دامنهمیزبانی وب

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

بطور کلی انتخاب نام دامنه مناسب، اولین قدمی است که شما باید برای آغاز و شروع کسب و کار اینترنتی خود انجام دهید و بعد از انجام این اقدام، شما به این نام در دنیای وب شناخته خواهید شد. از این رو برای ثبت نام دامنه از طریق پارس پک اقدام نمائید.

از این رو در حین انتخاب نام مناسب باید دقت کافی کنید و جای نگرانی هم نیست چرا که تغییر نام دامنه ممکن خواهد بود. بنابراین بهترین نام می تواند در محبوبیت و حتی کسب و کار شما بسیار موثر واقع شود که در ادامه این مطلب از پایگاه دانش ویستا اصول انتخاب نام دامنه مناسب را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

برای اینکه نام مناسب برای دامین خود انتخاب کنیم نیازمند پیش شرط هایی هستیم، این شروط به ما کمک میکنند تا از لحاظ برندینگ و سئو نسبت به رقبا پیشی بگیریم.

1- تایپ آسان نام دامنه

نکته ای که بسیار تاثیرگذار است و متاسفانه توسط مدیران وب سایت ها جدی گرفته نمی شود، انتخاب نام دامین مناسبی است که تایپ آن آسان باشد و کاربر بتواند آنرا به راحتی تایپ و جستجو کند. با این حال نکته کلیدی که می تواند در کسب و کار و موقعیت شما در میان وب سایت های دیگر موثر واقع شود، انتخاب نام دامین مناسب است که می توانید با ایده خلاقانه نسبت به کسب و کار خود اقدام کنید.

2- استفاده از کلمه کلیدی مناسب

نکته ای که حتما باید در انتخاب نام دامین مناسب به آن توجه کنید، این است که کمی بیشتر با خودتان صادق باشید! منظور این هست که هدف اصلی شما از ایجاد نام دامین چیست؟ برای آشنایی با این سوال می توان به این سوال اشاره کرد که قطعا می تواند هدف ما از گزینه را به شما اعلام کند. اگر شما در زمینه نصب و تعمیر درب های شیشه ای فعالیت دارید، می توانید دامنه ” Glassrepair.com ” را انتخاب کنید.

3. معنا دار بودن

قطعا هر چه نام دامین معنادارتر باشد، امکان به خاطر سپردن آن نیز بیشتر خواهد شد. بهتر است دامین انتخابی شما دربردارنده موضوع فعالیت سایت باشد که در آن فعالیت می کنید. خلاصه این که بهتر است حداقل یکی از عبارات کلیدی را که در مرحله برنامه ریزی برای سایت در نظر گرفتید در دامین سایت جای دهید که البته این مهم برای سئو سایت هم مفید است.

4. دامنه با پسوند دات کام یا دات آی آر یا … ؟

با این که پسوند com. آشناترین و رایج ترین پسوند اینترنتی در دنیاست، اما پسوندهای دیگری نیز در این میان وجود دارد. برای نمونه پسوند org. برای نام سازمان های دولتی یا مردم نهاد پیشنهاد می شود. گفتنیست که هر کشوری پسوندی منحصر به فرد دارد که نشانگر ثبت دامین در همان کشور است. این دامنه برای ایران به شکل ir. است.

مزایای دامنه با پسوند ir.

  • نخست آن که هزینه ثبت این نوع دامنه بسیار کمتر از دامنه های بین المللی است.
  • دوم، امکان تاثیر تحریم های بین المللی بر دامنه شما تقریبا از بین می رود.
  • سوم آن که امکان کلاهبرداری و دزدیده شدن دامنه تقریبا از میان می رود؛ زیرا عامل اصلی اجرایی این دامنه، یک نهاد رسمی در ایران است و برای ثبت و انتقال دامنه مدارک زیادی را این نهاد طلب می کند.
  • مزیت چهارم این است که بسیاری از واژه هایی که با پسوند com. ثبت شده اند با پسوند ir. آزاد بوده و می توانید به راحتی آن را به نام خود ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا