امنیت

چگونه وبسایت هک شده را بازیابی کنیم ؟

چگونه وبسایت هک شده را بازیابی کنیم ؟

چگونه وبسایت هک شده را بازیابی کنیم ؟

غیر قابل تصور اتفاق افتاده است. وبسایت شما هک شده است. چه کار میکنی؟ از کجا شروع می کنی؟ نگران نباش. همه چیز از دست نرفته است،  تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید و در نهایت همه چیز درست خواهد شد.

1- آرامش خود را حفظ کنید.

ترسیدن در این مواقع طبیعی است. فقط به یاد داشته باشید که یک نقض امنیتی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. لازم است تمرکز داشته باشید تا بتوانید منبع هک را پیدا کنید و شروع به رفع آن کنید.

2- حالت تعمیر و نگهداری را در وب سایت خود فعال کنید.

روشن کردن حالت تعمیر و ایمنیدسترسی دیگران به سایت شما را از بین می برد در نتیجه  از حمله در امان خواهید بود . فقط زمانی وب سایت خود را باز کنید که مطمئن باشید اوضاع تحت کنترل است.حالت تعمیر و نگهداری را در وب سایت خود خود فعال کنید.

 

3. ایجاد گزارش حادثه هک را شروع کنید.

تمام جزئیات مربوطه را که می تواند به حل مشکل کمک کند، ثبت کنید. این موارد شامل :

  • وقتی مشکل را کشف کردید.
  • چه چیزی باعث شد باور کنید مورد حمله قرار گرفته اید.
  • موضوع فعلی، افزونه‌های فعال، ارائه‌دهنده میزبانی و ارائه‌دهنده شبکه شما.
  • هر تغییر اخیری که قبل از حادثه در سایت وردپرس خود ایجاد کرده اید.
  • گزارشی از اقدامات شما هنگام پیدا کردن و رفع مشکل.

با در دسترس قرار گرفتن جزئیات بیشتر، این گزارش را به روز کنید.

4 – بازنشانی دسترسی و مجوزها

برای جلوگیری از هر گونه تغییر بیشتر وب سایت، تمام رمزهای عبور را در سایت وردپرس خود تغییر دهید. در مرحله بعد، تمام کاربرانی که هنوز در سیستم هستند را به زور از سیستم خارج کنید.

همه دارندگان حساب نیز باید تمام رمز های عبور شخصی و کاری دیگر خود را تغییر دهند .  زیرا نمی‌توانید مطمئن باشید که مهاجمان به چه چیزی فراتر از سایت وردپرس شما دسترسی داشته‌اند.

5- به دنبال مشکل بگردید

بوسیله یک افزونه امنیتی بدنبال مشکل بگردید یا بسته به مقیاس حمله، یک متخصص را برای تشخیص مشکل و تعمیر سایت خود استخدام کنید. صرف نظر از روشی که انتخاب می‌کنید، یک اسکن امنیتی روی سایت و فایل‌های محلی خود اجرا کنید تا فایل‌ها یا کدهای مضر باقی‌مانده را که مهاجمان ممکن است به جا گذاشته باشند پاک کنید و فایل‌های از دست رفته را بازیابی کنید.

6- وب سایت ها و کانال های مرتبط را بررسی کنید.

اگر برای هر پلتفرم آنلاین دیگری که به وب سایت شما مرتبط است، مانند حساب رسانه های اجتماعی یا سایت وردپرس دیگری، حساب دارید، این پلتفرم ها را بررسی کنید تا ببینید آیا تحت تأثیر قرار گرفته اند یا خیر. رمز عبور خود را برای این کانال ها نیز تغییر دهید.

وب سایت ها و کانال های مرتبط را بررسی کنید. که هک نشوند

 

7- نسخه پشتیبان، تم ها و افزونه ها را که قبل از هک شدن  گرفته بودید دوباره نصب کنید.

تم و افزونه های خود را مجدداً نصب کنید (دوباره بررسی کنید که ایمن هستند). اگر یک نسخه پشتیبان در محل دارید، آخرین نسخه پشتیبان را قبل از حادثه بازیابی کنید.

8- پسوردهای سایت خود را دوباره تغییر دهید.

بله، شما قبلاً همه رمزهای عبور وردپرس را بازنشانی کرده اید، اما ممکن است در حین رفع مشکل، این اعتبارنامه ها به خطر بیفتد.

چگونه سایت وردپرسی خود را ایمن کنیم ؟

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) است و بیش از 30٪ وب سایت ها با وردپرس طراحی شده اند . به همین توجه هکر ها را به خود جلب کرده است . و روزانه حملاتی بسیاری به این سایت ها صورت می گیرد .

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

9- به مشتریان خود در مورد هک شدن هشدار دهید.

پس از اینکه سایت شما دوباره راه اندازی شد، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را از حمله آگاه کنید، به خصوص اگر اطلاعات شخصی در دسترس بوده و لو رفته باشد. همچنین برای بازخورد منفی از طرف مشتریان هم  آماده باشید .

10- بررسی کنید که وب سایت شما در لیست سیاه گوگل قرار نگرفته باشد .

به دلیل اینکه وبسایت شما مورد حمله قرار گرفته، به احتمال خیلی بالا گوگل وبسایت شما را در لیست سیاه قرار می دهد.همچنین  گوگل به کاربران در مورد ورود به وب سایت شما  هشدار می دهد.

بررسی کنید که وب سایت شما به دلیل هک شدن در لیست سیاه گوگل قرار نگرفته باشد .

 

قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل برای دور نگه داشتن کاربران از سایت های مضرر ضروری است ، با این حال ای امر با عث می شود ترافیک ورودی به سایت اصلی شما بشدت کاهش یابد .. Sucuri یک ابزار رایگان برای اسکن وب سایت شما برای اینکه متوجه شوید در لیست سیاه گوگل هستید یا نه .

بررسی کنید که وب سایت هک شده شما در لیست سیاه گوگل قرار نگرفته باشد .

امنیت را بدیهی نگیرید

مجرمان سایبری به طور مداوم در حال توسعه راه‌های جدیدی هستند تا به شرکت ها و حتی افراد عادی حمله کنند  و مهندسان امنیتی همیشه در حال توسعه روش‌های جدیدی برای متوقف کردن آنها هستند. این چرخه همیشه در حال چرخش امنیت در اینترنت است و همه ما در وسط گیر افتاده ایم. همیشه ایمنی مشتریان خود را در نظر داشته باشید .

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا