرید هاست جدید را دارید و هنوز نمیدانید که کدام هاست برای نیازهای شما بهترین است، لینوکس می تواند انتخاب ایده آلی باشد. البته، قبل از اینکه تصمیم بگیرید، باید به این فکر کنید که چرا باید از لینوکس استفاده کنید و چه چیزی این سیستم را تا این حد جذاب می کند.

 

در طول سال ها، لینوکس رشد و محبوبیت ثابتی را تجربه کرده است. اگرچه ممکن است در حال حاضر مهم ترین سهم بازار را نداشته باشد، اما این باعث نمی شود که آن را به یک رقیب قدرتمند در رقابت برای تسلط بر سرورها در نظر نگرفت .  8 مزیتی که با میزبانی بر روی سرور لینوکس به همراه دارد :

 

1-مقرون به صرفه است

 

اگر بهترین هاست را می خواهید باید بتوانید از پس هزینه های آن هم بر بیایید . لینوکس یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای افراد است ، زیرا تمام نرم افزارهای اضافی را که برای استفاده حداکثری از سرور ویندوز نیاز دارید، حذف می کند. اوپن سورس بودن لینوکس به این معنی است که شما می توانید به تمام نرم افزارهایی که برای ایجاد سیستم عامل مند نظر خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید .

 

2- شبکه اوپن سورس

 

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از بزرگترین مزایای لینوکس اوپن سورس بودن  آن است . لینوکس تنها سروری است که راه حل های اوپن سورس را به مشتریان خود ارائه می دهد. دلیل آن هم این است  که لینوکس به هیچ فرد خاصی تعلق ندارد – این یک سیستم مشترک است که هر کسی می تواند در آن مشارکت داشته باشد .

 

3- ایمن ترین هاست لینوکس است

 

هیچ سیستم عاملی وجود ندارد که بتواند به طور کامل از شما در برابر همه حملات نرم افزاری دفاع کند. با این حال، لینوکس تا حد زیادی در  حملات سایبری ایمن است .

 

ماهیت اوپن سورس بودن  به این معنی است که آسیب‌پذیری‌ها را می‌توان به سرعت پیدا کرد و برطرف کرد،  اپل و ویندوز ممکن است همچنان غول های دنیای سیستم عامل باشند،اما این موضوع آنها را به هدف بزرگی برای حملات سایبری تبدیل می کند .

 

4- لینوکس حریم خصوصی را حفظ می کند

 

در سال های اخیر بحث های زیادی بر سر اینکه ویندوز 10 حریم خصوصی کاربران را نقض می کند وجود داشت ، امروزه این سیستم عامل بیش از هر زمان دیگری اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کند تا به گفته مسئولان این شرکت خدمات مرتبط و  بهتری به کاربران خود بدهد .

 

برای برخی از افراد، این به معنای قابلیت استفاده بهتر است، برای برخی دیگر، به معنای فقدان حریم خصوصی است. از طرف دیگر لینوکس اطلاعات بسیار کمی در مورد کاربران خود جمع آوری می کند و از آنجایی که اوپن سورس است، همیشه می توانید از شر هر نرم افزاری که به آن اعتماد ندارید خلاص شوید.

 

5- راحتی در استفاده

 

برای توسعه دهندگان مدرن، لینوکس یک پلت فرم فوق العاده و کارآمد است. برخلاف سیستم عامل های دیگر مانند اپل و ویندوز. ماژولار بودن سیستم لینوکس به این معنی است که می توانید راه حل های بیشتری طراحی کنید. تنها قانون این است که تغییراتیکه ایجاد می کنید باید رایگان و منبع باز باشند .

 

6- تطبیق پذیری

 

لینوکس فقط یک سیستم‌عامل مفید برای دستگاه‌های جدید نیست،. اگر یک رایانه قدیمی در اطراف خود دارید، می توانید از لینوکس برای اجرا حتی در قدیمی ترین سیستم ها استفاده کنید. اگرچه این ممکن است برای بسیاری از مشاغل مهم نباشد، اما برای برنامه نویسان گزینه مهم و مناسبی است .

 

7- سرعت بالا

 

در نهایت، یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم با ویندوز دارند، این است که  با گذشت زمان، سرعت آن کاهش می یابد. در اینجا چند عامل مؤثر وجود دارد، از جمله ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، نرم افزارهای جاسوسی، و سایر برنامه های ناخواسته ی در حال اجرا در پس زمینه هستند

 

 

هاست لینوکس و ویژگی های آن

 

این سیستم‌عامل به صورت رایگان و متن‌ باز ارائه می‌شود و قابل استفاده است. توزیع‌ها یا نگارش‌های متنوعی از لینوکس توسط تیم‌های مختلف منتشر می‌شود. برخی از این توزیع‌ها دارای پشتیبانی تجاری و امکانات و نرم‌افزارهای جانبی غیررایگان هستند…

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید .

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا