هاست

هاست NVMe چیست و چه مزایایی دارد؟

هاست NVMe مخفف Non-Volatile Memory Express است؛ و این یک نوع جدیدی از هاست است که، از حافظه‌های نوع جامد NVMe استفاده می‌کند. حافظه‌های ان وی ام ای سرعت انتقال دیتای بسیار بالایی دارند؛ و می‌توانند عملکرد وب‌سایت‌ها را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشند.

در ادامه این مقاله ما به شما درمورد موارد زیادی از جمله تاریخچه این هاست‌ها، مزایا و معایب آنها، عواملی که باید در خرید آنها دقت کنید؛ و… رو برای شما شرح خواهیم داد. ادامه این مقاله رو با ویستا همراه باشید.

تاریخچه هاست NVMe

هاست NVMe یک فناوری نسبتاً جدید است که در سال 2011 میلادی به دنیای فناوری معرفی شد. این تکنولوژی طبق استاندارد ان وی ام ای ساخته شده است؛ که یک پروتکل ارتباطی برای حافظه‌های حالت جامد است.

اولین سری میزبانی‌های NVMe توسط 2 شرکت‌ Western Digital و Samsung در سال 2013  به بازار عرضه شد. با گذشت زمان، تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ان وی ام ای افزایش یافته است؛ و این نوع هاست به تدریج در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای وب‌سایت‌ها است.هاست NVMe

مزایا و معایب این هاست‌ها

در ادامه این مقاله ما به شما مزایا و معایب این هاست‌ها رو معرفی می‌کنیم؛ تا شما بدانید این دسته از میزبان های وب چه ایرادات و چه خوبی هایی دارند. این مزایا و معایب عبارت‌اند از:

مزایا هاست NVMe

این هاست از خوبی‌های بسیاری نسبت به میزبان‌های قدیمی‌تر دارد؛ از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت انتقال داده‌های بسیار بالا

هاست NVMe می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را تا 50 برابر سریع‌تر از هاست‌های قدیمی‌تر افزایش دهد. این امر باعث می‌شود که وب‌سایت‌ها سریع‌تر بارگذاری شوند؛ و تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم شود.

زمان پاسخگویی کوتاه‌تر

این هاست‌ها زمان پاسخگویی وب‌سایت‌ها را نیز کاهش می‌دهد. این امر باعث می‌شود که وب‌سایت‌ها، روان‌تر و واکنش‌پذیرتر باشند.

مناسب برای وب‌سایت‌های پرترافیک

این دست از هاست های جید، برای وب‌سایت‌های پرترافیک بسیار مناسب است؛ و این نوع هاست می‌تواند حجم بالایی از درخواست‌ها را بدون کند شدن پردازش پاسخ دهند.

معایب این هاست

در کنار این مزایای بسیار خوبی که، هاست NVMe دارند معایبی، روهم دارد؛ که از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت بالاتر

میزبانی ان وی ام ای معمولاً از هاست‌های سنتی گران‌تر است؛ که آنهم به خاطر تکنولوژی بهتر این هاست‌ها به شمار می‌رود.

دسترسی محدود

هنوز هم تعداد شرکت‌هایی که، ارائه‌دهنده هاست‌های با تکنولوژی جدید رو در ایران به شما عرضه کند؛ محدود است.هاست NVMe

دلیل انتخاب هاست NVMe

اگر شما دارای سایتی هستید که، ترافیک بالایی دارد؛ یا به سرعت بارگذاری وب‌سایت اهمیت زیادی می‌دهید، هاست NVMe گزینه مناسبی برای شما است. ولی بازهم شما باید، قبل از انتخاب میزبانی ان وی ام ای، باید به هزینه و دسترسی به این دست از هاست توجه داشته باشید.

عامل‌های موثر برای انتخاب این هاست

شما هنگام انتخاب این دست از هاست‌ها، باید عامل‌های زیر را در نظر داشته باشید:

حجم ترافیک وب‌سایت

اگر وب‌سایت شما دارای ترافیک بالایی از ورودی کاربران است؛ شما به این هاست‌هایی که با ظرفیت بالایی دارند نیاز، خواهید داشت. تا سایت شما به راحتی و کمترین دردسری برای مخاطبان‌تان لود شده؛ و اثر سئویی خوبی برای سایت شما داشته باشد.

نوع محتوای وب‌سایت هاست NVMe

اگر وب‌سایت شما دارای محتوای ویدئویی یا تصویری است؛ پس شما به هاستی با پهنای باند بالا نیاز دارید. تا بتواند محتوای سنگین شما را برای مخاطبان، با کمترین مشکلی لود کرده؛ و از لحاظ سئویی لطمه‌ایی به سایت شما وارد نشود.

بودجه

هاست NVMe چون از هاست‌های نسل قدیمی گران‌تر است. اگر شما فردی یا کسب وکاری هستید؛ که محتوای سنگینی برای سایت‌تان ندارید. یا سایتی برای آزمایش کارهای خود نیاز دارید و… موارد پس بهتر از هاست های با تکنولوژی قدیمی تر برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

نحوه عملکرد این هاست

هاست NVMe از حافظه‌های ان وی ام ای استفاده می‌کند. حافظه‌های ان وی ام ای از یک پروتکل ارتباطی جدید با نام NVMe استفاده می‌کنند. این پروتکل ارتباطی نسبت به پروتکل‌های ارتباطی قدیمی مانند SATA و SAS سرعت انتقال دیتاهای بسیار بالاتری دارد.

میزبانی ان وی ام ای از یک رابط ارتباطی به نام PCIe استفاده می‌کند. رابط PCIe یک رابط ارتباطی سریع است؛ که برای اتصال کارت‌های گرافیک و سایر دستگاه‌های پرسرعت کاربرد دارد.هاست NVMe

مقایسه هاست NVMe با هاست SSD

در ادامه ما به شما، تفاوت 2 هاست موجود در بازار رو می‌گوییم؛ تا شما متوجه بشوید که چرا باید هاست ان وی ام ای از اس اس دی هم گران تر باشد. از این تفاوت باید به مواردی از جمله موارد زیر شاره کرد؛ که عبارت‌اند از:

میزبان ان وی ام ای و هاست SSD هر دو از حافظه‌های حالت جامد استفاده می‌کنند. با این حال، تفاوت‌های کلیدی بین این دو نوع هاست وجود دارد.

هاست SSD از حافظه‌های SSD SATA استفاده می‌کند. این نوع حافظه‌ها سرعت انتقال داده‌های بالاتری نسبت به هارددیسک‌های سنتی دارند، اما سرعت انتقال داده‌های آن‌ها به اندازه هاست NVMe نیست.

میزبان ان وی ام ای از حافظه‌های ان وی ام ای استفاده می‌کند. این نوع حافظه‌ها سرعت انتقال داده‌های بسیار بالایی دارند و می‌توانند عملکرد وب‌سایت‌ها را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشند.

در مجموع، میزبان NVMe گزینه بهتری برای وب‌سایت‌هایی است؛ که به سرعت بارگذاری وب‌سایت اهمیت زیادی می‌دهند. هاست SSD هم گزینه خوبی برای وب‌سایت‌هایی است؛ که ترافیک نرمالی دارند و به، سرعت بارگذاری وب‌سایت اهمیت آنچنانی نمی‌دهند.هاست NVMe

آینده میزبانی NVMe

میزبان ان وی ام ای یک فناوری نسبتاً جدید است که به سرعت در حال رشد است. با افزایش محبوبیت وب‌سایت‌های پرترافیک، انتظار می‌رود که تقاضا برای هاست NVMe افزایش قابل توجه‌ایی رو تجربه می‌کند.

با پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود؛ که سرعت انتقال داده‌های میزبان سایت‌ها با تکنولوژی NVMe هم افزایش یابد. این امر می‌تواند منجر به بهبود بیشتر عملکرد وب‌سایت‌ها شود.

جمع بندی

تا اینجای مقاله ما با شما درمورد موارد زیادی از جمله هاست NVMe، آینده این میزبان‌ سایت‌ها، تفاوت آن با هاست اس اس دی و… رو برای شما توضیح داده‌ایم. حال شما باید با توجه به توضیحاتی که به شما داده‌ایم؛ در انتخاب و خرید هاست خود دقت نمایید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت‌ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا