آموزش وردپرستولید محتواسئو

بهترین افزونه های رایگان اسکیما یا structured data

اسکیما Schema چیست؟

درست است که در تولید محتوا مهم‌ترین اصل برآورده کردن نیاز مخاطب است اما باید به این موضوع توجه داشت که همیشه اولین مخاطب ما موتورهای جستجو به خصوص Google هستند که استفاده از اسکیما ها در این زمینه میتواند بسیار مفید باشد. حال شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که اسکیما Schema چیست؟ برای توضیح آن ابتدا باید بگوییم که در واقع این موتورهای جستجو هستند که ما را به مشتریان معرفی می‌کنند. هنگامی که به هر نحو در وب سایت خود تولید محتوا میکنید گوگل برای ارائه این تولید محتوا به کاربران اینترنت باید آن را درک و به اصطلاح ایندکس کند.

اما موتور های جست و جو آن غول های رباتی هوشمند و پیشرفته ای که ما فکر میکنیم نیستند و در این زمینه ضعف ها و به اصطلاح باگ های زیادی دارند. مثلا در فروشگاه های اینترنتی موتور های جست و جو به خوبی نمیتواند تشخیص دهند محصول شما یک کتاب است یا یک نرم افزار.

آن ها نمیتوانند به خوبی تشخیص دهند عدد ده رقمی که در پایین وب سایت خود قرار داده اید یک شماره تلفن است یا متنی از محتوا و… موتورهای جست و جو درصورتی محتوای ما مثل محصولات، مقالات، تصاویر، فایل صوتی و ویدیو را در اختیار کاربران اینترنت قرار میدهند که بفهمند که چه چیز را با چه اطلاعاتی در وبسایت ما ارائه میشود.

حال چگونه میتوانیم محتوای وب سایت خود را منطبق بر قوانین گوگل انتشار دهیم؟ کد های اسکیما (schema) و ساختاربندی (structured data) دو گزینه ای هستند که میتوانند در این زمینه به ما کمک کنند. کدهای اسکیما نوعی استاندارد کدنویسی هستند که شما با پیاده سازی آنها در بخش های مختلف وب سایتتان به گوگل کمک میکنید بهتر از قبل محتوای سایت را بشناسد.

وقتی شما کد های اسکیما را به محتوای خود اضافه میکنید توصیف بیشتری که به عنوان (rich snippet) نیز شناخته میشود را خلق کرده اید که در نتایج جستجو ظاهر میشوند. وقتی وبسایتی که از کدهای اسکیما استفاده میکند کاربران در نتایج جستجو میبینند که این سایت درباره چیست، موقعیت مکانی اش کجاست، کاربردش چیست، قیمت خدمات آن چگونه است و صدها مورد دیگر… برخی نشانه های اسکیما را کارت ویزیت مجازی شما میدانند. حالا با درک مفهوم اسکیما با سه مفهوم کاربردی دیگر باید اشنا شویم.

چگونه از کدهای اسکیما (schema) استفاده کنیم؟

اگر یک وبسایت معمولی دارید برای اسکیما گذاری سایت باید از کدنویسی مستقیم استفاده کنیم. اما چگونه از کدهای اسکیما (schema) استفاده کنیم؟ در این روش با مراجعه به وبسایت اسکیما (schema) میتوانید کدهای آماده آن را دانلود و در وب سایت خود استفاده کنید. البته انجام این کار مطمئنا نیاز به داشتن تخصص در برنامه نویسی دارد و در سایتهای وردپرسی این کار راحت تر است و شما میتوانید از افزونه های رایگان schema وردپرس استفاده کنید. برای آموزش نصب افزونه های وردپرس به سایت ما مراجعه کنید.

در ادامه چند افزونه رایگان اسکیما schema را معرفی میکنیم و در نهایت یکی از آنها را به صورت تصویری آموزش میدهیم.

با استفاده از افزونه های اسکیما (schema) چه تغییری در نتایج وب سایت ما حاصل میشود؟

از جمله تغییرات در نتایج وب بعد از استفاده از افزونه های اسکیما این است که پس از درک موتورهای جستجو از کدهای سایت شما ممکن است نحوه نمایش محتوای سایت شما تغییر کند. به نحوه نمایش متفاوت سایت ها در نتایج جستجو اصطلاحا ریچ اسنیپت یا Rich Snippets میگویند. ممکن است در قسمت پایین نتایج گزینه‌هایی شبیه قیمت و نمایش ستاره دار کردن مطالب در نتایج گوگل و … وجود داشته باشد.

بهترین افزونه های رایگان اسکیما (schema)

در ابتدا باید به این سوال ضروری پاسخ بدهیم که برای وب سایت خود باید از اسکیمای رایگان استفاده کرد یا حتما باید یک پلاگین اسکیما خریداری کرد؟ باید بگوییم برای داشتن یک سایت موفق حتما به سئوی سایت خود اهمیت دهید و متعاقبا خرید پلاگین اسکیما یک انتخاب هوشمندانه است اما اگر میخواهد در هزینه های خود صرفه جویی کنید پیشنهاد میکنیم حتما از بهترین افزونه های رایگان اسکیما (schema) استفاده کنید.

چون شما با تهیه این افزونه حرفه ای سئوی سایت خود را چندین درجه بهتر خواهید داد. اما پلاگین اسکیماهای رایگان هم بی تاثیر نیستند و اگر از آنها هوشمندانه استفاده کنید میتوانید به نسبت سئو سایت خود را بهتر کنید. در این مقاله هشت افزونه رایگان اسکیما معرفی کرده ایم.

بهترین افزونه های رایگان اسکیما (schema)

1-WP SEO Structured Data

 

این افزونه رایگان به عنوان یکی از بهترین اسکیما افزونه وردپرس شناخته میشود. WP SEO Structured Data Schema یک افزونه پربازده کاملا منعطف و رایگان است که برای ادمین ها و وب سایت های مشاغل کوچک بسیار مناسب است و حتی برای وبسایت های کلی تر نیز مناسب است. از این افزونه فقط میتوان به صورت صفحه به صفحه استفاده کرد. این موضوع بسیار ساده و شهودی است و از دستورالعمل های Google نیز پیروی میکند.

بهترین افزونه های رایگان اسکیما (schema)

Schema-2

این افزونه از طریق این پلاگین علامت گذاری اسکیما میتواند به راحتی در وب سایت شما اعمال شود. پلاگین Schema یک افزونه رایگان و جمع و جور است که میتواند به راحتی نصب شود. با این وجود برای راه اندازی این افزونه کمی تلاش لازم است. بهترین قسمت این است که این افزونه اسکیما را متناسب با انواع دسته بندی خود به کار ببرید. این اطمینان را به شما میدهد که نیازی نیست به طور جداگانه برای همه صفحات و پست ها از نشانه‌گذاری طرح استفاده کنید.

 All In One Schema Rich Snippets-3

بهترین افزونه های رایگان اسکیما (schema)

یک پلاگین عالی برای پیاده سازی برخی از انواع اسکیما در صفحات است. همانطور که نصب و راه اندازی آن نیز بسیار آسان است و پلاگین بسیار مخاطب پسند نیز هست. جنبه منحصر به فرد در مورد پلاگین All In One Schema Rich Snippets سبک ساده “پر کردن فرم” است که این مورد استفاده میکند. بنابراین اگر میخواهید روشی ساده و عادی برای درج نشانه گذاری اسکیما برای محتوای خود داشته باشید هیچ چیز مانند این افزونه همه در یک جا وجود ندارد.

Markup JSON-LD Structured Data-4

یک پلاگین بسیار معروف و رایگان است که توسط zillions بارگیری و نصب شده است. Markup JSON-LD از پشتیبانی فنی و توسعه چشمگیری برخوردار است. از موارد دانش عمومی است که در مورد پلاگین های چند منظوره وردپرس گزینه شگفت انگیزی وجود دارد و Markup JSON-LD به وضوح یکی از آنها است.

 Schema Ninja-5

بهترین افزونه های رایگان اسکیما (schema)

افزونه Schema Ninja برای افزایش رتبه‌بندی و سئو سایت و آنلاین شاپ طراحی شده است. اگر شما در بازاریابی و فروش مشغول هستید بهتر است از این افزونه استفاده کنید.

ویژگی ها:

دارای امتیازدهی ستاره‌ای و ترکیب اسکیما (schema) می‌باشد.

دارای ظاهری زیبا و منسجم می‌باشد.

دارای لینک های ادغام به‌ همراه دکمه‌ های قابل تنظیم فراخوانی برای اقدام می‌باشد.

دارای باکس پیشنهاداتی زیر هر پست و منوی کناری می‌باشد.

 WPSSO Core-6

بهترین افزونه های رایگان اسکیما (schema)

اگر از افزونه WPSSO Core استفاده میکنید لازم نیست به صورت دستی تمام زیرنویس ها، عناوین، اطلاعات مربوط به محصول یا انتخاب عکس را دوباره وارد کنید. این افزونه تمام مطالب وردپرس شما را به طور طبیعی میخواند و به صورت اتوماتیک تگ های متا و نشانه‌گذاری اسکیما برای فیلم ها، نشانه گذاری مشاغل محلی و غیره را انجام میدهد. در انتهای این متن تعدادی از ویژگی های این افزونه را گرد آورده ایم.

قابلیت های افزونه WPSSO Core وردپرس

از جمله قابلیت های افزونه WPSSO Core وردپرس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام تنظیمات اولیه عملیات بهینه سازی در وردپرس
  • تنظیم متا‌تگ‌های مهم و تاثیر گذار در موتور‌های جستجو
  • بهینه‌سازی تمام تصویرها و فیلمها
  • توانایی اتصال به شبکه‌های اجتماعی
  • توانایی اتصال به توییتر و پینترست
  • توانایی اشتراک‌گذاری خودکار مطالب در شبکه‌های اجتماعی
  • توانایی اتصال سرویس‌های تجاری گوگل و فیسبوک
  • توانایی اعمال تنظیمات Cache و api
  • توانایی اتصال سرویس‌های تجاری گوگل و فیسبوک
  • توانایی نصب پلاگین‌های کمکی برای افزونه
  • توانایی نمایش راهنمایی در هنگام ارسال مطالب
  • متاباکس بهینه بودن مطالب و برگه‌ها
  • توانایی تنظیم شبکه‌های اجتماعی

Schema App Structured Data-7

بهترین افزونه های رایگان اسکیما (schema)

این افزونه یک افزونه خودکار است که یک اسکیما دقیق در سایت شما به کار میگیرد و قالبا برای وب سایت های مربوط به شرکت های بزرگتر استفاده میشود. از طریق افزونه Schema App Structured Data میتوانید به صورت خودکار و بدون نیاز به تکرار برای همه صفحات و پست های خود علامت گذاری اسکیما ایجاد کنید. همچنین میتوانید به طور خودکار برای مقالات، پست های وبلاگ، صفحات اصلی و … علامت گذاری کنید.

WP Review-8

داشتن نقد و بررسی های آزادانه برای کاربر از طریق امتیاز دادن، کامنت های کاربران، دکمه های افیلیت در صفحه محصولات و محتواهای سایت بسیار مهم است. افزونه WP Review با نام جدید WordPress Review Plugin تمامی این ویژگی ها را دارا است و برای فروشگاه های آنلاین و صفحات بررسی محصول بسیار مناسب است. همچنین با افزونه ووکامرس کاملاً ادغام شده است. این افزونه برای تعامل و افزایش ترافیک سایت دارای دو ویژگی کاربردی است:

  1. یک باکس خلاصه نقد و بررسی مناسب در ابتدا یا انتهای محتوا داشته باشد.
  2. قابلیت امتیاز دهی و ستاره دار کردن مطالب (ریچ اسنیپت) در نتایج جستجوی گوگل را داشته باشد.

این دو ویژگی یک راه سریع و قدرتمند برای بررسی محتوا و امتیاز دادن به آن بدون کاهش سرعت سایت است. همچنین افزونه WP Review قابل سفارشی سازی و سبک وزن برای ایجاد نقد و بررسی محصولات، خدمات، محتوا و … و اضافه کردن امتیازدهی ستاره ای، درصدی و پوینتی به نتایج جستجوی گوگل میباشد که باعث میشود گوگل درک بهتری از محتوای سایت ما داشته و سئو بهتری را به سایت اختصاص دهد. به همین دلیل جزء بهترین افزونه های ریج اسنیپت گوگل میباشد.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله به بررسی مقوله نشانه‌ گذاری اسکیما در وردپرس پرداختیم. این نشانه‌گذاری‌ ها انواع مختلفی دارند. ولی در نهایت همگی منجر به نمایش متفاوت نتایج خواهند بود. این تفاوت در نحوه ارائه اطلاعات به کاربرانی است که موضوعی را جستجو کرده‌اند. به این صورت کاربران با دریافت اطلاعات تکمیلی مانند رتبه‌ای که محتوا دریافت کرده است و… به کلیک روی لینک محتوای شما ترغیب خواهند شد و نرخ کلیک افزایش خواهد یافت. این یک کار زمانبر است. اما نتیجه آن عمری و حالت رقابتی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا