آموزش وردپرس

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای خوب و قدرتمند شرکت گوگل است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا از رفتار کاربران وبسایت خود با خبر شوید. متناسب با آن خود را در حوزه‌های مختلف تقویت کنید. گوگل آنالیتیکس یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که توسط گوگل ارائه می‌شود. این سرویس ترافیک وبسایت را ردیابی و گزارش می‌کند.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسانی است که میخواهند کسب و کار خود را با جزئیات زیر نظر داشته باشند. چیزی که این ابزار را در بین رقبای خود محبوب کرده است، رایگان و ساده بودن کار با آن است. به گونه ای که حتی کسانی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند، هم میتوانند به راحتی با آن کار کنند.

 

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس چه کارهایی انجام میدهد؟

این ابزار این دسترسی را به شما میدهد که رفتار کاربران در بخش های مختلف سایت خود را بررسی کنید. در واقع یک نقشه حرارتی یا heat map در اختیار شما قرار میدهد. بدین صورت میتوانید بررسی کنید کدام بخش های سایت شما کمتر بازدید دارد و یا اینکه کاربران کدام بخش سایت شما را بیشتر میپسندند.

این ابزار به شما نشان میدهد که کاربر دقیقا از چه کلید واژه هایی استفاده کرده و چگونه به سایت شما رسیده است. به نوعی مسیر تبدیل شدن کاربر به مشتری را به شما نشان میدهد. همینطور این ابزار با آنالیز کردن بخش های مختلف سایت این دسترسی را به شما میدهد که بدانید کدام بخش ها دارای مشکل هستند،تا با رفع آن ها سئو سایت خود را بالا ببرید. حتی این ابزار به شما نشان میدهد که کاربر از چه مرورگری استفاده کرده ،چه زمانی از سایت شما دیدن کرده، از چه مانیتوری با چه رزولوشنی استفاده کرده، یا حتی جاوا یا فلش پلیر بر روی سیستمشان نصب بوده است یا خیر.

این ابزار را را میتوان برای اپ های موبایل هم استفاده کرد و روی اندروید و آیفون نصب کرد.

 

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس چه کمکی به بهبود رتبه سایت می‌کند؟

اگر با اصول سئو آشنایی داشته باشید و روی سایت خود کار کنید، متوجه خواهید شد که چگونه با کمک گرفتن از گوگل آنالیتیکس می‌توانید یک پله جلوتر بروید و رتبه خود را بهتر کنید. اگر در رتبه پایین نتایج گوگل هستید، ابزار گوگل آنالیتیکس برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر به شما کمک می‌کند. بعنوان مثال، این ابزار به شما کمک میکند تا ببینید کدام صفحات سایت شما برای کاربران جذاب‌تر است.  پس با کار بر روی آن صفحات و بهره بردن از کلمات کلیدی آن صفحه‌ها، میتوانید رتبه سایت تان را بهبود ببخشید.

همچنین از کلمات کلیدی پر استفاده کمک بگیرید و با کار روی آن‌ها، بازدید خود را بالا ببرید. در کل اگر شما سایت داشته باشید یا یک بلاگ شخصی یا قصد بهبود سئو سایتتان را داشته باشید، گوگل آنالیتیکس دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید تا باعث پیشرفت کار و بازدید بیشتر سایتتان شود.

 

گوگل آنالیتیکس

معایب گوگل آنالیتیکس

  • تنظیمات و متریک‌های گسترده باعث پیچیدگی‌ در استخراج گزارشات برای کاربران معمولی میشود
  • عدم امکان استخراج گزارشات مربوط به رفتار کاربران بصورت Real-time در بازه‌های زمانی متفاوت
  • محدودیت نسخه معمولی به ده میلیون بازدید صفحه در ماه
  • مشکلات مربوط به حریم خصوصی کابران

 

برای طراحی اصولی و بهبود سئو سایت خود میتوانید با تیم ویستا در تماس باشید.

شماره تماس : 09018993004 – 09100386812 – 02188885740

 

گوگل آنالیتیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا