تولید محتوا

چرا یک وکیل به وبسایت نیاز دارد؟

دلیل ضرورت یک وبسایت برای وکیل چیست؟ قیمت طراحی وب سایت وکیلان چه مقدار است؟ یک وبسایت برای وکیل به چه خدمات و امکاناتی نیاز دارد؟ چگونه از فرم رزرواسیون آنلاین و مشاوره آنلاین در وبسایت حقوقی استفاده کنیم؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

ویژگی پرونده‌های حقوقی

برای درک بهتر ویژگی پرونده های حقوقی بیایید تصور کنیم خانم محمدی در آپارتمانی چند طبقه ای در غرب تهران ساکن و مدیر ساختمان است. حالا همسایه روبرویی حین استفاده از آسانسور به خاطر خرابی آسانسور آسیب دیده است و ساختمان هم بیمه حوادث ندارد. همسایه روبرویی از خانم محمدی به خاطر عدم بیمه ساختمان شکایت و ادعای دیه شکستگی اعضا کرده است. حالا خانم محمدی ناخواسته وارد یک دعوای پیچیده حقوقی شده است.

چرا یک وکیل به وبسایت نیاز دارد؟

بیایید یک مثال دیگر را بررسی کنیم اقای احمدی ویزیتور یک شرکت معتبر در قبال فروش اجناس شرکت پخش از آقای رحیمی چند چک مدت دار دریافت کرده است. در زمان موعود چک های آقای رحیمی پاس نمیشوند و آقای احمدی برای پیگیری چک ها به مغازه میرود حالا آقای احمدی با یک موضوع پیچیده مواجه شده است. آقای رحیمی از چک‌های همسرش استفاده کرده است. همسرش طلاق گرفته و آقای رحیمی مسئولیت چک‌های داده شده را نمیپذیرد. از طرفی شرکت به خاطر دریافت چک غیر از ویزیتور خود آقای احمدی شکایت میکند. حالا آقای احمدی به صورت ناخواسته وارد یک پرونده حقوقی پیچیده میشود. نه تنها در این موارد ذکر شده، بلکه در تمامی موارد پرونده‌های حقوقی دارای سه ویژگی اساسی هستند.

پیچیدگی

در تمامی پرونده‌های حقوقی چه شاکی، چه متهم با موضوعی روبرو هستند که از نظر حقوقی و قضایی برای آنها دارای پیچیدگی است. افراد عادی آشنایی با حق و حقوقشان درباره یک درگیری قضایی و حقوقی ندارند. قانون و تبصره را نمیدانند و در میان این درگیری کاملا گیج و سردرگ هستند.

در واقع هر درگیری قضایی و هر پرونده حقوقی دارای ابعاد مختص به خود هست که باید موشکافی و بررسی شود، با قوانین و تبصره تطبیق داده شود و کروکی‌های قضایی کشیده شود تا مشخص شود چه کسی شانس بیشتری برای پیروزی در یک پرونده حقوقی را دارد. اگر در یک کلام بخواهیم جان مطلب را توضیح دهیم باید بگوییم شاکی و متهم در درگیری حقوقی خود نیاز اساسی به اطلاعات راجب قانون و قضا دارند. ابتدای هر درگیری و کشمکش چه شاکی چه متهم، به صورت شخصی مسئله را در ابعاد حقوقی و قضایی بررسی میکنند یک اگاهی نسبی راجب به مسئله پیدا کنند و سپس مسئله را در ابعاد بالاتر و معتبرتر بررسی میکنند.

حالا سوال اساسی ما اینجا است که از کجا باید اطلاعات حقوقی مورد نیاز خود را بدست بیاوریم؟ مهمترین منبع برای تغذیه اطلاعات حقوقی کجاست؟ پاسخ مشخص است! هیچ فردی برای کسب اطلاعات حقوقی سمت کتابخانه‌ها، افراد متخصص و دفاتر وکالت نمیرود. افراد عادی ساده ترین، سریع ترین و ارزان ترین راه ممکن را انتخاب میکنند. در گوشی یا لبتاب خود موضوع حقوقی را در موتورهای گوگل سرچ میکند. اطلاعات مورد نیاز خود را در وبسایت‌ها و صفحات حقوقی پیدا میکند و مطالعه میکنند.

همیشه اولین راه برای کسب اطلاعات راجب هر موضوعی اینترنت است. مسائل حقوقی به خاطر مفاهیم تخصصی و مبهم بیشتر و واضح تر درگیر دنیای اینترنت هستند. پس شاهرگ اصلی و بازار ابتدایی برای مسائل حقوقی و قضایی دنیای اینترنت و گاها صفحات اجتماعی است. هر وکیل و مشاور حقوقی باید در این بازار شعبه و اعتبار داشته باشد تا از این بازار بی نصیب نباشد. در دنیای اینترنت منظور از شعبه و اعتبار، وبسایت و سئو است که در ادامه مطلب به ان خواهیم پرداخت.

ناگهانی بودن و کمبود وقت در پرونده‌های حقوقی

در مواردی که در ابتدای این مقاله توضیح داده شد و ویژگی بارز پرونده ها، ناگهانی بودن و کمبود وقت در پرونده‌های حقوقی است. افراد هیچ گونه درکی از شرایط خود ندارند و نیاز مبرم به مشاوره و کمک دارند که وجود یک وبسایت برای وکیل میتواند در اینجا به آنها کمک شایانی بکند. بیایید چند مورد دیگر از موارد حقوقی را بررسی کنیم. آقای حسینی برای فروش زمین خود وارد یک بنگاه املاکی میشود او قولنامه ای که بنگاه برای معامله تنظیم کرده است را با دقت مطالعه میکند و متوجه چند بند متفاوت در قرارداد میشود که برای او مبهم هستند. او نمیداند این بندها چه تاثیراتی در معامله دارند و سلامت معامله را تهدید میکنند یا خیر؟ او باید در اسرع وقت از یک مشاور حقوقی یا یک وکیل باتجربه کمک بگیرد.

حتی میتوان سکانسی از فیلم خشم و هیاهو را مورد بررسی قرار داد. همسر نوید محمد زاده در اثر تصادف دچار کمای مغزی شده و پدرزن او وکالت نامه تام الاختیار از همسر نوید در دست دارد. حالا نوید محمد زاده باید در کمترین زمان متوجه بشود که آیا پدر زن او توانایی مصادره املاکی که به نام همسرش هستند را دارد یا خیر؟ در تمام مواردی که در بالا ذکرشد ما با دو مسئله روبرو هستیم: (موقعیت ناشناخته و ناگهانی) و (زمان کوتاه و اندک) فرد باید در کمترین زمان یک مشاور یا وکیل پیدا کند و موضوع را با او مطرح کند. حالا سوال اینجاست که شاکی یا متهم بعد از این اتفاق برای پیدا کردن وکیل یا مشاور حقوقی سوار ماشین خود یا تاکسی میشود شهر را کوچه به کوچه دنبال یک وکیل خوب میگردد. یک دفتر وکالت در طبقه چندم یک ساختمان در خیابانی ناشناخته از شهر پیدا میکند و مسئله حقوقی خود را از او میپرسد؟

باید اذعان کرد احتمال این اتفاق در دنیای مدرن و پیشرفته امروز بسیار پایین است. آن فرد احتمالا گوشی خود را از جیب بیرون می آورد و درموتور جست و جوی گوگل شماره یک وکیل یا یک مشاوره حقوقی را جست و جو میکند و با اولین یا دومین نتیجه پیدا شده در گوگل تماس میگرد و سوال حقوقی خود را از او میپرسد.حتی اگر او سواد و توانایی بیشتری داشته باشد میتواند با کمی جست و جو در دنیای اینترنت لابه لای مقالات الکتریکی جواب خود را پیدا کند.

از این تاپیک میتوان نتیجه گرفت در دنیای امروز یک وکیل بیشتر از دفتر وکالت نیاز به مکانی در دنیای اینترنت دارد که مشخصات مدارک آدرس و شماره خود را در آن قرار دهد و شرایطی را برقرار کند تا مشخصات او در صفحات اولیه جست و جو نمایش داده شود و از بازار عظیمی که در صفحات گوگل در جریان است بی نصیب نماند. برای این اتفاق یک وکیل به دو ابزار نیاز دارد وب سایت مناسب و سئو خوب

در ادامه این مقاله این دو مهم را توضیح خواهیم داد.

اهمیت و حساسیت در پرونده‌های حقوقی

باید این موضوع را از این نقطه آغاز کرد که یک انسان معمولی تحت چه شرایطی حاضر میشود در دادگاه یا هر نهاد قضایی حضور یابد، هزینه‌های سنگین مالی و زمانی دادگاه بپردازد و به اصطلاح پله‌های دادگاه را بالا و پایین بکند تا از حقش دفاع کند؟ انسان امروز تحت چه شرایطی حاضر میشود در دنیای شلوغ و پر تنش مدرن تن به انجام چنین کاری بدهد؟ پاسخ مشخص است: زمانی که این مسئله از نظر، مالی، جانی، آبرویی و اجتماعی برای او حساس و مهم باشد.

اهمیت و حساسیت در پرونده‌های حقوقی

یکی دیگر از ویژگی های پرونده‌های قضایی برای طرفین دعوی اهمیت و حساسیت در پرونده‌های حقوقی میباشد. آنها حتما باید در یک پرونده حقوقی به نتیجه برسند و گرنه جان، مال، آبرو و حیثیت آنها آسیب میبیند. در هر پرونده حقوقی طرفین دعوی سعی میکنند پرونده خود را به یک وکیل با تجربه و معتبر بسپارند. آنها با توجه به هزینه و زمانی که برای یک پرونده صرف میکنند انتظار دارند نتیجه موردنظر خود را بگیرند پس متعاقبا باید این هزینه را برای یک وکیل معتبر و با تجربه بکنند. آنها همیشه دنبال بهترین وکیل‌های شهر هستند ولی دفتر وکالت شبیه به مغازه سوپرمارکت یا میوه فروشی نیست که فرد بدون فکر و تحقیق آن را انتخاب کند و از آن خرید کند. هر فرد باید از قبل از اعتبار یک وکیل مطمئن شود. حالا سوال اصلی اینجا است که چه کسی در یک شغل یا صنف بهترین است؟ چه کسی در یک شغل یا یک صنف معتبرترین است؟

کسی که مدارج علمی و اکادمیک بالایی دارد؟ کسی که پرونده‌های حقوقی زیادی داشته و آنها را به نتیجه رسانده است؟ کسی که سن و تجربه بیشتری دارد؟

اصلا فردی که متقاضی یک وکیل مناسب است چگونه میتواند راجب وکیل‌های شهر یا استان خود تحقیق کند؟جواب تا حدودی مشخص است در دنیای مدرن و دیجیتال امروز همیشه یک سر سوال ها به اینترنت میرسد. در دنیای بی حوصله و سریع امروز وقتی از یک فرد سوال میکنید بهترین وکیل شهر یا بهترین پزشک شهر کیست؟خیلی سریع و بدون معطلی در گوگل این موضوع را سرچ میکند و سپس نتیجه اولیه گوگل را بدون معطلی اعلام میکند. همینجا میتوانیم ضرورت یک وبسایت برای وکیل را در رقابت با سایر وکلا مشاهده کنیم. در بهترین حالت اگرحوصله و دقت بیشتری به خرج بدهد افرادی که رزومه و سابقه کاری بهتری از خود در اینترنت اپلود کرده باشند را انتخاب میکند. باید متاسفانه گفت این روزها نام بهترین پزشک، بهترین وکیل و … از دل مدارک و تجارب آنها بیرون نمی آید، بلکه از رتبه گوگل و سئو وبسایت آنها بیرون می آید. در حقیقت این موضوع بی رحمانه و ناعادلانه است که صاحب یک شغل با هزینه کردن در گوگل وبسایت خود را در نتایج اولیه گوگل بالا نگه میدارد و حجم عظیمی از مشتری‌های اینترنتی را به خود اختصاص میدهد ولی با توجه به گسترش اینترنت باید آن را پذیرفت و مدیریت کرد.هر وکیل مبتدی و با تجربه ای قبل از دفتر وکالت باید به فکر یک وبسایت مناسب باشد.

یک وبسایت برای وکیل چه امکاناتی باید داشته باشد؟

1-بیوگرافی وکیلان

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم متقاضیان خدمات حقوقی سعی میکنند یک وکیل یا یک موسسه حقوقی معتبر و مطمئن پیدا کنند. حال چگونه آن را تشخیص میدهند؟ دلیل واضح است آنها رزومه و بیوگرافی وکیلان را در صفحات اینترنت بررسی میکنند و در نهایت یکی از آنها را انتخاب میکنند. پس وبسایت برای وکیل میتواند بستری مناسب برای معرفی وکیلان باشد. یک وکیل باید در قسمت معرفی وبسایت مدارک و مدارج علمی، افتخارات و مقالات، رزومه، تعداد پرونده و موضوع آنها، تاریخ تاسیس موسسه یا دفتر وکالت خود و تعداد وکلای موسسه را عنوان کند. همچنین صاحب وبسایت میتواند هرگونه ویدیو یا عکس از دفتر وکالت یا موسسه حقوقی خود انتشار دهد تا بتواند بیشتر اعتماد متقاضی را جلب کند.

2-صفحه خدمات

در صفحه خدمات، صاحب وبسایت میتواند خدماتی که به متقاضیان ارائه میدهد را عنوان کند و برای آنها صفحات اختصاصی در نظر بگیرد. مشاوره حقوقی، موضوعاتی که وکیلان آن موسسه به صورت اختصاصی کار میکنند و سایر خدمات میتواند در این بخش قرار بگیرد.

3-محتوا/مقاله در وبسایت های حقوقی

مهمترین بخش هر وبسایت برای وکیل چه حقوقی چه غیر حقوقی، بخش محتوا و مقالات در وبسایت های حقوقی آنها میباشد. همانطور که در قسمت‌های اولیه مقاله بیان شد کاربران سوالات کلیدی حقوقی خود را در موتورهای جست و جو سرچ میکنند و اگر شما مقاله یا مطلبی در رابطه به آن موضوع در وبسایت خود منتشر کرده باشید به صفحه شما هدایت میشوند. پس مهمترین و کلیدی ترین موضوع برای هدایت متقاضیان خدمات حقوقی به وبسایت، تولید محتوا و مقالات حقوقی میباشد. شما باید سعی کنید راجب درگیری‌ ها و موضوع‌ های حقوقی متداول در جامعه مقالات کامل، ساده و کلیدی منتشر کنید.‌

محتوا/مقاله در وبسایت های حقوقی

4-تماس با ما

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم یک وکیل میتواند در وبسایت حقوقی خود آدرس دقیق دفتر حقوقی یا موسسه حقوقی خود نقشه‌های آنلاین از جمله گوگل مپ، شماره تلفن، فکس و ایمیل خود به عنوان بخش تماس با ما قرار دهد. همچنین میتواند بخشی در وب سایت قرار دهد تا کاربران بتوانند به صورت مستقیم با ادمین‌های وبسایت حقوقی ارتباط برقرار کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت اختصاصی ارسال کنند.

5- فرم درخواست مشاوره و رزرواسیون آنلاین در وبسایت‌های حقوقی

یک فرم آنلاین به عنوان فرم درخواست مشاوره و رزرواسیون آنلاین در وبسایت‌های حقوقی برای مشاوره حضوری و غیر حضوری آماده کنید و آن را روی منوی اصلی قرار بدهید. این اتفاق باعث میشود متقاضی قبل از مشاوره حضوری و غیرحضوری در وبسایت شما مشخصات و مورد حقوقی خود را ثبت کند. اگر متقاضی زمان کافی و مکان مناسب برای توضیحات حقوقی خود داشته باشد میتواند اطلاعات را با ابعاد مشخص تر و دقیق تری ثبت کند. این موضوع برای وکیل و مشاور حقوقی دارای اهمیت است. او میتواند قبل از مشاوره موضوع را بررسی کند، ابعاد حقوقی و قضایی آن را مطالعه کند و راجب آن فکر کند که این مطلب باعث میشود وکیل با تسلط و اعتماد بنفس بیشتری در جلسه مشاوره حضور پیدا کند و مشاوره بهتر و کاربردی تری ارائه کند. همچنین رزرو نوبت آنلاین باعث میشود متقاضی بدون حضور فیزیکی از زمان و برنامه زمانی حضور وکیل در دفتر وکالت با خبر شود و به صورت آنلاین نوبت خود را رزرو کند.

6- مطالعات موردی در وبسایت‌های حقوقی

مطالعات موردی در وبسایت های حقوقی روش عالی دیگری برای ایجاد اعتبار در وبسایت شرکت حقوقی شما است. اینها نتایجی را نشان میدهند که دقیقاً همان چیزی است که مخاطبان هدف شما علاقه دارند وقتی به سایت شما می آیند ببینند.

7-صفحه فرآیند انجام کار در مراجع قضایی

 همانطور که گفتیم افرادی متقاضی خدمات حقوقی از نظر زمانی و روحی تحت فشار هستند اکثر آنها میخواهند بدانند فرآیند حقوقی و قضایی آنها به چه شکل است هر فرآیند چگونه است و چه مدت طول میکشد یک وبسایت حقوقی مناسب بتواند با جداول و چارت های مناسب برای فرآیند‌های عمومی و پرتکرار در صفحه فرآیند انجام کار در مراجع قضایی هم کاربران و هم متقاضیان خود را راهنمایی کند. این اتفاق هم باعث حس آرامش و اطمینان متقاضی می شود هم باعث تولید محتوای مناسب و کاربردی میشود که در نهایت به سئوی سایت کمک میکند و هم در ادامه کار به وکیل یا موسسه حقوقی کمک شایانی میکند.

8- صفحه پرسش و پاسخ در وبسایت‌های حقوقی

یکی دیگر از قسمت‌ های مهم که حتما باید در یک وبسایت‌ برای وکیل قرار بگیرد، صفحه پرسش و پاسخ در وبسایت های حقوقی است. بخشی که کاربران می توانند به صورت آزادانه سوالات خود را بپرسند و ادمین سایت میتواند سوالات مفید را انتخاب کند و در یک تاپیک به آنها جواب بدهد. این مسئله از دو جهت اهمیت دارد وقتی به یک سوال اساسی و مهم جواب می دهید به سئوی وبسایت خود کمک میکنید. این باعث می شود افراد دیگری که این سوال حقوقی را دارند از طریق موتورهای جست وجو به پیج شما هدایت شوند کم کم نرخ بازدید سایت شما بالا میرود و رتبه بهتری درگوگل پیدا میکنید. در ثانی وقتی به کاربران سایت خود پاسخ میدهید و به آنها اهمیت میدهید کم کم میتوانید اعتماد آنها و سایرکاربرانی که به صفحه شما مراجع کرده اند را جلب کنید و بتوانید مشتری های بیشتری برای موسسه حقوقی خود پیدا کنید.

9-فروش پکیج‌های آموزشی و حقوقی در وبسایت‌های حقوقی

احتمالا از موضوع فروش پکیج‌های آموزشی و حقوقی در وبسایت‌های حقوقی کمی جا خوردید یک وبسایت برای وکیل چه خدماتی را میتواند به صورت آنلاین و غیرحضوری بفروشد؟ همه افراد متقاضی خدمات حقوقی افرادی که در دادگاه‌ها و موسسات قضایی پرونده حقوقی دارند نیستند. مثلا یک مشاور املاک یا یک صاحب بنگاه ماشین میخواهد اطلاعات کاملی راجب قراردادهای ملکی قوانین و تبصره‌های ملکی داشته باشد تا بتواند در کار خود تسلط و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. صاحبان وبسایت‌های حقوقی میتوانند پکیج‌هایی اموزشی کامل و طبقه بندی شده در قالب فایل‌ها الکترونیکی تهیه کنند و به صورت آنلاین در وبسایت‌های خود قرار دهند. با این کار شما یک بازار با متقاضی میلیونی برای خود میتوانید ایجاد کنید.

قیمت طراحی وبسایت برای وکیل

همانطور که می دانید قیمت در حوزه طراحی سایت دامنه گسترده ای دارد و متعاقبا تکنولوژی و امکانات در طراحی وبسایت برای وکیل متفاوت است به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به طراحی وب سایت این مقاله را مطالعه کنید

نتیجه گیری

آمار ها و نظرسنجی‌های معتبر نشان میدهد بیش از هشتاد درصد مردم مشاوران و وکیلان حقوقی خود را از اینترنت پیدا میکنند. متعاقبا چهل درصد مشتری‌های شرکت‌های طراحی وبسایت برای وکیل و هاستینگ، موسسات حقوقی و دفاتر وکالت بوده اند. این مطلب نشان میدهد موضوع حقوق و قضا نسبت به سایر موضوع‌ها وابستگی و ارتباط بیشتری به اینترنت دارد. مهمترین پل و درگاه بین متقاضی و ارائه دهندگان خدمات حقوقی، اینترنت و صفحات اجتماعی هستند. پس یک وکیل نباید از بستر اینترنت غافل باشد و حتی بیشتر از دفتر وکالتی به آن توجه کند.

نویسند: غلامرضا جوانبخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا