سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول چه کمکی به وب سایت شما می کند؟

گوگل سرچ کنسول راه اصلی و رسمی است که Google از طریق آن با صاحبان سایت‌ها ارتباط برقرار می‌کند. با داشتن یک حساب کاربری ثبت شده، گوگل می تواند اطلاعات مربوط به مشکلات سایت، خطاها یا حتی جریمه ها را برای مدیران وب سایت ارسال کند. همچنین ابزارهای محدودی را ارائه می دهد تا به شما امکان می دهد در مورد مشکلات سایت و درخواست های ویژگی با آنها تماس بگیرید.

گوگل سرچ کنسول

کنسول جستجوی گوگل یک سرویس رایگان است که به شما امکان می دهد اطلاعات زیادی در مورد وب سایت خود و افرادی که از آن بازدید می کنند بیاموزید. می‌توانید از آن برای اطلاع از مواردی مانند تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند و چگونه آن را پیدا می‌کنند، اینکه آیا افراد بیشتری از سایت شما در دستگاه تلفن همراه یا رایانه رومیزی بازدید می‌کنند و اینکه کدام صفحات در سایت شما محبوب‌ترین هستند، استفاده کنید. همچنین می تواند به شما در یافتن و رفع خطاهای وب سایت، ارسال نقشه سایت و ایجاد و بررسی آن کمک کند.

در شناسایی و برطرف کردن مشکلات فنی وبسایت بسیار موثر خواهد بود. برای عملکرد صحیح گوگل سرچ کنسول باید آن را به درستی نصب و پیکربندی کنید، معنی معیارها و گزارش‌ها را بفهمید و نحوه دسترسی به قسمت‌های مختلف آن را یاد بگیرید.

گوگل سرچ کنسول

کنسول جستجوی گوگل گزارش ها و داده هایی در مورد جنبه های فنی سایت شما، پیام هایی از طرف Google و نمودارها را برای ردیابی عملکرد سایت در جستجو به شما ارائه می دهد. این گزارش ها زمانی بسیار مفید هستند که بدانید با آنها چه کار کنید. اما ما کاملاً درک می‌کنیم که با وجود انبوهی از اطلاعات و منابع موجود در این ابزار، اگر در دنیای بهینه‌سازی وب‌سایت تازه کار هستید،  کار با کنسول جستجو می‌تواند بسیار ترسناک باشد.

در کنسول جستجوی گوگل، صاحبان دارایی های وب می توانند نقشه های سایت خود را ارسال کنند و بر تعداد صفحات ارسالی و صفحات بعدی فهرست های گوگل نظارت کنند. هر گونه خطا در نقشه سایت در این بخش نشان داده شده است. به تفاوت های زیاد بین تعداد صفحات ارسالی و تعداد صفحات نمایه شده توجه داشته باشید. تفاوت زیاد ممکن است نشان دهنده یک مسئله باشد و باید بررسی شود.

اگر در گوگل سرچ کنسول تازه کار هستید، قبل از اینکه بتوانید هر کاری انجام دهید، باید سایت(های) خود را اضافه و تأیید کنید. افزودن و تأیید سایت شما در «سرچ کنسول » به Google ثابت می‌کند که شما مالک یک سایت، مدیر وب‌سایت یا سایر کاربران مجاز هستید. پس از همه، کنسول جستجو انواع اطلاعات و بینش فوق العاده دقیق در مورد عملکرد یک سایت را در اختیار شما قرار می دهد. گوگل نمی‌خواهد چنین اطلاعاتی را به هر کسی که آن را می‌خواهد بدهد.

گوگل سرچ کنسول

 

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.


 

مقاله رتبه گوگل را چگونه بالا ببریم؟ رتبه یک گوگل شویم

بهبود رتبه گوگل

بهبود تجربه کاربری وب سایت. طبیعی است که وب سایت با تجربه کاربری(User Experience) ظاهر وب سایت شما مورد پسند کاربران قرار گرفته و از آن بازدید بیشتری میکند زمان بیشتری وب سایت می ماند و با پربازدید شدن وب سایت شما رتبه گوگل  بالا میرود.

(برای خواندن مطلب کامل کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا