ویدیو

افزایش دامین آتوریتی سایت

احتمالان برای شما هم پیش آمده؛ که برای سئوی سایت خود و افزایش اعتبار وب‌سایت‌تان به مشکل برخورد کرده باشید. سئو یک امر بسیار پیچیده، هزینه بر و زمان بر است؛ اما زمانی که شما از کارتان نتیجه بگیرید همه آنها جبران خواهد شد. در ادامه این مقاله ما قصد داریم؛ تا به شما راحل‌هایی برای افزایش دامین آتوریتی سایت، ابزارهای آن، تعریف آن و… برای شما معرفی کنیم.

ادامه این مقاله رو با ویستا همراه باشید.

تعریف آتوریتی برای افزایش دامین آتوریتی سایت

اگر بخواهم به صورت لفظی بیان کنم؛ باید بگویم که آتوریتی به معنای اعتبار است. گوگل با توجه به الگوریتم های خود تصمیم گرفت؛ تا به سایت هایی که اعتبار بیشتری دارند ارزش و بها، بیشتری دهد. از همین رو دو مفهموم پیج آتوریتی و دامین آتوریتی به وجود آمدند.

پیج آتوریتی

پیج آتوریتی(Page authority) که به صورت مخفف شده؛ PA نام گرفته است. این معیار با ابزار تحلیل سئویی MOZ برای سنجش رتبه های سایت ها، توسعه یافته است. این رتبه بندی با استفاده از الگوریتم های پیچیده و معیارهای آن، اندازه گیری ‌شده؛ و از صفر تا صد امتیاز دهی خواهد شد.

این رتبه بندی به صفحات وب به صورت جداگانه داده می‌شود.

افزایش دامین آتوریتی سایت

دامین آتوریتی مهم در افزایش دامین آتوریتی سایت

دامین آتوریتی (Domain authority) که مخفف آن DA در وبسایت موز استفاده می‌شود؛ نام دارد. این اعتبار یک تفاوت با معیار قبلی دارد؛ آن هم این است که، این اعتبار برای رتبه بندی سایت ها به کار می‌رود.

معیارهای اندازه گیری دامین آتوریتی

زمانی که از دامین آتوریتی صحبت می‌شود؛ به صورت ناخودآگاه ذهن هرسئوکاری به سمت ابزار MOZ می‌رود. برای اندازه گیری این اعتبار ابزارهای زیادی وجود دارد؛ که در ادامه چند نمونه از آنها رو به شما معرفی خواهیم کرد. اما در ادامه ما به شما الگوریتم های رتبه بندی MOZ رو معرفی خواهیم کرد؛ این الگوریتم ها عبارت‌اند از:

ماز رنک(MozRank): این الگوریتم کیفیت و تعداد سایت‌هایی که به یک صفحه لینک می‌دهند؛ رو مورد سنجش قرار می‌دهد.

لینک پروفایل(Link profile): این الگوریتم لینک های داخل و خارج از صفحه سایت را اندازه گیری می‌کند؛ که اگر شما به سایتی لینک داده یا لینک معتبر گرفته باشید. برای شما اعتبار بالایی اندازه گیری می‌شود. این بخش در افزایش دامین آتوریتی سایت بسیار مهم است.

روت دامین(Root Domains): در اینجاالگوریتم ماز به منحصر به فرد بودن منبعی که به شما بک لینک داده است؛ توجه می‌کند. برای مثال شما اگر 100 از یک سایت کمتر از 40 تا بک لینک از سایت های مختلف.

ماز تراست(MozTrust): در این جا ماز قابل اعتماد بودن یک وبسایت که به یک صفحه لینک داده‌اند رو، بررسی می‌کند. به عنوان مثال شما اگر از یک وبسایت آموزشی مانند دانشگاه ها ویا سایت خبری لینک گرفته باشید؛ بسیار ارزش بالاتری دارد.

سایت استراکچر(Site Structure): این بخش به بررسی ساختار سایت می‌پردازد؛ که آیا مناسب خریده شدن در موتورهای جستجو مناسب است یا نه. UX سایت شما مناسب است یا نه؟ آیا کاربران از سایت شما به راحتی استفاده می‌کنند یا نه؟

دامین آتوریتی سایت به صورت معمول

اگر بخواهیم به شما بگویم؛ یک سایت به صورت معمول چه نمره‌ایی خواهد داشت؛ باید گفت که یک سایت تازه تاسیس از یک وتا رسیدن به 20 بسیار آسان خواهد بود. ولی برای بعد از آن نیازمند فعالیت دائمی و گذراندن زمان است؛ که به صورت کلی امتیازهای سایت های فعال بین 30 تا 40 است. و وب سایت هایی که بسیار معتبر هستند؛ بین 40 تا 60 امتیاز دارند. این نکته را هم به شما بگویم؛ که برای افزایش دامین آتوریتی سایت راه هایی دارند که، در ادامه شما متوجه خواهید شد.

افزایش دامین آتوریتی سایت

راه های افزایش دامین آتوریتی سایت و پیج آتوریتی سایت

شما برای افزایش دامین آتوریتی سایت چند راه بسیار خوب و مفید را دارید؛ که ما در ادامه این راه ها رو به شما معرفی خواهیم کرد. از این راه حل ها باید به مواردی از جلمه این موارد اشاره کرد:

تولید محتوا سئو شده و باکیفیت

شما برای اینکه بتوانید اعتبار سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید؛ از مهم‌ترین و بهترین راحل ها تولید محتوای باکیفیت است. شما هرچقدر محتوای باکیفیت تر،  تحقیقی تر و پربازدیدتر ایجاد کرده باشید؛ بازدید و اعتبار سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی از این راه افزایش دامین آتوریتی سایت باید، با توجه به سایت و حوزه کاری که دارید؛ مخاطبان خود را شناخته و برای آنها محتوا تولید نمایید.

لینک سازی داخلی از مهم ترین عوامل افزایش دامین آتوریتی سایت

یکی دیگر از عامل های بسیار مهم که به اعتبار دامنه سایت شما کمک شایانی می‌کند؛ انجام استراتژی لینک سازی داخلی خواهد بود.

شما در استراتژی لینک سازی داخلی و همین طور در لینک سازی برای مقالات باید، ابتدا یک لینک به صفحه اصلی سایت خود دهید. و بعد به مقاله قبلی خود و همین طور دیگر مقالات موجود در سایت خود لینک دهید.

برای لینک سازی در صفحه اصلی سایت خود باید، از صفحه اصلی به دیگر صفحات لینک داده و از آنها به صفحه اصلی خود لینک دهید.

افزایش دامین آتوریتی سایت

لینک سازی خارجی

لینک بیلدینگ خارجی که یکی از راه های افزایش دامین آتوریتی سایت برای شما به حساب می‌رود؛ باعث می‌شود تا مخاطبان هدف شما از سایت مدنظر شما، به سایت شما مراجعه نمایند. ورودی‌های خارجی اگر از یک وب‌سایت با اعتبار بالا به وب‌سایت شما باشد؛ در رتبه و اعتباری که به سایت شما می‌دهد بسیار موثر خواهد بود.

اینکار باعث می‌شود تا، گوگل وب‌سایت شما را به عنوان یک، سایت مرجع برای موضوعی که شما سایت‌تان رو سئو کرده‌اید؛ درنظر بگیرد.

صفحه‌ایی که برای بک لینک سایت‌تان هدف بگیرید

شما باید برای زمانی که برای سایت خود بک لینک می‌گیرد؛ صفحه اصلی سایت خود را مدنظر قرار بگیرید. تا به این شکل به اعتبار کل سایت شما افزوده شود؛ که هم به این شکل اول کل سایت شما سئو شده و بقیه صفحات شما هم مورد بازدید قرار می‌گیرد. زمانی هم که کل سایت شما سئوی آن مورد توجه گوگل قرار بگیرد؛ شما می‌توانید تاثیر آن رو روی، مابقی صفحات سایت خود مشاهده نمایید.

مشارکت در سوشال مدیا یکی دیگر از منابع بک لینکی و مهم در افزایش دامین آتوریتی سایت

یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش دامین آتوریتی سایت شما استفاده از، سوشال مدیا و از آنجا لینک دادن به سایت شما است. این موضوع باعث می‌شود تا، گوگل وب سایت شما را با فعالیت بسیار بالا ارزیابی کرده؛ و به سایت شما اعبتار بالاتری نیز ببخشد.

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

شما برای اینکه وب‌سایت‌تان در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ، داک‌ داک و… از رتبه و اعتبار خوبی برخوردار شود. باید از الگورتیم های موتورهای جستجو پیروی کنید؛ که اگر بخواهم به شما مهم‌ترین آنها رو بگویم باید به گوگل اشاره کنم.

افزایش دامین آتوریتی سایت

اگر شما از الگوریتم‌های گوگل پیروی کنید؛ چون آن بهترین الگوریتم‌ها رو نسبت به سایر موتورها دارد. شما سایت‌تان در سایر موتورها هم رشد چشمگیری خواهد کرد.

جمع بندی

ما تا اینجای مقاله با شما درمورد مواردی از جمله تعریف آتوریتی، راه های افزایش دامین آتوریتی سایت، یکی از ابزارهای آن به نام ماز و… باشما صحبت داشته‌ایم. حال شما می‌توانید با استفاده از این داده های ما روی سایت خود به بهترین شکل ممکنه کار کنید؛ و دامین آتوریتی خود را افزایش دهید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت‌ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا