آموزش وردپرسسئو

آموزش ساخت پاپ آپ در وردپرس

مزاحم و آزاردهنده شاید از اولین کلماتی است که بعد از فکر کردن به پاپ‌ آپ به ذهنتان خطور می‌کند. البته این ذهنیت منفی به علت مشکل طراحی و عملکرد بد و استفاده‌ی نادرست برخی از سایت‌ها از این ابزار میباشد. خوب است بدانید که اگر ساخت پاپ آپ در وردپرس، کاربرپسند و به روش صحیح طراحی و پیاده‌سازی شود یکی از بهترین و موثرترین ابزارها برای جذب کاربر و افزایش تعاملات آن با سایت شماست.

شما از طریق ساخت پاپ آپ در وردپرس، می‌توانید پیشنهادات و تخفیف‌های خود را به کاربران خود اطلاع داده یا محصول جدید خود را به مشتریان معرفی کنید. همچنین می‌توانید پاپ آپی برای دریافت ایمیل از مشترکین سایت خود طراحی کرده و به این شکل آن‌ها را عضو خبرنامه ایمیلی خود گردانید.

پاپ آپ در وردپرس – معرفی افزونه Popup Builder

به کمک افزونه Popup Builder می‌توانید هر چیزی را به صورت پاپ آپ درآورید، برای وبلاگ یا وب سایت وردپرس خود پنجره های قدرتمند تبلیغاتی ایجاد و مدیریت کنید. این افزونه قدرتمند و در عین حال آسان، به شما کمک می‌کند تا توجه بازدیدکنندگان خود را جلب کرده و پیشنهادات، تخفیف‌ها یا سایر اعلان‌های تبلیغاتی خود را به آن‌ها معرفی کنید. در ادامه نکاتی در خصوص چگونگی ساخت پاپ آپ به روش صحیح و موثر را به شما خواهیم گفت سپس به آموزش این افزونه خواهیم پرداخت.

نصب و راه اندازی افزونه Popup Builder

ابتدا افزونه را از انتهای این مقاله دانلود کنید؛ این افزونه توسط همیاروردپرس به فارسی برگردانده شده که می‌توانید آن را در انتهای مطلب دانلود و  نصب کنید. بعد از نصب و فعال‌سازی گزینه‌ای تحت عنوان  “پاپ آپ ساز” در منوی پیشخوان شما اضافه می‌شود که در آن می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را بر روی افزونه اعمال کنید.

نکته: اگر بعد از نصب افزونه دیدید که منوی تنظیمات آن فارسی نشده است، باید در هاست خود وارد مسیر

wp-content/plugins/popup-builder/languages

شوید و فایل‌های زبان آن افزونه که نام‌های popup-builder-fa_IR.mo و popup-builder-fa_IR.po می‌باشند را در مسیر

wp-content/languages/plugins

“کپی کنید”. دقت کنید که نباید آن را کامل انتقال دهید. حتما باید این دو فایل در هر دو مسیر بالا وجود داشته باشند تا افزونه فارسی شود.

اکنون روی گزینه‌ی “پاپ آپ ساز” در پیشخوان وردپرس خود کلیک کنید. بعد از کلیک کردن روی آن مطابق تصویر، زیرمنو‌های آن باز می‌شود. اکنون به مواردی که در زیر منوی “پاپ آپ ساز” وجود دارد می‌پردازیم.

  • فعال کردن حالت اشکال زدایی: در اینجا می‌توانید حالت اشکال زدایی را فعال یا غیرفعال کنید.
  • حذف کردن اطلاعات پاپ آپ: با فعال کردن این گزینه، تمامی اطلاعات پاپ آپ‌ها پس از پاک کردن افزونه، پاک می‌شوند.
  • نقش‌های کاربری برای دسترسی به افزونه: نقش یا نقش‌هایی را که می‌خواهید به افزونه دسترسی داشته باشند را در این قسمت مشخص کنید. مدیر سایت همیشه به افزونه دسترسی خواهد داشت.

اکنون نوبت آن است که به شما آموزش دهیم چگونه یک پاپ آپ جدید ایجاد کنید.

نحوه اضافه کردن پاپ آپ جدید

برای اضافه کردن پاپ آپ جدید روی “افزودن جدید”  در صفحه‌ی “همه پاپ‌آپ‌ها” یا در زیرمنوی “پاپ آپ ساز” کلیک کنید. صفحه‌ای بصورت تصویر زیر باز خواهد شد که باید نوع پاپ آپ را انتخاب کنید. این افزونه در نسخه‌ی رایگان تنها موارد عکس، کد HTML، اطلاعات حساب فیسبوک و فرم اشتراک در خبرنامه را ارائه می‌دهد و برای دسترسی به موارد بیشتر باید نسخه‌ی حرفه‌ای افزونه را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا