میزبانی وب

هاست لینوکس یا ویندوز؟

هاست لینوکس یا ویندوز؟ 

 

قبل از راه اندازی سایت وردپرس خود، باید در مورد پلتفرم هاست تصمیم بگیرید. که اغلب به دو گزینه خلاصه می شود: هاست لینوکس و هاست ویندوز. با این حال، تفاوت بین این دو بلافاصله مشخص نیست.

 

سیستم عامل سرور شما می تواند بر نحوه رفتار آن تأثیر بگذارد. لینوکس و ویندوز از فناوری های مختلفی استفاده می کنند که ممکن است با همه وب سایت ها سازگار نباشد. درک اهداف شما ضروری است، زیرا سیستم عامل مناسب می تواند به شما کمک کند یا مشکلاتی برای شما ایجاد کند.

 

در این مقاله، ما درباره اینکه هاست چیست و همچنین در مورد تفاوت های هاست لینوکس و ویندوز از نظر پایداری، ابزارهای توسعه و سهولت استفاده صحبت خواهیم کرد .

 

مقدمه ای بر سیستم عامل های سرور لینوکس و ویندوز

 

درست مانند هر رایانه شخصی که با یک سیستم عامل کار می کند ، سرور شما نیز بر روی یک سیستم عامل کار می کند. بیشتر کاربران نیازی به این دانستن این موضوع ندارند، به خصوص اگر فقط می خواهید یک وب سایت ساده یا یک وبلاگ وردپرس کوچک راه اندازی کنید. با این حال، هنگامی که تصمیم گرفتید به پیکربندی سرور یا زیرساخت شبکه عمیق تر بپردازید، باید در مورد گزینه های مختلف موجود بدانید.

 

بیشتر اوقات، لینوکس سیستم عامل پیش فرض سرور برای سایت وردپرس شما خواهد بود. این یک سیستم قدیمی تر است که شهرت بالایی در دنیای هاستینگ وب به دست آورده است. همچنین با سی پنل سازگار است .

 

لینوکس یک پلت فرم اوپن سورس با ویژگی های زیر است 

 

لینوکس

 

  •  پایداری: این سیستم عامل به دلیل قابل اعتماد بودن شهرت پیدا کرده است
  • انعطاف پذیری: لینوکس می تواند با هر محیطی سازگار شود
  •  امنیت: لینوکس به دلیل اوپن سورس بودن ایمن در نظر گرفته می شود
  •  هزینه کم: هزینه آن نسبت به هاست ویندوز کمتر است . زیرا هاستینگ  شما هزینه های اضافی سیستم عاملی مانند ویندوز را پرداخت نمی کند .

 

از سوی دیگر، ویندوز محبوب ترین سیستم عامل دسکتاپ برای کاربران رایانه شخصی است ،برخی از ویژگی های اصلی ویندوز عبارتند از 

 

ویندوز

 

 

  • سهولت استفاده: راه اندازی و پیکربندی ویندوز آسان است، حتی برای کاربران کم تجربه.
  •  محیطی مناسب برای توسعه‌دهندگان: توسعه برنامه‌های کاربردی وب و راه‌اندازی چارچوب دات‌نت با ویندوز آسان است.
  •  نوآوری: ویندوز اغلب از فناوری های ابر محور (cloud) استفاده می کند و یک رویکرد ترکیبی برای میزبانی ابری ارائه می دهد.

 

توجه داشته باشید که اگر برای یک هاست اشتراکی ثبت نام کنید، انتخاب سیستم عاملی نخواهید داشت. اگر می خواهید سیستم عامل خود را انتخاب کنید، باید یک سرور خصوصی مجازی ( VPS ) یا یک برنامه اختصاصی را انتخاب کنید . همچنین ممکن است محدود به سیستم عاملی باشید که میزبان مورد نظر شما ارائه می دهد .

 

چرا ممکن است لینوکس را بر ویندوز ترجیح دهید ؟

 

هر سیستم عاملی رفتار متفاوتی دارد. برخی از برنامه های کاربردی وب ممکن است با سرورهای لینوکس یا ویندوز سازگار نباشند. به طور کلی، نکته اصلی مورد توجه شما باید نوع نرم افزاری باشد که می خواهید نصب کنید .

به عنوان مثال، اجرای یک سایت Sharepoint یا  Exchange با ویندوز بهتر کار می کند. از سوی دیگر، لینوکس با سی پنل سازگار  است .

 

هنگام انتخاب سیستم عامل خود، سوالات زیر را از خود بپرسید 

  • آیا تنظیم آسان را ترجیح می دهید یا انعطاف پذیری بیشتر؟
  • آیا برای هزینه های اضافی آماده هستید؟
  • آیا می توانید تلاش بیشتری برای امنیت وب سایت خود انجام دهید؟
  • آیا استفاده از سی پنل را دوست دارید؟
  • آیا کار با پایگاه های داده MySQL  و phpMyAdmin را ترجیح می دهید؟
  • آیا می خواهید برای عملکرد وب سایت خود  از MS SQL یا ASP یا NET. استفاده کنید ؟

 

پاسخ های شما مشخص می کند که کدام سیستم عامل برای اهداف شما مناسب است. در بخش زیر به جزئیات خواهیم پرداخت .

 

مقایسه هاست لینوکس و ویندوز

 

این دو سیستم عامل بسیار متفاوت هستند. با هم به مقایسه آن ها می پردازیم :

 

رابط کاربری :  استفاده از ویندوز به لطف منوهای آشنا آسان است. از سوی دیگر، لینوکس به یک خط فرمان با توابع و نحوی متکی است که یادگیری آنها ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از مدیران برای تسهیل تعمیر و نگهداری سرور به سی پنل متکی هستند .

 

ثبات و امنیت : اگرچه خطرات هک برای هر دو سیستم عامل وجود دارد، ویندوز عموماً در برابر تهدیدات آسیب پذیرتر است. همچنین، لینوکس پایدارتر است و به سختی نیاز به راه اندازی مجدد دارد. ویندوز ممکن است در مواجهه با چندین کار مشکل داشته باشد، بنابراین ممکن است انتخاب مناسبی برای برنامه های مهم تجاری نباشد .

 

سازگاری سخت افزار و نرم افزار: سرورهای ویندوز اغلب در سازمان های بزرگ با زیرساخت های پیچیده IT استفاده می شوند .  Exchange و Sharepoint  نمونه های رایجی هستند.

 

آنها با سایربرنامه های مایکروسافت سازگار هستند و به این ترتیب، از پشتیبانی بهتری بهره مند خواهید شد. لینوکس ممکن است با این راه حل ها به راحتی کار نکند، و تکیه بر یک هاست لینوکس در محیط های شرکتی ایده آل نیست  .

 

ابزار توسعه هاست لینوکس : معمولا برای راه اندازی وب سایت های شخصی با دسترسی به ابزارهایی مانند Apache، PHP، MySQL  و پروتکل انتقال فایل (FTP) ستفاده می شود. توسعه دهندگان با تجربه همچنین می توانند وب سرور NGINX پیکربندی کنند یا از Python  یا Perl استفاده کنند . با این حال، سایت‌های توسعه‌یافته با فناوری‌های مایکروسافت  MS SQL و ASP.NET  فقط با سرور های ویندوز کار می کنند .

 

سرعت : لینوکس سریعتر از ویندوز است.

 

در نهایت، ممکن است تفاوت قیمت قابل توجهی بین هاست لینوکس و ویندوز وجود داشته باشد. از آنجایی که لینوکس اوپن سورس و رایگان است، گزینه مقرون به صرفه تری است. همچنین نیازی به،به‌روزرسانی‌های منظم نیاز ندارد و نگهداری آن آسان‌تر است، بنابراین سرورهای اختصاصی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند معمولاً هزینه کمتری دارند.

 

هاست لینوکس یا ویندوز؟ چه هاستی برای وردپرس مناسب تر است

 

وقتی صحبت از میزبانی وردپرس می شود، لینوکس سیستم عامل بهتری است. وردپرس روی  PHP اجرا می شود که پیکربندی آن در ویندوز بسیار سخت تر است. پایگاه داده مایکروسافت  (اکسس)  به اندازه MySQL قوی نیست و ممکن است سرعت وبسایت شما را کند ، کند .

 

از آنجایی که هیچ هزینه ای برای صدور مجوز برای لینوکس وجود ندارد، می توانید به راحتی هاست وردپرس مدیریت شده و مقرون به صرفه ای را پیدا کنید که از این سیستم عامل استفاده می کند. همچنین، اکثر هاست های محبوب یک داشبورد بصری ارائه می دهند که استفاده از لینوکس را آسان تر می کند .

 

لینوکس همچنین از یک پلتفرم اوپن سورس  دیگری هم سود می برد. مانند وردپرس، بسیاری از توسعه دهندگان به سیستم کمک می کنند تا از پایداری و امنیت آن اطمینان حاصل کنند .

 

در نهایت، لینوکس به اندازه کافی برای استفاده از کد های سفارشی و توسعه برنامه انعطاف پذیر است. با این حال، اگر قصد دارید چارچوب دات نت را راه اندازی کنید یا از برنامه هایی مانند ColdFusion، ASP Classic  یا Microsoft SQL Server  استفاده می کنید، باید هاست ویندوز را انتخاب کنید.

 

هاست چیست؟

هاست چیست؟ اگه شما بخواین یه وبسایت داشته باشین ، بعد از اینکه  قالب سایتتون رو طراحی کردین نیاز به یک هاست مناسب دارین تا اطلاعات و فایل های وب سایت شما اونجا بارگذاری بشه…

جهت خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

 

نتیجه

انتخاب سیستم عامل مناسب برای نیازهای میزبانی شما ضروری است، به خصوص اگر به دنبال راه اندازی یک VPS یا یک سرور  اختصاصی هستید .برخی از برنامه ها فقط  با سیستم عامل های خاصی کار می کنند، بنابراین انتخاب مناسب برای دستیابی به اهداف شما کلیدی است.

 

به طور خلاصه، لینوکس به دلیل سازگاری با پایگاه داده PHP و MySQL  بهترین انتخاب برای اکثر سایت های وردپرسی است. با این حال، اگر قصد دارید از ابزارهای توسعه مانند فریم ورک دات نت استفاده کنید، میزبانی ویندوز ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

 

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا