میزبانی وب

هاست چیست و انواع آن؟

هاست چیست و انواع آن؟

 

هاست چیست و انواع آن؟

 

شاید یکی از بزرگترین چالش ها هنگام راه اندازی یک وب سایت، انتخاب هاست مناسب باشد. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، و قیمت آنها بسیار متفاوت است، بنابراین باید مطمئن شوید که تصمیم درستی می گیرید..

 

در این مقاله، انواع مختلفی هاست وبی را که می‌توانید انتخاب کنید، توضیح می‌دهیم، مزایا و معایب آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم بین آنها تصمیم بگیرید.

 

هاست چیست ؟

 

هاست چیست ؟

 

هر وب سایتی که تا به حال بازدید کرده اید روی یک سرور راه اندازی شده اند . بیشتر سرورها رایانه‌هایی هستند، مانند رایانه های معمولی با این تفاوت که ،فقط از ابتدا برای نمایش محتوا به صورت آنلاین و مدیریت ترافیک وب پیکربندی شده‌اند.

 

هنگامی که برای خدمات هاستینگ ثبت نام می کنید، اساساً فضای سرور – یا در برخی موارد، کل رایانه – را از یک ارائه دهنده اجاره می کنید. شما می توانید از آن فضا و مقدار محدودی از منابع برای ساخت و نگهداری وب سایتی استفاده کنید که هر کسی بتواند از آن بازدید کند.

 

این مفهوم روی کاغذ بسیار ساده است.  برای مثال، تلاش برای اجرای سایت خود بر روی یک وب سرور با تنها 512 مگابایت رم یا یک پردازنده تک هسته ای قدیمی به اندازه تلاش برای کار بر روی رایانه ای با مشخصات مشابه سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

 

همانطور که وب سایت شما رشد می کند، نیازهای آن نیز افزایش می یابد. به همین دلیل است که وقتی به دنبال هاستینگ می‌گردید، می‌توانید طیف وسیعی از طرح‌ها را پیدا کنید که از ارزان‌ترین تا سفارشی ترین را شامل می‌شود.

 

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید از نوعی طرح استفاده کنید که متناسب با نیازهای خاص و بودجه شما باشد. انتخاب گران‌ترین طرح میزبانی که می‌توانید پیدا کنید کارساز است، اما معمولاً هدر دادن پول است، مگر اینکه وب‌سایتی داشته باشید که روزانه حجم زیادی از ترافیک دریافت می‌کند.

 

اگر قبلاً اقدام بهخرید هاست  نکرده اید، طیف گسترده از گزینه های هاستینگ  وب موجود می تواند گیج کننده باشد. به همین دلیل است که در چند بخش بعدی، ما قصد داریم شما را با انواع هاستینگ ها جداگانه آشنا کنیم و در مورد اینکه کدام یک برای سایت شما مناسب است صحبت خواهیم کرد .

 

هاست چیست؟

هاست میزبانی وب سرویسی است که به سازمان ها و افراد اجازه می دهد تا یک وب سایت یا صفحه وب را در اینترنت ارسال کنند. میزبان وب یا ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، کسب و کاری است که فناوری ها و خدمات مورد نیاز برای مشاهده وب سایت یا صفحه وب در اینترنت را ارائه می دهد…

 

برای خواندن ادامه مقاله بروی آن کلیک کنید .

 

6 نوع مختلف هاست وب (به علاوه مزایا و معایب آنها)

 

تفاوت بین انوع هاست ها فراتر از هزینه ها و سخت افزار است. به عنوان مثال، در برخی موارد، کل خدمات میزبانی را خواهید دید که بر روی پلتفرم های خاصی مانند وردپرس ساخته شده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به شش نوع رایج هاست وب که با آنها برخورد می کنید نگاهی بیندازیم .

 

1- هاست اشتراکی

 

 هاست اشتراکی

 

 هاست اشتراکی رایج ترین انتخاب برای صاحبان وب سایت است. در این نوع هاست، یک سرور واحد بین چند کاربر به اشتراک گذاشته می شود. این بدان معناست که یک کامپیوتر واحد (یک سرور اشتراکی) میزبان چندین (یا حتی صدها) وب سایت خواهد بود.

 

اگرچه منابع را با سایر کاربران به اشتراک خواهید گذاشت، اما به فایل‌ها، اطلاعات خصوصی یا هر داده دیگری دسترسی ندارید. مزیت هاست های مشترک این است که آنها ارزان هستند، زیرا ارائه دهندگان هاست می توانند هزینه های نگهداری سرور را بین چندین کاربر تقسیم کنند.

 

هاست اشتراکی همیشه بهترین گزینه نیست، اما کیفیت خدماتی که دریافت می کنید تا حد زیادی به ارائه دهنده هاست شما بستگی دارد. در حالی که ظرفیت برخی از هاست های اشتراکی بسیار محدود هستند، برخی دیگر می توانند وب سایت هایی را مدیریت کنند که میزان ترافیک مناسبی دریافت می کنند.

 

اگر تازه وارید هستید ، هاست اشتراکی احتمالا بهترین گزینهب رای شما است . بازار هاستیگ  امروزه آنقدر رقابتی است که یافتن هاست اشتراکی با کمتر از50 هزار تومان در ماه غیر معمول نیست.

 

به خاطر داشته باشید که بسیاری از هاستینگ ها مایلند با شما  قراردادهای چند ساله ببندند . اگر از شرکت هاستینگی که استفاده می کنید مطمئن هستید، لزوماً چیز بدی نیست، اما اگر اولین بار است که برای خدمات هاستینگ  ثبت نام می کنید، بهتر است که از بسته های 1 ماه استفاده کنید .

 

مزایای هاست اشتراکی

 

  • پیدا کردن بسته هایی با کمتر از 50 هزار تومان در ماه آسان است.
  • بسته به ارائه دهنده خدمات خود، می توانید عملکرد عالی در سایت های کوچک تا متوسط داشته باشید.

 

معایب هاست اشتراکی

 

  • هاست مشترک اغلب برای وب سایت هایی با ترافیک سنگین کارایی خوبی ندارند.
  • برای بصرفه بودن ، اغلب باید قرارداد چند ساله ببندید.

 

چه کسی باید از هاست اشتراکی استفاده کند

 

اگر برای اولین بار است که یک وب سایت ایجاد می کنید، هاست اشتراکی باید گزینه اصلی شما باشد. با ارائه دهنده مناسب، تمام ابزارهای مورد نیاز برای اجرای پروژه خود را خواهید داشت .

 

2- هاست خصوصی مجازی (VPS).

 

سرورهای خصوصی مجازی (VPS) در مورد عملکرد و سفارشی‌سازی یک گام بالاتر از برنامه‌های مشترک هستند.  VPS به این صورت کار می کند  که یک سرور فیزیکی منفرد شامل چندین بخش مجازی پارتیشن بندی شده است. هر  VPS به عنوان یک سیستم کامل که فقط به سایت شما اختصاص داده شده است عمل می کند. بنابراین شما منابع اختصاصی و در برخی موارد به پیکربندی آن سرور دسترسی خواهید داشت .

 

از نظر عملی، VPS ها درجه بالاتری از حریم خصوصی را بین کاربران فراهم می کنند، اگرچه شما هنوز هم سرور فیزیکی یکسانی را به اشتراک می گذارید. با این وجود، عملکرد و امنیت افزایش یافته است .

 

برای درک بهتر این موضوع ، یک VPS تک هسته ای با 1 گیگابایت رم برای اجرای یک وب سایت ساده وردپرس کافی است. با این حال، تعیین مقدار منابعی که برای هر پروژه نیاز دارید ممکن است مشکل باشد، که ممکن است VPS را به گزینه ای کمتر جذاب برای تازه کار ها تبدیل کند.

 

 درست مانند هاست اشتراکی ، یافتن VPS هایی ارزان قیمت  که از حدود 50 هزار تومان در ماه شروع می شوند غیر معمول نیست. با این حال، اگر قصد استفاده از VPS را دارید، توصیه می کنیم حداقل 200 تا 300 هزار تومان در ماه برای آن بودجه اختصاص دهید.

 

مزایای VPS

 

  • شما منابع کاملاً اختصاصی برای وب سایت خود دریافت می کنید.
  • بسته به هاست خود، ممکن است بتوانید VPS خود را برای نیازهای خاص خود پیکربندی کنید.

 

معایب VPS ها

 

  • محاسبه مقدار منابع مورد نیاز شما می تواند چالش برانگیز باشد.
  • پیکربندی یک VPS اغلب به دانش فنی نیاز دارد.

 

چه کسی باید از VPS استفاده کند

 

اگر می خواهید بدون صرف هزینه خیلی زیاد  برای یک برنامه اختصاصی، کنترل کامل بر سرور خود داشته باشید، از VPS استفاده کنید. قابلیت سفارشی سازی  ارائه شده با این طرح ها نیز آنها را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند.

 

3- هاست ابری

 

هاست ابری

 

 

هاست ابری (cloud host)جایی است که همه چیز کمی پیچیده تر می شود. وقتی مردم در مورد “ابر” صحبت می کنند، معمولا به VPS های توزیع شده اشاره می کنند. روش کار این است که به جای داشتن یک سرور مجازی ذخیره شده در یک کامپیوتر، روی یک شبکه کامل از آنها میزبانی می شود.

 

آن شبکه کامپیوترها همان چیزی است که ما آن را “ابر” می نامیم. مزیت این روش این است که با یک شبکه، می توانید به راحتی منابع سرور خود را در صورت نیاز تغییر دهید. بعلاوه، با هاست ابری، خرابی به ندرت مشکلی ایجاد می کند، و همچنین امکان ، از دست دادن داده ها نیز وجود ندارد.

 

هاست ابری بسته به پیکربندی سرور شما می تواند بسیار ارزان یا فوق العاده گران باشد.  بسیاری از شرکت‌های عظیم مبتنی بر اینترنت، مانند نتفلیکس، برای تقویت زیر ساخت های خود از آن استفاده می‌کنند. با این حال، برای یک وب سایت معمولی، احتمالاً به چیزی مانند سرور های Netflix نیاز ندارید.

 

مزایای هاست ابری

 

  • افزایش پایداری سرویس و تلاش برای رساندن Downtime به صفر
  • استفاده بهینه از منابع سخت افزاری و نرم افزاری
  • ارتقاء نرم افزاری منابع سخت افزاری بدون خاموشی (به منظور بالا بردن سطح نرم افزارهای هیچ خاموشی متوجه سرور نیست.)
  • تعمیر و رفع مشکل سرویس ها بدون از دسترس خارج شدن آنها
  • افزایش سطح قدرت سخت افزاری و پهنای باند شبکه
  • پایداری و عملکرد بیشتر و بهتر در حملات تکذیب سرویس
  • کاهش و یا افزایش هزینه ها بسته به مدل هاست ابری
  • امنیت حساس تر به دلیل وجود تعداد زیادی سخت افزار در سطح شبکه
  • افزایش  امنیت فیزیکی اطلاعات

 

معایب هاست ابری

 

  • ساختارهای پرداخت برای هاست ابری ممکن است کمی پیچیده باشد.
  • برای کاربرانی که تجربه پیکربندی سرور را ندارند مناسب نیست.

 

چه کسی باید استفاده از هاست ابری را در نظر بگیرد

 

4- هاست اختصاصی

 

تا کنون، ما فقط در مورد هاست ها یی صحبت کرده ایم که در آن سرورها را با سایر کاربران به اشتراک می گذارید. سرورها گران هستند و اگر می خواهید یک سرور خصوصی برای خود داشته باشید، باید برای آن حق بیمه بپردازید.

 

با یک سرور اختصاصی، دسترسی انحصاری به یک سرور واحد (یا گاهی اوقات بیش از یک) خواهید داشت. این بدان معناست که شما کنترل کاملی بر پیکربندی آن خواهید داشت، و ارائه دهنده میزبانی وب به سادگی آن را برای شما نگهداری می کند.

 

سرورهای اختصاصی اساساً بهترین گزینه برای میزبانی وب هستند. در این سطح، می توانید انتظار داشته باشید که حداقل 3 میلیون تومان در ماه بپردازید و تازه افزایش قیمت ها از آن جا شروع می شود .

 

اگر یک وب سایت جدید را به عنوان سرگرمی راه اندازی می کنید، سرور اختصاصی بیش از حد است. این نوعی از راه حل میزبانی است که فقط برای مشاغل و وب سایت های تاسیس شده ای که نیاز به دسترسی به سخت افزار قدرتمند دارند منطقی است.

 

مزایای هاست اختصاصی

 

  • شما یک سرور کامل برای خود می گیرید.
  • در اکثر مواقع، می توانید سرور خود را مطابق میل خود پیکربندی کنید.

 

معایب هاست اختصاصی

 

  • این یک گزینه گران است.

چه کسی باید استفاده از هاست اختصاصی را مد نظر قرار دهد

 

 

میزبانی اختصاصی برای وب‌سایت‌هایی که به بهترین عملکرد نیاز دارند و بودجه لازم را برای آن دارند، بهترین گزینه است.

 

5- هاستینگ مدیریت شده

 

میزبانی مدیریت شده کمی متفاوت است. این یک نوع طرح نیست، بلکه نوعی خدمات است. با میزبانی مدیریت شده، ارائه دهنده شما بسیاری از کارهای تعمیر و نگهداری روزانه را انجام می دهد که در غیر این صورت بر دوش شما قرار می گیرند. برخی از این وظایف عبارتند از پشتیبان گیری، نظارت بر امنیت، به روز رسانی نرم افزار و موارد دیگر.

 

درک این نکته مهم است که برنامه های میزبانی مدیریت شده می توانند به صورت :  برنامه های مشترک مدیریت شده، VPS های مدیریت شده و حتی سرورهای اختصاصی مدیریت شده وجود دارد. در همه این موارد، شما مهزینه آن را پرداخت می کنید ، بنابراین نیازی نیست نگران مشکلات میزبانی باشید، و می‌توانید روی رشد وبلاگ، نمونه کارها یا وب‌سایت تجارت الکترونیک خود تمرکز کنید.

 

 قبل از ثبت نام برای یک برنامه میزبانی مدیریت شده، ضروری است که دقیقاً بررسی کنید که ارائه دهنده شما چه موارد اضافی را ارائه می دهد. هزینه این نوع خدمات معمولا چیزی حدود 3 الی 4 میلیون در سال است .

 

مزایای میزبانی مدیریت شده

 

  • ارائه دهنده شما وظایف اصلی تعمیر و نگهداری را برای شما انجام خواهد داد.
  • بسته به میزبان وب شما، ممکن است عملکرد وب سایت را نیز  برای شما بهینه کنند.

 

معایب هاست مدیریت شده

 

  • نسبت به برنامه های میزبانی معمولی گران تر است.
  • شما کنترل مستقیم کمتری بر پیکربندی سرور و بهینه سازی سایت خود دارید.

 

چه کسی باید استفاده از میزبانی مدیریت شده را در نظر بگیرد

 

اگر دوست ندارید کارهای تعمیر و نگهداری وب سایت را انجام دهید و از پس هزینه های آن بر می آیید  از میزبانی مدیریت شده استفاده کنید.

 

6- هاست وردپرس

 

برای درک مفهوم میزبانی وردپرس، درک میزان محبوبیت این سیستم مدیریت محتوای خاص (CMS) بسیار مهم است. به عنوان یک پلتفرم، وردپرس بیش از 30 درصد از وب را در اختیار دارد.

 

بنابراین، نباید تعجب آور باشد که بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب برنامه های متناسب با کاربران وردپرس را ارائه می دهند. معمولاً پلن های مخصوص وردپرس شامل سطوحی از خدمات مدیریت شده است.

 

به خاطر داشته باشید – برای راه‌اندازی یک وب‌سایت با این پلتفرم، نیازی به استفاده از برنامه وردپرس خاص ندارید. با این حال، این نوع برنامه‌ها برای ارائه عملکرد بهتر و ساده‌تر کردن زندگی شما بهینه‌سازی می‌شوند. اگر قصد استفاده از وردپرس را دارید، این نوع میزبانی می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

 

علاوه بر برنامه‌های اختصاصی وردپرس، پلتفرم‌های میزبانی کامل نیز وجود دارند که فقط با این CMS کار می‌کنند. اغلب، این بدان معنی است که آنها کارشناسان وردپرس را به عنوان بخشی از تیم پشتیبانی خود در اختیار دارند که می تواند امتیاز خوبی باشد.

 

مزایای هاست وردپرس

 

  • اغلب با سطحی از خدمات مدیریت شده همراه است.
  • شما به امتیازات خاص وردپرس مانند افزونه های رایگان و نصب با یک کلیک دسترسی دارید.

 

معایب هاست وردپرس

 

  • فقط برای کاربران وردپرس قابل استفاده است و توانایی شما را برای استفاده از پلتفرم های دیگر محدود می کند

 

چه کسی باید استفاده از میزبانی وردپرس را مد نظر قرار دهد

 

می توانید وردپرس را در هر نوع برنامه میزبانی وب که در آن ثبت نام می کنید راه اندازی کنید. با این حال، اگر می خواهید از برنامه ای استفاده کنید که از ابتدا برای CMS طراحی شده است، میزبانی وردپرس می تواند بهترین گزینه باشد .

 

کدام نوع هاست برای وب سایت من بهترین است؟

 

کدام نوع هاست برای وب سایت من بهترین است؟

 

ارائه یک توصیه گسترده در مورد خدمات میزبانی کار دشواری است. ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما هر پروژه وب نیازهای منحصر به فرد خود را دارد. با این حال، کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که بسته به آنچه از ارائه دهنده هاست خود می خواهید، شما را در جهت درست راهنمایی کنیم

 

  • اگر قصد دارید حداقل هزینه را برای راه اندازی وب سایت خود خرج کنید، از هاست اشتراکی استفاده کنید.
  • اگر می‌دانید که به قابلیت شخصی‌سازی بیشتر از آنچه هاست اشتراکی می‌تواند ارائه دهد نیاز دارید، VPS را امتحان کنید.
  • اگر می‌دانید که ممکن است برای نگهداری اولیه وب‌سایت به کمک بیشتری نیاز داشته باشید، میزبانی مدیریت شده را انتخاب کنید.

 

خدمات هاستینگ، ساده شده

 

 کدام گزینه های میزبانی وب برای شما بهترین هستند؟ اگر این اولین باری است که شما یک وب سایت می سازید، هاست اشتراکی  معمولا گزینه مناسب تری است ، اگر کاربر با تجربه تری هستید و به کنترل کامل روی هاست خود نیاز دارید، VPS می تواند گزینه مناسب تری باشد.

 

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

 

خرید هاست ویستا

 

فرض بگیرید خانم کاظمی  برای خودش یه دامنه مناسب خریده و حالا میخواد وب سایتش رو داخل اینترنت راه اندازی کنه تا با معرفی وب سایتش به مشتریاش کسب و کارش و که مرتبط با تولید مانتو میباشد را  توسعه بده، اما به فرایندها و اصطلاحات نا آشنایی  مانند هاست،دامنه یا میزبانی وب برخورد کرده، اگر شما هم تصمیم دارید …

 

برای خواندن ادامه مقاله بروی آن کلیک کنید .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا