آموزش وردپرسسئو

لینک سازی چیست؟

لینک سازی چیست؟

لینک سازی به پیوند زدن مطالب سایت شما به صفحاتی با محتوای مرتبط گفته میشود. این کار احتمال ارتقا رتبه سایتتان را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای معرفی برندتان است.

 

link-building

 

از جمله کارهایی که در مبحث لینک سازی باید انجام دهید بهینه کردن داخلی و خارجی سایت است.

بهینه‌‌سازی داخلی یا سئو On Page : اقداماتی است که در صفحات داخلی سایت خود به منظور بالا بردن افزایش ترافیک سایت و ارتقا رتبه خود در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک‌‌سازی یا Link Building  است.

بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page : علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت را از لحاظ منابع خارجی هم بهینه کنید. به این امر بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page گفته می‌‌شود. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مانند تلگرام و لینک دادن از این صفحات به سایت خود به بهبود سئو سایت خود کمک کنید.

 

link-building

 

آیا لینک سازی میتواند به ضرر شما تمام شود؟

لینک‌‌های متنوع و صحیح به گوگل و کاربران این امکان را می‌‌دهد که در صفحات سایت شما در حرکت باشند. بدیهی است که هر چه این حرکت و بازدید بیشتر و مداوم‌‌تر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

تصور کنید در حال نجاری هستید. برای زیبایی بیشتر کار از چوب های خوب و مواد درجه یک برای چسبندگی و استحکام کار استفاده میکنید. در ادامه برای جلوه بهتر از برش کاری بر روی چوب استفاده میکنید. برش کاری های خوب و ظریف باعث زیبایی بیشتر کار میشود.ولی استفاده بیش از حد باعث شلوغ شدن قطعه ای میشود که آن را تولید میکنید و ممکن است مشتری آن را نپسندد. این امر باعث افت فروش میشود.

 در لینک سازی هم به همین شکل است. قرار دادن بیش از 4 یا 5 لینک در مطلب باعث پایین آمدن سئو سایت شما میشود. ولی اگر به مقدار مناسب و با محتوای مناسب استفاده شود، باعث میشود سئو سایت شما بهبود یابد. در ضمن گوگل صفحاتی که شما به آن ها لینک ایجاد کرده اید هم بررسی میکند و به محتوای آن نمره میدهد.

شما وقتی از لینک سازی به صورت درست و بهینه استفاده کنید، باعث میشود موتور های جست و جو شما را بیشتر از پیش ایندکس کنند. همچنین میتوانید برای افزایش ایندکس از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید.

 

link-building

 

لینک های Nofollow  و Dofollow

اگر میخواهید امتیازدهی مطالب خود را بر عهده گوگل بگذارید، باید از سری لینک های نوفالو (nofollow) استفاده کنید. برای اینکه به گوگل بگویید این مطلب را بررسی کند،از سری لینک های دوفالو (dofollow) استفاده کنید. در حالت عادی وقتی شما مطلبی را لینک میکنید یا تولید میکنید،در حالت دوفالو قرار دارد ولی اگر بخواهید به نوفالو تغییر کند،در صفت تگ <a> باید مقدارrel را به nofollow تغییر دهید و این باعث میشود که گوگل این مطلب را بررسی نکند. ایجاد لینک های دوفالو زیاد، باعث کاهش سئو سایت شما میشود. همچنین اگر از نوفالو به مقدار کافی استفاده نماییم باعث افزایش سئو سایت میشود.

به طور کلی لینک سازی در بحث افزایش سئو نوعی تخصص محسوب میشود،که با تجربه و گذشت زمان نحوه صحیح کار با آن را میتوان فهمید.

 

برای طراحی اصولی و بهبود سئو سایت خود میتوانید با تیم ویستا در تماس باشید.

شماره تماس : 09018993004 – 09100386812 – 02188885740

 

vista

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا