تولید محتواسئوطراحی سایتمیزبانی وب

برندسازی و دیجیتال‌برندینگ

برندسازی و دیجیتال برندینگ

برندسازی و برندینگ با طراحی لوگو شروع می شود و در دنیای دیجیتال برندینگ تکمیل و تثبیت می شود. دیجیتال برندینگ چیست؟ برندسازی چه تاثیری در فروش و بازاریابی دارد؟ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال برندینگ چه ارتباطی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟ چطور برندسازی کنیم؟ در این مقاله اصول مختلف بازاریابی دیجیتال و دیجیتال برندینگ، اثرگذاری بر کاربر در وبسایت، سئو و بازاریابی محتوا، بازاریابی در اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات ادوردز گوگل و همچنین لوگوسازی را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برندینگ چیست؟

در تعریف ساده، برندسازی مجموعه ای از مراحل برای ایجاد یک دیدگاه مثبت و قوی نسبت به یک شرکت، محصول یا خدمات در ذهن مشتریان است. برندسازی  به شرکت ها کمک می کند تا خود را از رقبا متمایز کرده و یک بازار  وفادار ایجاد کنند.

جف بزوز، موسس آمازون تعریف بهتری از برند دارد: برند شما همان حرفی است که مردم پشت سرتان میزنند.

همه ی مواردی که بلافاصله درمورد یک شرکت به ذهن شما خطور میکند، مفهوم یک برند را تداعی میکند، چیزی که شما از سایر رقبا متمایز می کند این است که مخاطبین چگونه با برند شما ارتباط برقرار می کنند و چه ذهنیت و احساسی نسبت به برند شما دارند.

 

چرا برندسازی مهم است؟

فرض کنید شما فروشنده ی یک مغازه ی مواد غذایی هستید، حالا ویزیتور یک شرکت پخش نوشابه، کاتالوگ محصولات خود را برای شما می اورد. شمابین چهار برند متفاوت نوشابه، یعنی کوکاکولا، پپسی، سارین و اورانوس باید یکی انتخاب کنید، کدام را انتخاب میکنید؟ 


بیایید فرض کنیم کیفیت نوشابه ی اورانوس، نسبت به سایر نوشابه‌ها‌ بالاتر است، ایا حاضرید ان را انتخاب کنید؟ فرض کنیم سارین بازاریابی و خدمات بهتری نسبت به سه برند قبلی دارد و ویزیتور انها به صورت منظم به مغازه ی شما سر میزند و همیشه در دسترس است، ایا باز حاضرید این برند را انتخاب کنید؟ 

بر اساس نظرسنجی نیلسون، 90 درصد افراد تمایل دارند از برندهای اشنا خرید کنند و  59 درصد مصرف کنندگان، حتی محصولات جدید را از برند‌های آشنا می خرند.یعنی در عمل کیفیت و بازاریابی یک محصول در انتخاب اولیه شما تاثیری ندارد. یعنی شما بیشتر از کیفیت به برندسازی نیاز دارید.

دیجیتال برندینگ چیست؟



بعد از مفهوم برندینگ به اصطلاح دیجیتال برندینگ می رسیم.با تحلیل کلمه ی دیجیتال  تقریبا می توان درک کم و جزئی نسبت به این مفهوم داشت، دیجیتال برندینگ یعنی برندسازی در دنیای دیجیتال!!!

تفاوت دیجیتال برندینگ با برندسازی سنتی، در استفاده‌ی آن از فضای اینترنت و البته شبکه‌‌ها و رسانه های اجتماعی است. مراحل برندسازی در دنیای واقعی اتفاق می افتد و دیجیتال برندینگ در دنیای دیجیتال. در توضیح ساده، برندینگ دیجیتال یعنی چه تصویری از خود در دنیای اینترنت ارائه می دهید؟ 



با این حساب، در چنین شرایطی نمی‌توانید، المان‌های برندسازی سنتی را پیاده کنید، تا تصویری ایده‌آل از خود ارایه دهید و به نتیجه‌ی امیدوار باشید. دیجیتال برندینگ، نحوه طراحی و ایجاد برند شما از طریق وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ویدئو و… است و در کنار آن‌ها از دیجیتال مارکتینگ و برندسازی اینترنتی نیز استفاده می‌شود. فضای مجازی و اینترنت این ارتباط را بین مشتریان و برندها برقرار کرده تا صاحبان کسب و کار بتوانند با .استفاده از محصولات یا خدمات خود به بخشی از زندگی روزمره مخاطبان خود تبدیل شوند.



در واقع مهم‌ترین قدم برای موفقیت در زمینه دیجیتال برندینگ قرار دادن مشتری در مرکز فعالیت‌ها و برنامه‌های بازاریابی است، در این فضا هر فعالیت و ویژگی از خود انتشار دهید به سرعت همه گیر و عمومی می شود  و شاید تا مدت‌ها در اذهان عمومی ماندگار شود. با توجه به حساسیت ها و پیچیدگی های این فضا باید با دقت و حساسیت بیشتری در این زمینه گام بردارید و پله پله تصویر برند خود را در اذهان عمومی بسازید.همیشه باید سعی کنید از متخصصان و افراد ذی صلاح حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ استفاده کنید تا اولین گامها را محکم و بدون نقص بردارید



برندسازی چه مراحلی دارد؟


1-بازار هدف خود را بشناسید و مجزا کنید

  • مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • نیازهای دقیق آنها چیست؟
  • کجا حضور دارند؟
  • چگونه می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید؟
  • روش خرید مورد نظر آنها چیست؟
  • چه زمانی خرید می‌کنند؟
  • عادات خرید آنها چیست؟

2-طراحی لوگو

لوگو اولین ایستگاه شما در راه برندسازی دیجیتال است.لوگو باید با شخصیت و ارزش‌های کسب و کار، کمپانی، صنعت و مخاطبان هدفتان مطابقت داشته باشد. لوگو باید به اندازه کافی به یاد ماندنی، موثر و ساده باشد. به طوری که مخاطب آن را بین سیل عظیمی از تصاویر و اطلاعاتی که از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌بیند، به یاد بیاورد.irbib یک کمپانی طراحی برند در ایران می باشد که با طراحی بیش از هزار لوگو در ایران ،از پیشتازان این مهم می باشد، از سکشن پایین می توانید وارد اینستاگرام و صفحه ی وب سایت انها شوید و به صورت مستقیم با هزاران برند در ارتباط باشید.






3-طراحی وب سایت

وب‌سایت شما محلی برای اجرای نمایشگاه دیجیتال شما است. وقتی مشتری می‌خواهد فروشگاه فیزیکی، ساعت کاری، لیست محصولات یا اطلاعات تماس شما را بداند، از دفترچه تلفن یا مثلا شماره ۱۱۸ کمک نمی‌گیرد. بلکه خیلی راحت وب‌سایت شما را در گوگل جستجو می‌کند و اطلاعات شما را پیدا می‌کند.برای مشاهده و مطالعه راجب استاندارد های گوگل در طراحی سایت می توانید به صفحات اجتماعی و وب سایت ما مراجع کنید. 

۴. پیام‌ تجاری

پیام تجاری باید کاری را که شرکت شما انجام می‌دهد و به آن اعتقاد دارد، منعکس کند؛ و به طور خلاصه در مورد نیازها و خواسته‌های مشتریان شما صحبت کند.

یک پیام تجاری موفق باید به این سوالات پاسخ دهد:

  • چه کار می‌کنید؟
  • منتظر چه هستید؟
  • چرا مهم هستید؟

5-سئو seo در دیجیتال برندینگ

سئو (seo) یا همان بهینه‌سازی موتور جستجو، حضور سایت شما در نتایج ااولیه موتورهای جستجو را تضمین می‌کند. پس باید سایت خود را برای موتورهای جستجوی مختلف از گوگل گرفته تا یاندکس روسیه بهینه کنید؛ البته قوانین و مقررات در این حوزه به شدت زیاد و پیچیده است و برای بهینه سازی حتما به متخصص نیاز دارید.

seo
بهترین سایز reels در اینستاگرام

6-شبکه‌های اجتماعی در برندسازی دیجیتال

امروزه هزینه ی تبلیغات در رسانه های اجتماعی و متعاقبا درامد بلاگرها و اینفولئنسرها به شدت بالاست، به علت حضور قشر جوان و کمتر شاغل در این حوزه و همچنین فضای این رسانه، تبلیغ در این حوزه کم بازده و پرهزینه است،حتما برای برندسازی در این حوزه باید استراتژی مناسبی داشته باشید و برای هر شبکه و پلتفرم، پست‌ها، تصاویر و ویدئوی مناسب در نظر بگیرید. توئیتر محتوای،اینستاگرام محتوای تصویری و ویدئویی ،پینترست هم تصاویر باکیفیت و زیبا  و یوتیوب هم که صرفا برای ویدئو طراحی شده است.باید بدانبد تبلیغات و برندسازی خود را در چه صفحات با چه موضاعاتی انجام می دهید، زمان تبیلغات و فرمت تبلیغات هم بسیار مهم است.

7-بازاریابی ایمیلی در برندینگ دیجیتال

با گستردگی دنیای رسانه های اجتماعی  افراد تصور می‌کنند که ایمیل مارکتینگ تاثیر زیادی ندارد؛ اما واقعیت چیز دیگری است.بیشتر مخاطبان در صفحات مجازی افرادی هستند که برای سرگرمی و فان وارد اپلیکیشنهای اجتماعی می شوند، ولی تبلیغات ایمیلی به صورت متمرکز برای افراد متقاضی خدمات و محصولات استفاده می شود. اگر این کار را به صورت اصول طبقی بنده شده، انجام دهید ، به خصوص زمانی که فعالیت کسب و کار شما بیشتر در زمینه تجارت B2B باشد، بازاریابی ایمیلی به شدت موثر خواهد بود.

فرستادن ایمیل‌های زیاد و مشابه برای تعداد زیادی از کاربران، نه تنها به برندسازی دیجیتال شما کمکی نمی‌کند، بلکه می تواند در برند شما تاثیر منفی بگذارد. برای طراحی یک سیستم ایمیلی متمرکز می توانید از تیم ویستا وب مشاوره دریافت کنید.


8-تبلیغات آنلاین در برندسازی دیجیتال

تبلیغات آنلاین در اینترنت برای بازاریابی محصولات و خدمات بهره می ‌برد. این موضوع به سادگی طراحی وبسایت یا یک تبلیغ اینترنتی نیست. امروزه ده‌ها روش برای تبلیغات اینترنتی و انلاین وجود دارد. در ادامه برخی از موثرترین و بهینه ترین روش‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • تبلیغات موتورهای جستجو مثل گوگل ادورز
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات موبایل و دسکتاپ 

برای تاثیر و بهینه سازی هرکدام از این روش ها می توان یک کتاب نوشت، ترجیحا برای استفاده از این روش ها با متخصصان این حوزه مشورت کنید. حضور در دنیای اینترنت، موتور جستجو و شبکه‌های اجتماعی با کمک یک تیم دیجیتال مارکتینگ با تجربه مانند ویستا راحت‌تر می‌شود.


تفاوت دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال برندینگ بر روی ارزش‌های برند و شناخت برند تمرکز دارد، در صورتی که دیجیتال مارکتینگ به دنبال یافتن بازاریابی در دنیای اینترنت و افزایش فروش است.

دیجیتال برندینگ به دنبال تثبیت برند در ذهن افراد است و برند شرکت را تبلیغ می‌کند و شامل عناصر تصویری برند مثل نام برند، لوگو، تم رنگی و شعار و ..است که به شناخته شدن بیشتر برند کمک می‌کند.اما دیجیتال مارکتینگ شامل استراتژی‌هایی برای ایجاد آگاهی از محصولات و خدمات برند است که شامل تبلیغ و معرفی برند نیز می‌شود

برندسازی را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع برندسازی حتما با متخصصان و مشاوران این حوزه مشورت کنید، سعی کنید در ابتدای کار فقط کسب دانش و اطلاعات کنید و از شروع برندسازی پرهیز کنید. بانک برند ایران تحت شرکت ویستا وب یکی از اولین شرکت‌ها در حوزه دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ می باشد.این کمپانی  موفق به همکاری با بیش از هزار کسب و کار موفق بوده است. تیم بانک برند ایران وب اماده است به کسب و کار‌های نوپا در اینترنت به صورت رایگان مشاوره دهد. با ما تماس بگیرید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا