میزبانی وب

سی پنل چیست ؟

سی پنل چیست ؟

 

سی پنل چیست ؟

 

سی پنل یک رابط گرافیکی آنلاین مبتنی بر لینوکس است ،  که به عنوان یک کنترل پنل  برای ساده کردن مدیریت وب سایت و سرور استفاده می شود . سی پنل به شما امکان می دهد وب سایت ها را منتشر کنید، دامنه ها را مدیریت کنید، فایل های وب را سازماندهی کنید، حساب های ایمیل ایجاد کنید و موارد دیگر .

 

سی پنل  یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها در ایالات متحده است. بسیاری از شرکت های میزبانی وب سی پنل را به عنوان بخشی از بسته میزبانی خود به مشتریان عرضه می کنند .

 

سی پنل دارای دو رابط است، یک رابط کاربری به نام cPanel و یک رابط مدیریت سرور به نام کنترل پنل مدیریتی (WHM) . این ترکیب به کاربران اجازه می دهد تا وب سایت خود را مدیریت کنند و به ارائه دهندگان هاست  ابزار هایی  برای مدیریت سرور ارائه می دهد .

 

کنترل پنل مشتری 

 

کنترل پنل مشتری 

 

کنترل پنل مدیریتی

 

کنترل پنل مدیریتی

آیا سی پنل رایگان است؟

 

سی پنل رایگان نیست، زیرا یک برنامه شخص ثالث است. با این حال، اکثر ارائه دهندگان هاست بدون هزینه اضافی، سی پنل را در برنامه های میزبانی خود قرار می دهند.در سال 2019، سی پنل قیمت های خود را افزایش داد و بسیاری از شرکت های میزبان وب در نظر دارند از سی پنل به کنترل پنل های دیگر وب سایت خودداری کنند.

 

آیا سی پنل خصوصی است؟

 

بله، حساب سی پنل شما خصوصی است. اگر صاحب وب سایت هستید، حتما نام کاربری و رمز عبور خود را ایمن نگه دارید. این برای ایمن نگه داشتن اطلاعات و تنظیمات وب سایت شما مهم است.

 

نحوه ورود به سی پنل

 

می توانید با استفاده از نوار آدرس مرورگر خود وارد سی پنل خود شوید. آدرس وب سایت خود را وارد کنید و سپس یک دونقطه و سپس 2083 را وارد کنید. دسترسی به سی پنل شما به این صورت خواهد بود  https://yoursite.com:2083

 

سپس بعد از وارد کردن مشخصات سایت خود  ( نام کاربری و رمز عبور ) وارد سی پنل خود می شوید . اگر وب سایت جدیدی دارید و سوابق  DNS هنوز روی سرور منتشر نشده اند، می توانید به جای آن از آدرس IP استفاده کنید. دسترسی به سی پنل خود  از طریق IP چیزی شبیه به  این است : https://10.10.10:2083

 

اگر نیاز دارید که رابط سی پنل به زبان دیگری ظاهر شود، زبان خود را از لیست پایین صفحه ورود به سی پنل انتخاب کنید .قبل از اینکه وارد سی پنل شوید، بهتر است که  صفحه سی پنل خود را نشانه گذاری کنید، بنابراین می توانید به راحتی بعداً به آن بازگردید.

 

هنگامی که در صفحه ورود به سی پنل قرار گرفتید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک کنید. پس از آن به کنترل پنل وب سایت خود هدایت می شوید که در آنجا تمام تنظیمات را مشاهده خواهید کرد .

 

نحوه ورود به سی پنل

 

بهترین گزینه های هاست سی پنل

 

انتخاب بهترین هاست سی پنل برای رفع نیازهای وب سایت وردپرس شما مهم است. شما باید مراقب باشید که هاست را بر اساس قابلیت اطمینان، عملکرد، پشتیبانی از مشتری و قیمت آنها انتخاب کنید.

 

معرفی پنل cPanel

 

 cPanel کنترل پنلیست که قابلیت نصب شدن بر روی هر سروری را دارد. با قرار دادن آن به سادگی بر روی سرور، شما را قادر می سازد که تمام عملیات هایی که ممکن است برای شما لازم باشد را با استفاده از یک رابط کاربری ساده به جای فرمان های خطی، اجرا کنید…

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

 

هاست مدیریت شده وردپرس چیست؟

 

هاست وردپرس مدیریت شده یک محیط میزبانی است که به طور خاص برای وب سایت های وردپرس مجهز شده است. هاست مدیریت شده وردپرس سطوح بالاتری از عملکرد، امنیت و پشتیبانی را ارائه می دهد.

 

وب سایت های وردپرسی با استفاده از هاست مدیریت شده سریعتر بارگذاری می شوند، به طور خودکار به روز می شوند، پشتیبان گیری روزانه دارند و از پشتیبانی کارشناسان وردپرس برخوردار هستند. هاست وردپرس مدیریت شده هزینه بیشتری دارد زیرا ارائه دهنده هاست محیط وب سایت را مدیریت می کند.

 

دسترسی به سی پنل در هاست مدیریت شده چگونه است ؟

 

شما به سی پنل در هاست مدیریت شده دسترسی ندارید ، زیرا نیازی نیست که به آن دسترسی پیدا کنید ، هاست شما ، سی پنلتان را برای شما مدیریت می کند . هاست مدیریت شده وردپرس شامل نصب وردپرس، مدیریت کش در سطح سرور، ایجاد نسخه پشتیبان از وب سایت شما و مدیریت به روز رسانی های اصلی وردپرس است.

 

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا