میزبانی وب

یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد

یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد

 

یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد

 

به دنبال جواب این سوال می گردید، جای درستی آمدید. با ما در ادامه همراه باشید . 13 ویژگی یک هاست خوب :

 

1- بدانید نیازهای وب سایت شما چیست

 

برای شروع لیستی از نیازهای خود تهیه کنید. به عنوان مثال  اگر در حال ساخت یک وب سایت عکاسی هستید، ممکن است لازم باشد ویژگی های سرعت و ذخیره سازی را در اولویت قرار دهید. علاوه

 

بر این، برخی از هاستینگ ها گزینه های شبکه تحویل محتوا (CDN) را نیز برای سایت های پر محتوا ارائه می دهند.

 

از طرف دیگر، وب سایت های فروشگاهی  ممکن است بخواهند روی پهنای باند و امنیت تمرکز کنند. در واقع، برخی از هاست ها برنامه های مخصوص به سایت های فروشگاهی  را ارائه می دهند.

همچنین، فراموش نکنید که به چه نوع پشتیبانی فنی (و چقدر) نیاز دارید.

 

در آخر، به سیستم مدیریت محتوایی که می خواهید برای سایت خود استفاده کنید فکر کنید. وردپرس با افتخار بیش از 60 درصد از بازار CMS را به خود اختصاص داده است، بنابراین بسیاری از

شرکت های میزبانی وب خدماتی را ارائه می دهند که به طور خاص برای این پلتفرم طراحی شده اند.

 

2- بسته خدماتی که  ( از لحاظ مدت قرارداد) مناسب شماست انتخاب کنید

 

بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب مجموعه‌ای ازبسته های خدماتی مختلف را ارائه می دهند، برنامه های ماهانه و سالانه و همچنین نرخ های تخفیف دار برای قراردادهای چند ساله را نیز ممکن است مشاهده کنید .

 

 اغلب،بهتر است که اگر بار اولی است که با یک شرکت خدمات هاستینگ کار می کنید  قرارداد اول را کوتاه مدت ببندید .تا از کیفیت خدمات آن ها مطمئن شوید  از سوی دیگر، اگر به این شرکت اعتماد دارید ، می توانید با قرار داد های بلند مدت تر در هزینه های صرفه جویی کنید .

 

3- قابلیت اطمینان سرور و ضمانت‌های Uptime را بررسی کنید

 

قابلیت اطمینان سرور و ضمانت‌های Uptime را بررسی کنید

 

یکی دیگر از خدمات حیاتی که می خواهید بررسی کنید این است که هاست بالقوه شما از نظر uptime بودن مناسب باشد. “Uptime” به درصد زمانی اشاره دارد که وب سایت شما آنلاین است و بدون هیچ مشکلی در دسترس کاربران اینترنت است. به طور معمول، میزبان شما باید چیزی نزدیک به 100٪ آپتایم را تضمین کند.

 

البته، هر ارائه دهنده میزبانی وب، آپ تایم را دقیقاً به یک شکل تعریف نمی کند. بنابراین، شما باید خط‌مشی شرکت میزبانی بالقوه خود را به دقت بررسی کنید تا ببینید واقعا چه چیزی را تضمین می‌کند. ممکن است مشکلات زیادی وجود داشته باشد که سرعت وب‌سایت شما را کاهش دهد ، اما از نظر فنی هنوز در دسترس است.که این یک نقطه ضعف بزرگی است .

 

4- خط مشی بازپرداخت و ضمانت های هاست را بررسی کنید

 

شما نمی دانید زمانی که شروع به ساخت وب سایت خود می کنید چه اتفاقی می افتد. با این گفته، عاقلانه است که سیاست بازپرداخت میزبان وب بالقوه خود را به طور کامل بررسی کنید. اگر از میزبان خود راضی نیستید یا کلاً نظر خود را در مورد سایت تغییر دادید، لازم است گزینه هایی داشته باشید.

 

علاوه بر اطمینان از اینکه می‌توانید طرح خود را لغو کنید و بازپرداخت دریافت کنید، هوشمندانه است که بدانید میزبان چه چیزی را تضمین می‌کند و مسئولیت چه چیزی را بر عهده نمی‌گیرد. چه تصمیم بگیرید که میزبان جدید خود را دوست نداشته باشید یا ناگهان متوجه شوید که دیگر نیازی به وب سایت ندارید، بازپرداخت بسیار مهم است.

 

یک هاست خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

حالا میخوایم بدونیم ویژگی های بهترین هاست چیست ؟ یک هاست خوب باید همیشه در دسترس باشه و قطعی های پی در پی نداشته باشه. پرسرعت باشه تا سایت ما همیشه با سرعت بالایی برای کاربرانمون باز بشه. در مقابل حملات و ویروس های اینترنتی هم مقاوم باشه امکانات جانبی خوبی هم جهت راه اندازی یک وب سایت خوب داشته باشه و…

 

برای خواندن ادامه مقاله بروی آن کلیک کنید .

 

5- گزینه های ارتقا هاست را بررسی کنید

 

 قبل از اینکه که یک  خدمات هاستینگ را خریداری کنید ، مطمئن شوید که ارتقا آن مقرون به صرفه خواهد بود . گاهی اوقات به فضای ذخیره سازی یا پهنای باند و… بیشتری از آنچه که فکر می کردید نیاز پیدا می کنید ، در این صورت مهم است که هاستینگ شما قابلیت ارتقا بسته ی شما مقرون به صرفه  باشد .

 

6- نظرات کاربران را در مورد آن شرکت بخوانید 

 

خواندن نظرات روش عالی دیگری برای تعیین اینکه آیا یک میزبان وب معین آنچه سایت شما نیاز دارد را ارائه می دهد یا خیر است. مشتریان معمولاً در بررسی‌های آنلاین بسیار صادق هستند، بنابراین می‌توانید به دنبال نظراتی بگردید که به ابهامات شما را در مورد آن شرکت برطرف میکند .

 

7- محصولات و خدمات افزودنی موجود را ارزیابی کنید

 

هنگامی که وب سایت شما راه اندازی و اجرا می شود، ممکن است با موقعیت هایی مواجه شوید که بخواهید ویژگی های جدیدی اضافه کنید. با توجه به آنچه گفته شد، بررسی آنچه میزبان شما قادر به ارائه هست مهم است .

 

این فهرست خواسته‌ها ممکن است شامل مواردی مانند گواهی SSL یا آدرس‌های ایمیل سفارشی باشد و … از طرف دیگر، آیا ممکن است بتوانید بدون تغییر طرح پایه خود، به فضای ذخیره سازی و سایر منابع اضافه کنید.

 

8- بررسی کنید که آیا هاست شما از ووکامرس پشتیبانی می کند یا نه

 

بررسی کنید که آیا هاست شما از ووکامرس پشتیبانی می کند یا نه

 

اگر در حال ساخت یک وب سایت فروشگاهی هستید، بسیار مهم است که مطمئن شوید میزبان وب انتخابی شما همه چیزهایی را که برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید،را دارد. .

 

به عنوان مثال، اگر هاست شما گواهینامه های (SSL) را ارائه نمی دهد، باید گواهی هایی را خریداری کنید که مطابق با استانداردهای درگاه های پرداختی باشد که قصد استفاده از آن را دارید. به‌علاوه، اگر مطمئن نیستید که چگونه سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید، می‌توانید از شرکت های هاستینگی که طراحی وب‌سایت را هم انجام میدهند، خرید کنید .

 

9- بررسی هر گونه تفاوت در قیمت های اولیه با قیمت های تمدیدی

 

هنگامی که یک بسته خدمات هاستینگ را خریداری میکنید ، اغلب بر اساس پرداخت ماهانه یا سالانه تخفیف دریافت خواهید کرد. گاهی اوقات، حتی می توانید چندین سال به طور همزمان پرداخت کنید تا تخفیف بیشتری دریافت کنید.

 

بسیاری از میزبان ها تخفیف تمدید نیز ارائه می دهند. در این صورت، بهتر است دقیق بدانید که شرایط چیست. شما نمی خواهید با افزایش نرخ غیرمنتظره در زمانی که انتظارش را ندارید، مواجه شوید. غیرمعمول نیست که تخفیف های اولیه پس از چند ماه یا سال اول ، بی سر و صدا جای خود را به هزینه های بالاتر بدهد.

 

10-دریابید که به چه نوع کنترل پنل دسترسی خواهید داشت

 

هاست گاهی اوقات می تواند فنی ترین بخش اجرای وب سایت شما باشد. با این حال، نیازی به نگرانی نیست. اکثر هاست ها یک کنترل پنل یا داشبورد کاربرپسند ارائه می دهند. اینجاست که می توانید بخش های مختلف راه اندازی و نرم افزار وب سایت خود را پیکربندی کنید. رایج ترین کنترل پنلی که با آن مواجه می شوید سی پنل نام دارد.

 

11- درک دقیقی از هر گونه محدودیت حساب به دست آورید

 

به خصوص اگر در حال ساخت یک وب سایت کاملاً جدید هستید، ممکن است ندانید که با چه سطحی از ترافیک نیاز پیدا می کنید . به همین دلیل، توصیه می کنیم به طور کامل بررسی کنید که آیا سرویس میزبانی احتمالی شما محدودیتی برای حساب شما ایجاد می کند یا خیر.

 

این بدان معناست که شما باید درک اولیه ای از پهنای باند داشته باشید. این اصطلاحی است که برای در بر گرفتن مقدار داده و ترافیکی است که از طریق سرور شما جریان دارد.

 

برای مثال، اگر ویدیوهای زیادی روی سرور خود دارید، ممکن است پهنای باند زیادی را مصرف کنید زیرا چندین بازدیدکننده به طور همزمان آنها را تماشا می کنند.حتی وقتی با میزبانی مواجه می شوید که ترافیک نامحدودی ارائه می دهد، باز هم باید در مورد سیاست های آن تحقیق کنید.

 

12- گزینه های پشتیبان گیری وب سایت هاست را بررسی کنید

 

 گزینه های پشتیبان گیری وب سایت هاست را بررسی کنید

 

اگر در حال ساخت یک وب سایت وردپرسی هستید، گزینه های زیادی برای بک آپ گیری از سایت خود دارید.  یکی از راه حل های محبوب و با رتبه بالا UpdraftPlus است.

 

این افزونه بیش از دو میلیون دانلود و بیش از 3000 نقد پنج ستاره دارد. با استفاده از آن، در صورت نیاز می توانید به راحتی و به سرعت نسخه های پشتیبان از وب سایت خود را بازیابی کنید. حتی می‌توانید نسخه‌های پشتیبان خود را در فضای ابری ذخیره کنید.

 

با این حال، ایده خوبی است که ببینید میزبان شما در این زمینه چه چیزی ارائه می دهد. بسته به نوع بسته خدماتی که خریداری می کنید، ممکن است به پشتیبان گیری روزانه وب سایت خود دسترسی داشته باشید. این به ویژه در صورتی مفید است که سایت شما هک شود یا فایلی خراب شود. در واقع، داشتن چندین راه حل پشتیبان ایده بدی نیست.

 

هنگامی که خدمات پشتیبان ارائه شده توسط یک ارائه دهنده هاست را ارزیابی می کنید، به دنبال اطلاعاتی در مورد مدت زمان ذخیره نسخه پشتیبان و تعداد دفعات ایجاد آنها باشید. همچنین، مطمئن شوید که نحوه دسترسی به پشتیبان‌گیری‌های خود را در صورت نیاز می‌دانید.

 

13- مطمئن شوید که خدمات پس ار فروش لازم را دریافت خواهید کرد

 

همراه با پشتیبان‌گیری و خدمات بازیابی سایت، پشتیبانی فنی نیز مهم است . اگر برنامه نویسان داخلی و کارکنان فنی دارید، ممکن است به این سطح از خدمات نیاز نداشته باشید.

 

با این حال، اگر نه، پشتیبانی جامع از سرویس میزبانی شما می تواند ارزشمند باشد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک منابع یا دانش لازم برای مقابله با مشکلات غیر منتظره، حملات و غیره را ندارند.

 

نکات مهم قبل از خرید هاستینگ را بدانید

 

مهمترین مسئله در خرید هاستینگ ابتدا شناسایی هدف و خواسته های وب سایتتان می باشد. این کار در آینده زمانی که شما به فکر گسترش وب سایتتان باشید مفید می باشد…

برای خواندن ادامه مقاله بروی آن کلیک کنید .

 

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا