هاست

تفاوت هاست و سرور

شاید برای شمایی که به عنوان یک، دیجیتال مارکتر، کارشناس شبکه ویا… این مقاله رو مطالعه می‌کنید؛ برای شما هم سوال پیش آمده باشد که، تفاوت هاست و سرور در چیست؟ چرا باید تفاوت بین این دو را بدانیم؟ این سوال یک سوال خوب و مهمی است؛ که در ادامه ما به سوال شما پاسخ خواهیم داد.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم؛ تا به شما درمورد هاست، سرور، انواع هاست و… به شما توضیحات مفصلی رو ارائه دهیم تا، شما به راحت ترین شکل ممکنه به تفاوت این دو پی ببرید. ادامه این مقاله رو با ویستا همراه باشید.

تفاوت هاست و سرور

برای اینکه به سوال تفاوت هاست و سرور بپردازیم؛ باید ابتدا یک گریزی به تاریخچه هاست و سرور داشته باشیم. در مورد فضای مجازی باید این توضیح رو به شما بدهم؛ که سرور قبل از هاست به وجود آمده است. چون تا قبل روی کار آمدن شرکت های ارائه دهنده، خدمات هاست و سرورها و کامپیوترها باهم از طریق یک سیستم ارتباطی قابلیت اتصال داشته اند.

زمانی که در سال 1990 اینترنت در عموم مردم و حتی کسب وکارها افزایش پیدا کرد؛ شرکت های بسیاری برای ارائه این خدمات ظهور کردند.

تفاوت هاست و سرور

تفاوت هاست و سرور به صورت جزئی تر

باید تفاوت هاست و سرور به شما اینگونه تعریف کنم؛ که هر سایتی که شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ ویا… مشاهده می‌کنید روی، یک سرور قرار گرفته‌اند. کار هاست در این است؛ که این سرورهایی رو که اطلاعات روی آن قرار گرفته است رو، مدیریت می‌کند.

در حقیقت کار شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ هم، بر همین منوال است؛ که آنها مقادیر بسیار زیادی از سرور رو، مدیریت می‌کند.

در ادامه ما به شما سرور و انواع آن را برای درک بسیار بهتر از این تفاوت معرفی خواهیم کرد.

سرور

زمانی که در سال 1990 کامپیوترهای سرور برای راه اندازی سایت و آپلود فایل، به وجود آمدند؛ تا آنهارا بتوان مدیریت نمود. از کاربردهای سرور باید به مواردی از جمله جابه‌جایی داده های دیجیتالی که از ارسال ایمیل، تا عرضه تصویر با وضوح بسیار مناسب، با دیگری تعامل و ارتباط داشته باشند.

هر سرور دارای یک دامنه دارای یک پروتکل اینترنت است(IP)؛ که دارای یک آدرس آنلاین منحصر به فردی که خود شما یا یک سازمان ویا… قرار داده است.

انواع سرورها

در کل انواع مختلفی از سرورها وجود دارد. به‌عنوان مثال یک فایل سرور به کاربران در یک شبکه اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را به‌صورت ایمن ذخیره کنند. سرورهای چاپگر، شبکه‌ای از دو یا چند چاپگر را مدیریت می‌کنند. سرورهای پایگاه داده جستجوی اطلاعات پایگاه داده را به ترتیبی که توسط ادمین شبکه تعیین شده است؛ پردازش می‌کنند.

سرورها به صورت کلی به چند نوع تقسیم می‌شوند؛ که در ادامه ما به شما انواع سرور رو به صورت موردی، فقط برای آشنایی شما توضیح خواهیم داد.

انواع سرور عبارت‌اند از:

سرور ایمیلی

پروکسی

پلتفرم

اپلیکیشن

ارتباطی

سرور ایمیل

سرور ایملی که در تفاوت هاست و سرور به شما اشاره باید می‌کردیم؛ معروف ترین نوع سرور که پیام های دیجیتالی در آن جابه جا می‌شود. این سرور وظیفه این رو دارد که، پیامی رو کاربری به کاربری دیگر که روی همان سرور قرار دارد؛ گرفته و برای آن ارسال خواهد کرد.

این مثال یکی از بهترین مثال‌ها برای نشان دادن، تفاوت هاست و سرور رو به شما معرفی خواهد کرد؛ که هاست(میزبان وب) امکانات ایمیلی متفاوتی رو عرضه می‌کند که، می‌تواند بسته به تنظیمات سرورتان ارائه دهنده پیام الکترونیکتان می‌‌تواند تفاوت داشته باشد.

سرور پروکسی در تفاوت هاست و سرور

سرور پروکسی عملکرد مابینی دارند؛ که درخواست کلاینت که از منابع سرورهای دیگر کامپیوتری خواهند داشت مدیریت، خواهند کرد. یک سیستم کلاینت به یک پروکسی متصل می‌شود؛ تا یک نوع سرویس را درخواست می‌کند تا، سرور درخواست برای پیاده سازی نحوه به کارگیری داده ها را ارزیابی کند.

تفاوت هاست و سرور

این سرورها به گونه ای بلوغ یافته‌اند؛ که به محتوای آنلاین دسترسی داشته و رد عین حال برای یوسرها امان ناشناس بودن رو فراهم کند.

سرور پلتفرم

در تفاوت هاست و سرور یک مثال دیگر سرور برای شما بخواهم بیاورم؛ سرور پلتفرم است. سرور پلتفرم با استفاده از چندین سرور دستورات سخت افزاری و سیستم عامل رو فرستاده تا، یک خانواده سرور به اسم سرور پلتفرم رو تشکیل دهند.

این سرورها برای شرکت های بزرگی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ که حجم زیادی از دیتا رو با سرعت بسیار بالایی تبادل و مورد پردازش قرار می‌دهد.

اپلیکیشن سرور

در تفاوت هاست و سرور باید به سراغ اپلیکیشن سرور برویم؛ که یک پلتفرم برای توسعه برنامه های تحت وب و همین طور، که برای اجرای نرم افزارها پدید آمده است. زیرساخت های اپلیکیشن سرور برپایه سرویس لایر اجرا خواهد شد؛ که این سرور با اجزای مختلفی که دارد که، به توسعه دهنده اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا، به وسیله ای پی آی به ان دسترسی داشته باشد.

عملکرد این سرور اپلیکیشن به وسیله سرور پشتیبانی از طراحی صفحات وب داینامیک است.

سرور ارتباطی

سرورهای ارتباطی جهت فراهم کردن سرویس های ارتباطی راه اندازی شده؛ که هرکابر ویا سیستم به عنوان یک اند پوینت می‌تواند با اتصال به سروری که برای اینکار فراهم شده است با، کاربرهای دیگر ارتباط داشته باشد.

این کار موارد مورد نیاز به کاربر یا اند پوینت مقابل خود را ارسال کند؛ که میزان دسترسی ها و ارتباط هر فرد با دیگر افراد توسط همین سرویس ها چک می‌شود.

هاستینگ

در ادامه تفاوت هاست و سرور باید ابتدا قبل بیان کامل این تفاوت مفهوم هاستینگ رو برای شما جا بیندازیم؛ تا شما با دیدی کامل تر به سراغ مفاهیم هاستینگ می‌رویم. هاست به میزبان وب گفته می‌شود که، به اشخاص ویا کسب وکارها اجازه دسترسی به اینترنت رو می‌دهد؛ این سرویس میزبانی وب سرورهای اختصاصی ویا اجاره‌ایی رو برای مشتریان فراهم می‌کند تا از طریق دیتا سنتر به صورت آنلاین باهم ارتباط برقرار کند.

همین طور که باید اشاره کنم؛ که شما می‌توانید از خدمات هاستینگ بسیار خوب ایرانی و، بهترین هاست خارجی به خوبی استفاده نمایید.

تفاوت هاست و سرور

در تفاوت هاست و سرور باید به شما عرض کنم؛ که هاست اشتراکی می‌تواند بین چندین مشتری، به اشتراک گذاشته شود. سرویس های میزبانی به افراد اجازه قرار دادن دامنه را به کاربران می‌دهد؛ تا از طریق آنها به اینترنت دسترسی داشته باشند.

انواع سرویس های میزبانی

ما در ادامه به شما یکسری سرویس های میزبانی یا همان هاست رو معرفی می‌کنیم؛ تا شما با تنوع این هاستینگ ها رو بیشتر بشناسید. از این انواع باید به موارد زیر اشاره کرد؛ که عبارت‌اند از:

هاست اشتراکی در تفاوت هاست و سرور

هاست اشتراکی هاستی است؛ که آن را به چندین بخش کوچک تقسیم می‌شود تا، بتوانند آن را در اختیار چندین کاربری که حجم داده‌های زیادی رو برای قراردادن در سایت ندارند رو، روی آن قرار دهند.

این هاست از مقرون به صرفه ترین، هاست های موجود در کل مارکت هاستینگ به شمار می‌رود؛ که شما اگر داده زیادی برای قرار دادن در سایت‌تان، قصد آزمایش هاست خودتان را دارید ویا… دارید. می‌توانید از این هاست برای مقاصد خود استفاده کنید.

جمع بندی

تا اینجای مقاله ما به شما درمورد موارد زیادی از جمله سرور، هاست، انواع هرکدام، تفاوت هاست و سرور و… رو برای شما شرح داده‌ایم. امیدواریم که از مطالعه این مقاله نهایت لذت رو برده باشید.

این رو هم برای شما باید شرح دهم؛ که شما اگر تمایل به خرید هاست داشته باشید میتوانید، با شرکت ویستا ارتباط داشته باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا