آموزش وردپرستولید محتواسئوویدیو

شغل تولید محتوا و سئوکار

احتمالا برای شما پیش امده که برای پیدا کردن جواب یک سوال یا یک مطلب درباره یک موضوع، به گوگل مراجعه کرده باشید و احتمالا روی اولین یا دومین لینک کلیک کرده‌اید و با متن، عکس یا ویدئویی درباره‌ی موضوع خود مواجه شده‌اید. فرض کنید قرار است یک گوشی ایفون بخرید و درمورد مدل، امکانات و قیمت ان نیاز به اطلاعات دارید.

در موتور جست‌وجوی گوگل مدل گوشی خود را سرچ می‌کنید و با انواع محتوا چه به صورت محتوای ساده مثل عکس، فیلم و پادکست و یا محتواهای پیچیده‌تر مثل جدول، برد، نمودار، انیمیشن و .. مواجهه شده‌اید. یا فرض کنید، مدل گوشی خود را در اینستاگرام، توئیتر و ..هشتگ کنید و با انواع فیلم و عکس مواجه بشوید.

به زبان ساده همه این‌ها نوعی محتوا هستند و متعاقبا اقداماتی که انجام می‌دهیم تا بتوانیم اطلاعاتی را به خواننده برسانیم که برای خواننده جذاب و موثر باشد، چه فایل صوتی، متن، عکس یا ویدئو تولید محتوا گفته می‌شود. هدف اصلی تولید محتوا کشاندن مخاطبان و مشتری‌های به سایت یا فروشگاه ما برای تعامل و خرید در وبسایت است. یعنی هدف اصلی تولید محتوا اقتصاد است نه سرگرمی!!

تمام سایت‌های خدماتی، فروشگاه، سازمانی و خبری برای رسیدن به درامد باید نرخ بازدید خود را بالا ببرند و با توجه به الگوریتم‌های گوگل باید تولید محتوا کنند. این سایت‌ها سعی می‌کنند. از مشکلات و دغدغه‌های مخاطب کلمات کلیدی یا lsi تولید کنند و مخاطبان را با این کلمات کلیدی به سمت سایت‌های خود بکشند.

شغل تولید محتوا یعنی بتوانیم بر اساس دغدغه‌های مردم در هر حوزه‌ای چه اجتماعی، چه علمی یا حتی سوشال و روزمره محتوا تولید کنیم و انرا بر اساس الگوریتم‌های گوگل سئو کنیم. باید بر اساس سلایق و علایق مردم مطلب بنویسیم و انرا از نظر فنی و تکنیکال طوری سئو کنیم که برای موتورهای گوگل قابل فهم باشد.

سئو و تولید محتوا دو مفهوم غیرقابل تفکیک هستند. برای تولید محتوا هم باید نویسنده و خلاق باشید و هم از نظر دانش فنی و تکنیکال توانمند باشید. شغل تولید محتوا یک شغل خاص و سخت اما شیرین و پردرامد است.

درامد شغل تولید محتوا

بگذارید بی رحمانه اب پاکی را روی دستتان بریزم. با توجه به اوضاع اقتصادی کشور هیچ شغلی تضمین درامدی و اقتصادی ندارد. سال 1402 سال جنگ برای بقا است. با توجه به اینکه شغل تولید محتوا اینروزها چه در حوزه‌ی سوشال و چه در حوزه‌ی دیجیتال روی بورس است، هجوم نیروی بیکار به سمت این شغل زیاد است. پس حتی اگر در این شغل جایگاهی داشته باشید و برای ان نجنگید انرا از دست می‌دهید.

درامد شغل تولید محتوا به عوامل زیادی بستگی دارد؛ اما می‌توان گفت میزان تلاش شما، سطح تجربه، نوع محتوا، نوع کارفرما و بازار کار از مهمترین عوامل هستند. در برخی موارد، تولیدکنندگان محتوا با درآمدهای قابل توجهی روبرو هستند، اما در برخی دیگر از موارد، درآمدهای آن‌ها بسیار پایین‌تر است. اما به تور تقریبی حقوق یک تولید کننده محتوا در ایران در سال 2023 از ۱۰ تا ۵۰ میلیون و در خارج ببین 20تا 10 هزار دلار یا حتی بیشتر هم می‌تواند باشد.

شما می‌توانید به عنوان یک نیروی تولید کننده محتوا برای یک سایت کار کنید و اگر وب سایت‌های مختلف از کار شما راضی باشند تمایل آنها برای همکاری با شما بیشتر می‌شود. طبیعی است که اگر شرکتی متوجه بالا بودن توانایی شما شود، تلاش خود را می‌کند، تا شما را از دست ندهد و همچنین حقوق شما را بالاتر می‌برد.

برخی از سایت‌های فریلنسری برای گرفتن کارهای تولید محتوی و کسب درامد دلاری:

مهارت مورد نیاز برای تولید محتوا

طبق تجربه‌ی چندساله‌ی شرکت ویستا در تولید محتوا، خلاقیت و نویسندگی بسیار مهمتر از بحث فنی و تکنیکال است. ترجیح بر این است که اگر صاحب شرکت خدمات اینترنتی هستید یا نیاز به نیروی تولید محتوا برای وبسایت خود دارید، از نویسندگان خلاق و توانمند که توانای تولید محتوای متنی یا بصری را دارند، استفاده کنید و در حین تولید محتوا به انها قوانین سئو را نیز اموزش دهید.

بزرگترین اشتباه در استخدام نیروی تولید محتوا این است که شرکت‌ها سمت نیروهای متخصص در زمینه‌ی کامپیوتر و طراحی سایت می‌روند و سعی می‌کنند از انها برای تولید محتوای سایت یا صفحه‌ی اجتماعی خود استفاده کنند و همیشه هم راندمان کار انها ضعیف و بی‌فایده است و گاها با شکست روبرو می‌شود. از طرف تیم ویستاوب به شما اطمینان می‌دهیم که هیچ چیز جای خلاقیت و تخیل را نمی‌تواند بگیرد، حتی هزاران کتاب در مورد سئو و الگوریتم‌های گوگل.

روش‌های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد؛ دقت کنید که تولید محتوای سایت با تولید محتوایی که در اینستاگرام باشد بسیار متفاوت است؛ بهتر است ابتدا روش‌های تولید محتوا را بشناسید تا مهارت‌های لازم برای انرا تشخیص دهید و بهترین‌ها را استفاده کنید تا با این کار مخاطب‌های خود را افزایش دهید.

اولین مهارت لازم برای تولید محتوا مهارت پیدا کردم موضوع است. شاید هم بگوییم هنر پیدا کردن موضوعات تاپ. شما باید موضوعی جذاب و تازه را برای مخاطب خود انتخاب کنید و درباره ان موضوع برای مخاطب تولید محتوا کنید.

در بخش دوم باید یک نویسنده خوب باشید، چون بخش زیادی از وقت شما در محتوا سازی، برای نوشتن صرف می‌شود و نکته قابل توجه این است که موتور‌های خزنده گوگل مطالب تکراری را تشخیص می‌دهند و شما نباید از مطالب تکراری استفاده کنید و باید در نوشتن خود خلاقیت به‌خرج دهید.

سعی کنید برای محتوای خود از منابع مختلف، تحقیق و جستجو کنید و بهترین اطلاعات را جمع آوری کنید. سعی کنید در نوشته‌هایتان به نکات اصلی و کلیدی که مخاطب به دنبال آنها می‌گردد، اشاره کنید. از مطالب تکراری استفاده نکنید و از مطالبی استفاده کنید که برای مخاطب جذاب باشد. اگر مهارت جست و جو، تلاش، پشتکار در شما وجود داشته باشد. مطمئن باشید در حرفه‌ی خود موفق خواهید شد.

محتواها با توجه به کانالی که انتشار پیدا می‌کنند به دو دسته‌ی دیجیتال مارکتینگ و سوشال مارکتینگ تقسیم می‌شوند. در هر حوزه برای تولید محتوا نیاز به مهارت‌های خاص خود دارید. اما نرم افزارهای زیر برای تمام حوزه‌های کاری در تولید محتوا کاملا ضروری هستند و باید انها را به کار بگیرید.

1 مهارت‌های لازم برای تولید محتوا در وب (دیجیتال مارکتینگ)

– Adobe Premiere Pro

– Shotcut

– Apple iMovie

– Filmora

– Lightworks

– Final Cut Pro X

– CyberLink PowerDirector 365

– Pinnacle Studio

– HitFilm

– Corel VideoStudio Ultimate

– Davinci Resolve

2- مهارت لازم برای تولید محتوا سوشال مارکتینگ

  • مهارت جامع کار با نرم افزارهای اینستاگرام، تلگرام..
  • مهارت جامع در سوشال مارکتینگ
  • Photo Editor | Photoshop
  • نرم افزار تولید و ادیت ویدیو ترجیحا inshot

محتوای خوب چه ویژگی دارد؟

بهترین محتوا از نظر عرفی و اخلاقی، محتوایی است که به خواننده و مخاطب خود ارزش افزوده و اطلاعات مفید بدهد و باعث تحول و تغییر در زندگی و کار او می‌شود. محتوایی که جذاب و قابل دسترس برای همه است، به روز و با کیفیت بالا باشد و در نهایت باعث افزایش تعاملات و بازخوردهای مثبت با خوانندگان خود می‌شود.

اما چه کسی این موضوع را نمی‌داند که هر شغل و حرفه‌ای بر محور درامد و اقتصاد خود رشد و بقا پیدا می‌کند، حتی شغل‌های مانند شعر و سینما هم بر اساس سرمایه‌ی خود ادامه می‌دهند. شغل تولید محتوا هم براساس اقتصاد و درامد صاحبان مشاغل و کار ادامه پیدا می‌کند. پس محتوای خوب در معنای واقعی محتوایی است که بتوانید نرخ بازدید یک سایت را بالا ببرد و باعث تعامل کاربران با سایت شود. محتوای خوب یعنی محتوایی که بر اساس الگوریتم‌های گوگل نوشته شده باشد.

سعی کنید در تولید محتوایتان از موضوع‌های خلاقانه و مفید استفاده کنید تا پس از اینکه محتوای شما انتشار یافت سال‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و مخاطب با دیدن آن خسته نشود .سعی کنید حس صمیمیت و نزدیک بودن را به مخاطب انتقال دهید تا مخاطب سریعاً با شما ارتباط برقرار کند. هیچ وقت برای موتورهای گوگل مطلب ننویسید برای مخاطب محتوا تولید کنید.

روش‌های پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا:

استفاده از ترند ها و موضوعات داغ:

 برای پیدا کردن موضوع‌های داغ و ترند می‌توانید از ابزار گوگل ترندز استفاده کنید. این ابزار به شما تعداد جستجوهای هر موضوع در گوگل را نشان می‌دهد و بعد از آن می‌توانید آن موضوع‌ها را باهم مقایسه کنید و موضوعی که بیشترین بازدید دارد را انتخاب کنید و از آن به عنوان یک راهکار، برای افزایش سئو سایت و همچنین افزایش ترافیک سایت کمک کنید.

از تیم کمک بگیرید:

از تیم کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید با افراد تیم‌تان هم فکری بکنید و از هر کس بخواهید تا درباره موضوع کلماتی را بیاورید و سپس سوالاتی راجع به آن کلمات مطرح کنید و شروع کنید به پاسخ دادن به انها بکنید. سعی کنید در پاسخ‌هایتان از کلمات بیهوده و زیاده گویی پرهیز کنید، سریعتر به سراغ اصل مطلب بروید.

متنی:

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تولید محتوا تولید، محتوا متنی است، که می‌توان آن را معادل پست نویسی یا انتشار جزوه و مقاله در نظر گرفت.

عکسی:

یشتر افراد فکر می‌کنند تولید محتوای تصویری کار سختی است برای همین محتوای متن تولید می‌کنند در صورتی که تاثیر محتوای تصویری خیلی بیشتر است و برای کاربر از جذابیت بیشتری دارد.

ویدئویی:

محبوب ترین و موفق ترین محتوا محتوای ویدیویی است که می‌تواند به صورت وبلاگ گیف‌های متحرک موشن گرافی ارائه ضبط شده‌ها و وبینارها باشد.

صوتی: یکی از کم هزینه ترین روش‌های تولید محتوا است که می‌تواند به صورت پادکست یا کتاب‌های صوتی

تاثیر سئو در تولید محتوا

درست اولین باری که به سمت سئو و طراحی سایت رفتم، را یادم هست. طی گفت‌وگویی که با مدیر یک سایت کلاه‌بازی داشتم، متوجه شدم که این فرد یک درامد میلیاردی از فروشگاه اینترنتی خود دارد. این فرد مدام در مورد سئو و تولید محتوا صحبت می‌کرد.

از ایشان خواستم تا در مورد تاثیر تولید محتوا در بازاریابی و فروش برای من توضیح بدهد؛ ایشان تولید محتوا را یکی از مهمترین بخش‌های کار خود می‌دانست و می‌گفت یکی از مهمترین دلایل موفقیت او در فروش اینترنتی، بالا بودن سایت این فرد در صفحات اول گوگل و تولید محتوای منظم و دقیق است.

امروزه اکثر مردم سایت‌هایی را برای خرید اینترنتی استفاده می‌کنند که در صفحات اول باشند؛ زیرا آنها به صفحات دوم و سوم کمتر مراجعه کنند و معمولاً صفحات اول را امن‌تر و معتبرتر می‌دانند و به سراغ سایت‌هایی می‌روند که رتبه‌ی آنها بالاست

سئو یک روش برای افزایش بازدید صفحات وب و محتوا در موتورهای جستجو است که این افزایش بازدید از سایت، افزایش ترافیک سایت و همچنین افزایش فروش می‌شود و همچنین با بهبود رتبه در موتورهای جستجوگر اعتبار سایت افزایش پیدا می‌کند و به شما کمک می‌کند تا محتوای خودتان را بهینه سازی کنید تا برای خواننده جذاب‌تر شود. در واقع تولید محتوا خود یکی از زیرمجموعه‌های سئو سایت است. تولید محتوایی که بدون تولید سئو باشد، معمولاً حرفی برای گفتن ندارد و به همین خاطر مردم کمتر به سراغ چنین سایت‌هایی می‌رود.

استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در تولید محتوا

همه مردم با شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و غیره آشنا هستند، شما می‌توانید با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی در افزایش مخاطب خودتان کمک کنید، برای مثال شما می‌توانید از هشتگ‌ها و تبلیغ‌های داغ در پست‌ها استفاده کنید یا اینکه طراحی محتوا را در هر شبکه‌ی اجتماعی نسبت به امکانات و انتظارات کاربر طراحی کنید.

  • انتخاب موضوعات جذاب و جالب برای مخاطبان
  • تحقیق و جمع آوری اطلاعات دقیق و کاربردی درباره موضوع
  • نوشتن با سبک و روش منحصر به فرد و جذاب
  • استفاده از تصاویر، ویدئوها و گرافیک‌های جذاب برای جلب توجه مخاطبان
  • به روز بودن با تغییرات در حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید
  • ارائه نظرات شخصی و خلاقانه درباره مسائل مورد بحث
  • انتشار محتوای پاسخگویی به سؤالات و نظرات به صورت منظم
  • خود در شبکه‌های اجتماعی برای جذب بیشترین تعداد فالور

تاثیر زبان انگلیسی در تولید محتوا

استفاده از زبان انگلیسی در تولید محتوا تاثیر سایت شما را چند برابر می‌کند. ولی این کار نیازمند دانش و تخصص بیشتری است. علاوه برمهارت‌های سئو برای تولید محتوا، باید به اصول و نگارش زبان انگلیسی نیز اشراف داشته باشید.

البته لازم به ذکر است برای نگارش محتوای انگلیسی نیاز به مدرک ندارید، بلکه فقط باید دانش و تجربه شما کافی باشد. اگر بتوانید محتواهای انگلیسی را به جز ترجمه، بر اساس فهم مخاطب ساده سازی و قابل تفهیم کنید، درامد بالایی در انتظار شماست.

تسلط به زبان انگلیسی یعنی درامد میلیون دلاری!! شما می‌توانید از سایت‌های کاری مختلف پروژه‌های دلاری بگیرید. همچنین وبسایت‌های بین‌المللی که در دو کشور داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. برای تولید محتوا، سئو، وب‌مستری، پیدا کردن مشتری و ساپورت ان نیاز به کپی رایترها و سئوکاران دو زبانه دارند.

فرد تولید کننده‌ی محتوا باید مطالب خود را بر اساس اصول سئو تنظیم کند.از دیگر مزیت‌های تولید محتوا به زبان انگلیسی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مخاطبان سایت شما جهانی می‌شوند و سایت یا فروشگاه شما تنها محدود به یک منطقه جغرافیایی نمی‌شود. همین موضوع در افزایش بازدید کننده سایت شما بسیار موثر است.

تولید محتوا به زبان انگلیسی راهی برای ارتباط با سراسر دنیا است. شما می‌توانید با تولید محتوا به زبان انگلیسی خودتان را با مشتری‌های خارجی وصل کنید و می‌توانید مزیت خودتان را نسبت به دیگران برای آنها شرح دهید و از همه مهم تربا داشتن مشتریان خارج از کشور به درآمد دلاری می‌رسید و سطح درآمد بالای از طریق این مهارت را تجربه کنید.

تجهیزات لازم برای تولید محتوا

متاسفانه افراد تازه کار فکر می‌کنند برای تولید محتوای بصری باید تجهیزات پیشرفته داشته باشند. ولی می‌توان با تجهیزات ساده و البته کمی خلاقیت این کار را شروع کرد و به مرور آنها را ارتقا داد. در این مقاله سعی کردیم مهم ترین تجهیزات لازم را برای شما مثال بزنیم:

  • لبتاب: لبتاب جزو لوازم ضروری و غیر قابل انکار تولید محتوا است.
  • دوربین: دوربین با کیفیت از امتیازات مثبت محسوب می‌شود، اما نبودن آن هم اشکالی ندارد و با دوربین موبایل هم می‌توان این کار را انجام داد.
  • میکروفن: میکروفن با کیفیت ،برای ضبط صداهای واضح و قابل شنیدن
  • ریلز برای روشنایی: نور مناسب برای روشن کردن صحنه و جلوگیری از سایه‌ها و تاریکی‌ها
  • تجهیزات جانبی: این شامل تجهیزات مانند تراز، پایه، دستگاه‌های حافظه، کابل‌ها و غیره است
  • نرم افزار: نرم افزار مناسب برای ویرایش ویدئو، صدا و عکس. رسانه‌های اجتماعی: پلت فرم‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا با جمع آورانده خود است

سخن پایانی

همانطور که قبلا به شما گفتم، نیرو یا خاصیتی که انسان را از سایر موجودات جدا می‌کند، قدرت خلق است. تولید محتوا یعنی چیزی را بسازیم، تولید بکنیم. پس برای تولید محتوا قبل از هر اموزشی باید خلاقیت و سلیقه‌ی خود را بیدار کنید. برای قدم بعدی تولید محتوا باید پشتکار داشته باشید. یادگیری نرم افزارهای لازم برای تولید محتوا یک مرحله‌ی سخت و پیچیده است که نیاز به تلاش مستمر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا