سئو

لینک دهی داخلی چیست

لینک دهی داخلی چیست

 

لینک دهی داخلی چیست

 

لینک های داخلی، هایپرلینک هایی هستند که به همان دامنه ای که پیوند در آن وجود دارد (منبع) به (هدف) اشاره می کنند. به زبان ساده، لینک داخلی لینکی است که به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره می کند.

 

نمونه کد

<a href=”http://www.domainname.com/” title=”متن کلمه کلیدی”>keyword text</a>

فرمت بهینه

از کلمات کلیدی توصیفی (keyword text) در متن  استفاده کنید که حسی از موضوع یا کلمات کلیدی که صفحه منبع سعی در هدف قرار دادن آن دارد را ارائه می دهد.

 

لینک داخلی چیست؟

 

اینترنال لینک ،  لینک هایی هستند که از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه می روند.

 

این نوع لینک ها به سه دلیل مفید هستند:

 

  • به کاربران اجازه می دهند تا در یک وب سایت حرکت کنند
  • به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات برای وب سایت داده شده کمک می کنند
  • به گسترش ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) در وب سایت ها کمک می کنند

 

موتورهای جستجو باید محتوا را ببینند تا صفحات را در شاخص های عظیم مبتنی بر کلمه کلیدی خود فهرست کنند. همچنین باید به یک ساختار پیوند خزیدنی دسترسی داشته باشند – ساختاری که به عنکبوت‌ها اجازه می‌دهد مسیرهای یک وب‌سایت را مرور کنند – تا همه صفحات یک وب‌سایت را پیدا کنند.

 

صدها هزار سایت این اشتباه مهم را مرتکب می شوند که ناوبری لینک اصلی خود را پنهان یا دفن می کنند به روشی که موتورهای جستجو نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. این مانع از توانایی آنها برای دریافت صفحات فهرست شده در شاخص های موتورهای جستجو می شود. در زیر تصویری از چگونگی وقوع این مشکل آورده شده است:

 

لینک داخلی چیست؟

 

در مثال بالا، عنکبوت رنگارنگ گوگل به صفحه “A” رسیده است و پیوندهای داخلی صفحات “B” و “E” را می بیند. هر چقدر هم که صفحات C و D برای سایت مهم باشند، عنکبوت راهی برای دسترسی به آنها ندارد – یا حتی از وجود آنها مطلع شود – زیرا هیچ پیوند مستقیم و قابل خزیدنی به آن صفحات اشاره نمی کند.

 

تا آنجا که به گوگل مربوط می شود، این صفحات اساساً وجود ندارند – محتوای عالی، هدف گیری کلمات کلیدی خوب و بازاریابی هوشمند در صورتی که عنکبوت ها در وهله اول نتوانند به آن صفحات دسترسی پیدا کنند، اصلاً تفاوتی ایجاد نمی کند.

 

ساختار بهینه برای یک وب سایت شبیه به یک هرم است (که در آن نقطه بزرگ در بالا صفحه اصلی است):

ساختار بهینه برای یک وب سایت

 

این ساختار دارای حداقل تعداد پیوندهای ممکن بین صفحه اصلی و هر صفحه داده شده است. این باعث می شود ، ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) در کل سایت جریان داشته باشد، بنابراین پتانسیل رتبه بندی برای هر صفحه افزایش می یابد. این ساختار در بسیاری از وب‌سایت‌های با عملکرد بالا (مانند Amazon.com) در قالب سیستم‌های دسته‌بندی و زیرمجموعه رایج است.

 

اما چگونه این امر محقق می شود؟ بهترین راه برای انجام این کار، پیوندهای داخلی و ساختارهای URL تکمیلی است.

 

دلایلی که باعث می شود صفحات در دسترس نباشند و ممکن است ایندکس نشوند.

 

1- پیوندها فقط از طریق باکس های  جستجوی داخلی قابل دسترسی هستند

 

عنکبوت ها تلاشی برای جستجو برای یافتن محتوا نمی کنند، و بنابراین، تخمین زده می شود که میلیون ها صفحه در پشت دیوارهای جعبه جستجوی داخلی کاملاً غیرقابل دسترس پنهان شده اند.

 

2- لینک ها در جاوا اسکریپت غیرقابل خزیدن است

 

لینک هایی که با استفاده از جاوا اسکریپت ساخته می شوند ممکن است  غیرقابل خزیدن باشند  به همین دلیل، توصیه می‌شود در هر صفحه‌ای که ترافیک ارجاع‌شده موتور جستجو در آن مهم است، به جای پیوندهای مبتنی بر جاوا اسکریپت، از پیوندهای استاندارد HTML استفاده شود.

 

3- پیوندها در فلش، جاوا یا سایر افزونه ها

 

هر پیوندی که در فلش، اپلت‌های جاوا و سایر افزونه‌ها تعبیه شده باشد معمولاً برای موتورهای جستجو غیرقابل دسترسی است.

 

4- پیوندهایی که به صفحات مسدود شده توسط Meta Robots Tag یا Robots.txt اشاره می کنند.

 

تگ Meta Robots و فایل robots.txt هر دو به صاحب سایت اجازه می دهد تا دسترسی عنکبوت را به یک صفحه محدود کند.

 

5- تعداد بالای لینک ها در یک صفحه 

 

موتورهای جستجو همگی دارای محدودیت خزیدن تقریباً 150 پیوند در هر صفحه هستند . این محدودیت تا حدودی منعطف است و صفحات مخصوصاً مهم ممکن است بیش از 200 یا حتی 250 پیوند دنبال شده داشته باشند، اما در عمل، بهتر است که تعداد پیوندها را در هر صفحه به 150 محدود کنید.

 

6-پیوندها در Frame یا I-Frame

 

از نظر فنی، پیوندها در هر دو Frame و I-Frame قابل خزیدن هستند، اما هر دو از نظر سازماندهی و دنبال کردن، مشکلاتی  را برای موتورهای جستجو  ایجاد می کنند.

 

فقط کاربران پیشرفته ای که درک فنی خوبی از نحوه فهرست بندی و دنبال کردن لینک ها توسط موتورهای جستجو در فریم ها دارند، باید از این عناصر در ترکیب با پیوند داخلی استفاده کنند.

 

با اجتناب از این مشکلات، یک وب مستر می تواند پیوندهای HTML مناسب  داشته باشد که به عنکبوت ها امکان دسترسی آسان به صفحات محتوای خود را می دهد.

 

پیوندها می توانند دارای ویژگی های اضافی باشند، اما موتورها تقریباً همه آنها را نادیده می گیرند، به استثنای برچسب rel=”nofollow”.

 

اگر می خواهید نگاهی اجمالی به نمایه سازی سایت خود داشته باشید ،از ابزاری مانند  Screaming Frog برای اجرای خزیدن سایت استفاده کنید.

 

سپس، تعداد صفحاتی را که خزیدن ایجاد کرد با تعداد صفحات فهرست شده در هنگام اجرای یک   site:google.com  مقایسه کنید.

 

Rel = “nofollow” را می توان با صورت زیر استفاده کرد:

 

<pre><a href=”/” rel=”nofollow”>این پیوند را دنبال نکنید</a></pre>

 

در این مثال، با افزودن ویژگی rel=”nofollow” به تگ پیوند، مدیر وب‌سایت به موتورهای جستجو می‌گوید که نمی‌خواهند این پیوند به عنوان یک “رای سردبیری” عادی تفسیر شود. Nofollow به عنوان روشی برای کمک به توقف نظرات وبلاگ خودکار، دفترچه مهمان و هرزنامه تزریق پیوند ایجاد شد،

 

اما با گذشت زمان به روشی تبدیل شده است که به موتورها ی جستجو می‌گوید هر ارزش پیوندی را که معمولاً ارسال می‌شود، کاهش دهند. پیوندهایی که با nofollow برچسب گذاری شده اند توسط  از موتورها ی جستجوی مختلف  کمی متفاوت تفسیر می شوند.

 

قواعد لینک سازی داخلی

لینک ها مانند زنجیر صفحات وب را به هم متصل می کنند و در داخل هر وب سایت نیز یکسری لینک های داخلی صفحات را بهم متصل می کند. از منوها گرفته تا لینکهای درون محتوایی و لینکهای فوتر و سایدبار همگی موقعیتی را برای وجود لینک داخلی فراهم می کنند که اساس اینکار بر ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر است…

 

برای خواندن مقاله کلیک کنید .

سوالات متداول

 

تفاوت لینک داخلی با خارجی ؟

 

خیلی ساده، پیوند داخلی زمانی اتفاق می‌افتد که یک سایت به آدرس‌های اینترنتی دیگر در همان سایت پیوند می‌خورد، در حالی که پیوند خارجی زمانی اتفاق می‌افتد که یک سایت به URL‌های یک سایت دیگر پیوند می‌خورد.

 

به عبارت دیگر، پیوندهای داخلی زمانی هستند که شما به صفحات خود لینک می دهید، در حالی که پیوندهای خارجی به صفحاتی در دامنه های دیگر اشاره می کنند.

 

چرا لینک های داخلی مهم هستند؟

 

لینک های داخلی مهم هستند زیرا می توانند به گوگل کمک کنند تا وب سایت شما را بهتر درک کند و رتبه بندی کند. با دادن لینک‌هایی به گوگل برای دنبال کردن همراه با انکر تکست توصیفی، می‌توانید به گوگل نشان دهید که کدام صفحات سایت شما مهم هستند و همچنین درباره چه چیزی هستند. پیوندهای داخلی نیز برای تجربه کاربر خوب هستند و ممکن است تعامل را بهبود بخشند.

 

چند لینک داخلی خیلی زیاد است؟

 

در حالی که هیچ پاسخ قطعی در مورد تعداد لینک های داخلی در یک صفحه وجود ندارد، گوگل نشان داده است که می توانند 100 لینک در هر صفحه را بخزند. تعداد زیادی لینک همیشه برای تجربه کاربر خوب نیستند، و محدود کردن تعداد لینک‌ها در هر صفحه به تعداد معقول (معمولاً حدود 100 یا کمتر) بهترین گزینه است .

 

چگونه فرصت های پیوند داخلی را پیدا می کنید؟

 

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن فرصت‌های پیوند داخلی این است که صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که موضوعات مرتبط دارند و مطمئن شوید که با انکر تکست مناسب  آنها را به هم پیوند دهید .

 

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا