ویدیو

آموزش نصب و فعال سازی گواهینامه SSL

 آموزش نصب و فعال سازی گواهینامه SSL

 

گوگل مي گويد امنيت و حفظ حريم خصوصي كاربران هميشه براي آنها يك اولويت مهم است. بنابراين موتورهاي جستجو بزرگ در سال ۲۰۱۴ اعلام كردند،كه استفاده از پروتكل HTTPS براي پياده سازي يك ارتباط امن و پيشرفته را به عنوان يكي از پارامترهاي افزايش رتبه سايت در نظر ميگيرند. با نصب و فعال سازی گواهینامه SSL میتوانید HTTPS را به قبل سایت خود اضافه کنید .

در سال ۲۰۱۵، گوگل اظهار داشت كه اگر سيگنال‌هاي كيفيت براي دو نتيجه جستجوي متفاوت در همه چيز يكسان باشند. داشتن HTTPS به معني داشتن برگ برنده است. اگر وب سايت شما برابر با وب سايت رقيب تان از نظر سرعت، برچسب عنوان و … است اما وب سايت رقيب شما داراي پروتكل HTTPS است و براي شما نيست! گوگل به احتمال زياد آن‌ها را جلوتر از شما قرار مي‌دهد.

 

اگر گواهینامه SSL را خریداری نموده اید با استفاده از این آموزش میتوانید آن را روی Cpanel نصب نمایید.

آموزش دریافت کد CSR

در ابتدا برای دریافت کد CSR وارد سیپنل شوید در صفحه اصلی پنل در قسمت Security روی گزینه SSL/TLS کلیک کنید .

 

گزینه SSL/TLS

در صفحه بعد باید ابتدا یک Private Keys بسازید .ابتدا روی گزینه Generate, view, upload, or delete your private keys  کلیک نمایید.

گزینه Generate, view, upload, or delete your private keys 

پس از لود صفحه در قسمت  Generate a New Private Key در بخش Key Size ، سایز Key که میخواهید بسازید را انتخاب نمایید (بسته به شرکتی که اس اس ال تهیه میکنید دارد) گزینه ی 2048 یا 4096 را انتخاب کنید و بر روی Generate کلیک نمایید.

سایز Key در SSL

سرور یک کلید خصوصی برای شما ایجاد می کند. این کلید به فرمت های کد گذاری شده و رمزگشایی ارائه می شود.توجه داشته باشید که برای نصب گواهی بر روی چندین سرور، کلید خصوصی کد گذاری شده مورد نیاز است.

کلید خصوصی در SSL

کلیدهای ایجاد شده را در کلیبورد خود ذخیره نمایید سپس در انتهای صفحه روی گزینه Return to SSL Manager  کلیک کنید

به SSL Manager برگردید و اینبار بر روی لینک  Certificate Signing Requests یعنی Generate, view, or delete SSL certificate signing requests  کلیک کنید .

گزینه Certificate Signing Requests در SSL

 

جهت دیدن آموزش افزایش سرعت لود سایت روی این لینک کلیک کنید.

آموزش نحوه ایجاد Certificate Signing Requests

از طریق لیست کشویی کلیدی را که در مرحله قبل ایجاد نموده اید را انتخاب نمایید . چنانچه Generate a New 2048 bit key  را انتخاب کنید  یک کلید کاملا جدید تولید می شود.

اطلاعات خواسته شده در این قسمت نیز باید لاتین و کشوری به غیر از ایران وارد شود . توجه نمایید که تنها در مراحل CSR دامنه را با www وارد نمایید.

اگر شما یک گواهی Wildcard دارید، دامنه باید با یک ستاره برای امن کردن ساب دامین ها مشخص شود مانند domaintest.com.*عبارت عبور (Passphrase)  را خالی بگذارید، زیرا عبور رمز عبور در CSR به صورت رمزگذاری نشده ذخیره می شود.زمانی که تمام فیلدها را پر کردید، باید بر روی دکمه Generateکلیک کنید.

به این ترتیب کد CSR شما ایجاد می شود. کد ایجاد شده را به شرکتی که میخواهید گواهینامه را از آن خریداری کنید ارسال نمایید. تا آنها گواهینامه را برای شما صادر نمایند.

پس از صدور گواهینامه توسط شرکت مذبور ، فایل های گواهی SSL از سمت شرکت صادر کننده گواهینامه به شما داده خواهد شد که فایلی با پسوند cert. می باشد. ، پس از آن شما می توانید نصب و راه اندازی گواهی را در سیپنل آغاز نمایید .

آموزش نصب و راه اندازی گواهی SSL

برای نصب ssl وارد سیپنل شوید در صفحه اصلی پنل در قسمت Security روی گزینه SSL/TLS کلیک کنید .

گزینه SSL/TLS در ساخت SSL

 

اینبار در بخش  Install and Manage SSL for your site روی گزینه  Manage SSL sites. کلیک نمایید.

 

گزینه Manage SSL sites در SSL

 

پس از ورود در بخش Domain نام دامنه خود را انتخاب نمایید سپس برای پر کردن قسمتی که باید اطلاعات CRT را وارد نمایید ، وارد فایلی که از طریق ایمیل دریافت کرده اید شده و فایل با پسوند .cert می باشد آن را با نرم افزار های متنی مانند notepad++ باز نموده و کدهای موجود در آن را دقیقا کپی کرده و در قسمت CRT پیست نمایید.

سپس به منظور تکمیل بقیه قسمت ها به صورت خودکار توسط سیستم ، گزینه ی Autofill by Domain  را کلیک نمایید . که در این صورت بقیه موارد به طور خودکار تکمیل می شوند.

 

گزینه ی Autofill by Domain در ساخت SSL

 

در نهایت روی گزینه Install Certificate  کلیک کنید پس از آن یک پنجره پاپ آپ باز می شود و پیغام موفقیت آمیز بودن فعال شدن ssl را اعلام میکند روی ok کلیک کنید .

 

به این ترتیب  نصب گواهینامه SSL با موفقیت انجام می شود و در صورت جستجوی دامنه ی خود با پیشوند https:// می توانید موارد را مشاهده نمایید.

برای اینکه زمانی که دامنه خود را بدون https وارد نمودید سایت شما با قفل سبز رنگ نمایش داده شود، تنها نیاز است که در فایل .htaccess خود کد زیر را وارد نمایید :

 

[aux_code language=”javascript” theme=”tomorrow” title=”Title” extra_classes=””]

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} off

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

[/aux_code]

 

بعد از وارد نمودن کد و ذخیره کردن فایل ، تغییرات انجام شده سایت شما همراه با عبارت https نمایش داده خواهد شد.

 

چگونه متوجه شویم گواهینامه SSL فعال شده است؟

 

کمتر از چند ساعت بعد از نصب، احتمالاً SSL شما فعال خواهد شد. برای اینکه بدانید تبدیل HTTP به HTTPS انجام شده است یا خیر باید دامنه خود را بررسی کنید.  برای این منظور آدرس دامنه سایت خود را در مرورگر وارد کنید. در صورتی که موارد زیر وجود داشته باشد، نشان دهنده فعال شدن Let’s Encrypt است.

  • وجود قفل در کنار دامنه
  • بعد از کلیک روی قفل عبارت “Connection is secure” را مشاهده خواهید کرد
  • وجود پروتکل https در آدرس URL شما

 

ریدایرکت دامنه از HTTP به HTTPS علاوه بر تاثیرات مثبت در سئوی سایت شما، باعث اطمینان کاربران به سایت شما می‌شود. با انجام این کار علاوه بر این که حرفه‌ای تر به نظر می‌رسید، با جلب اطمینان و رضایت کاربران وفاداری آن‌ها را نیز جلب کرده و فروش خود را افزایش خواهید داد.

 

تشکر میکنم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. در صورتی که در رابطه با آموزشنصب و فعال سازی گواهینامه SSL ، سوال و یا مشکلی داشتید از بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما دوستان وردپرسی باشیم .

 

تیم ویستا ارائه دهنده خدمات هاستینگ پرسرعت به صورت مستقیم از کشور آلمان میباشد. جهت بهره مندی از خدمات ما و کسب اطلاعات بیشتر همین امروز با ما تماس حاصل فرمایید.

 

شرکت ویستا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا