آموزش وردپرس

مزایای طراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت با وردپرس

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس

 

چرا باید از وردپرس استفاده کنم؟ آیا سایت من به اندازه کافی خوب نیست؟ چرا باید از پلتفرم دیگری به وردپرس سوئیچ کنم؟

 

اگر این سوالات را می‌پرسید، در جای مناسبی هستید. در این مقاله مهم ترین دلایلی که چرا باید از وردپرس استفاده کنید را به اشتراک می گذاریم. ما همچنین انواع مختلف وب سایت هایی را که می توانید با وردپرس ایجاد کنید و همچنین سایت های محبوبی که از  وردپرس استفاده می کنند را به نمایش خواهیم گذاشت .

 

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد وردپرس این است که فقط یک پلت فرم وبلاگ نویسی است،اما وردپرس خیلی بیشتر است .

 

در حالی که وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی شروع شد، به یک سازنده وب سایت قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتوای قوی (CMS) تبدیل شده است .

 

بهترین بخش در مورد وردپرس این است که استفاده از آن آسان و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا انواع مختلف وب سایت ها را ایجاد کنید. این دلیل اصلی افزایش محبوبیت وردپرس است . در واقع، طبق یک نظرسنجی اخیر، 43 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت با وردپرسراه اندازی شده اند  .

 

به دلیل ویژگی های قوی، بسیاری از برندهای برتر از وردپرس برای راه اندازی وب سایت های خود از جمله مجله تایم، فیس بوک، نیویورکر، سونی، دیزنی، تارگت، نیویورک تایمز و غیره استفاده می کنند .

 

چرا از وردپرس استفاده کنیم ؟

 

1- ورد پرس کاملا رایگان است

 

ورد پرس کاملا رایگان است

 

وردپرس یک نرم افزار رایگان است. این بدان معنی است که شما می توانید آن را دانلود، نصب، استفاده و تغییر دهید تا مطابق با نیازهای خودتان باشد. می توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی استفاده کنید. در حالی که خود نرم افزار وردپرس رایگان است، برای نصب آن به نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید.

 

نام دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است. این همان چیزی است که کاربران شما در نوار آدرس مرورگر خود برای دسترسی به وب سایت شما (به عنوان مثال ، vistawebco.com) تایپ می کنند . اگر می خواهید شخصی با تجربه سایت وردپرس شما را راه اندازی کند، همکاران  ما در ویستا وب خوشحال می شوند در این راه  به شما کمک کنند.

 

2- استفاده از وردپرس آسان است

 

علیرغم اینکه وردپرس انعطاف پذیرترین و قدرتمندترین پلتفرم است، استفاده از وردپرس برای مبتدیان بسیار آسان است .  یک پیشخوان ساده با گزینه های مختلف منو در نوار کناری فهرست شده است. شما به راحتی  می توانید پست ها و صفحات را ایجاد کنید، طراحی وب سایت خود را سفارشی کنید، منوهای پیمایش و موارد دیگر را اضافه کنید .

 

استفاده از وردپرس آسان است

 

وردپرس نگهداری از وب سایت خود را بدون هیچ مشکل فنی برای مبتدیان آسان می کند . اول، به روز رسانی وجود دارد. به طور منظم به روز رسانی های اصلی وردپرس منتشر می شود که می توانید با یک کلیک آن را نصب کنید. همین امر در مورد پلاگین ها و تم های وردپرس که به روز رسانی های خود را منتشر می کنند نیز صدق می کند .

 

برای پشتیبان‌گیری، افزونه‌های عالی پشتیبان‌گیری وردپرس وجود دارد (بسیاری از آنها رایگان هستند). این افزونه ها به امکان بک آپ گیری خودکار را دارند  و در جاهایی مانند Google Drive یا Dropbox ذخیره می کنند. و با بهترین روش‌های امنیتی وردپرس ، می‌توانید وب‌سایت خود را امن نگه دارید (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد) .

 

به عنوان یک مبتدی ، ممکن است در ابتدا سخت بنظر بیاید . با این حال می توانیم  به شما اطمینان دهیم که به زودی راه خود را پیدا خواهید کرد . در بیش از 10 سال گذشته،  هزاران کاربر سطح مبتدی به سرعت به کاربران متوسط و پیشرفته تبدیل  شده‌اند. در واقع، بسیاری از آنها اکنون از این راه در آمد کسب می کنند .

 

3- وردپرس قابلیت شخصی سازی بالایی دارد 

 

اکثر افرادی که از وردپرس استفاده می کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در واقع، اکثر مردم بدون هیچ دانش قبلی از طراحی وب سایت شروع به استفاده از وردپرس می کنند .

 

وردپرس راه حل عالی است زیرا هزاران قالب وب سایت رایگان وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. یک تم وردپرس عالی تقریباً برای هر نوع وب سایتی (خواه وبلاگ، سایت تجاری یا یک فروشگاه آنلاین) وجود دارد .

 

سفارشی کردن تم های وردپرس آسان است زیرا بسیاری از آنها با قابلیت تنظیمات قالب خاص  خود ارائه می شوند که به شما امکان می دهد رنگ ها را تغییر دهید، لوگوی خود را آپلود کنید، پس زمینه را تغییر دهید، اسلایدرهای زیبا ایجاد کنید، و آن را بدون نوشتن هیچ کدی مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید .

 

به عنوان مثال ، اکسترا ( xtra ) تمی است که ما اغلب توصیه می کنیم زیرا ایجاد یک وبسایت حرفه ای را حتی برای مبتدیان آسان می کند. دارای بیش از 90 قالب آماده است که به راحتی برای هر نوع وب سایتی قابل تنظیم است  .

 

وردپرس قابلیت شخصی سازی بالایی دارد 

 

 

برای سفارشی کردن بیشتر طراحی خود، می توانید از صفحه ساز هایی مانند المنتور و ویژوال کامپوزر  استفاده کنید . همچنین می توانید با استفاده از افزونه ها، قابلیت های سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

 

افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت شما هستند که می توانید از آنها برای اضافه کردن ویژگی های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل، فرم های تماس، ناحیه عضویت و موارد دیگر استفاده کنید. درست مانند تم ها، هزاران افزونه رایگان برای استفاده شما در دسترس است .

 

جدا از افزودن قابلیت های اضافی، برخی از افزونه های وردپرس می توانند به شما اجازه دهند وب سایت خود را به یک پلت فرم کاملا جدید تبدیل کنید .

 

انتخاب از بین هزاران افزونه می تواند بسیار دشوار باشد، اما برخی از افزونه های ضروری وردپرس وجود دارد که ما برای هر وب سایتی توصیه می کنیم :

 

  • افزونه فرم تماس شماره 7  تا بازدیدکنندگان شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند
  • افزونه تجزیه و تحلیل برای اینکه بتوانید تعداد بازدیدکنندگان خود را ببینید
  • افزونه بهینه سازی موتور جستجو (yoast) برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید.

 

سپس بسته به نوع وب سایتی که ایجاد می کنید، باید افزونه های بیشتری را انتخاب کنید. برای یافتن بهترین افزونه برای نیازهای خود، همیشه می‌توانید در گوگل جستجو کنید .

 

4- ورد پرس اصطلاحا سئو فرندلی (SEO freindly) است

 

بهترین وب سایت در جهان اگر ترافیک یا بازدید کننده ای نداشته باشد موفق نخواهد شد. خوشبختانه وردپرس با در نظر گرفتن ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده است.

 

این بدان معناست که گوگل و سایر موتورهای جستجو وردپرس را دوست دارند. به همین دلیل است که سایت های وردپرس تمایل دارند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به  سایرین کسب کنند . برای بهینه سازی سایت خود برای دریافت ترافیک بیشتر، توصیه می کنیم از افزونه سئو وردپرس استفاده کنید .

 

ورد پرس اصطلاحا سئو فرندلی (SEO freindly) است

 

5- وردپرس امنیت بالایی دارد 

 

وردپرس با در نظر گرفتن امنیت توسعه یافته است و یک پلت فرم بسیار امن و مطمئن برای راه اندازی یک وب سایت است . با این حال، هنوز هم می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا وب سایت خود را از هکرها، بدافزارها و سایر خطرات ایمن تر کنید.

 

6- وردپرس حالا حالا ها ماندنی است 

 

سازندگان وب سایت می آیند و می روند. حتی بزرگترین آنها ممکن است ناپدید شوند ( GeoCities را به خاطر دارید ؟ )از سوی دیگر، نرم‌افزار متن‌باز به احتمال زیاد برای مدت طولانی در دسترس است .

 

به این دلیل که به عنوان نرم افزار منبع باز، تنها توسط یک شخص یا شرکت نگهداری نمی شود. حتی  اگر وردپرس ناپدید شود، هر کسی می تواند به سادگی کد آن را فورک کرده و در عرض چند دقیقه با نام دیگری راه اندازی کند.

 

یکی از حقایق کمتر شناخته شده در مورد وردپرس این است که مدیر عامل ندارد. نام وردپرس توسط بنیاد وردپرس محافظت می شود، که یک سازمان غیرانتفاعی است که تضمین می کند وردپرس به رشد خود ادامه می دهد.

 

جامعه ای قوی متشکل از هزاران کاربر، توسعه دهندگان و کسب و کارهای کوچک در پشت وردپرس وجود دارد. به عنوان یک جامعه، همه آنها اطمینان می دهند که وردپرس اینجاست تا برای مدت طولانی بماند .

 

وردپرس برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان سود می رساند ، به بیش از 53 زبان در دسترس است و هزاران وب سایت چند زبانه را نیز پشتیبانی می کند. به عنوان یک مبتدی وردپرس، به این جامعه جهانی از کاربران ملحق خواهید شد.

 

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

 

به طور کلی طراحی سایت با وردپرس از بهترین گزینه‌ها برای شروع یک سایت جدید به شمار می‌رود. با این وجود استفاده از وردپرس برای طراحی هرگونه سایتی بهترین گزینه نیست…

برای مطالعه ادامه مقاله کلیک کنید

 

چه نوع وب سایت هایی را می توانید با وردپرس ایجاد کنید؟

 

وردپرس را می توان به روش های مختلف استفاده کرد، از وب سایت های ساده گرفته تا سایت های فروشگاهی  و هر چیزی در این بین . موارد زیر تنها چند نمونه از انواع وب سایت هایی است که می توانید با وردپرس ایجاد کنید .

 

  • یک وبلاگ راه اندازی کنید
  • یک وب سایت تجاری بسازید
  • یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید
  • وب سایت عضویت بسازید
  • فروش دوره های آنلاین

 

امیدواریم این مقاله به سوال شما در مورد اینکه چرا باید از وردپرس استفاده کنید پاسخ داده باشد. بهترین راه برای تجربه واقعی قدرت وردپرس استفاده از آن است. آن را امتحان کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید .

 

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا