آموزش وردپرس

بهبود امتیاز در جی تی متریکس |gtmetrix

بهبود امتیاز در جی تی متریکس |gtmetrix

جی تی متریکس ابزاری است که به کاربران کمک می‌کند تا از نظر سرعت و سئو ، سایت خود را بهینه کنند. یک وب‌سایت کند بازدیدکنندگان را مأیوس می‌کند و آنها را به جاهای دیگر می‌فرستد. یک وب‌سایت سریع با پاسخگویی خوب باعث می‌شود آنها بیشتر درگیر و متمرکز بر محتوای صفحه شوند. علاوه بر این، گوگل از سرعت صفحه در الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود استفاده می‌کند؛ بنابراین، یک سایت با عملکرد سریع‌تر ممکن است در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

در این مقاله چند روش ساده را توصیه می‌کنیم که باعث می‌شود نمره جی تی متریکس سایت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد. ما سرعت یک صفحه اصلی ساده را با استفاده از وردپرس گردآوری کردیم. این صفحه دارای چند تصویر و یک افزونه شبکه‌های اجتماعی است. این سایت بر اساس تم Customizr است.

 

بهبود امتیاز در جی تی متریکس |gtmetrix

 

نمرات جی تی متریکس معمولی برای سایتی است که بهینه نشده است من در حال حاضر 4 مرحله را پیاده‌سازی می‌کنم که باید افزایش یابد.

مرحله 1 – بهینه‌سازی تصاویر استفاده شده در وب‌سایت

4 تصویر در صفحه اصلی این سایت وجود دارد، اینها باعث افزایش حجم صفحه بزرگ می‌شود و زمان بارگذاری صفحه را طولانی‌تر می‌کند.

برای بهینه‌سازی عکس‌ها می‌توانید از افزونه‌ای مانند WP-Smush یا ShortPixel Image Optimizer استفاده کنید که به صاحب وب‌سایت اجازه می‌دهد تا تصاویر را پس از افزودن به سایت فشرده کند، کافی است افزونه را بارگیری کرده، نصب کنید و سپس بهینه‌سازی کنید.

 

بهبود امتیاز در جی تی متریکس |gtmetrix

[aux_highlight style=”aux-highlight-blue” extra_classes=””]جهت یادگیری افزایش سرعت لود سایت وردپرس این مقاله را مطالعه فرمایید.[/aux_highlight]

همان‌طور که می‌بینید ما اندازه صفحه را تقریباً 2 مگابایت کاهش داده‌ایم. این امر با افزایش زمان بارگذاری صفحه تأثیر منفی داشته است.

مرحله 2 – Caching را فعال کنید.

افزونه‌های Caching  زیادی برای وردپرس وجود دارد. WPFastest Cache  و Light Speed Cache را توصیه می‌کنیم. بارگیری و فعال کنید. سپس گزینه‌های زیر را فعال کنید:

Cache System
Minify HTML
Minify Css
Combine Css
Gzip
Browser Caching

بهبود امتیاز در جی تی متریکس |gtmetrix

 

افزونه Caching امتیازات PageSpeed ​​& YSlow را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. همچنین چند ثانیه زمان بارگذاری صفحه و اندازه صفحه را کاهش داده است.

مرحله 3 – CSS و Javascript را ترکیب کنید.

بسیاری از افزونه‌هایی را که ادعا می‌کنند این کار را به طور مؤثر انجام می‌دهند آزمایش کرده‌ایم، اما اکثر آنها با بهینه‌سازی کد CSS ، صفحه‌ای را از دست می‌دهند. بااین‌حال، Autoptimize یک افزونه عالی است و با چند کلیک کار می‌کند. آن را دانلود و فعال کنید سپس در تنظیمات موارد زیر را فعال کنید:

Optimize HTML Code
Optimize JavaScript Code
Optimize CSS Code

بهبود امتیاز در جی تی متریکس |gtmetrix

 

 الان تقریباً یک PageSpeed ​​Score خوب داریم و نمره YSlow افزایش‌یافته است درحالی‌که زمان بارگذاری، اندازه صفحه نیز بهبودیافته است.

مرحله 4 – یک شبکه تحویل محتوا (CDN) فعال کنید.

شبکه تحویل محتوا (CDN) سیستمی از سرورها است که بر روی چندین دیتا سنتر واقع در سراسر جهان پخش شده است. هنگامی که کاربر از سایت شما بازدید می‌کند، محتوای سرور نزدیک به او ارائه می‌شود.

رایج‌ترین آن CDN Cloudflare است، برای فعال‌سازی باید ثبت‌نام و سایت خود را به آن اضافه کنید. پس از انجام این کار، باید  nameserverهای خود را تغییر دهید تا دامنه به Cloudflare تغییر کند. به‌روزرسانی DNS ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد، اما معمولاً بسیار سریع‌تر است.

 

بهبود امتیاز در جی تی متریکس |gtmetrix

 

آخرین ویرایش ما باعث بهبود نمره YSlow و کاهش زمان بارگذاری صفحه می‌شود.

پیاده‌سازی این 4 مرحله ساده کمتر از نیم ساعت طول کشید، اما نمره جی تی متریکس (gtmetrix) پیشرفت چشمگیری داشته است. این به نوبه خود باید تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی گوگل و همچنین کاهش نرخ پرش بازدیدکنندگان داشته باشد. این نمرات در هاست استاندارد ما به دست آمد و صفحه‌ای با محتوای بیشتر، ویجت‌ها و افزونه‌ها ممکن است رتبه بالایی نداشته باشند.

 

برای طراحی اصولی سایت خود میتوانید با تیم ویستادر تماس باشید.

شماره تماس : 09018993004 – 09100386812 – 02188885740

 

vista

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا