آموزش وردپرس

10 روش کاهش نرخ پرش |bounce rate

چگونه نرخ پرش از سایت را کاهش دهیم؟

هر کسی در هر زمینه‌ای که کار می‌کند، دوست دارد توسط دیگران دیده شود. یکی از بدترین اوقات برای انسان‌ها زمانی است که پس از تلاش فراوان با بی‌توجهی دیگران روبه‌رو ‌شوند و نتیجه زحمات و تلاش هایشان توسط سایر افراد دیده نشود. در دنیای آنلاین هم می‌توان چنین مثال هایی را پیدا کرد؛ وقتی که ما محتوایی دست‌اول آماده می‌کنیم اما کاربران به جای خواندن آن، سریع سایت را ترک می‌کنند؛ گویی کسی وارد یک اتاق تاریک می‌شود و فقط برای یک ثانیه، لامپ آن را روشن می‌کند.وقتی تعداد این افراد زیاد باشد، لامپ اتاق سایت ما مدام در حال پرش خواهد بود. کاهش نرخ پرش یکی از اهدافی است مدیران وبسایت ها همواره بدنبال کاهش آن هستند.

در این مقاله به سراغ روش‌هایی برای کاهش نرخ پرش می‌گردیم. اگر از میزان حضور کاربران در سایت خود راضی نیستید و لامپ سایتتان به پرپر افتاده است، این مقاله را از دست ندهید.

نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش درصد کسانی است که بعد از ورود به صفحه ای از سایت، خیلی سریع از آن صفحه یا وبسایت خارج می شوند. نرخ پرش می تواند یک سیگنال منفی به گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدهد، یعنی ربات های موتور جستجو با دیدن نرخ پرش بالا ممکن است به این نتیجه برسند که محتوای این سایت برای پاسخ به نیاز کاربر کافی یا مناسب نبوده و در نتیجه رتبه آن صفحه را پایین می آورند. کاملا طبیعی است وبمستران نسبت به نرخ پرش حساس باشند و روش های کاهش نرخ پرش را جدی بگیرند.

کاهش نرخ پرش |bounce rate

چرا باید نرخ پرش را کاهش دهیم؟

وقتی از بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کنیم، تعامل و جلب‌توجه افراد بسیار مهم‌تر از چند عدد خام است. اگر هر روز یک میلیون بازدید داشته باشید ولی هیچ یک از بازدیدکنندگان به محصول یا محتوای سایت شما تمایلی نشان ندهند و نرخ تبدیل شما کم باشد، نمیتواند سودی برای شما داشته باشد.

نرخ پرش باعث بهینه‌سازی سایت شما می‌شود. شرکت‌های پیشرو در زمینه دیجیتال لزوماً آن‌هایی نیستند که پول و سرمایه زیادی دارند، بلکه آن‌هایی هستند که  تا جای ممکن نسبت به جذب مخاطب اقدام ‌کنند.

وقتی می‌توانید آنها را در اولین برخورد بامحتوا در سایت خود نگه دارید، یعنی کارتان بی‌عیب‌ونقص انجام شده، این کاربران احساس می‌کنند که نیاز به کاوش در وب‌سایت شما و تحقیق درمورد برند شما دارند. هر صفحه جدیدی که بازدید می‌کنند یک‌قدم برای تبدیل‌شدن به مشتری نزدیک‌تر می‌شوند و زمان بیشتری برای آشناکردن آنها با برند و زمینه کاری خود دارید. کاربرانی که مدت بیشتری در سایت شما بمانند عادت می‌کنند که از شما خرید کنند و مشتریان وفاداری می‌شوند. یک استراتژی خوب برای کاهش نرخ پرش می‌تواند یک تجارت را با همان برنامه‌ریزی و بودجه‌ای که در دست دارد، به اوج برساند. این امر یک راه سریع‌ و ساده‌ برای گسترش کسب‌وکار شماست.

در ادامه به 10 نکته برای کاهش نرخ پرش در وب‌سایت شما می‌پردازیم:

1.آمار نرخ پرش سایت خود را بیابید.

شما می‌توانید اعداد نرخ پرش سایت خود را در ابزارهای تجزیه‌وتحلیل سایت بیابید و آن را بر اساس سطوح زیر ارزیابی کنید:

کاهش نرخ پرش |bounce rate

 

 

  • اگر بیش از 80 درصد باشد: شما با مشکل جدی روبرو هستید.
  • بین 70 تا 80 درصد: عملکرد سایت شما ضعیف است و باید دراسرع‌وقت برای بهبود عملکرد خود اقدام کنید.
  • اگر این عدد بین 50 تا حوالی 70 درصد است: شما متوسط عملکرد اکثر وب‌سایت‌ها را دنبال می‌کنید.
  • 30 تا 50 درصد باید هدف اصلی شما باشد: زیرا این اعداد برای استراتژی بازاریابی دیجیتال عالی تلقی می‌شوند.
  • اگر زیر 20 درصد باشد: احتمالاً مشکل فنی دارید، چون دستیابی به چنین اعدادی بسیار نادر است.

ممکن است فکر کنید از دست‌دادن 70 درصد بازدیدکنندگان بسیار بد است، اما این‌طور نیست. بازدهی جذب 30 درصد از ترافیک در حال حاضر بیش از بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی سنتی است که اغلب نیاز به هزینه‌های بالا و سنگین دارند.

 

کاهش bounce rate

2. سعی کنید بفهمید چرا بازدیدکنندگان این‌قدر زود از سایت خارج می‌شوند.

افرادی دارید که وارد مغازه شما می‌شوند، به اطراف نگاه می‌کنند و می‌روند. اولین سؤال شما چیست؟ شما باید از خود بپرسید که چه چیزی آنها را ترساند و باعث خروج آنها شد.

طراحی و ظاهر فروشگاه بود؟ آیا بین انتظارات آنها و محصولات ارائه شده اختلاف‌نظر وجود داشت؟ آیا پیشنهادات ارائه شده مفید نبود؟ شاید افرادی که جذب آنها می‌شوید به برند شما علاقه‌مند نباشند؟

هر پاسخ بینش بهتری برای بهبود نرخ پرش به شما ارائه می‌دهد. به همین دلیل مهم است که جامعه هدف خود را بشناسید و به نسبت آن برای ایجاد استراتژی تلاش کنید.

3. تجربه کاربری (UX) بهتر طراحی کنید.

همه سؤالات بالا باید تیم شما را به یافتن فرآیندهایی که تجربه سایت شما را بهبود می‌بخشد، هدایت کند. یک UX خوب با یک وب‌سایت سریع و ساختار خوب شروع می‌شود.

همچنین از شخصیت خریدار خود به‌عنوان مرجع استفاده کنید. وقتی وارد سایت شما می‌شوند چه می‌خواهند؟ به دنبال چه می‌گردند؟ چگونه می‌توانید آنها را هدایت کرده و حتی به شیوه‌های مثبت آنها را غافلگیر کنید؟ شاید بازسازی صفحات شما چیزی باشد که برای جذابیت بیشتر به آن نیاز دارید.

4. مطمئن شوید که وب‌سایت شما واکنش‌گرا است.

با پیشرفت فناوری، انواع مختلفی از دستگاه‌ها برای دسترسی به وب‌سایت شما وجود دارد. وقتی کاربر وارد سایت شما می‌شود اما نمی‌تواند به‌راحتی حرکت کند یا برخی از اطلاعات را به‌راحتی مشاهده کند، از سایت شما خارج می‌شود. یک سایت ریسپانسیو برای سازگاری با انواع مختلف دستگاه ساخته شده است. اطمینان حاصل کنید که برای یک مشکل ساده مانند آن بازدیدها را از دست نمی‌دهید.

کاهش نرخ پرش |bounce rate

5. برخی از صفحات فرود را بسازید.

یکی از چالش‌های شرکت‌ها هنگام تلاش برای کاهش نرخ پرش، پیش‌بینی نقاط ورودی به سایت شما است. مهم نیست که صفحه اصلی شما چقدر کامل است، اگر بیشتر بازدیدکنندگان از یک مقاله وبلاگی که بهینه نشده است ناشی می‌شود. صفحات فرود یک راه‌حل عالی برای آن هستند. آنها به طور خاص طراحی شده‌اند تا به‌عنوان نقطه ورود مطلوب عمل کنند با طرح‌بندی و CTAهای جذاب. به فرصت‌هایی که برای ایجاد بیشتر آنها دارید و نحوه تطبیق استراتژی بازاریابی خود برای هدایت ترافیک خود فکر کنید.

6.چند آزمایش  A/B انجام دهید.

وقتی هنوز در مورد نوع تصمیماتی که باعث بهبود UX و نرخ پرش می‌شوند شک دارید، چرا آنها را آزمایش نکنید؟ A/B آزمایشی است که در آن شما دو نسخه مختلف از یک صفحه ایجاد می‌کنید و آنها را طوری تنظیم می‌کنید که هنگام ورود به بازدیدکنندگان مختلف ظاهر شوند. سپس می‌توانید اندازه‌گیری کنید که کدام یک در حفظ ترافیک بهتر عمل کرده است. سپس می‌توانید، صفحه بهتر را انتخاب کنید یا آن را با صفحه دیگری آزمایش کنید و دائماً آن ها را بهبود ببخشید.

7.از تصاویر بصری برای جذب سریع‌تر استفاده کنید.

ما انسان‌ها موجوداتی بصری هستیم. داشتن تصاویر و عکس‌های جذاب می‌تواند توجه کاربر را سریع‌تر از هر متنی جلب کند. بیشتر روی عناصر بصری زمان صرف کنید و آنها را به مراحل بعدی که می‌خواهید مشتری شما انجام دهد پیوند دهید. شما می‌توانید یک صفحه را واقعاً جذاب کنید، نه‌صفحه‌ای که فقط یک نگاه گذرا را دریافت کند. البته، به شرطی که منطقی باشد و برای مخاطبان شما هم این اثبات شود.

8. بازاریابی محتوایی خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

محتوا همیشه راهی عالی برای نگه‌داشتن افراد در سایت شما است. مقالات مفید، مطالب غنی و داده‌های مرتبط همیشه ارزش صرف زمان طولانی و معنادار با نام تجاری شما خواهد داشت. بنابراین وقت آن است که در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری کنید و تلاش کنید تا آن را بهبود ببخشید.

 

کاهش نرخ پرش |bounce rate

 

9.آخرین تلاش را قبل از رفتن برای حفظ آنها انجام دهید.

یک نکته مفید این است که از ابزارها و افزونه‌هایی استفاده کنید که تشخیص می‌دهد چه زمانی بازدیدکننده قصد دارد از سایت شما خارج شود. این امر با ردیابی حرکت ماوس به سمت موقعیت مشترک برای دکمه‌های بسته و عقب انجام می‌شود.

هنگامی که این محرک فعال است، وب‌سایت می‌تواند به طور خودکار پیامی را نمایش دهد که از کاربر درخواست می‌کند، به‌عنوان‌مثال، در خبرنامه عضو شود. شاید آنها اکنون در حال پیشرفت هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها علاقه‌ای به آنچه شما ارائه می‌دهید ندارند. به‌این‌ترتیب، می‌توانید از فرصت تقریباً ازدست‌رفته برتری کسب کنید.

10.از مطالب تعاملی استفاده کنید.

وقتی از محتوای تعاملی استفاده می‌کنید، از کاربر خود می‌خواهید اقداماتی انجام دهد که تقریباً همیشه منجر به کاوش، بازدید از صفحات دیگر و آگاهی بیشتر از شما می‌شود.

 

برای طراحی اصولی سایت خود میتوانید با تیم ویستادر تماس باشید.

شماره تماس : 09018993004 – 09100386812 – 02188885740

 

vista

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا